Gå til innhold

Desire får bedre batterilevetid


Anbefalte innlegg

En av de største grunnene til at jeg ikke kjøper meg en smart telefon om dagen er nettopp batterilevetiden. Sånn helt i praksis, hvor lenge holder en desire folkens? ( eller legend for den saks skyld? ) er det virkelig så dårlig som EN dag?

 

Finnes det noen andre smart telefoner der ute som er like bra som HTC sine samt har bedre batteri levetid?

 

 

Med to+ timer spotify (middels+ volum), 10-30 min tale, 5-15sms og 0-20 min wifi, varer mobilen i ca 2 dager.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Flere enn meg som opplever at FriendStream tryner etter oppdateringen?

 

Dvs, den tryner når jeg forsøker å kjøre den i fullscreen. Widget-en kjører, men klarer ikke å finne noen oppdateringer, så den er følgelig helt tom.

 

Funker ikke hos meg heller...

 

Kontaktet HTC Support og fikk imponerende raskt svar via mail! De anbefalte meg å resette telefonen og gav meg instruksjoner om hvordan dette skulle gjøres. De advarte også om at jeg ville miste all info som var lagret på telefonen. Da jeg startet telefonen på nytt etter å ha resetet den fikk jeg beskjed om at det fantes en backup på minnekortet og om jeg ville hente info derfra. Det gjorde jeg, og mistet således ingen SMS'er i alle fall. Det var også veldig greit å installere alle applikasjonene på nytt, da disse fortsatt lå under nedlastinger i Market.

 

Etter å ha resetet telefonen og satt alt opp på nytt fungerer også FriendStream igjen! :)

Lenke til kommentar

Jeg får rett og slett ikke oppdatert.

 

Når jeg trykker på Oppdatering av systemprogramvare -> "Sjekk nå", så står det "kontrollerer" og deretter "Telefonen er oppdatert. Ingen oppdateringer finnes for telefonen."

 

Om jeg går inn i Programvareinformasjon så står det under programvarenummer; 1.15.405.4

 

Noen som har noen ideer?

Lenke til kommentar

Svaret fra HTC kundeservice:

 

<...>

For å tilby en best mulig brukeropplevelse så vi er i prosessen med å sende ut en ny firmware oppdatering for din type telefon. Dette vil skje over en tidsperiode ettersom at ikke alle kan motta denne på en gang.

<...>

 

Da er det bare å vente.

Lenke til kommentar

Hei. Min telefon har ike noen tilgan til noe OTA med 1.21 oppdateringen. min telefon har følgende Programvarenummer: 1.15.405.4.

 

telefonen er kjøpt hos komplett. Nå jeg tar å velger opdatering av systemprogrammer og velger sjekk nå, får jeg at det ikke finnes noen oppdatering til telefonen.

 

noen som har vært borti at de ikke får fram OTA oppdateringen til versjon 1.21.405.4?

 

mvh

janroed

Lenke til kommentar

Flere enn meg som opplever at FriendStream tryner etter oppdateringen?

 

Dvs, den tryner når jeg forsøker å kjøre den i fullscreen. Widget-en kjører, men klarer ikke å finne noen oppdateringer, så den er følgelig helt tom.

 

Funker ikke hos meg heller...

 

Kontaktet HTC Support og fikk imponerende raskt svar via mail! De anbefalte meg å resette telefonen og gav meg instruksjoner om hvordan dette skulle gjøres. De advarte også om at jeg ville miste all info som var lagret på telefonen. Da jeg startet telefonen på nytt etter å ha resetet den fikk jeg beskjed om at det fantes en backup på minnekortet og om jeg ville hente info derfra. Det gjorde jeg, og mistet således ingen SMS'er i alle fall. Det var også veldig greit å installere alle applikasjonene på nytt, da disse fortsatt lå under nedlastinger i Market.

 

Etter å ha resetet telefonen og satt alt opp på nytt fungerer også FriendStream igjen! :)

 

Tror ikke det er nødvendig å gå SÅ hardt til verks.

 

Litt googling i dag ga meg svaret. Problemet er at Friend Stream ikke klarer å tømme cachen sin skikkelig uten hjelp, så her er hva som kan gjøres for å få FS til å fungere igjen, uten å miste noe data. Det fungerte for meg i alle fall:

 


  1.  
  2. Slett facebook-login etc fra mobilen.
  3. Hvis du har FS-widget på en skjerm i Sense, ta det bort.
  4. Gå inn i "Manage Applications" og finn "Facebook for HTC Sense". Har du lagt inn andre FB-apps vil det være flere i listen. Du vil ha den som er signert av HTC.
  5. Tøm cache og data.
  6. Slå av telefonen og slå den på igjen.
  7. Legg FS-widgeten på en skjerm i Sense. Du vil da få beskjed om at du ikke er tilkoblet og må legge inn login-info til en sosiel tjeneste (dvs twitter, facebook, etc).
  8. Legg inn login og passord til Facebook (og hva annet du nå måtte ønske).

 

Nå skal Friend Stream fungere igjen.

Lenke til kommentar

Har noen sett noe info om man bør kjøre denne oppdateringen før neste Android versjon som kommer snart?

 

Jeg regner med denne oppdateringen ikke fjerner installerte programmer og dersom man har haket av for sikkerhetskopiering til SD kort så mistar man ikke noe? Heller ikke feks SMS eller applikasjons cacher?

 

jarle

Lenke til kommentar

Ryktet har gått om Android 2.2 til Desire imorgen. Det har jeg liten tro på.

 

Siste oppdatering gikk ihvertfall knirkefritt inn hos meg. Tok 2 min, og slettet ingenting. Alt fungerer som før, og jeg merker liten forskjell egentlig. Doblet batteritid har jeg ihvertfall ikke fått, selv om den kanskje er noen få prosent bedre...

Lenke til kommentar

Jeg tenkte mer på 2.2-oppdtaeringen .80-bootloaderen kan rootes, ja.

 

Jeg tror forresten HTC har trukket tilbake den andre oppdateringen. Jeg fikk tilbudet om å oppdatere min, men avslo (tenkte jeg skulle sjekke rootingsmuligheter osv først), og to dager senere påsto den at det ikke var noen oppdateringer tilgjengelig. At alle ikke får den samtidig er en ting - men min telefon var jo tydeligvis i den gruppen som skulle kunne få oppdateringen. Om de sorterer på imei eller whatnot vet jeg ikke, men den burde jo uansett fortsatt vært tilgjengelig for meg.Ingen jeg vet om som har en Desire har fått oppdatert siden heller.

 

Noen som har fått oppdatert sin i det siste (dato)?

Lenke til kommentar

Jeg tenkte mer på 2.2-oppdtaeringen .80-bootloaderen kan rootes, ja.

 

Jeg tror forresten HTC har trukket tilbake den andre oppdateringen. Jeg fikk tilbudet om å oppdatere min, men avslo (tenkte jeg skulle sjekke rootingsmuligheter osv først), og to dager senere påsto den at det ikke var noen oppdateringer tilgjengelig. At alle ikke får den samtidig er en ting - men min telefon var jo tydeligvis i den gruppen som skulle kunne få oppdateringen. Om de sorterer på imei eller whatnot vet jeg ikke, men den burde jo uansett fortsatt vært tilgjengelig for meg.Ingen jeg vet om som har en Desire har fått oppdatert siden heller.

 

Noen som har fått oppdatert sin i det siste (dato)?

 

Har samme erfaring; kunne oppdatere en av første dagene den var ute, men hadde ikke tid da så svaret nei. Etter det kan jeg ikke huske å ha hatt muligheten igjen...

 

jarle

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kjørte oppgraderingen i går, gikk ikke helt supert men noenlunde.

 

Tips til de som skal gjøre det senere; lagre 'scene' din slik at du ikke må sette alt opp på nytt igjen.

 

Værste bugen jeg fikk var at alle SMS/MMS ble liggende dobbelt opp.

 

Ellers så er GUIet etter oppgraderingen MYE raskere, enorm forskjell.

 

jarle

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...