Gå til innhold

spørsmål ang raid 5 og z mm.


Anbefalte innlegg

Har tenkt å kjøpe eit enkelt og billig raid 5 oppsett til serveren nå, med eit veldig billig rocket raid kort. 2680. og en hot swap skuff, 4 hdd i 3 5,25" brønner.

 

Spørsmplet er, trenger eg hot swap hdd'er? eller fungere hvilken som helst s-ata disk? ser på komplett att de har under servere - server hdd etc etc. hdd'er der det står att det støtter dette, men ikkje på det vanlige hdd'ene.

 

Så enkelt å greit, fungerer alle hdd'er til hot swap? trenger eg det? (privat bruk)

Endret av ThaBear
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmm, er det andre alternativer til en billig penge da? det eg er først og fremst ute etter er raid levl 5 så eg har bittelitt sikkerhet.

 

MÅ vere fra komplett, siden eg får de en del billigere fra leverandøren deres :)

 

Har foresten en Dell perc 5 liggende med kabler, men den måtte eg modde litt ol får å passe i eit normalt hk. og har ikkje bbu enheten så restart tiden øker med ca 2min. så den henger på hylla atm, mulig å få tak i eit slikt batteri her i norge?

Lenke til kommentar

Dei fleste ny hovudkort har støtte for ACHI Sata som gir moglegheit til Hot Swap og NCQ. Å bruke pengar på eit ekstra raid kort er dermed big waste of money så lenge du ikkje trenger dei ekstra portene.(Noko som du ikkje trenger med bare 4 harddisker)

 

Og Raid 5 er jo gammaldags, kva med å heller bruke RaidZ? Så får du self-healing, ingen silent data corruption, ingen "bygging" av raidet, snapshots, deduplikering og mykje anna snacks.

Lenke til kommentar

hmm, aldri høyrt om raid levl z, skal se kva google finner ut av, tanken er att eg vil ha datasikkerhet ol, det skal vere blillig og da er jo raid 5 tingen, kanskje z og, skal se på det, porter trenger eg da eg har sett opp 2x 500gb 1x 1tb 1x 1,5tb + sys disk, da har eg en port ledig, har jo en dell perc 5/i liggende med kabler, men mangler bbu'en, vet ikkje kva det har å seie i den store samanhengen.

 

Ehm, korleis får en støtte til raid z da? ved å bruke open solaris? fårstår lite no.

Endret av ThaBear
Lenke til kommentar

Raid-Z Ligger i filsystemet ZFS (Som er magisk!). ZFS kjører på BSD og Solaris. Du kan også trikse det til å kjøre på Linux , men det anbefales ikke.

 

Mitt tips er FreeNAS om du ikke har noe særlig erfaring med *nix systemer. Det du får i FreeNAS er Software raid-z , pris kr 0,- pluss et meget brukervennlig og kraftig system for fil lagring. Det jeg bruker FreeNAS til er:

 

- Samba (Windows fildeling)

- Transmission (Torrent klient med web-grensesnitt)

- FTP Server.

 

Noe av det kuleste med FreeNAS er at det er lakt opp til at du kan kjøre hele systemet ifra en USB, noe som vil si at du kan avlaste diskene når de ikke brukes. I tilleg gjøres alle instillinger ifra et web grensesnitt noe som er kjekt om man ikke liker cli måten ;)

 

Hele systemet er på under 100mb og tar under fem minutter å installere.

 

 

Anbefaler altså FreeNAS på det sterkeste! :)

 

 

http://freenas.org/freenas

Screenshots

Endret av Kaptein...
Lenke til kommentar

freesnas er noke forbanna dritt med tanke på støtte av hw, en må bygge datasmaskinen opp fra grunnen av og velge kvar enkelt del etter freenas sine lister '-.-

 

Vel, har verdt borte på linux så kjenner til samba, så det er ikkje eit stort prob. tingen er att serveren allerede kjører på win server 08, og har en del disker i ntfs formatet, og linux eller unix støtter ikkje det, så kommer ikkje langt med det, kunne godt tenkt meg å teste ut solaris, men da må eg nok begynne med virtualisering, eller er det nåke å se vekk ifra?

Lenke til kommentar

Linux støtter ntfs 100% med ntfs-3g. Men ntfs er jo forrige generasjons filsystem, saman med ext4 og UFS. Korrupt data skjer i 1 av 1500 filer(i følge CERN) og du har ingen verktøy som overvåker eller motviker det. Dette eksempelet viser kor "kult" det er med self healing http://people.freebsd.org/~pjd/misc/zfs/zfs_self-healing.swf

 

Så om du ønsker å ha 100% konsistent data, så har du bare 2 valg i dag, ZFS eller btrfs.

 

Freenas er også basert på FreeBSD, begge har betre hardware-støtte enn Open Solaris. Med det oppsettet eg har laga så kan eg garantere at det fungerer fint med FreeBSD/NAS, har nesten det same oppsettet sjølv her med skrivebords PCen min.

 

Er veldig usikker med virtualisering av Solaris oppå ein Windows Host.

Lenke til kommentar

Freenas er også basert på FreeBSD, begge har betre hardware-støtte enn Open Solaris. Med det oppsettet eg har laga så kan eg garantere at det fungerer fint med FreeBSD/NAS, har nesten det same oppsettet sjølv her med skrivebords PCen min.

 

Er veldig usikker med virtualisering av Solaris oppå ein Windows Host.

 

Hmm, har eit p45 hk, vet ikkje om lan porten er støttet der, og en E8500 cpu er overkill og ikkje minst får dyrt til å drive eit nas, men kva trenger en egentlig til ZFS da? ein vanlig sata kontroller? (uten raid støtte, kun for portene) og resten blir gjort som eit software raid? formatere diskene i zfs file-sys, og så sette dei opp i raid? eller støtter ikkje free nas raid-z?

 

Får alt eg egentlig trenger får å lage eit nas, er jo eit kabinett, flere sata porter, og en strømforsyning.. :)

Lenke til kommentar

 

Hmm, har eit p45 hk, vet ikkje om lan porten er støttet der, og en E8500 cpu er overkill og ikkje minst får dyrt til å drive eit nas, men kva trenger en egentlig til ZFS da? ein vanlig sata kontroller? (uten raid støtte, kun for portene) og resten blir gjort som eit software raid? formatere diskene i zfs file-sys, og så sette dei opp i raid? eller støtter ikkje free nas raid-z?

 

Får alt eg egentlig trenger får å lage eit nas, er jo eit kabinett, flere sata porter, og en strømforsyning.. :)

 

Ein E8500 er ikkje overkill om ein skal kjøre ZFS med realtime compression. ZFS krevje bare sata porter, du vil gjerne skru på achi modus i bios. Og om du skal bruke kontroller for ekstra porter så vil du kjøre kontrollaren i jbod, om ein kjørar kontrollaren i raid modus så vil det bare øydeleggja for ZFS. ZFS/RaidZ er software raid, men på ein skikkeleg måte som erstattar hardware raid.

 

Med ZFS/RaidZ så trenger du ikkje å formatere, du bare leggje til ein harddisk til poolen så er den klar til bruk. ZFS er ikkje bare eit filsystem, men også ein volume manager. Ergo konseptet med partisjonar er borte vekk.

 

Sjekk hovudkortet og lan chipset med korleis det er støtta i FreeBSD eller FreeNAS først.

Lenke til kommentar

Så en Slik enet vil fungere til software raid, aka raid z med filsyset? og støtte freenas / bsd? er ganske nooby på bsd ol, vet at ubuntu ol os som da er vel rene linux sys vist eg ikkje er totalt vekke støtter det aller meste av hw, men veit ikkje kossen bsd er :)

 

Og er det mulig å stacke opp flere slike enheter? og expande raid-z etter kvart som en kjøper nye hdder? :)

 

Tusen takk for kjappe og fyldige svar så langt :)

Lenke til kommentar

Ja den vil fungere, MEN det er PCI. Du vil ikkje ha kontroller som køyre PCI. Kjøp PCI-Express kontroller. PCI bussen har maks hastigheit på 133MB/s totalt på alle PCI spor, ein harddisk idag yter jo opptil 150MB/s.

 

Linux har svært bra hardware støtte ja, men gapet mellom Linux og FreeBSD blir mindre og mindre.

 

RaidZ idag har eit minus, du kan ikkje utvide poolen utan å øydeleggja poolet igjen. Den vanlege måten å få meir plass på er å bytte ut diskane med større disker. Noko som er ein skummel prosess då om noko skulle skje så kan du risikere datatap. Då er RaidZ2 eit tryggare alternativ.

 

RaidZ mister også ytelse om eit pool har meir enn 10 harddisker. Starter du med 4 2TB harddisker så har du jo 6TB lagringsplass, og det må jo halde litt ;)

Lenke til kommentar

Så vist eg bruker 4 slike kort så har eg 133mb/s til sammen fra alle portene? eller 133mb/s per port?

 

Har kun 2 pci-e x1 porter, og de kortene som er pci-e har kun 2 kanaler (sata porter) så får berre 4 hdder.. men har jo 6 porter ledige på hk, og så kan eg alltids kjøpe eit kort når eg trenger det :)

 

Ein kan kjøre freeNAS fra usb minnepenn, men er det kun boot up fila? eller kan eg lagre å kjøre etter eg har sett det opp slik eg vil ha det?

 

Edit: er det nok med 3 hdder til å starte eit raid-z slik som raid 5?

 

Btw, nåken som veit om freeNAS støtter asus p5q deluxe?

altså nettverks kontroller ol.

 

Takk for svar :)

Endret av ThaBear
Lenke til kommentar

Ja 3 harddisker holder.

 

Alt ligger på USB-en.

 

At du har en kraftig prossesor er bare supert! Ta en kjapp titt på denne linken:

http://don.blogs.smugmug.com/tag/lzjb/ Husk at jo kraftigere CPU du har jo bedre kan du komprimere med tanke på tidsbruk.

 

Med tanke på hardware koster deg det ikke mer en en ren usb-pen (som du kan bruke igjen uavhengig om det skulle fungere eller ei) :-)

Lenke til kommentar

Om du bruker eit pci kort så får du 133MB/s - andre ting på PCI bussen delt på kvar harddisk. Ergo du kan sikkert rekne med maks rundt 30MB/s per harddisk.

 

Til PCIx 1x så finnes det for det meste bare 2 porters kontrollere, men har du 6 på hovudkortet så er jo det plenty. Du kan også spare ein port med å ordne deg ein ekstern usb dvd-rom.

Lenke til kommentar

hmm, jau, skal nok bli fart i sakene :) håper bare freeNAS støtter alt av maskinvare, gjorde ikkje det på serveren så der gikk eg får win s 08 til slutt.. noken som veit om eit fint kabinett til eit nas? alt eg legger vekt på plass til 8hdd, atx hk og strømforsyning :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...