Gå til innhold

Kjøp eiendom på månen: Moonestates.com


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eg har omsider tatt meg tid til å lese dette innlegget ditt samt lese litt på nettet rundt Mr Hope og eiendommene han selger.

 

For det første. Hele butikken til Mr Hope er bygget på at han eier en planet fordi ingen andre har hevdet eierskap til den tidligere og ingen nasjon har heller benektet at han eier den. Dette skal vistnok være smutthullet som du henviser til.

 

Om du leser det du selv har postet i tråden eg siterer her, så vil du for det første se at personer som faktisk vet hva de prater om avviser praksisen og i tillegg viser til at andre nasjoner faktisk har benektet at Mr Hope eier disse plantenene. Deriblandt Kina.

 

I tillegg kan du også se her at Mr Hope langt i fra var den første, om den praksisen mot formodning skulle fungere.

 

Men, mr Von der Dunk oppsummerer hele diskusjonen her ganske bra:

I think whatever I am going to try to explain will not find fertile ground with you so I will not waste my time on that.
Lenke til kommentar

men fokuser på de forskjellige svarene mr. von der dunk gir. han forsvarer han som tror alt bare er tull men nekter å svare meg på en eneste ting og jeg legger fram beviser og forteller saken litt mer nøytralt og alt.

 

det vises kraftig. veldig kraftig at han har veldig mye å skjule og tør ikke å innrømme en eneste ting i mailene.

 

Her er selve smutthullet skrevet rett ut:

 

In 1967, the United Nations signed the Outer Space Treaty, which forbids any government from claiming the Moon (or any part of space for that matter). The treaty failed to mention anything about private individuals or corporations, so a second treaty forbidding anyone from claiming ownership of extraterrestrial real estate was proposed. Only a handful of nations (none of them space-faring) signed this treaty. This left a loophole in international law as big as the void of space itself.

Oops.

In 1980, Dennis Hope sent letters to the United Nations, the United States government and the government of the former Soviet Union, informing them that he was officially claiming ownership of all planetary and lunar surfaces (aside from the Earth) in our solar system. He even gave them the opportunity to respond if they had objections, and as crazy as it sounds, he hasn't heard a word from any of them since.

So...for twenty years Dennis Hope has been selling plots on the Moon, Mars and other heavenly bodies - for a pretty reasonable price! And he's been pursuing this as not just a novelty sale, but a serious real estate transaction (complete with covenants and bylaws that prevent the unsightly or trivial usage of the property). His sales are accelerating, and within a couple of years he anticipates he'll have a constituency in the millions - enough to put serious pressure on the UN and the U.S. to recognize the government of Luna (never mind that not a single landlord has set foot on the property yet).

We talked to Dennis Hope, head of the Lunar Embassy and the self-described "Head Cheese," just after the holiday season.

Adbokater er smutthull brukere nr1. det er fullt lovlig. mange tusen firmaer bruker smutthull hver eneste dag og slipper fint unna med det.

 

Kina er de eneste som har stengt han ute av landet ja, men de har ikke stoppet selve Lunar Embassy. hvorfor det tro? hmmm

Nå hiver jo kina så mye rart utav landet så hva de vil fram med til slutt er det ingen som vet

Denne saken er ikke så enkel som den ser ut til merker du. jeg forstår skepsisen og alt det der men dette er noe man virkelig kan få gjennom. jo flere kunder desto større sjans ;)

Endret av DrHawkins
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hele grunnlaget for å gå til rettsak er at det finnes en rettstat som kan sette makt bak avgjørelsen. Siden ingen land har eierskap til planetene og alle synes denne Hope er en tulling betyr det at om han skal få beholde dem må han gå til krig med alle landene som mener kravet hans ikke er noe verd. Hvis han kan vinne en krig mot bl.a. USA, EU, Russland og Kina har han gjort seg fortjent til dem.

 

Man må være grenseløst naiv for å tro at det er noen som helst sjanse for at dette har noe for seg.

Lenke til kommentar

Hvis det er noen man skal i en rettsak mot så er det U.S.S.R (United Nations Generally Assembly...

 

det er de som har laga lovene og det er de som står for arkivet og det er de som står for internasjonale lover. det er de man møter i en rettsak. og det er ikke 1 nasjon/land men 195 nasjoner/land man møter.

 

man har kjøpts og betalt en vare. ifølge kjøpsloven verden over har du da fulle krav til å bruke og utnytte denne varen akkurat slik det måtte passe deg (innenfor lovverket)

Priser har ingenting me lover å gjøre slik at det spiller ingen rolle på prisen for kjøpsloven. en vare er en vare.

 

du kan sjekke det ut selv på lovdata.no eller internasjonal lover

 

man har fått fulle rettigheter og skjøtet som er underskrevet, stemplet og arkivert. det er ingen som kan ta disse tingen ifra deg som det måtte passe andre.

 

Mr.Hope er den reelle eier av alle planeter i solsystemet utenom solen og jorda og dermed kan han selge det videre til oss. så lenge det smutthullet eksisterer og papirene til hope eksisterer så kan ingen gjøre noen ting med det

  • Liker 1
Lenke til kommentar

fordi da at da hadde noen av de 2 jeg har linket til over sakt i fra.

 

Han er det riktige eier selv om han ikke har fått svar jo. hvorfor tror du de ikke har svart han? fordi de ikke vil innrømme dette fordi de vil egentlig ikke at noen skal eie noe der ute, fordi de vil vente til det kommer til den tiden at man kan resie ut og bygge hus og diverse og dermed skal statene kjempe om de istedenfor at 1 mann sitter som eier.

 

 

du kan gå tilbake til side 1 å lese angående det spørsmålet ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå har jeg lest om Dronning Maud Land. Og inntil 1939 var det ingen som eide området. Det ble annektert av Norge. Tyskland prøvde på det samme, men de fikk ikke internasjonal godkjennelse. Han som har krevd eiendomsretten på alle planetene, minus sola og jorda, fikk jo ikke svar fra de han henvendte seg til. Dermed er det vel ikke hans land. Og heller ingen andres.

Lenke til kommentar

Leste en artikkel om denne Hope for en tid tilbake men jeg klarer ikke grave den fram igjen.

 

Først vil jeg si til trådstarter at du er utrolig godt nedgravd.. Du nekter å høre andre sider av samme sak og du bruker de samme argumentene om og om igjen. Men du må forstå at uansett hvor mye dette blir diskutert så vil verken du eller de som mener noe annet enn deg vinne denne diskusjonen med det første.

 

Det at du bruker FAQ fra den siden som argument er heller ikke så bra, grav heller etter svarene selv, les lovverk osv.

 

En liten quote fra wiki, ja jeg er klar over at det ikke er noe godt utgangspunkt men det var det jeg fant i farta.

 

Private purchase schemes

 

A number of individuals and organisations offer schemes or plans claiming to allow people to purchase portions of the Moon or other celestial bodies. Though the details of some of the schemes' legal arguments vary, one goes so far as to state that although the Outer Space Treaty, which entered force in 1967, forbids countries from claiming celestial bodies, there is no such provision forbidding private individuals from doing so.

Many states and countries have corollaries to their real estate and property laws to prevent wanton claiming of new-found lands, that state that a simple claim to the territory is not enough; the claimant must also demonstrate "intent to occupy," something that, at this time, is obviously difficult to do with the Moon or any other celestial body.

Considering these facts, legally, the schemes' "deeds" have only symbolic or novelty value and no official governing body in the world has yet granted any legal validity to them.

The short story The Man Who Sold the Moon by Robert A. Heinlein, which had been written in 1949, offers a portrayal regarding such plans or schemes. Heinlein's Stranger in a Strange Land also makes reference to a space law case called the Larkin Decision.

 

 

Men se helt bort ifra alt, og bruk hodet litt..

Er det virkelig logisk for deg at en mann kan eie alle planetene i solsystemet vårt?

Synes du det høres ut som noe som kan gå an? Noe som vil være akseptert av menneskeheten?

 

Det er det det er snakk om, alle mennesker, ikke bare USA, Kina, Russland eller EU.

Hadde jo vært litt skøy hvis Columbus sa han eide Amerika før han dro dit (Ok dårlig sammenligning men jeg gidder ikke finne på no bedre siden jeg skal sove)

 

Mine 2 cents i denne diskusjonen, tror ikke jeg kommer tilbake på grunn av det jeg har sagt over. Denne diskusjonen kan ikke vinnes av noen før en eventuell dom foreligger.

Lenke til kommentar

men fokuser på de forskjellige svarene mr. von der dunk gir. han forsvarer han som tror alt bare er tull men nekter å svare meg på en eneste ting og jeg legger fram beviser og forteller saken litt mer nøytralt og alt.

Er du seriøs? Han svarer jo ganske klart at ingen vil kunne få annerkjent krav på månen, at ditt skjøte bare er et feslig papirark som ikke veier noe juridisk, at både du og din advokat snakker om ting dere vet lite om og at alt dette vil gå inn ett øre og ut det andre på deg.

 

Fire av fire rett, smart man han der von der Dunk. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...