Gå til innhold

Iphone 4 er lansert


Anbefalte innlegg

Jeg liker måten Apple ignorerer hele utviklingen av mobiltelefoner. Alle funksjoner i iPhone 4G er gamle og har vært brukt mange steder i nesten 10 år. Likevel snakker de som om dette er noe de fant opp igår og presenterer det som som en revolusjon.

 

Det er rett og slett genialt. Grunnen er at de fleste Apple henvender seg til ikke vet noe om VC, Multitasking etc. Det er vanlige folk som ikke er interessert, men som bare vil ha noe som virker. Mange av disse funksjonene er helt nye for Apple`s kundegrupper.

 

Jobs og co er verdensmestere på dette. Folk betaler ikke for gpu,cpu,ram,rom etc..det betaler for brukervennlighet og funksjoner. Apple snakker BARE om funksjoner! Akkurat slik som Nintendo snakker BARE om spill. De snakker om hvor enkelt det er, og kundene tenker: Ja så sannelig, dette var jo genialt, dette har jeg aldri sett før.

 

Apple presenterer sine produkter som om det ikke finnes alternativer. Som om det ikke finnes noen andre enheter som kan det samme. (sannheten er jo at fleste enheter kan det samme og mer til)Men de snakker kun om brukervennlighet. HTC, Nokia etc snakker mest om gpu, cpu, ram og rom. Folk vet ikke hva det betyr og bryr seg ikke.

 

Apple er geniale enten man liker regimet deres eller ikke.

 

 

Til info: Jeg har byttet til Desire og er fornøyd.

 

Ingen andre andre har bedre dpi på skjermen som iphone4 har.

Ingen andre har samme lagringskapasiteten

Ingen andre har bedre batterilevetid.

Ingen andre har en tynnere smarttelefon

Det finner EN annen telefon med quadband 3G.

Ingen andre har A4 Cpu...om det er bra eller dårlig må føglarna vita.

Ingen andre har video over wifi - en åpen standard så de andre kommer vel etter.

Ingen andre har gyroskop.

 

Try again.

 

Tror du bommer litt. Skjermen til andre telefoner er ikke dårligere fordi om Steve Jobs har lansert noe nytt. Gyroskop :p Akkurat det samme som akkselarometer. Sony X10 mini er nok tynnere, men hvem bryr seg ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et gyroskop og et akselerometer er ikke det samme.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Gyroscope

http://en.wikipedia.org/wiki/Accelerometer

 

Forøvrig kjedelig at disse trådene alltid skal degenerere til krangler om hvorvidt Android eller iOS er best, klaging på at Apple lanserer gammel teknologi som noe nytt og at Apple er fascismens ansikt i mobilverden. Både Android og iOS er bra operativsystemer med forskjellige styrker og svakheter. Mobil videotelefoni er gammelt, men det har aldri tatt av. Det interessante her er ikke at vi i teorien kunne videotelefonere for 5-10 år siden, det interessante er at Apple lanserer videotelefoni på sine mobiler og hvorvidt dette faktisk kan få folk til å bruke det (ingen har brukt mobil videotelefoni til nå), og at Apple visstnok frigjør protokollen så andre også kan implementere dette. Jeg synes ihvertfall det er mer interessant hvordan folk bruker forbrukerteknologi enn teknologien i seg selv, mulig jeg er sær.

Endret av Thlom
  • Liker 2
Lenke til kommentar

forskjellen på oppdrettindustrien og apple? De selger begge gammel fisk som ny. Bare at oppdrettsindustrien ihvertfall ikke er styrt av en mann. Wow, videosamtaler var noe nytt. Spesielt at du kan bruke kameraet bak. Det kunne også min lg for fire år siden, men det var ikke så stort, for da var det vanlig.

Spør enda en gang, har noen enda levert en like enkel og out-of-the-box videochat slik som Apple nå har gjort?

De har tatt videochat på mobiler og gjort det like enkelt som webcam på pc. En knapp. Vips.

 

Inpvasjonen ligger ikke i teknologien, men i grensesnittet/bruken av den.

Lenke til kommentar

Jeg gleder meg! (og er ganske happy med at jeg solgte 3GS'en for 4,7k for to uker siden) :)

 

I flere år har Apple laget iPhoner som til tross for at de er teknisk underlegne andre telefoner har levert en opplevelse som knuser alt annet. Nå blir operativsystemet enda bedre, og spesifikasjonene er endelig en skikkelig smarttelefon verdig. Jeg gleder meg!

Lenke til kommentar

forskjellen på oppdrettindustrien og apple? De selger begge gammel fisk som ny. Bare at oppdrettsindustrien ihvertfall ikke er styrt av en mann. Wow, videosamtaler var noe nytt. Spesielt at du kan bruke kameraet bak. Det kunne også min lg for fire år siden, men det var ikke så stort, for da var det vanlig.

Spør enda en gang, har noen enda levert en like enkel og out-of-the-box videochat slik som Apple nå har gjort?

De har tatt videochat på mobiler og gjort det like enkelt som webcam på pc. En knapp. Vips.

 

Inpvasjonen ligger ikke i teknologien, men i grensesnittet/bruken av den.

Det skal sies at videosamtale-funksjonen (over 3G-nett) i min gamle SE telefon var ganske "out of the box". På den andre siden var kvaliteten helt ubrukelig, og det er forståelig at ingen gadd å bruke denne funksjonen.

Lenke til kommentar

Et gyroskop og et akselerometer er ikke det samme.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Gyroscope

http://en.wikipedia.org/wiki/Accelerometer

 

Nåvel, kan en ikke kopiere egenskapene til et Gyroscope med flere Accelerometer, tenker da iforhold til å føle endringer? Er nok dette forumbrukeren prøver sikte til, akkurat som Sony sin Six-axsis og Nintendo sin Three-axsis. Forskjellen er bare at de ikke kaller det Gyroscope.

Innrømmer at jeg er litt usikker her da Wikipedia sender meg litt fram og tilbake :S

Lenke til kommentar

Jeg gleder meg! (og er ganske happy med at jeg solgte 3GS'en for 4,7k for to uker siden) :)

 

I flere år har Apple laget iPhoner som til tross for at de er teknisk underlegne andre telefoner har levert en opplevelse som knuser alt annet. Nå blir operativsystemet enda bedre, og spesifikasjonene er endelig en skikkelig smarttelefon verdig. Jeg gleder meg!

 

haha fikk du 4700,- for en brukt iphone 3gs, det er helt drøyt..

Får ny Iphone til følgende priser:

Apple Iphone 3GS 16gb 4438 ,-

Apple Iphone 3GS 32gb 5338 ,-

 

Så du gjorde det godt der :)

Lenke til kommentar
Hvorfor er iPhone egentlig mer låst enn Android? Er no bare å JB den så er de like åpne. Og det å JB en iPhone er mye enklere enn å oppgradere og/eller legge inn ny firmware på en Android telefon. Har selv hatt både iphone 3g og Android. Iphone likte jeg fra dag 1 til jeg solgte den (vart litt lei av den og ville prøve noe nytt), Android telefonen var kjempe digg i et par mnd til jeg fant ut at jeg aldri kom til å få oppdateringer på den, paid apps og andre tinger jeg savner.

 

 

Android har kommet for å bli, og sier ikke at det er dårlig, men de trenger vel et par år til på seg.

Joda du kan lett jailbreake iPhonen din, men du kan da også miste garantien din like lett / fort. For Apple har sagt det at hvis du jailbreaker iPhonen din, så ja, da mister du garantien din.

 

Med Android, så må du roote telefonen din for å legge inn hvilken som helst Android OS. Og dette ser ut til å være lov så langt. Har ikke sett noen plasser at du mister garantien om du rooter din Android telefon.

 

Men nå er tingen at du trenger ikke å bruke en måte for jailbreak / hack på Android mobiler for å kunne få utnyttet alt som er i Android OS'et.

 

Og Android trenger ikke et par år på seg fra nå av, for de årene er faktisk passert nå. Android er så mye bedre enn iPhone OS'et når det anngår hva du kan gjøre med OS'et.

 

I iPhone OS'et kan du ikke bestemme noe selv over hvordan du vil at selveste OS'et skal være, du kan bare bestemme å installere mange programmer, og that's it.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar

[quote name='Lionel_Luthor' date=' 8. juni 2010 - 15:05' timestamp='1276002358'

haha fikk du 4700,- for en brukt iphone 3gs, det er helt drøyt..

Får ny Iphone til følgende priser:

Apple Iphone 3GS 16gb 4438 ,-

Apple Iphone 3GS 32gb 5338 ,-

 

Så du gjorde det godt der :)

Ikke sant, men det beviser bare at markedet for iPhone er ekstremt, selv lenge etter lanseringen. Min var ulåst med garanti, og det hjelper nok på en del.

Lenke til kommentar

Slik jeg har forstått det oppfatter accelerometeret bare tilting, hvor gyroscopet merker om du flytter selve iPhonen rundt i rommet. Dette tviler jeg på at flere accelerometer kan oppfatte.

 

Merker om du flytter den rundt i rommet? Begge varianter måler vel i bunn og grunn hvor mye og hvilken retning ting akselerer. Såvidt meg bekjent er det i så måte ingen forskjell i hva de kan gjøre når det gjelder målingen av hvilken retning i tyngdfeltet objektet har, utover presisjon (og hvor mange man trenger)?

 

AtW

Lenke til kommentar

Ikke sant, men det beviser bare at markedet for iPhone er ekstremt,

 

Beviser mer hvor hjervasket (i beste fall lettlurt) noen er om de betaler 4.7k for en brukt Iphone, mer en noe annet, ser du forskjellen?. Samtidig med de utallige monopol forsøkene til Aple spøker det veldig.

 

edit

Men så lenge de leverer så gode produkter(først å fremst Iphone jeg tenker på), kan de holdet på som de vill (som de også gjør nå)

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Bakside i glass? Det hørtes jo veldig bra ut. Not. Altså en enda mer skjør telefon enn det 3GS er??

Nei, du tar feil.

 

3GS har en bakside av plast. iPhone 4 vil ha en bakside av glass. Glass er sterkere enn plast.

 

You do the math.

 

Som nevnt før, sterkere på hvilken måte? Noe kan være både hardt og skjørt feks (noe glass typisk er)

 

AtW

Lenke til kommentar

Gyroscopet har en akse en dreier rundt. Accelerometer bruker en elektrisk krets til og bestemme om telefonen tiltes eller beveges. Anngående videosamtale hadde LG'en min det "out-of-the-box". Velge kontakt og velge videosamtale.

 

Det eneste jeg vil gi iPhone er et enkelt OS som er lett og lære. Trenger ikke noen håndbok for å finne frem. Den store ulempen er at OS'et er lukket til diverse programvare.

 

Safirglass er ripesterkt, men det er lett og hakke og lage "søkk" i det. Får håpe de ikke har det slik med iPhone sitt glass

Endret av Refsa
Lenke til kommentar

Endel klokker har safirglass, og det regnes som svært ripesikkert i forhold til mineralglass.

Det skal visst også være nærmest uknuselig i følge urmakere.

Men uansett gjenstår det å se hva som skjer når en slik telefon treffer bakken.

 

Edit: Skriveleif :)

Endret av PL610
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...