Gå til innhold

Hva er det dummeste å bruke penger på?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Thats the true. Filmer, cder, bøker og spill til konsoller (og spillkonsoller) er waste..

Ikke visst du har bra anlegg, blurayspiller og vil være sikker på at spillet fungerer 100%

Da blir nedlastete filmer, musikk og spill rett å slett dårlig i forhold. På et ordentlig anlegg hører man den stygge mp3lyden :/

Lenke til kommentar

Hva er det dummeste å bruke penger på?

Hva mener du?

Her i Norge er vel kanskje biler den dårligste investeringen man kan gjøre.

 

Penger man kaster bort på røyk, tobakk, fest og moro er i sum småpenger i forhold til det verditapet - og tilhørende drifts- og vedlikeholdskostnader - en ny bil til 3-400.000 har i året.

 

Alikevel er det merkelig nok en helt akseptert måte å kaste bort penger på mens småsløsing på andre ting er noe folk legger merke til og gjerne kritiserer.

Endret av satchman
Lenke til kommentar

Hva er det dummeste å bruke penger på?

Hva mener du?

Her i Norge er vel kanskje biler den dårligste investeringen man kan gjøre.

 

Penger man kaster bort på røyk, tobakk, fest og moro er i sum småpenger i forhold til det verditapet - og tilhørende drifts- og vedlikeholdskostnader - en ny bil til 3-400.000 har i året.

 

Alikevel er det merkelig nok en helt akseptert måte å kaste bort penger på mens småsløsing på andre ting er noe folk legger merke til og gjerne kritiserer.

 

En bil til 3-400000 har rundt 8.000 i kapitalutgifter etter skatt og nedskriving på rundt 30.000 og driftsutgifter på kanskje 15.000? Totalt 53.000.

 

Å røyke 20 om dagen koster 29.200kr og du får dårlig helse.

 

Litt dyrere med bil, men du kommer deg tross alt fram og alternativet kollektivtransport koster fort 2000kr i måneden. Hvis man tar fram det så er merutgiften til bil det samme som man kaster bort på å røyke 20 om dagen.

 

Det må da uten tvil være røyk som er mest bortkastet? :p

Lenke til kommentar

Jeg synes ikke å kjøpe musikk er bortkastet, seff man kan for alt av musikk gratis, alle veit det, alle har gjort det og nesten alle gjør det konstant. Men om alle folk som laste ned musikken heller hadde kjøpt musikk, hadde mye mer folk giddet og lage bra musikk. Dog kjønne jeg problemet, at det vanskelig å for legal downloads med en akseptabel kvalitet.

 

Datadeler: ja kom helt an på fra en vis grad av alder er det nødvendig å kjøpe nye deler, mens det fortsatt er bedre en å kjøpe en ny, så lenge man har såpass anelse at en ikke ryke det nye delene :-P. Jeg synes å kjøpe nye deler til data og datating generelt er i orden så lenge man ikke kjøpe så alt for mye mer ytelse en en treng.

Om en game nye spill så er det jo å kjøpe aktuell mid til highend deler noe en treng for hobbyen og dermed noe som man bruke tiden sin på, så synes jeg det er greit. Det extreme greie er har dog ofte så dårlig pris/ytelse forhold at det bli bortkasta penger siden det enten finnes andre løsninger som gir bedre ytelse(f.eks. SLI,Crossfire eller OC) eller det ganske snart komme andre løsninger som har bedre og mye bedre pris.

 

ellers det vanlige :-P og apple, appsulut alt av dem er overpriset og apple-diktaturen trekke egentlige verdien ender mer ned, OpenSource FTW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det dummeste man kan bruke penger på etter min mening er pels og merinoull.

Kos deg i vinter, jeg kommer til å gå med gensere i merinoull som holder meg varme, ser bra ut og samtidig puster nok til at det ikke blir ukomfortabelt. :)

 

Ellers er jeg ganske uenig i mye av det som blir nevnt her, alle er forskjellige og det som er et dumt kjøp for en person er kanskje et smart kjøp for en annen. Man må kunne unne seg litt luksus, for noen er det kanskje en helt ny bil hvert 5. år, for andre er det kanskje designermøbler.

Lenke til kommentar

Det dummeste man kan bruke penger på etter min mening er pels og merinoull.

Kos deg i vinter, jeg kommer til å gå med gensere i merinoull som holder meg varme, ser bra ut og samtidig puster nok til at det ikke blir ukomfortabelt. :)

 

Skal kose meg når jeg tenker på at jeg ikke støtter at sauer blir kutta opp uten bedøvelse. :)

  • Liker 6
Lenke til kommentar

iphone/ipad til 10 000kr som den ble solgt hauevis av er noe av det dummeste man kan kjøpe

 

produktet i seg selv er ræva etter min egen mening i tillegg

 

men når man går laaaangt over utgansprisen for et produkt så er man bare stein stokk dum.

 

PC`en og mediasenteret mitt i stua tror jeg er det eneste jeg noengang har betalt full pris for (ikke over)

kjøpte sofa på 75% avslag pga opphørsalg

kjøpte seng til 9k som var verdt 16k.

fikk veggseksjon av søster

kjøpte bordet til halv pris

etc

etc

 

nå det er gode kjøp

Endret av DrHawkins
Lenke til kommentar

Det er mange ting i matbutikken som er utrolig dyrt og dumt og bruke penger på. Tannkrem går det an å bli skikkelig blåst på. Det er så små beløp, men jeg mener den billigste Colgate er like god som den dyreste.

 

Brus er også ekstremt dyrt i Norge. Små beløp igjen, men det er altfor dyrt relativt til hva det koster i utlandet, relativt til hva forskjellene i pris er på f.eks sjokolade i norge og i utlandet.

 

Enda en ting er fusion power barberblader. Jeg tror det er 165 kroner ca. for 4 stk. Med et forbruk av 60 stk i året blir det nesten 2500 kroner på bare barberblader.

Lenke til kommentar

Det dummeste å bruke penger på er penger jeg egentlig ikke bruker. Først 30% skatt av alt jeg tjener. Av de 70% jeg har igjen må jeg betale 25% ekstra på alt jeg kjøper. Pick one FFS!

Man legger på 25% moms, men av den totale prisen, så betaler du bare 20% i avgift, ikke 25%. Dårlig mat er en ting som jeg synes det er dumt å bruke penger på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...