Gå til innhold

spørsmål ang raid 5 og z mm.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

du trenger Sånne, reverse breackout cable.

de får du koble sata porter på mini-sas.

Då har eg fan meg over 70cm kabel til fra raid kort til hdd'er, er ikkje det litt mykje? må no gå an å kjøpe en kabel som går direkte fra perc 5/i til sas backplate'n

 

Kven som forhandler alt mulig dill dall fra dell i norge?

Lenke til kommentar

ja, det er slike brede kontakter, ser helt identisk ut utenom fargen :p

Hugser ikkje helt nr på det, men kan ta å sjekke å google litt, å sjå om det er noken her til lands med sas port i enden :)

 

Edit: merket en ting med dustin home, vist en var bedrift kunne en kjøpe det kabinettet til 3000kr, privatpersoner måtte betale 3800kr får det? kva fan?

Endret av ThaBear
Lenke til kommentar

Vist eg forstod info'n til hjemmesida så var det ivertfall sas backplate på den, men det var en anna rev enn den som dustin hadde, sikkert gamle moddellen de har.

 

Vist eg bestiller fra www.norcotek.com (/buy now) da rekner eg med att det blir shippa fra usa, 20kg blir vel litt vel dyrt å frakte? er uaktuelt å kjøpe kabinettet fra dustin da det plutselig kommer på 3800kr når en er privatperson. sjølv om dollar kursen er på 6,5 atm, så er det billigere å kjøpe en 20 bay fra usa sjølv MED frakt..

 

Mulig å be dei om å sette ned pakkeverdien slik att en kan unngå frakt? eller er dette straffbart for meg? hugser eg kjøpte vannkjøling, der vart pakkeverdien satt ned uten att eg ba dei om det :)

Lenke til kommentar

bedriftsprisene er uten moms, så blir dyrere som privat med moms da.

 

spurte norco tech på msn nå om porto på en 4020 til norge, det er 125$.

de tar 325$ for kassen som blir 2100kr så med moms og gebyr ca 2800kr så 800kr i porto.

(4220 som er sas modellen 355$ om du vil ha det istedenfor sata)

use http://www.ipcdirect.net/servlet/Detail?no=198

we don't charge extra shipping fee for case accessories

choose "will call" when checking out

 

så 3600kr totalt for kassa til norge.

de fleste firma bruker være ganske nøyaktige på tollverdiene siden det er straffbart tukle med denne, men ser selv når jeg bestiller fra performance-pcs at de altid merker med runde tall tilsvarende rundt halvparten av faktiske summen.

Lenke til kommentar

Er det mykje å fortolle på kabinetter ol da? tror ikkje den er like høy som tobbaksvarer :p

 

Er utrulig fristende :) Og att den har sata backplate er helt topp, da slipper eg å kjøpe unødvendige kabler som er kun til rot og støv :)

 

Bråker ikkje de kabinettviftene nåke sykt? ser jo ut som delta på størrelse :ermm:

 

Ellers så trenger eg vel ikkje meir enn 500w psu enn så lenge :)

 

Men nå er det på tide å legge seg, kan ikkje sitte opp hele natta, jobb hal 8 :hrm:

 

Edit; leverings tid? 2-3 veke fra usa? (inc toll tid)

Endret av ThaBear
Lenke til kommentar

er ikke toll men 25% moms samt gebyr på en hundrings.

du legger merke til viftene ja, sett mange bytte de ut med stillegående men jeg har mitt stående i rackskapet i kjellern så ikke giddet bytte til stillegående.

 

jeg liker kablingen i det veldig godt, at alle strømkoblingene er på samme side som psu så sata på siden hvor kontrollerne står gir veldig ryddig kabling :D

 

frakt fra usa bruker gå rimelig raskt.

sist jeg bestilte varer fra performance-pcs tok pakken 6dager.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

Vel, da er det nok berre å slenge inn en ordre på kabinettet :)

 

6 dager er jo kjempe fort, da eg ventet på varer fra ebay (hong kong) tok det over 3 veker.

 

Andre ting du anbefaler å legge til medan eg skal bestille?

 

Edit: har 2 stk ocz vertex 30gb (gen1) liggende, verdt å bruke som os disk i raid-1?

Og er det mulig å få opp alle diskene som er koblet til perc 5'n som enkelt disker, slik at eg kan prøve dette oppskrytte raid-z'et :)

Endret av ThaBear
Lenke til kommentar

jeg har merket det samme forsåvidt, men har merket at problemet bare kommer fyller du opp diskene formye.

har 120gb i raid0 og begge gangene jeg har brukt over 100gb har problemene kommer, holder jeg med under oppfører de seg helt fint.

litt sært egentlig, skjedde ikke under xp som du sier, kun etter jeg gikk over til w7.

Lenke til kommentar

Jau noke slikt meg meg også, klarte å installere win 7, men da eg begynte med win update og valgte alle anbefalte og gfx driver så vart disken irritert og ga meg blue screen og corupta HEILE windows 7 :thumbdown: slik skjedde ca 30 ganger før eg testa ny disk :blush: tenkte det kanskje var cpu sida den var godt overklocket og fikk litt vel mykje volt.. Men er dette en bug i win 7? vist ikkje kommer eg nok til å kjøpe en raptor disk elle noke :)

Lenke til kommentar

ligger guider på ocz sine forums for vertex.

i korte trekk må sette på en jumper som setter disken i factory mode, så for de første 2 oppdateringene jeg gjorde var det bare kjøre en bat fil i windows hvor den valgte diskene (da måtte de stå som løse disker, ikke i raid eller som systemdisker) og oppdaterte de.

for den siste måtte jeg brenne ut dos bootcd med firmwaren som jeg bootet til så velge disk og oppdatere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...