esoteric Skrevet 8. november 2011 Rapporter Del Skrevet 8. november 2011 Er fuktskade-sensoren utløst faller all garanti bort, uansett hva som er problemet. De fleste som har jobbet med fin-elektronikk og fuktskader vet at det er nærmest umulig og dokumentere nøyaktig hvilke feil som oppstår ved en fuktskade, som også er mye av grunnen til at de ikke kan tilby reprasjon av apparater som er fuktskadet. Skadene kan være mikroskopiske og umulige og se for et utrent øye. Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 8. november 2011 Rapporter Del Skrevet 8. november 2011 Det står i et dokument hos Apple.com at fuktsensoren i iPod touch i kan være rosa uten at de skal ta det som at den har slått ut. Den skal være rød hvis jeg husker riktig. Spørsmålet er om dette også kan gjelde iPhone? Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 8. november 2011 Rapporter Del Skrevet 8. november 2011 Tipper rosa (som ofte kommer av luft-fukttighet) kvalifiserer til undersøkelse, mens rød (direkte kontakt med væske) gir blankt avslag. Lenke til kommentar
Ms. Mango Skrevet 8. november 2011 Rapporter Del Skrevet 8. november 2011 Min ble nettopp levert på døren! Står og lader i dette øyeblikk. Men ser Apple enda ikke har trukket penger fra konto. Fikk invoice på lørdag. Er det jeg som må fikse noe her, eller bare venter jeg til de trekker? Lenke til kommentar
Chaw Skrevet 8. november 2011 Rapporter Del Skrevet 8. november 2011 de trakk hvertfall meg i det øyeblikk jeg plasserte ordren Lenke til kommentar
Hewitt Skrevet 8. november 2011 Rapporter Del Skrevet 8. november 2011 (endret) De bare reserverer beløpet når du bestiller, reservasjonen går ut etter tre dager or so og da kommer pengene "inn" på konto igjen. Som regel skal beløpet bli endelig trukket når varen blir sendt, men er ikke uvanlig at det tar noe tid innimellom. Her om dagen ble jeg ikke trukket for en flyreise før over en uke etter selve turen var utført! Endret 8. november 2011 av Hewitt Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 8. november 2011 Rapporter Del Skrevet 8. november 2011 Åja, sånn sett. Da misforsto eg. Gikk litt fort i svingene. Akkuratt der er produsentene helt umulig å ha med å gjøre. Har prøvd alt for mange ganger, men så fort fukt er nevnt bare nekter de for alt, selv om det ikkje trenger å ha noen sammenheng med skaden. Har hittil ikkje vert borti en sak produsent har gitt etter for en tlf med fuktskade. MEN, de skal kunne bevise at det er faktisk fukt som har ødelagt knappen. Det er iallefall hva forbrukerrådet sa i et filmklipp (som jeg ikke finner igjen) :-) Lenke til kommentar
Grasli Skrevet 8. november 2011 Rapporter Del Skrevet 8. november 2011 (endret) Låseknappen på min iPhone 4 har gått i stå. Den sitter fast, og jeg må trykke veldig hardt for at den skal reagere. Telefonen har akkurat fylt ett år. Er dette noe som kan dekkes av garantien? Tatt dette i betraktning, her er et spørsmål; La oss si jeg bestiller iPhone 4S fra Apple.no. Innen et år etter skjer kanskje noe som dette (men forhåpentligvis ikke). Hva skjer da? Må den sendes inn til Apple.no igjen for undersøkelse/rep, eller kan jeg gå til en forhandler/butikk her hvor jeg bor isteden? Sikkert ikke men greit å spørre.. Og en ting til; er det ofte slike problemer med iPhone eller? Endret 8. november 2011 av Grasli Lenke til kommentar
medlem-156941 Skrevet 8. november 2011 Rapporter Del Skrevet 8. november 2011 Fikk min 4S i dag, men sliter med spotify... Hver gang jeg skal synce offline playlists henger den seg opp, noen som har opplevd det samme? Jepp! Eneste som var løsningen ( for meg) var å slette spotify, for så å laste det ned på nytt Gjorde det mange ganger, det virket ikke, men fikk det til likevel! Hadde mange korrupte lokale filer i biblioteket, så når jeg hadde fjernet de gikk syncingen fint Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 8. november 2011 Rapporter Del Skrevet 8. november 2011 Jeg har fått en hippietelefon. Slightly on topic: jeg jobber i et lite kontorbygg, toppen 25 mennesker som holder til der. Stakkaren fra TNT hadde 5-6 esker med telefoner bare til vårt bygg. Tror Apple har solgt en del i det siste. 5 Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 8. november 2011 Rapporter Del Skrevet 8. november 2011 (endret) Konge!! +1 fra meg på kommetaren til Siri Endret 8. november 2011 av Pluggen Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 8. november 2011 Rapporter Del Skrevet 8. november 2011 (endret) Er fuktskade-sensoren utløst faller all garanti bort, uansett hva som er problemet. De fleste som har jobbet med fin-elektronikk og fuktskader vet at det er nærmest umulig og dokumentere nøyaktig hvilke feil som oppstår ved en fuktskade, som også er mye av grunnen til at de ikke kan tilby reprasjon av apparater som er fuktskadet. Skadene kan være mikroskopiske og umulige og se for et utrent øye. - 5 års reklamasjonsrett i Norge. FTU kan ha godt av noen slike saker for å sette dagsorden. - Det er trente øyne som skal utføre eller dokumentere dette og ikke utrente. Endret 8. november 2011 av Theo343 Lenke til kommentar
aanseth Skrevet 9. november 2011 Rapporter Del Skrevet 9. november 2011 (endret) Fy som den spiser batteri!!! Ladet den i hele går kveld, tok den med ned på nattbordet og i dag tidlig, ca. 7 timer senere var den på 89 %. ?? Trenger en snarlig oppdatering her!!! Ellers bra, men går fra en iPhone 4 så er ikke akkurat nytt for meg. Endret 9. november 2011 av aanseth Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 9. november 2011 Rapporter Del Skrevet 9. november 2011 Fy som den spiser batteri!!! Ladet den i hele går kveld, tok den med ned på nattbordet og i dag tidlig, ca. 7 timer senere var den på 89 %. ?? Trenger en snarlig oppdatering her!!! Ellers bra, men går fra en iPhone 4 så er ikke akkurat nytt for meg. Prøvd å skru av tidsone sjekk under stedtjenester? Vist du har div. synkronisering på så er 11% på 7 timer ikke for usannsynlig heller. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 9. november 2011 Rapporter Del Skrevet 9. november 2011 (endret) "jeg har på alt og den blir tom på 1 dag"... gå igjennom telefonen skikkelig. Endret 9. november 2011 av Theo343 Lenke til kommentar
Niram Skrevet 9. november 2011 Rapporter Del Skrevet 9. november 2011 Noen som har testet Modern Combat 3 til iPhone? Fytti rakkern for en grafikk! Utvilsomt det peneste spillet jeg har testet på mobile enheter. Laster det ned til iPad nå, sikkert ikke mye dårligere der! Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 9. november 2011 Rapporter Del Skrevet 9. november 2011 Der kom visst siste spikeren i kista for mobil-Flash: Adobe is Stopping development on Flash Player for browsers on mobile. (linken er fra Daring fireball) Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 9. november 2011 Rapporter Del Skrevet 9. november 2011 Mao. hadde SJ rett i at dette ikke var rett teknologi til mobiltelefoner. Forutsende mann. Lenke til kommentar
laserlars Skrevet 9. november 2011 Rapporter Del Skrevet 9. november 2011 (endret) Med tanke på alle de elleville diskusjonene rundt dette temaet, så dro jeg nesten litt ufrivillig på smilebåndet av den artikkelen :> Endret 9. november 2011 av laserlars Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 9. november 2011 Rapporter Del Skrevet 9. november 2011 - 5 års reklamasjonsrett i Norge. FTU kan ha godt av noen slike saker for å sette dagsorden. - Det er trente øyne som skal utføre eller dokumentere dette og ikke utrente. Etter flere år i mobilbransjen har jeg enda til gode og se dette systemet fungere i praksis. Har aldrig sett en kunde få igjennom noe på reklamasjonsretten dersom en telefon har vært utsatt for fukt/veske, uansett hva som var feil med telefonen. Om noen har andre erfaringer, del de gjerne Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå