Gå til innhold

iPhone 4/4S Café  Prat i vei...


Anbefalte innlegg

Hei!

Min iP4 skjerm slutter å reagere hvis jeg gjør følgende:

tar fingeren på en av de sorte områdene utenfor skjermen, øverst eller nederst, og så drar fingeren ut på skjermen. Da er det umulig å få til noen kommando på skjermen. Løfter jeg fingeren for så å ta den nedpå skjermen igjen, så fungerer alt normalt.

Hvis jeg derimot holder den opprinnelige fingeren på skjermen, og så tar en finger nummer to på skjermen, da reagerer skjermen som normalt. Hvis jeg så løfter vekk finger nummer to, og beveger på opprinnelig finger (som hele tiden har vært i kontakt med skjermen), så er skjermen uten repsons.

Beklager en litt "teit" forklaring, men det er det beste jeg fikk til akkurat nå. Noe som er mer interessant, er om noen av dere andre får til det samme, eller om min iP4 er unik, og muligens har en fabrikkfeil.

Dette er helt normalt, og går på hvordan iOS tolker fingeravtrykk. Ikke noe å bekymre seg over :)
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hatt telefonen i 2 uker nå, og må si jeg er storfornøyd. Er ikke noe å utsette på den! Forløpig har jeg ingen riper/striper i telefonen heller, ikke at jeg egentlig bryr meg så mye om det siden det er en bruksvare. Tror dette glasset rundt telefonen er mye mer solid enn mange tror.

 

Angående ventetid, jeg satt meg opp på sånn sms-venteliste på telebutikken, 1 uke senere fikk jeg melding om at de hadde fått inn noen, stakk nedover og sikret meg et eksemplar :)

 

Men hvordan er prisene i typ telebutikker i forhold til på internett? Her uti skauen der jeg bor, har samtlige telebutikker lang venteliste og høye priser. En skulle tro at folk som setter seg på venteliste i en fysisk butikk ikke er hoveddemografien til smarttelefoner til å begynne med.

 

Delvis relatert: jeg var innom den største rene telebutikken her i byen i forrige uke og spurte hvorfor de ikke oppgav totalpriser på iphone når de selger telefonene m/abonnement. Den tjukke dundra som sikkert kaller seg kundekonsulent svarte tørt "Slikt må en da regne ut selv"

Det ble muligen litt krevende for deg å bli betjent av denne "tjukke dundra"? Hvordan var det med "kleshengern med de store øra", fikk du noe bedre kundeservice der synes du? Hva med han uten hake og tenna på tørk?

 

Ellers lykke til i jakten på en iphone. Ah nei, du hadde fått deg en. Hva er da egentlig temaet?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Hei!

Jeg er avhengig av å bruke oppgave-listen i ical (i tillegg til vanlig kalender). Har iphone kalenderen en egen liste hvor denne oppgavelisten i ical vises? Eller syncer den kun kalenderen fra ical? (På min nåværende nokia-telefon synces dette slik at jeg bevarer en seperat oppgaveliste + selve kalenderen i ical synces inn i kalenderen - jeg er avhengig av å kunne skille disse som i ical).

 

 

Ingen som bruker kalenderen aktivt her??? :)

Lenke til kommentar

Har hatt telefonen i 2 uker nå, og må si jeg er storfornøyd. Er ikke noe å utsette på den! Forløpig har jeg ingen riper/striper i telefonen heller, ikke at jeg egentlig bryr meg så mye om det siden det er en bruksvare. Tror dette glasset rundt telefonen er mye mer solid enn mange tror.

"Tror" er litt feil her. Min iPhone lå på skyer den første helgen men fikk allikevel riper. Det tåler rett og slett ingenting. Jeg har hatt telefoner jeg nærmest har grisebanka, men som pådro seg færre riper. Dette "ripe-immune"-glasset til iPhone er bare tull fra ende til annen.

 

Når det gjelder selve telefonen som du sier du er storfornøyd med, så er jeg helt enig. Den beste telefonen som eksisterer. Men allikevel er jeg litt "been there, done that" nå. Apps'ene er kule, men de er testet ut. Kunne helt fint gått tilbake til en vanlig mobil som kun kan ringe og sende meldinger nå og sluppet "gjelden" jeg har på phonen.

Lenke til kommentar

Fikk min Iphone 4 i dag, så funker faen meg ikke ørehøytaleren. Får lyd på alle mulige måter, men ikke når jeg holder telefonen inntil øre for vanlig samtale. Nedtur..

 

Nedtur, får håpe at de kaller det en DoA slik at du slipper verkstedhysteriet.

Endret av Hårek
Off-topic fjernet
Lenke til kommentar

Mener du at de er mer villige til å fjerne den eller at det er enklere for deg å fjerne den uten å taste masse koder og tjafs?

At de er villige til å fjerne ja.. [...]

Det er likt på alle telefoner. De kan ikke låse telefonen din i 12 mnd samtidig som ditt abonnent er låst i 12 mnd. Det er enten eller, og ringer du til (f.eks) Telenor Kundeservice er de mer enn villige til å hjelpe deg uansett modell.

Lenke til kommentar

Har hatt telefonen i 2 uker nå, og må si jeg er storfornøyd. Er ikke noe å utsette på den! Forløpig har jeg ingen riper/striper i telefonen heller, ikke at jeg egentlig bryr meg så mye om det siden det er en bruksvare. Tror dette glasset rundt telefonen er mye mer solid enn mange tror.

"Tror" er litt feil her. Min iPhone lå på skyer den første helgen men fikk allikevel riper. Det tåler rett og slett ingenting. Jeg har hatt telefoner jeg nærmest har grisebanka, men som pådro seg færre riper. Dette "ripe-immune"-glasset til iPhone er bare tull fra ende til annen.

Synes det er veldig morsomt og fascinerende at vi kan ha så utrolig forskjell inntrykk av dette, for min opplevelse etter over en måneds bruk er helt motsatt. Med normal bruk har jeg fått én ripe som sees kun i riktig vinkel med riktig lys. Ellers virker det som jeg må frem med kniven om jeg skal få synlige riper.

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke si noe om hvordan ripemotstanden på iPhone 4 er da jeg har hatt beskyttelse på den og nå Invisible Shield på den.

 

Men på 3GS som jeg hadde i 4 mnd tålte den så og si alt. Jeg fikk ikke en ripe etter jeg mistet den i asfalten på joggetur, og det er ganske utrolig. Kromma kanten ble bare skrapet opp litt av glasset ble litt fucka helt nederst som dermed var nærmest usynlig.

 

Det må være enten produksjonsfeil eller noe annet, for jeg har hatt tre iPhone'er og alle de har tålt det meste.

Endret av Raste
Lenke til kommentar

Anbefaler alle på det sterkeste å ha noe slags deksel.. Telefonen er glatt som fy, og har allerde mistet den et par ganger i gulvet og asfalten...

Fikk min HD Pixelskin eller hva den het for en ukes tid siden. Helt glimrende og gjør det mye bedre å holde telefonen osv. Pen er den også selv om den gir telefone en mer rugged stil.

 

 

Endret av Hårek
Off-topic fjernet
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...