Gå til innhold

SE x10 mini - Liten og rask :D


Anbefalte innlegg

Hvordan er det med dere andre som har kjøpt denne telefonen egentlig? Jeg tenker da på batterilevetid før det er tomt... Min har kun vært i bruk 3 dager, men hver kveld så må det jo søren meg lades, og da har jeg ikke omtrent tatt noen tlfsamtaler, og kun brukt litt wifi... Ser at 3G er aktivt, og det trekker kanskje litt mye strøm? tips ellers for å få opp batterilevetiden? Og ja, har skrudd ned på skjermen... ;)

Endret av Etaten
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oppdatere telefonen, og skru av applikasjoner og tjenester når du ikke bruker dem for å øke batteritiden. Ikke uvanlig hvis man bruker den mye hver dag at den må lades over natten.

 

Ang. dette med branded, forklar, er det reklame på telefonen, eller er det applikasjoner inne på selve telefonen.

Lenke til kommentar

På en Android telefon har det lite for seg å slå av applikasjoner og tjenester når de ikke er i bruk da de ikke bruker strøm uansett. Eneste er tjenester som bruker nettet. Men det løses ved å slå av WLAN, blåtann og datatilkoblinger. Samt bytte fra 3G til kun GSM.

Lenke til kommentar

Til dere som har brukt mini`en litt.

 

(jeg har kun erfaring fra HTC Hero med android og syntes noen ting var veldig tungvindt der).

 

På Hero hadde jeg ingen mulighet til å velge forsinkelse på viderekobling til telefonsvarer...finnes det på mini?

 

På Hero var samtalelogg med tidspunkt mange trykk unna (skrekkelig tungvindt). ER det bedre på mini?

 

Når Hero koblet seg til blåtann i bilen tok det ca 5 sek før innringeren hørte meg, og innen det la de fleste på. Ved vanlig Nokia tlf m blåtann har jeg kontakt med en gang. Er det et android problem? Eller kan man anta at dette vil funke på Mini`en?

 

Ved tilkobling (roaming) fikk jeg nettverk ikke tilgjengelig. Måtte slå av og på før tlf. skjønte at nettverk var tilgjengelig. Noen erfaring på mini der?

 

Hvis roaming stod på og wifi ble tilgjengelig brukte den likevel roaming tross andre innstillinger. Erfaring med mini der?

 

Automatisk wifitilkobling virket ca 50 % av gangene, de andre gangene måtte det gjøres manuelt. Erfaring med mini der...?

 

Alle disse tingene var til irritasjon, og gjorde at jeg lengtet tilbake til Nokia, og har sett meg ut X6. Men har mer lyst på x10 mini, men må da vite om dette er ting som er annerledes med android fra Sony Ericsson....

 

Håper noen gidder på dele av sin erfaring....selv om innlegget ble langt:)

Endret av Reggy
Lenke til kommentar

Er det noen måte å få mobilen til å automatisk velge WIFI framfor 3G uansett hvor mye bedre 3G-tilkoblingen er? Vil ikke få så jævla mye i utgifter.

 

Typisk situasjon: Jeg sitter på Facebook på mobilen, og bruker WIFI med 1 stripe på tilkoblingen. Plutselig går wifi-symbolet bort, så kommer 3G-symbolet

Lenke til kommentar

Oppdatere telefonen, og skru av applikasjoner og tjenester når du ikke bruker dem for å øke batteritiden. Ikke uvanlig hvis man bruker den mye hver dag at den må lades over natten.

 

Ang. dette med branded, forklar, er det reklame på telefonen, eller er det applikasjoner inne på selve telefonen.

Til mitt innlegg du mente? Det er applikasjoner inne på selve telefonen ja - blant annet VG Nett, DB.no, 1881.no osv. Får ikke fjernet de fra menyen eller avinstallere disse. Kan jo flytte de manuelt til den siste menyskjermen, men utrolig irriterendes.

Lenke til kommentar

Til de som vil kjøpe denne:

 

Hatt denne siden den kom. Kan overhode ikke si meg enig i amobil sin begeistring!

 

1. den har ELENDIG batteri. jeg prater kanskje 30 min om dagen og den er utladet innen kvelden

2. den henger seg av og til, og da får man ikke tatt ut batteriet. da må den ligge til batteriet er tomt. Jævlig irriterende.

3 får ikke tatt telefonen når jeg er kald på fingrene. Kan tenke meg den blir ubrukelig til vinteren.

4. allerede blitt treg og minnekortet er ikke halv fult.

 

Vi er 3 her hjemme som har den og har samme oppfattning.

min legges på finn.no i dag, så får en annen knesokk slite med den.

Endret av jøss
Lenke til kommentar

Høres rart ut Thomas, har ingen slik reklame på min telefon. Hvordan fikk du den?

 

Også du "jøss", hvordan kan du klage på batteriet? Hvis du bare snakker, så skal du ha samtaletid i mist litt over tre timer, i mitt tilfelle nær 4 timer.

EDIT: Oppdater firmware via pcn og sjekk hva telefonen bruker strøm på, dette er integrert i systemet til telefonen.

Endret av Nafanua
Lenke til kommentar

Oppdatere telefonen, og skru av applikasjoner og tjenester når du ikke bruker dem for å øke batteritiden. Ikke uvanlig hvis man bruker den mye hver dag at den må lades over natten.

 

Ang. dette med branded, forklar, er det reklame på telefonen, eller er det applikasjoner inne på selve telefonen.

Til mitt innlegg du mente? Det er applikasjoner inne på selve telefonen ja - blant annet VG Nett, DB.no, 1881.no osv. Får ikke fjernet de fra menyen eller avinstallere disse. Kan jo flytte de manuelt til den siste menyskjermen, men utrolig irriterendes.

Prøvd å gå inn på marked å velge avinnstaller i listen over applikasjoner?

Lenke til kommentar

@Nafanua:

Kjøpt via MobilData (Telenor).

 

@Anti LFC:

De applikasjonene kommer ikke opp i Marked engang. Går jeg inn via innstillinger -> applikasjoner så finner jeg dem der, men får ikke avinstallert/slettet disse (valget er grået ut).

 

Vurderer seriøst en customROM til denne eller gjenopprette om det er mulig. Litt dumt med applikasjoner (les: snarveier) til nettsider.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...