Gå til innhold

Desire får bedre batterilevetid


Anbefalte innlegg

Har det kommet en ny oppdatering til Desire som IKKE er Froyo?? :thumbdown: I så fall er det bare å holde seg til MCR 3.1 istedet. Det er un-f**king believable at det skal ta HTC sååå lang til å få lagt sense til Froyo og få sluppet romen.

 

Nå er det ikke mer enn 14 dager siden den Froyo ble lansert. Tror du bør klare å holde deg litt til før du begynner å klage

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En av de største grunnene til at jeg ikke kjøper meg en smart telefon om dagen er nettopp batterilevetiden. Sånn helt i praksis, hvor lenge holder en desire folkens? ( eller legend for den saks skyld? ) er det virkelig så dårlig som EN dag?

 

Finnes det noen andre smart telefoner der ute som er like bra som HTC sine samt har bedre batteri levetid?

Lenke til kommentar

En av de største grunnene til at jeg ikke kjøper meg en smart telefon om dagen er nettopp batterilevetiden. Sånn helt i praksis, hvor lenge holder en desire folkens? ( eller legend for den saks skyld? ) er det virkelig så dårlig som EN dag?

 

Finnes det noen andre smart telefoner der ute som er like bra som HTC sine samt har bedre batteri levetid?

 

Jeg har en Hero som varer fint i to dager med hyppig bruk av 3G og Papijump (spill) på dass :)

 

Bare så du vet, så bør du være på utkikk etter telefoner som kommer med Android 2.2, da disse er mer energieffektive og yter bedre på dårlig hardware.

 

En venninne av meg sa at Desire er den beste telefonen hun har hatt (dvs bedre enn Iphonen hun byttet fra). Mye pga at batteriet faktisk er brukbart...

 

EDIT: Den andre setningen der kunne sikkert vært formulert en smule bedre x)

Endret av PowerTorsk
Lenke til kommentar

En av de største grunnene til at jeg ikke kjøper meg en smart telefon om dagen er nettopp batterilevetiden. Sånn helt i praksis, hvor lenge holder en desire folkens? ( eller legend for den saks skyld? ) er det virkelig så dårlig som EN dag?

 

Finnes det noen andre smart telefoner der ute som er like bra som HTC sine samt har bedre batteri levetid?

 

Jeg har en Hero som varer fint i to dager med hyppig bruk av 3G og Papijump (spill) på dass :)

 

Bare så du vet, så bør du være på utkikk etter telefoner som kommer med Android 2.2, da disse er mer energieffektive og yter bedre på dårlig hardware.

 

En venninne av meg sa at Desire er den beste telefonen hun har hatt (dvs bedre enn Iphonen hun byttet fra). Mye pga at batteriet faktisk er brukbart...

 

EDIT: Den andre setningen der kunne sikkert vært formulert en smule bedre x)

 

Takk for respons. Godt å vite. Jeg skal drøye kjøpet litt til med andre ord , slik at android 2.2 kommer på plass. Skal lese noen omtaler av Desire, ser den koster ca 4000kr, skal jeg ut med et slikt beløp for en mobiltelefon må jeg være sikker den er "bra nok" hehe.

Endret av asad
Lenke til kommentar
Sånn helt i praksis, hvor lenge holder en desire folkens? ( eller legend for den saks skyld? ) er det virkelig så dårlig som EN dag?

 

Med det jeg vil kalle vanlig bruk lader jeg den ca annenhver dag. Dette har vært tilfelle før oppdateringen, har ikke hatt den nye oppdateringen lenge nok til å se hvordan batteritiden er nå

 

Edit: dette gjelder Desire

Endret av W
Lenke til kommentar

Jeg har lekt ganske mye med Desire, og kan nevne noen nøkkelpunkter.

 

Plussider:

  • Fantastisk meldingsfunksjon med godt og responsivt tastatur fra HTC
  • God kontaktliste med integrering av Facebook-bilder (!) og info
  • Ringefunksjonen sparer deg masse tid -

  • Skjermen skrur seg av når du legger telefonen inntil øret, så du ikke trykker på masse tull eller legger på ved et uhell (etc)
  • Hjemskjermen lar deg legge bare de funksjonene/app'ene du bruker mest helt først, så du aldri må åpne menyer for å gå inn på programmer
  • Alt i alt veldig responsiv med få bugs
  • Kameraet er faktisk godt nok til "casual use" (touch-fokus!)

 

Minussider:

  • Skjermen er kunne vært en del tydeligere i direkte sollys (du klarer fremdeles å ringe etc, men ikke så lett å lese nettsider og mye skrift.)
  • Trenger forsikring i tilfelle du mister den i bakken. I likhet med Iphone tåler den lite.
  • Musikkspilleren må erstattes med noe bedre fra Android Market

 

I praksis er det kanskje den beste telefonen/arbeidsverktøyet du kan få (etter min mening). Alt av notatprogrammer og funksjoner du trenger i normale omstendigheter (og ikke proff jobbsammenheng) fungerer raskt og er lett tilgjengelig akkurat der du vil ha dem selv.

Lenke til kommentar

Litt flisespikking på artikkelen: Batterilevetid eller batteritid? Batterilevetid oppfatter jeg som antall ladesykluser eller år før batteriet dør, mens batteritid oppfatter jeg som brukstid per lading.

 

Et dødt batteri er dødt og må byttes ut med et levende, mens et sovende batteri kan vekkes.

Lenke til kommentar

Flere enn meg som opplever at FriendStream tryner etter oppdateringen?

 

Dvs, den tryner når jeg forsøker å kjøre den i fullscreen. Widget-en kjører, men klarer ikke å finne noen oppdateringer, så den er følgelig helt tom.

 

Funker ikke hos meg heller...

Lenke til kommentar

En av de største grunnene til at jeg ikke kjøper meg en smart telefon om dagen er nettopp batterilevetiden. Sånn helt i praksis, hvor lenge holder en desire folkens? ( eller legend for den saks skyld? ) er det virkelig så dårlig som EN dag?

 

Finnes det noen andre smart telefoner der ute som er like bra som HTC sine samt har bedre batteri levetid?

Den er på ca 1 døgn ja selv etter oppdateringen. Dog er nok veldig individuelt hvor mye man bruker telefonen og hva man bruker en til men etter å ha hatt den i en uke så må den lades hver kveld.

Lenke til kommentar

En av de største grunnene til at jeg ikke kjøper meg en smart telefon om dagen er nettopp batterilevetiden. Sånn helt i praksis, hvor lenge holder en desire folkens? ( eller legend for den saks skyld? ) er det virkelig så dårlig som EN dag?

 

Finnes det noen andre smart telefoner der ute som er like bra som HTC sine samt har bedre batteri levetid?

 

Du har et poeng her - faktisk synes jeg alle touchtelefoner (smartphones) er elendige på batteritid når man ha påslått noe fumksjonalitet. Personlig kjøpte jeg til Samsung Spica når jeg dessverre mistet min Nokia E71 (også en smartphone). På E71 stod 3G, BT etc på hele tiden og batteriet varte i dagevis. Og det første jeg irriterte meg over var batteritid.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...