Gå til innhold

Kjøp eiendom på månen: Moonestates.com


Anbefalte innlegg

http://www.moonestates.com/index.html

 

Jeg har kjøpt meg 1 acre land her på mars :)

 

vi har hatt en svær 50 sider diskusjon om dette på 3dhue.com og det gikk ganske heit for seg.

 

det endte med at jeg tok kontakt med advokaten min og han undersøkte alle punkter som var ved dette

 

svaret fra advokaten blei som følger:

skjøtet er ekte, det er ingen svindel pga prisen. det hadde vært noe helt annet hadde han tatt mye peng for dette. det er en latterlig pris så han tjener seg ikke rik på dette i det hele tatt.

 

Han har brukt et smutthull som eksisterer i dag au og alle de 185 nasjonen som er i et visst medlemskap har ikke forandret på noen lover eller stoppet mr Hopes fra å selge skjøtet ute på andre planeter.

 

Den dagen de virkelig bestemmer seg for å endre lovene og gjøre noe med dette så gjør de det, men i å med at mr.Hopes har over 4 millioner kunder så kan de bli vanskelig dersom alle disse reagerer og begynner å forlange og saksøke.

 

derfor har de ikke gjort noe enda og kommer sansynligvis ikke til å gjøre noe enda på ei stund

 

det er snakk om (ifra mail kontakt med eksperter på området) at vi kan reise til mars i 2020 og feriere der i 2040.

 

skjøtene er helt ekte og legit og jeg eier faktiskt 1 acre (4000m x 4000m det er over 4 blank men husker ikke nøyaktig tall akkurat nå)

 

Jeg oppfordrer dere til å handle slike skjøter for en latterlig pris fordi man kan bli rik og gjøre stor handle det senere

 

ikke en gang nasa har lov til å grave på din eiendom. du eier alt innenfor de kvadrameterne du har kjøpt, nasa har heller ikke lov til å bruke det som landingsted.

 

dere kan lese alt om lover og faqs og alt på den linken jeg ga øverst og denne jeg gir her

LunarEmbassy.com FaQs

 

Have fun :D

Endret av cyclo
Endret emnetittel da original tittel brøt med retningslinjene
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Han er den fullriktige eier av alle planeter i solsystemet vårt utenom solen og jorda.

disse 185 nasjonene har gitt han rettighetene pga smutthullet.

 

du kan lese alt om det, jeg kan finne fram mye til deg altså....

 

 

 

http://www.scifidimensions.com/Feb01/dennishope.htm

her står hele smutthullet og det eksistere like mye i dag som da

 

hele grunnlaget er det smutthullet

 

under er quote fra FAQs på lunarembassy.com

What is the Lunar Embassy's legal basis for selling extraterrestrial properties?

 

Answer

 

Well, there are several parts to this answer. Firstly, if you want to sell extraterrestrial property (or Earth property for that matter) it must be yours. If the property never belonged to anyone, like the Moon or the other eight planets, you must establish a legal basis of ownership.

 

Contrary to popular belief, ownership by individuals of extraterrestrial properties is not forbidden. The 1967 UN Outer Space Treaty stipulates that no government can own extraterrestrial property, but it neglected to mention individuals or corporations. In 1984, the UN attempted to plug this loophole (which they where very aware of), by introducing the ill-fated Moon Treaty. That treaty forbids the exploitation of extraterrestrial resources (which includes ownership) for anyone, also individuals and corporations. The only problem is, that when it was up for vote, out of 185 UN Member Nations, only six supported it. The vast majority of Member States refused to sign it and did not sign it. It makes sense too. Imagine if we find oil on the Moon for example. Should we prohibit its exploitation for the entire human race by law? Surely not. So, to make a long story short, the loophole still exists today, and for a reason. (If you are in the mood for some heavy legal discussions...a very detailed discussion of this can be read on our Space Law page.)

 

Therefore, one can become the legal owner of an extraterrestrial body, if you are the first one that claimed it, and that is the Lunar Embassy.

 

It's a bit like in the old west: Who stakes their claim on a piece of land first, gets the best property. This is modeled on old american law. Such a claim must be registered with your local Governmental Office for claim registries. In regard to Lunar properties, it obviously helps, if this is also done in the USA, as the Americans were the first to walk on the Moon and plant their flag on it (ie it could be argued, that if the Moon ever belonged to anyone, it certainly belongs more to the USA than any other nation).

 

Well, in 1980, a very bright, young and handsome Mr. Dennis Hope, went to his local US Governmental Office for claim registries, the San Francisco County Seat, and made a claim for the entire lunar surface, as well as the surface of all the other eight planets of our solar system and their moons (except Earth and the sun). Obviously, he was at first taken for a crackpot, until, 3 supervisors, 2 Floors and 5 hours later, the main supervisor accepted, and registered his claim.

 

Now, even if you get the claim registered, you are definitely not out of the woods yet. You must inform others. For example, at the same time, the Lunar Embassy was obliged to inform the General Assembly of the United Nations, and the Russian Government in writing of the claim and the legal intent to sell extraterrestrial properties. Now we're still not out of the woods. The US government has several years to contest such a claim. They never did. Neither did the United Nations nor the Russian Government. This allowed Mr. Hope to take the next step and copyright his work with the US Copyright registry office. So, with his claim and Copyright Registration Certificate from the US Government in hand, Mr. Hope became what is probably the largest landowner on the planet today. This is the legal basis by which the Lunar Embassy is selling extraterrestrial properties. For all these reasons, the Lunar Embassy has been able to conduct their business without any reproach from the US Government (or any other) since years, and they are aware that the sale of extraterrestrial Property is ongoing. The kindest reaction of the US Government was actually, that two former Presidents became Moon property owners, and recently, the US Congress gave Mr. Hope and the Lunar Embassy the Prestigious Republican Award which you can see here!

 

Finally, please note, that the few copycat webservers that have appeared on the Internet selling extraterrestrial properties, never made, nor can prove such a claim. Further, they are infringing on the Lunar Embassy's copyright...and worse...they are pretending to sell our (and your) property! (Needless to say we have begun taking actions in the right direction regarding that.) If you see such a server...ask them what their legal basis is, for selling what they are selling. Regardless of what they may have told you, please know, the Lunar Embassy were the first to file the claim and we were the first to sell extraterrestrial property on any celestial body (also on the Internet), but as with all good things, good ideas get copied, whether it's illegal to do so or not seems not to affect these people.

Lenke til kommentar

Advokaten min sier direkte:

 

det er ekte og legit på grunn av det smutthullet.

han tjener seg ikke rik pga prisen så det er ikke svindel

 

det blir ofte refferert some novelty gift fordi prisen sier så men det er faktiskt ekte.

 

den dagen de vil gjøre noe med lovene så gjør de det og da mister man trolig alle rettighetene man har på dette skjøtet men det kan bli fryktelig vanskelig med tanke på så mange kunder som kommer til å reagere.

 

Har de ikke stoppet han innen i dag (30 år etter oppstart) så kommer de ikke til å stoppe han på ei veldig god stund

 

jeg hadde aldri trodd dette men ifølge bevisene og dokumentene som er framme så er det faktiskt slik

 

da hadde jeg diskutert litt med han om beviser om motbeviser og slike ting

 

Vi hadde blant annet mailkontakt med en professor i usa som er med å styre disse lovene og han ene skreiv kun motbeviser og professoren ble ivrig og stod i. men så sendte jeg en mail der jeg forklart bevisene og slike ting. han nektet å svare meg. jeg sendte han en mail til og i den skreiv jeg blant annet at hvis han ikke svarte meg nå så bekreftet han bare at jeg hadde rett. han svarte ikke.

 

jeg har alle beviser og de mailene i et word dokument her som jeg kan quote opp hvis dere vil det

(96 sider toalt)

 

MR. Dennis Hope er den fullriktige eier.. Han kaller seg selv The Head Cheese

Endret av DrHawkins
Lenke til kommentar

Bortkastete penger. Alt du eier er et verdiløst papir. Hvis noen drar til Mars og danner en koloni på "ditt" område, hva skal du gjøre da? Saksøke? Hvilken domstol mener du har myndighet over Mars? Den gang det blir mulig å dra til Mars tenker jeg det blir førstemann til mølla. Den som setter opp flagget sitt og erklærer dette området er mitt kommer til å eie det. Det blir som da man først koloniserte amerika.

 

Jeg tror du er ganske naiv hvis du tror du har gjordt et kupp. Det blir rimelig teit å drive å peke på stjernene og erklæra at de er mine uten å ha vært der selv. For så å selge de videre til andre. Det faller på sin egen urimelighet og ingen kommer til å godta det.

 

btw. Tydeligvis tjener advokaten din gode penger på deg også. Tenker både advokaten din og han som solgte deg skjøtet ler hele veien til banken nå.

Endret av SirDrinkAlot
  • Liker 1
Lenke til kommentar

SirDrinkAlot: Les alle lover og FAQs før du uttaler deg. hør på hva en advokat som har gransket dette i ca 1 måned sier.

hvis du ikke stoler på det så gå til din egen advokat å spør han

 

hvis du ikke stoler på det heller så viser det ganske mye om deg

 

http://en.wikipedia..../United_Nations

denne unionen er det som har rettighetene. United Nations er de 185 nasjonen som er gått sammen som jeg snakte om lengre oppe

 

 

skjøtet mitt:

når jeg trykte på kjøp så ble det kjøpt fra dennis hope til meg og det gikk inn i registeret og ble underskrevet og lakt i arkivet før det ble sendt til meg

 

http://bildr.no/view/662237

stemplet og arkivert og alt sammen

 

http://bildr.no/view/662238

Lokalisjonen og alt sammen er her

 

(ps: det går ikke ann å gjøre noe med disse bildene da jeg har mer informasjon som tilknytter skjøtet til meg som jeg har her som identifiserer meg til den eiendommen)

Endret av DrHawkins
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei det er det som er et faktum at ingen har lov til å gjøre noen ting med eiendommen min. jeg har papirer på mineral rettigheter og alt mulig.

 

Så lenge de ikke stopper Mr. Hope og legger han ned og endrer på lovene så kan jeg saksøke og gå til sak mot hvem som helst som prøver å gjøre noenting med eiendommen min.

 

Nasa har ikke en gang lov til å bruke deg som landingsted, det eneste de har lov til er å kjøre forbi den

 

Dette er skrevet i lover og du kan lett ta det med deg i retten. men den dagen de forandrer lovene så kan det bli noe helt annet. jeg eiere mye mer enn bare papirer.

 

E-Mail Gem #2 [back to Top]

 

Am I allowed to move my Mobile Home to my property on the Moon, because the local camp ground is charging me a fortune?

 

Answer

 

After having verified that this was actually a serious question, the answer is yes, of course you can. It's your property after all. You can do on it whatever you like. (Except offend the Head Cheese of course.) We also asked the gentleman in question that, if he manages to do it, we would like to be the first to know.

 

E-Mail Gem #3 [back to Top]

 

How do I declare the property on my Tax Form?

 

Answer

 

This one, we believe deserves a 10/10 for brilliance. We have NO IDEA. Yes, you are property owner and you should not keep this from the taxman. We will not advise you to commit tax fraud, however, we are also sure it will confuse him, big time. Seeing as the value of the property is very low, ie less than 20 Dollars, it's debatable whether this is actually a Corpus Delicti you can be taken to court for if you don't declare it. The Lunar Embassy shall investigate this further! But don't you think you life is complex enough as it is? Ours is.

 

E-Mail Gem #1 [back to Top]

 

I'm worried about my neighbors. If they're strange, what can I do?

 

Answer

 

Well, we get this question more often than you might think. We think there's a neighbor paranoia out there somewhere. Well. Let's be honest. We have no answer to that, other than that you can move back to earth if you don't like the neighbors. Its also unlikely you'll ever see them, seeing as you own a piece of land the size of a football pitch. However there is one good side. If your property is on the Moon, and your Lunar neighbor has a really loud stereo, what do you care? There is no atmosphere on the Moon, and therefore you won't hear a thing! You'll get the best sleep there ever. We guarantee it.

ta kontakt med deres egne advokater så får dere høre det selv men dere må legge fram alle beviser til han. både for og imot

Endret av DrHawkins
Lenke til kommentar

Kjøpte meg en tomt i går på mars. Har vært inne på tanken før, men da tror jeg at jeg har vært inne på falske sider... Uansett har jeg råd til å tape 200kr. Gøyalt med skjøte over tomt på mars, håper det er litt ordentlig papir og sånn, så det ikke ser ut som er skrevet ut på en gammel blekkprinter. Da er det jo litt morsomt. Gøy for unga!

 

Dessuten, hva har du å tape på å gjøre dette? 200kr er riktig svar. Men tenk nøye over hvor mye man kan potensielt tjene. Ingen vet hvilken tomt du får, og hva som er på den. Vår generasjon kommer helt sikkert til å oppleve at menneskene reiser til mars, og kanskje bygger noe der. Finner vann, organismer, mineraler. Tenk om du da drar frem det gamle skjøte du kjøpte på nett for 50år siden, og finner ut av at det er ekte, og at du eier et av de største mineralforekomster på mars! Eller at noen har bygget drivhus på eiendommen din i mange år.

 

Som sagt, 200kr hadde jeg gledelig betalt for hva som helst som morer meg så mye!

Endret av jale
  • Liker 1
Lenke til kommentar

der er en som har skjønt det ja :)

 

det er greit nok at man hadde ikke tatt den sjansen like greit hadde det kosta 3-4 millioner liksom. men usle 200kr så har man absolutt ingenting å tape på det.

 

i tillegg så har jeg fått bekreftelse fra min advokat om at det er ekte og jeg har rettigheter så jeg er storfornøyd jeg :D

 

dere må hjertelig bare ta kontakt med deres egne advokater om dette men bare legg fram saken ordentlig og få med bevismaterialet

  • Liker 1
Lenke til kommentar
det er greit nok at man hadde ikke tatt den sjansen like greit hadde det kosta 3-4 millioner liksom. men usle 200kr så har man absolutt ingenting å tape på det.

Dere har tapt 200 kr + det du måtte ha brukt på advokat. Jeg er imidlertid nokså skeptisk til du faktisk har snakket med noen advokat, siden jeg tviler på at det finnes noen som ville gitt et slikt råd. Den eneste muligheten jeg kan se er i så fall at han satser på å få tak i enda mer av pengene dine når du går til det bortkastede søksmålet.

 

Sjansen for at dere tjener noe på det er 0.

Endret av Naranek
Lenke til kommentar

jeg har ikke brukt ei krone på advokaten i denne saken. det ville han gjøre med glede fordi det var et meget interesant spørsmål og område sa han.

 

200kr. hva får du til 200kr? utenom rema 1000 som har slik middeag for under hundrelappen greier så får du ikke en middag for 100kr engang, det sier litt om hvor lite 200kr er.

 

i tillegg: så skal vi resie til mars innen 2020 og feriere der innen 2040. nasa har utreise med mannskap i 2012 til mars.

 

så la oss si 2050 så kan vi selge disse eiendommene for milliarder. eller vi kan reise opp dit å finne ekstremt verdifulle verdier. eller vi kan flytte opp dit.

 

jeg har iallefall vanvittig mye mer enn det du har. og jeg blir antageligvis steinrik på det i samme slengen. for usle 200kr. haha up yours ;)

Endret av DrHawkins
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Eg har hatt en timeshare leilighet på månen i årevis nå. Genial løsning. Eg har tilgang på leiligheten 2 uker i sommerhalvåret og 4 uker ellers. Eg har dessverre ikke hatt tjangs til å reise enda(er så dyrt) og det pleier sjeldent å være fint vær når eg har ferie. Megleren min sier det er stor interesse for den type ferieleiligheter for tiden.

 

Fra spøk til revolver.

 

Dette er bare tull. Og du(eller dere) som har brukt kr 200 på dette og viser til de rundt dere at dere åpent og av hele hjertet tror på dette har ikke bare mistet kr 200, men også troverdigheten på vurderingsevnen deres. Hadde eg hatt en kamerat som faktisk trodde på noe slikt så ville eg ikke stolt på vurderingsevnen hans for fem flate øre. Du skal ikke tro på alt du leser på internett!

 

Og for det andre. Du har ikke bare kastet bort kr 200 på skjøtet men du har også kastet bort pengene på advokaten din. Ingen advokater jobber gratis på den type saker vi snakker om her. Timeprisen kan ligge på alt i fra 600 til flere tusen kroner, og en advokat koster fort 1-2 timer minimum. Så da snakker vi fort om at måneeiendommen din har kostet deg flere tusen kroner.

 

Med mindre du ikke har snakket med en advokat i det hele tatt...?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

TIL ALLE SOM MENER DET ER BULLSHIT :

 

SNAKK MED DERES EGNE ADVOKATER FØR DERE UTTALER DERE OG LEGG FRAM SAKEN ORDENTLIG

 

dette er ekte og legit uansett hva dere sier eller hva dere mener.

 

gå inn på 3dhue.com og spør etter moonestates.com diskusjonen. spør moderatorer om jeg ikke har vært i kontakt med advokat. skal du ringe til min advokat å spørre kanskje? espen andersen egersund (1881.no)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Å herregud, er du her og tuller i tillegg? Etter fiaskoen i bil-forumet, så kommer du hit og sier at det er verdifullt med en tomt på Mars? Men det har gått opp for meg nå at du er et troll. Så please, folkens, don't feed the troll.

 

Jeg håper du kan slutte å komme hit ødelegge forumet vårt, du har virkelig ikke noe her å gjøre hvis du fortsetter slik som du har gjort.

Endret av ProXhimo
  • Liker 2
Lenke til kommentar

TIL ALLE SOM MENER DET ER BULLSHIT :

 

SNAKK MED DERES EGNE ADVOKATER FØR DERE UTTALER DERE OG LEGG FRAM SAKEN ORDENTLIG

 

dette er ekte og legit uansett hva dere sier eller hva dere mener.

 

gå inn på 3dhue.com og spør etter moonestates.com diskusjonen. spør moderatorer om jeg ikke har vært i kontakt med advokat. skal du ringe til min advokat å spørre kanskje? espen andersen egersund (1881.no)

Takk for tilbudet. Eg skal sende han en e-post senere i dag og tipse han om at hans fulle navn er offentliggjort i en relativt tvilsom tråd i forbindelse med en tvilsom påstand. Så får vi se om han bekrefter påstanden din. :)

Lenke til kommentar

@prox

det er ingen av oss som er troll. selv om du ikke tenker på sikkerhet så gjør det deg ikke til noe troll

 

selv om jeg har funnet utav denne saken og tenker på sikkerhet så gjør det meg ikke til noe troll.

 

tror ikke du helt vet hva troll menes på forumer siden du kaller meg troll

 

@nomore

ja du må bare kontakte han, han blir ikke sur for det.

 

jeg har 96 sider i et word dokument som beviser og det er ikke en eneste ting som beviser imot

 

So how did Dennis Hope, a one-time ventriloquist from Nebraska, manage to get such a prestigious title? Well 25 years ago Dennis discovered a small loop hole in International Law, a loop hole that led to him owning the moon – that’s right, Dennis Hope owns the moon. In fact Dennis Hope claims to own all planetary and lunar surfaces (aside from the Earth) in our solar system.

 

vell, et smutt hull er et smutt hull. mange tusen (hvis ikke millioner) har brukt smutt hull for å oppnå suksess som advokater, politi, leger, nav, røkke, gates pluss mange mange fler.

 

Nokia saksøker apple for patent brudd, der har apple brukt smutthull ;)

 

eier han så eier han og da er han i fulle rett til å skrive dette ut.

 

 

 

quoter fra deed`en: "From Moonestates.com and the Celestial Ambassador to the United Kingdom, the united Kingdom`s only Authorised reseller of land on the martian surface, this document represents the trensfer of ownership of 1 (one) acre on the sruface of the planet mars"

 

(dette jeg har quota fra deed`en er noe dere egentlig kan lese selv ved å klikke på det første bildet så kan dere selv lese alt som står der ;) )

 

 

 

LUNAR EMBASSY

 

Lunar Embassy selger selv ;):p;)

 

DENNIS HOPE

 

EXTRATERRESTIAL REAL ESTATE

 

THE LOOPHOLE

 

In 1967, the United Nations signed the Outer Space Treaty, which forbids any government from claiming the Moon (or any part of space for that matter). The treaty failed to mention anything about private individuals or corporations, so a second treaty forbidding anyone from claiming ownership of extraterrestrial real estate was proposed. Only a handful of nations (none of them space-faring) signed this treaty. This left a loophole in international law as big as the void of space itself.

 

Private firmaer kunne claime planeter noe dennis hope gjorde ;)

 

 

 

Det er en internasjonal avtale om at ingen stater kan gjøre krav på månen, eller andre himmellegemer, men det er ingen tilsvarende avtale som sier at private ikke kan eie eiendommer der ute. Det betyr derimot ikke at hvem som helst kan gjøre krav på himmellegemer. Mr. Hope er i tilfelle hvertfall 100 år for seint ute, for det er andre som har prøvd seg på det samme...

 

for det første så var det kun noen få land (nasjoner) som skreiv under på den avtalen og ingen av de som skreiv under driver med space traveling eller exploration eller noen form av space...

 

Stemmer det at andre og har prøvd men det var ikke 100år før, det var rundt samme tiden, 1967 for eksempel mens hope var 1980 ;)

 

Det er ikke hvem som helst som kan gjøre dette man må nok ha space firma eller noe slikt (har ikke peiling men tipper), det er iallefall restriksjoner på noe av det slik at meg og deg ikke bare kan sende brev til den staten og si den er min, vi må oppfylle visse ting så kan vi sende et sånn og sånn brev...

 

Denne diskusjonen kan egentlig gå uendelig fordi den kan vris begge veier uansett hvordan man vrir på den, enten så er det han som eier den eller så finnes det ingen som eier noenting der ute, jeg har iallefall det beste bevis som finnes på at han eier og at jeg har kjøpt land på mars ;)

 

(tror du ikke han hadde blitt arrestert eller saksøkt eller stengt ned eller noe hvis han solgte ting uten å eie dem selv eller at det han gjorde var rein svindel?) hvis han nå ikke skulle eid dettan så hadde dette vært svindel til tusen grader og derfor vill ha blitt stengt ned ganske fort, tror nok det er andre space folk som er interesert i å eie au slik at de ville ha kjempa for det hvis det var muligheter for det ;)

 

skjønner hva jeg mener her?

 

 

 

Må du huske på hvem som har skrevet det som står der, da. Det er selvfølgelig han som har solgt deg skjøtet...

 

det er ikke bare han men han, ambassaden i California, registeret, ambassadøren, United Kingdom slik at det er ikke bare en utprint og en underskrift fra han så er alt ok...

 

 

 

Det er ingen internasjonal avtale om at private ikke kan eie eiendommer på himmellegemene. Det er ikke det samme som at det finnes internasjonal avtale om at private kan gjøre krav på planeter

 

Sant men det finnes avtale rundt det å eie planeter og universet au ;)

 

 

 

 

 

Her er de 2 første sidene av maaaange sider

 

 

 

 

Recently Dennis Hope and the Lunar Embassy have been presented a wonderful acknowledgment from the Congress of the United States.

 

 

 

Mr. Hope has been named co-chairman of the Republican Congressional Business Advisory Council. He has also been given the National Republican Leadership Award and most recently he has been issued the highest honor the National Republican Congressional Committee has, the prestigious Republican Gold Medal.

 

 

 

 

 

We at the Lunar Embassy are pleased that our work for the last twenty-three years is finally beginning to be recognized by the United States government as being valid. This is a huge step in the official recognition by the USA for the claims we made and the diligence with which we have pursued our challenging quest. Finally a major world power has spoken to us and they have been kind.

 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

det er mye quoting fra diskusjonen på 3dhue.com her i disse tingen men og det går ganske ille utover men det er mye relevante ting.

 

det endte på 3dhue med at tråden blei stengt og at jeg ble sett på som en idiot av mange og en smarting av andre. tråden blei stengt før jeg fikk lagt ut svaret fra advokaten. postet det i senere tid i ny post og den blei ikke lagt ut fordi moderatorer trodde det ville bli nye 50 sider med krangling.

 

jeg kan til og med få advokaten min til å skrive direkte ut om jeg så må for å overbise dere.

 

og btw: navnet, adresse, tlf nr, og all info ligger ute på nett tilgjengelig for absolutt alle så hvorfor er det ille at jeg nevner navnet han sitt her?

 

du kan søke på advokat egersund så finner du han så hvorfor skulle det være så forbanna ulovlig og farlig at jeg sier navnet hans?

Endret av DrHawkins
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...