Gå til innhold

På tide å støtte Israel


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vil tro Del 2 av Genève-konvensjonen forbyr bruk av fosforgranater i sivile områder, uten at jeg er noen ekspert på området.

 

http://www.lovdata.n...004.html#map014

 

Fant også informasjon som sier at Haag-konvensjonen også forbyr bruk av fosfor mot sivilbefolkning eller tettbebygde strøk.

http://www.fn.no/Tem...itaer-folkerett

 

 

Som en kan se med egne øyne på mange av bildene hvor det har blitt tatt bilde av bruken kan en se at fosforgranater har blitt brukt i tettbebygde strøk.

http://www.tv2nyhete...en-2493283.html

 

 

 

Edit: Å omtale Genève-konvensjonene som "koseregler" setter egentlig bare lista på hvor seriøst man tar krigsforbrytelser.

Endret av Ducktoy
Lenke til kommentar

Og da går det aldri ann å gjøre opp for seg?

Det sier jeg faktisk ingenting om. Jeg konstaterer bare at Vanunu er en landsforræder i ordets rette betydning, jeg sier ikke noe utover det.

 

Men hva mener du om det da? Han har verdensrekorden i lengst tid på issolat og har fortsatt restriksjoner på hvem han kan snakke med. Og han har alt vært i retten etter løslatelsen minst en gang og nå er han altså i fengsel igjen.

Lenke til kommentar

På tide å støtte Israel

Nei, tvertimot på tide noen setter foten ned for zionist-israel for dette er farlige folk!

 

Desverre så er mye av vesten blitt hjernevasket av "guds utvalgte" og det er derfor overhengene fare for at Israel drar oss med inn i neste store verdenskonflikt.

 

Zionistene har en årelang pågående agenda for å skape splid mellem vesten vs. muslimer, de har også tidligere gjennomført skitne aksjoner i så henseende, som f.eks. Lavon-affæren

 

Operasjonen gikk ut på å gjennomføre en rekke bombeattentater i Egypt, mot brittiske og amerikanske mål, og legge skylden på Det Muslimnske Broderskap og derved ødelegge forholdet mellom Egypt og USA/Storbritania

 

 

"Bombs explode in British and American cultural centers and libraries, and in post offices in Alexandria and Cairo. The campaign ends when a bomb explodes prematurely in the pocket of an Israeli agent who is about to plant it in a British-owned cinema.

 

The plan is to damage the relations between Egypt and the US and Britain by placing the blame for the bombings on the Muslim Brotherhood, an Egyptian Islamic militant group. An initial inquiry places blame on the Minister of Defense, Pinhas Lavon, but a subsequent inquiry authorized by Sharett finds that Lavon was set up using forged documents, and that the true author of the false-flag attack was none other than David Ben Gurion, the “father of the Israeli State."

 

http://no.wikipedia.org/wiki/Lavon-aff%C3%A6ren

http://www.historycommons.org/context.jsp?item=western_support_for_islamic_militancy_2026

http://en.wikipedia.org/wiki/Lavon_Affair

 

Vi må våkne opp og ikke bli dratt inn i Israels mørke agenda

Lenke til kommentar

Og da går det aldri ann å gjøre opp for seg?

Det sier jeg faktisk ingenting om. Jeg konstaterer bare at Vanunu er en landsforræder i ordets rette betydning, jeg sier ikke noe utover det.

 

Men hva mener du om det da? Han har verdensrekorden i lengst tid på issolat og har fortsatt restriksjoner på hvem han kan snakke med. Og han har alt vært i retten etter løslatelsen minst en gang og nå er han altså i fengsel igjen.

Jeg sier ganske enkelt det jeg sier. Utover det har jeg sympati med Vanunu, det er ingen tvil om at måten han behandles er politisk betont, og jeg syns det er trist. Samtidig forstår jeg at Israel opptrer som de gjør, det er svært få land som tilgir gamle spioner, i alle fall ikke storspioner.

 

I en del andre land ville Vanunu vært død. Så sånn sett er alt relativt.

Lenke til kommentar

Meget godt sagt Mekkus! Men tviler sterkt på at Israel vil lykkes da. I sin tid prøvde Ariel Sharon å advare USA om samarbeid med arabere, men resultatet ble at han fikk en telefon av USAs daværende utenriksminister Collin Powell og måtte øyeblikkelig ut med en hedersuttalelse om USAs kamp mot terrorisme og en lovprisning av det gode forholdet mellom USA og Israel.

Lenke til kommentar

haha, Glimti det er ikke jeg og IDF som gjør dette til en skyttergravsdiskusjon. du har ikke engang vært i midtøsten.. Du tror at palestinere blir mishandlet på det groveste hele tiden og at IDF soldtar banker og forfølger dem... ALT, absolutt ALT det du finner om Israel som er negativt klarer du å blåse opp til en gigantisk sak. Og du sier at Israel er et grusomt land fordet de straffer folk som røper topphemmelige militære fakta om Det landet som har flest fiender i verden, du sier at folk som bryter loven ikke skal få straff - og er de politikere kan de gjøre akkurat hva de vil uten å få straff, for politikere er jo ikke lov å straffe, de kan gjøre hva de vil. du er helt lost her ;)

Lenke til kommentar

Meget godt sagt Mekkus! Men tviler sterkt på at Israel vil lykkes da.

Vel, faktum er dog at Israel & jøde-lobbyn har balletak på USA's midt-østen politikk. Vi ser innemellom noen amerikanske "protester" (slik som i forbindelse med Joe Bidens besøk i Israel nylig) men sannheten er at enhver jøde gjerne kunne pisset Barak Obama i trynet, og sluppet unna med det.

 

Hvor mange bevis trenger vi?

 

Senkingen av USS Liberty i 1967, sikkert ukjent for endel, men verdt å nevne;

 

"The USS Liberty incident was an attack on a United States Navy technical research ship, USS Liberty, by Israeli jet fighter planes and motor torpedo boats, on June 8, 1967, during the ongoing Six-Day War.

 

The combined air and sea attack killed 34 crew members (naval officers, seamen, two Marines, and a civilian), wounded 171 crew members, and severely damaged the ship. At the time, the ship was in international waters north of the Sinai Peninsula, about 25.5 nmi (29.3 mi; 47.2 km) northwest from the Egyptian city of Arish.[1]"

 

http://en.wikipedia.org/wiki/USS_Liberty_incident

 

Dette var enda en operasjon (senere forsøkt bortforklart som uhell) som hadde til hensikt å dra vesten (USA) som part i Israelske krigshandlinger (ved å gi Egypt skylden) og på nippet til å "lykkes".

 

http://seattletimes.nwsource.com/html/localnews/2009316427_liberty09m.html

Endret av Mekkus
Lenke til kommentar

Ducktoy: Som sagt stort rom for tolkning der og mange paragrafer som har effekt på hverandre. eks. art. 19 som vil slå inn i mange av tilfellene under krigen. Og igjen det er jo ikke snakk om bruk av fosfor mot sivilbefolkningen, eller i det hele tatt som ett våpen, men for å legge røyk. Dette har jo lenge blitt fremstilt av folk her som om Israel aktivt brukte hvitt fosfor mot personellmål så fint å få avklart at dette altså ikke var tilfelle.

 

Siste avsnittet ditt ser jeg at du ikke ønsker å argumentere men satser på punchlines. Ja, mye av dette, langt fra alt, er koseregler som mennesker som ikke har noen forståelse eller erfaring fra strid støtter seg til og lager store saker ut av, uten å egentlig vite hva det dreier seg om. Israel er langt fra de eneste som får disse reglene slengt etter seg i hytt og pine, norske soldater får det samme. Da mener jeg at det er noe galt med reglene, og selvfølgelig er det ingen som risikerer livet for å følge regler som ikke gir mening.

Hadde det blitt noe bedre om Israelerne ikke hadde dekket styrkene sine med røyk og brukt nedholdende ild i urbane strøk? Neppe.

Lenke til kommentar

Mye fordi de er innblandet i en krig, forbrytelser skjer, grensetilfeller skjer og det er flusst av mennesker som deg som hater Israel mer enn noe annet og vil bruke en hver annledning, rettemssig eller ikke, til å spre dritt om landet. Mer eller mindre alle land (særlig vestlige) som er innblandet i krig får denne kritikken, se bare på USA. Men særlig Israel og USA som det er knyttet så mye ideologisk hat til får gjennomgå.

 

Jeg benekter absolutt ikke at forbrytelser skjer, Israel gjennom IDF har masse blod på hendene og det er masse jeg ikke kan eller vil forsvare. Men alt for mange er så ensrettet at alt som kan tenkes av negative ting om Israel skal blåses opp, selv om mye av dette ikke stemmer. Jeg mener da at noen, i dette tilfellet meg, burde si fra når dere kommer med direkte usaklig og urettmessig kritikk.

Lenke til kommentar

Og jeg ser ingen grunn til å legge Israel for hat når jeg leser artikler som dette. Tvert i mot. Det som er veldig beskrivende for hvordan saker som disse framstilles i mediene og hvordan oponionen her til lands formes mot Israel (kanskje fordi jornalistene, bevisst eller ubevisst, selv har en mening), er at saken er at Israel anngriper mål i Gaza og mennesker er såret. Rakettene som ble avfyrt fra Gaza, og man kan vell anta at det har pågått en stund, nevnes først i en bisetning i slutten av artikkelen. Dette har jo foregått i alle konfliktene i ommrådet de siste årene og jeg har flere ganger selv sittet og lurt på hva for ett møkkaland som anngriper sivile på denne måten. Altså har jeg selv i perioder tidligere virkelig hatt mye i mot Israel, på grunnlag av hva jeg har lest i aviser og sett i nyhetene. Derfor blir jeg ekstra forbannet når jeg i dag ser hvordan jornalister vinkler saker om Israel på denne måten. Man får høre om anngrepene Israel står for, selv motanngrep, mens rakettanngrep fra den andre siden gjerne først blir brakt på bordet når det er snakk om anngrep fra Israel. Dette må vi vell alle, Israelhatere eller ikke, kunne være enige om at er en veldig skjev fremstilling av fakta?

Lenke til kommentar

Rakettene nevnes på slutten ja, men at Hamas for flere år siden har sagt at Israel er en realitet og at problemet ikke er Israels eksistens, men manglen på en palestinsk stat samt at de har gått tilbake på at Staten Palestina må inkludere det som i dag er Staten Israel samt at de har prøvd å komme i kontakt med både Israel og USA for samtaler nevnes ikke med et ord...

Lenke til kommentar

Jeg finner det merkelig at folk kan støtte en okkupasjonsmakt, det er vel kanskje et tegn på at mange her også ville støttet tyskernes okkupasjon av Norge under andre verdenskrig - akkurat det skremmer meg ...

 

Må neste spørre åssen du greier i det hele tatt å vri det om til at de personene som støtter Israel også hadde støttet nazistene?

Lenke til kommentar

De fleste journalister er jo sosialister etter det jeg har hørt.

Så det sier seg jo sjøl at de fleste av de er Israel-hatere. Ikke det at de ønsker å støtte Palestina, men det å ha et hat mot Israel holder lenge.

 

Eller å ha et hat mot okkupasjon og undertrykkelse. Det er forskjell på å hate landet og å hate det landet bedriver.

 

Og å påstå at alle journalister er sosialister er bare latterlig!

 

Jeg finner det merkelig at folk kan støtte en okkupasjonsmakt, det er vel kanskje et tegn på at mange her også ville støttet tyskernes okkupasjon av Norge under andre verdenskrig - akkurat det skremmer meg ...

 

Må neste spørre åssen du greier i det hele tatt å vri det om til at de personene som støtter Israel også hadde støttet nazistene?

 

Israel er det landet i dag som ligner mest på Nazi-Tyskland!

Lenke til kommentar

De fleste journalister er jo sosialister etter det jeg har hørt.

Så det sier seg jo sjøl at de fleste av de er Israel-hatere. Ikke det at de ønsker å støtte Palestina, men det å ha et hat mot Israel holder lenge.

 

Eller å ha et hat mot okkupasjon og undertrykkelse. Det er forskjell på å hate landet og å hate det landet bedriver.

 

Og å påstå at alle journalister er sosialister er bare latterlig!

 

Feil, jeg sa at de fleste journalister er sosialister etter det jeg har hørt. Altså ikke alle.

Hvis du ikke greier å se forskjellen på "de fleste" og "alle" har du ikke noe her å gjøre.

Virker som du vrir alt til din egen gode.

Lenke til kommentar

Jeg finner det merkelig at folk kan støtte en okkupasjonsmakt, det er vel kanskje et tegn på at mange her også ville støttet tyskernes okkupasjon av Norge under andre verdenskrig - akkurat det skremmer meg ...

Og det skremmer meg at folk, så ukritisk, setter likhetstegn mellom okkupasjonsmakter uten at rammene har særlig mye til felles. Jeg håper ikke vi skal starte en ny diskusjon her nå om delingen av Palestina osv. men å dra såppas korttenkte paraleller blir alt for enkelt og det er argumentasjon på såppas lavt plan jeg synes farger den offentlige debatten i alt for stor grad. Der vil jeg i det minste berømme bla. Glimti for å ha god greie på konflikten selv om vi ser den ganske forskjellig.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...