Gå til innhold

Iphone 4 er lansert


Anbefalte innlegg

Facecall. Noen som fulgte med i newsfeeden? Den lagga når det var andre på WiFi og den må bruke WiFi. Skulle den revolusjonert måtte den ha gått over 2G/3G og mot andre telefoner enn Iphone.

Fikk du også med deg at det var nesten 600 enheter koblet til det samme trådløse nettet, hvorav mange lastet opp store bilder og sendte lyd live?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor bruker de ikke (super)AMOLED skjerm, slik som f.eks Samsung gjør ?

Fordi de mener at den teknologien de bruker er bedre enn AMOLED.

IPS panelet som er på iPad er iallefall meget bra, og man bør nok vente på uavhengige tester før man trekker konklusjoner.

Lenke til kommentar

Ser at det igjen blir en hardware diskusjon når det gjelder Apple ting. Dette er de samme folka som dømte iPhone nord og ned når den kom fordi de ikke klarte å se at det handler om innhold og brukervennlighet. Det er hele økosystemet rundt iPhone kombinert med hardware av god nok kvalitet som gjør at iPhone er en suksess.

 

Selv har jeg en Android telefon og er halvfornøyd pga manglende oppdatering av software fra HTC (nei, jeg vil ikke jailbreake den!!). Ingen norsk appstore fra google (det er vel snart 1,5 år siden det først ble sagt det skulle komme) og dårlig batteritid.

 

Med mindre iPhone 4 har noen meget store barnesykdommer ved launch, så tror jeg denne modellen kommer til å selge enda mer enn de forrige.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

PR-sirkuset imponerer igjen. De vet hvordan de skal gjøre dette her, med direkteoverføring både i store nettaviser nasjonalt og internasjonalt. Omtalen er vel på størrelse med en middels naturkatastrofe.

 

Dog ser ikke dette produktet ut til å være noen katastrofe. Det er go'fot mentaliteten til Nils Arne Eggen, hvor de jobber med å bli bedre på det de er god til, men dessverre ikke på det de er svak til. Låst mot operatører, paternalismen og det at den fortsatt ikke makter å vise alt innhold på Internett er akilleshælen. De gjør seg fortsatt ikke attraktiv for kundegruppen jeg tilhører, som er litt kjedelig. Men for dem som er fornøyde iPhone-kunder kan jeg vanskelig se at de ikke vil bli storfornøyd med dette.

 

Akkurat som RBK spås en sikker gullmedalje, vil jeg si iPhone går for gull også og vil ta den ganske så enkelt.

 

Ja, en må si media er passelig "teite" i toppen. De sparer vel Apple for noen milliarder i reklamebudsjettet.

 

Spørs jo om de virkelig er "teite". Media ønsker klikk, de ser på tallene at Apple i overskrift gir klikk. Akkurat av samme grunn som at Northug er spalteplass uansett hvor tåpelig nyheten er, virker nærmest som om journalister prøver å blåse alt ut av proporsjoner. Hvorfor? Fordi det gir klikk.

 

De lever jo av lesere, så det er jo mer leserne som får hva de fortjener. Det går jo ut over mangfold og dekning i media, men all den tid kommersielle interesser er så viktige for media (levebrød) blir det nesten slik sirkelen går.

 

 

Nå har jeg rent personlig ikke noe imot at slike ting får dekning, jeg studerer (og jobber) med nye medier slik at det er en interesse der både faglig og mer på hobbybasis. Dog tar det jo litt vel av med hype til tider. :)

Lenke til kommentar

Det ser ut som at Apple får inn noen gode funksjoner i Iphone, ja. På den andre siden synes jeg det er synd at så mange mennesker er så "Iphone-frelst". For all del, det er en god telefon. Men det er veldig mange andre telefoner der ute som gir veldig mye mer for pengene. At såpass mange er så uvitende at de tror Apple er først ute med alt ødelegger mye for andre selskaper som faktisk har prøvd nye ting. Igjen: For all del, apple har noen originale ting de også, men de får æren for mye mer enn de fortjener. I tillegg er de så lukkede at de hindrer generell fremgang i markedet.

 

Noen nevnte også at utviklere til app store får 70% (!) av prisen. Det vil igjen si at apple får 30%. De skummer fløten, for å si det sånn.

 

Jeg har mye mer tro på android. For det første kan man selv velge hva slags maskinvare man ønsker. For det andre er det ikke diktatur rundt hvilke programmer du kan kjøre. Jeg sliter med å se hva annet enn et overpriset bilde av et halvspist eple du får med Iphone kontra konkurrentene.

Lenke til kommentar

Blir rett og slett litt kvalm av å se Iphone 4 videon jeg. "We are bringing video calling to the world"

Ser ikke at Video Calling ahr tatt av enda? La meg minne deg på om hvordan iPhone bare kom susende og deffinerte hvordan internett skulle brukes på en telefon. Er ikke snakk om å lansere nye ting. Men å lansere ting som Funker!

 

Innovasjon kommer ikke fra kreativiteten, men fra den kristiske sansen.

 

 

Jeg skulle ønske den kom med QWERTY-hardware tastatur. Jeg klarer ikke venne meg til å skrive på skjermen. Jeg har absolutt ingen erfaring med iPhone, men jeg må si at jeg faktisk ble fristet til å gi denne en sjanse. Ikke fordi den nye modellen tilfører noe ny funksjonalitet som jeg MÅ ha, men heller det at jeg føler iPhone begynner å bli litt mer modent. Jeg tror denne nye modellen kommer til å bli en kjempesuksess.

 

Jeg har alltid hatt en WinMob mobil, men jeg er villig til å gi den en sjanse før det nye Win 7 Mobile dukker opp i butikken.

Om du ikke har erfaring med iphone så kan du jo heller ikke si at du ikke venner deg til å srive på skjermen. iPhone sin touchtech er overlegen allt annet. Å skrive på en HTC er som å skjære grønnsaker med motorsag.

 

Det er ikke alle som gidder å mekke og jailbreake og installere alle slags custom versjoner av ting... Hvorfor skal HTC unnskyldes fordi de ikke gidder å ta kundene sine alvorlig?

Merkelig hvordan akkurat dette argumentet blir bruk MOT iPhone, når Android leiren tydeligvis har akkurat samme problemet :tease:

 

 

Og det er faktisk skremmende å se hvordan saueflokken følger etter. Apple kommer langt fra med noe særlig nytt. Ikke det at jeg mener iPhone er dårlig, men å få "våte drømmer" av at en produsent relanserer 2 - 4 år gamle tekniske nyheter er for meg sinnsvakt.

Tekniske nyheter er urelevant. Alle kan legge ting features og krysse av på specclista. Men å få det til å faktisk funke på en tilfredstilelnde måte er en helt annen sak:)

 

 

Ser at det igjen blir en hardware diskusjon når det gjelder Apple ting. Dette er de samme folka som dømte iPhone nord og ned når den kom fordi de ikke klarte å se at det handler om innhold og brukervennlighet. Det er hele økosystemet rundt iPhone kombinert med hardware av god nok kvalitet som gjør at iPhone er en suksess.

 

Selv har jeg en Android telefon og er halvfornøyd pga manglende oppdatering av software fra HTC (nei, jeg vil ikke jailbreake den!!). Ingen norsk appstore fra google (det er vel snart 1,5 år siden det først ble sagt det skulle komme) og dårlig batteritid.

 

Med mindre iPhone 4 har noen meget store barnesykdommer ved launch, så tror jeg denne modellen kommer til å selge enda mer enn de forrige.

Tror den er ganske frisk når den kommer. Apple har ikke for vane å lansere halvferdige løsninger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Facecall. Noen som fulgte med i newsfeeden? Den lagga når det var andre på WiFi og den må bruke WiFi. Skulle den revolusjonert måtte den ha gått over 2G/3G og mot andre telefoner enn Iphone.

I og med at flere hundre personer i samme rom sikkert bruke WiFi så er vel kanskje ikke det så rart?

De sa vel også at det kom til å komme på 3G etterhvert, men at de måtte samkjøre med operatører. De sa også at systemet kom til å basere seg på åpne standarder (H.264 + AAC-LC), tipper vel at det kommer støtte i 3. parts applikasjoner som Skype etter hvert.

En av tingene som faktisk er bra med Facecall er at du kan bruke kamera bak, og da kanskje streame 720p hvis du har båndbredde nok.

Lenke til kommentar

Noen nevnte også at utviklere til app store får 70% (!) av prisen. Det vil igjen si at apple får 30%. De skummer fløten, for å si det sånn.

Akkurat sånn fungerer det også i Android Market. Utvikleren sitter igjen med 70% av prisen.

Nå er det enda ikke mulig hverken og kjøpe eller selge apps i Android Market for norske brukere, noe som er talentløst.

Lenke til kommentar

Det ser ut som at Apple får inn noen gode funksjoner i Iphone, ja. På den andre siden synes jeg det er synd at så mange mennesker er så "Iphone-frelst". For all del, det er en god telefon. Men det er veldig mange andre telefoner der ute som gir veldig mye mer for pengene. At såpass mange er så uvitende at de tror Apple er først ute med alt ødelegger mye for andre selskaper som faktisk har prøvd nye ting. Igjen: For all del, apple har noen originale ting de også, men de får æren for mye mer enn de fortjener. I tillegg er de så lukkede at de hindrer generell fremgang i markedet.

 

Noen nevnte også at utviklere til app store får 70% (!) av prisen. Det vil igjen si at apple får 30%. De skummer fløten, for å si det sånn.

 

Jeg har mye mer tro på android. For det første kan man selv velge hva slags maskinvare man ønsker. For det andre er det ikke diktatur rundt hvilke programmer du kan kjøre. Jeg sliter med å se hva annet enn et overpriset bilde av et halvspist eple du får med Iphone kontra konkurrentene.

Apple har vell skjelden hevdet at de er først ute. Det de hevder, er at de er de første som gjør det ordentlig.

SMS for eksempel, Apple sin løsning for SMS på iphone er helt genial, og det å gå tilbake til en "vanlig" telefon er et mareritt.

 

Klart apple skummer fløten. De har satt opp en platform og utviklet et system som gjør at _alle_ kan utvike og selge apps på appstore. Kan ikke si at jeg ser noen andre gjøre det så enkelt å skrive og distribuere programmer til telefonen sin?

 

Og ang android. Virker som om folk roser dette opp i skyene fordi det er open source og greier. ER det mulig å være så NAIV?

Google innså at apple fikk et forsprang, og måtte derfor ta alle skritt som var nødvendig for å sikkre sin egen inntekt. JO, man lan serer sin egen hallveisplattform, sier den er OpenSource, slik at man får litt gratis drahjelp, og vips, så har man en egen plattform som man kan skyffle brukerne og produsentene over på, og samtidig tjene feite penger på reklame reklame og reklame.

 

Apple kalles totalitær, og derfor mye lettere å avsløre en Google, men jeg er ganske sikker på at begge tenker akkurat like mye på profitt.

Lenke til kommentar
Raptor' date=' 7. juni 2010 - 23:33' timestamp='1275946408' post='15768314']

Hvorfor bruker de ikke (super)AMOLED skjerm, slik som f.eks Samsung gjør ?

Fordi de mener at den teknologien de bruker er bedre enn AMOLED.

IPS panelet som er på iPad er iallefall meget bra, og man bør nok vente på uavhengige tester før man trekker konklusjoner.

Amoled ser bedre ut, men IPS LCD bruker mindre batteri ved lyse skjermoverflater og er mindre ømfintlig mot refleksjoner. Med tanke på bruken tror jeg at IPS er smartest til iphone.

Lenke til kommentar
Raptor' date=' 7. juni 2010 - 23:33' timestamp='1275946408' post='15768314']

Hvorfor bruker de ikke (super)AMOLED skjerm, slik som f.eks Samsung gjør ?

Fordi de mener at den teknologien de bruker er bedre enn AMOLED.

IPS panelet som er på iPad er iallefall meget bra, og man bør nok vente på uavhengige tester før man trekker konklusjoner.

Amoled ser bedre ut, men IPS LCD bruker mindre batteri ved lyse skjermoverflater og er mindre ømfintlig mot refleksjoner. Med tanke på bruken tror jeg at IPS er smartest til iphone.

Tja... Er tydeligvis delte meninger om det...

 

Her er engadget sitt førsteintrykk:

  • As we said, it's shockingly thin.
  • The screen is truly outrageous -- you basically cannot see pixels on it. We're not being hyperbolic when we say it's easily the best looking mobile phone screen we've ever laid eyes on.
  • The build quality is really solid. The home button feels much snappier, and on the whole it just feels like a tightly-packed device, but it's not heavy.
  • The side buttons are really nice and clicky.
  • iOS 4 is very familiar -- there's not a lot added to fit and finish.
  • The general speed of the whole OS is way snappier. The camera app in particular is noticeably faster -- shots get snapped in an instant.

http://www.engadget.com/2010/06/07/iphone-4-first-hands-on/

Endret av [GDI]Raptor
Lenke til kommentar
Raptor' date=' 8. juni 2010 - 00:27' timestamp='1275949641' post='15768672']
Raptor' date=' 7. juni 2010 - 23:33' timestamp='1275946408' post='15768314']

Hvorfor bruker de ikke (super)AMOLED skjerm, slik som f.eks Samsung gjør ?

Fordi de mener at den teknologien de bruker er bedre enn AMOLED.

IPS panelet som er på iPad er iallefall meget bra, og man bør nok vente på uavhengige tester før man trekker konklusjoner.

Amoled ser bedre ut, men IPS LCD bruker mindre batteri ved lyse skjermoverflater og er mindre ømfintlig mot refleksjoner. Med tanke på bruken tror jeg at IPS er smartest til iphone.

Tja... Er tydeligvis delte meninger om det...

 

Her er engadget sitt førsteintrykk:

  • As we said, it's shockingly thin.
  • The screen is truly outrageous -- you basically cannot see pixels on it. We're not being hyperbolic when we say it's easily the best looking mobile phone screen we've ever laid eyes on.
  • The build quality is really solid. The home button feels much snappier, and on the whole it just feels like a tightly-packed device, but it's not heavy.
  • The side buttons are really nice and clicky.
  • iOS 4 is very familiar -- there's not a lot added to fit and finish.
  • The general speed of the whole OS is way snappier. The camera app in particular is noticeably faster -- shots get snapped in an instant.

http://www.engadget.com/2010/06/07/iphone-4-first-hands-on/

 

oooohh.. shiny..

 

så blir det jo dilemmaet om jeg skal ha den hvite eller den svarte.. ser utrolig bra ut i begge farvene..

Lenke til kommentar

Teit av media. Hørt, slikt tull. Media fokuserer på det folk er opptatt av. Folk er opptatt av iPhone og Apple. Ikke mer hokkus-pokkus enn som så. Personlig synes jeg dekningen er helt på sin plass. Telefonen fortjener oppmerksomheten. Så er selvsagt Apple også meget gode til å skaffe dekning. Men, teit? Langtifra.

Lenke til kommentar
Og ang android. Virker som om folk roser dette opp i skyene fordi det er open source og greier. ER det mulig å være så NAIV?

Google innså at apple fikk et forsprang, og måtte derfor ta alle skritt som var nødvendig for å sikkre sin egen inntekt. JO, man lan serer sin egen hallveisplattform, sier den er OpenSource, slik at man får litt gratis drahjelp, og vips, så har man en egen plattform som man kan skyffle brukerne og produsentene over på, og samtidig tjene feite penger på reklame reklame og reklame.

 

Apple kalles totalitær, og derfor mye lettere å avsløre en Google, men jeg er ganske sikker på at begge tenker akkurat like mye på profitt.

Haha, dette er det dummeste jeg har hørt.

 

Jeg kan ta en vri på det du sa. Og ang iPhone OS 4. Virker som om folk roser dette opp i skyene fordi det er mange apps og smooth scrolling i menuene og greier. ER det mulig å være så NAIV?.

 

Nei grunnen til at Android ble så populært er fordi Google er ikke dumme og er ikke så proppet full av "Vi må kontrollere alt over hva brukerne får lov og ikke får lov til å gjøre med sin egen telefon".

 

Folk elsker frihet bare så det er sagt. Folk som vet hva frihet er vet også hva en smart phone er. Og dem vet også hva hardware og spesifikasjoner er.

 

Jeg ler så jeg griner etter at jeg så han ene i den filmen om iPhone 4G snakket om at WOOOOOOOOW video calling funksjonen var virkelig noe nytt og revolusjoneranes laugh.gif. Er det mulig å være så teit?.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar

Herr Arnold Schwarzenegger har ikke forstått noenting. iPhone er tilpasset brukerne slik brukerne ønsker. Hvorfor skulle eller iPhone være så populær? Brukere av iPhone setter pris på tryggheten Apple gir ved å feks. godkjenne hver eneste applikasjon. Man slipper frykten for virus og usikker programvare. iPhone er sikkert. Hva gjelder applikasjoner er det _ingen_ annen tilbyder enn Apple som kan tilby et så stort spekter av applikasjoner og spill til sin plattform. Både Andoid og Microsoft kan bare drømme om samme database som iTunes. Selvsagt er det et godt argument for iPhone. Den nye videofunksjonen er revolusjonerende i den form at den benytter Wifi og gir en helt annen brukeroppleves en tradisjonell videotelefoni og smarttelefoner (ikke til å forveksle med videokonferanser).

 

Skal man kritisere, så er et minstekrav at man setter seg inn i det man angivelig ikke liker.

 

@Terminator 3

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...