Gå til innhold

SE x10 mini - Liten og rask :D


Anbefalte innlegg

Kjøpte meg X10 Mini på onsdag(klarte ikke å vente på pro). Var skeptisk til størrelsen og batterilevetiden. Det eneste som har skuffet meg så langt er batterilevetiden. Ellers er det en fantastisk telefon :)

 

Dog hørte eg på en reklame på TV her om dagen hvor de kalte en X10 Mini for surfetelefon. Hallo, det går ann å surfe på den, men en så liten telefon kan ikke kalles "surfetelefon" :)

 

Har du oppdaterert den? Hjalp en god del på batteritiden :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
som skrevet før er X10 mini grei som en kose telefon...ikke noe annet

Utelukket at folk har forskjellige behov? :)

 

Eg må kunne skrive en e-post i nødstilfeller og kanskje sjekke ei nettside eller to ved behov. Ellers går det i lesing av e-poster, SMS'ing, ringing og påminnelser via kalenderen. Og der fungerer X10 Minien utmerket. Men, som nevnt så savner eg lenger batterilevetid.

 

Hvordan er batteritiden?

 

Edit: Takk til de som svarte meg angående lydkvaliteten btw ;)

Endret av Bjarnemann
Lenke til kommentar

Med min bruk av telefonen så klarer eg å tyne 36-40 timer ut av den. Da er Exchange push aktiv i 9 timer pr dag, eg sender mellom 5-10 meldinger, snakker i 5-20 minutt og trykker på den i 2-10 minutt totalt for å sjekke kalender, lese e-post osv..

 

I forhold til den gamle Touch Cruise så klarte den glatt 4 dager uten lading når batteriene var slitne.

 

Men eg har ikke prøvd å oppdatere den enda som foreslått. Skal gjøre det og se hvordan effekten av det er.

Lenke til kommentar

Min har nå, med 67% av batteriet igjen - Så får dere regne ut den fulle tiden selv. (På 100% batteri er det over 400t standby). Dette er ca tall, men man får en viss peiling.

281t 24 min standby

4t 58 min taletid

2t 50 min videoavspillingstid

5t 19 min audioavspillingstid

3t 9 min websurfing

Lenke til kommentar

Når det kommer til batteritid er dere tydligvis meget bortskjemte.

Jeg har brukt SE Xperia x1 i rundt ett år nå..og jeg lader hver natt for og være sikker på å komme igjennom neste dag.Og jeg kjenner flere med iphone..de lader hver natt.

 

Så for meg er det ingen problemer og lade hver natt.Ser ikke problemet heller.Telefonen ligger jo på nattbordet alikevell og da kan den jo like godt lades.

Lenke til kommentar

I 2010 så synes eg ikke at det er bortskjemt å forvente at telefonen varer i et par dager med normalt bruk uten at den dør bare fordi den ikke blir ladet hver natt. Det er veldig greit å kunne gjøre uplanlagte ting uten å måtte ha med seg lader over alt. For eks overnatte på hotell, overnatte hos venner osv osv og samtidig ha en telefon med strøm på dagen etterpå.

Lenke til kommentar

Vil bare informere om at jeg fint klarer å ha denne som hovedmobil :) Solgte nettopp min gamle telefon fordi jeg er så fornøyd med denne lille :) Ser kanskje poenget at det er vanskelig hvis man er avhengig av å f.eks skrive mange jobbmail og sånn på telefonen, noe jeg heldigvis ikke trenger. Annet enn det så kan den jo nesten alt!

 

Testet Helix, skjermappen noen nevnte tidligere, dun fungerte bra, men da savnet jeg plutselig de praktiske hjørneknappene, så jeg gikk tilbake til normalen ganske fort :p

Lenke til kommentar

Har ett par spm i natten her...

 

1. Har til nå brukt en SE C905. Og der har jeg jo kunne lage mapper etter eget ønske med forskjellige bilder fra jobb, fester, turer osv... Er dette virkelig ikke mulig med x10 mini? Jeg har nå vært på vakt i natt, og har prøvd gjentatte ganger å legge inn flere ulike mapper. Men når jeg prøver å finne disse definerte mappene, så ligger alt bare i en stor haug og ikke hver for seg... Går det virkelig ikke an?

 

2. Må man nødt å overføre kontaktene kun online? Er det ikke mulig å laste opp en backup fra maskinen?

 

 

Jeg blir virkelig ikke klok på disse tingene.. For jeg har nå prøvd i noen timer frem og tilbake... Trodde dette var en tlf som en kunne gjøre minimum dette med.... Alle tips mottas med takk...

 

 

Mvh

Lenke til kommentar

Ser ut fra tråden at Mini`en kan dekke mine behov. (ringing, sms, mms, litt epost, litt internet og kamera). Telefonen ser flott ut så deilig det ser ut med liten tlf. igjen.

 

Jeg har hatt en HTC Hero. Vi ble aldri gode venner. Jeg er Nokia tilvendt, kom meg greit inn i HTC, men syntes mye var tungvindt kontra det jeg var vant med. Så jeg hadde bestemt meg for å gå for Nokia X6, helt til jeg så denne mini til SE. Da kom tvilen.

 

Jeg har heller aldri hatt SE før, men ut fra hva jeg trykket på SE før, så er det etter min menig mer likt Nokia, enn hva HTC er. Så jeg tenker at det blir lettere for meg å tilpasse meg SE....

 

Anbefales denne mini`en fremfor Nokia X6?

Lenke til kommentar

Hvis du ikke er venn med HTC Hero tror jeg ikke du blir det med X10 mini heller, i og med at begge telefonene bruker samme opperativsystem. (Android)

 

Vil det si at Mini ikke har sitt SE preg på android systemet? Følgte på HTC at så mye var ulogisk og tungvindt.

 

Enkle ting som samtale logg med tidspunkt, legge til kontakter, kalander, ringe et nr fra en du nettopp fikk sms fra - måtte jo trykke 4 ganger på den endelig ringte nummeret...

 

Finnes denne noe sted - for prøvetrykking...??

Lenke til kommentar

Et lite spm til de av dere som har denne:

Fruen kjøpte denne via Telenor og er tydligvis branded med mange snarveier/shortcuts til blant annet VG Nett, DB.no, 1881.no. Hvordan får man fjernet disse? Tar jo bare masse plass i menyen. Har gått via innstillinger og applikasjoner, men får ikke slettet disse her heller. Noen tips?

Lenke til kommentar

Har ett par spm i natten her...

 

1. Har til nå brukt en SE C905. Og der har jeg jo kunne lage mapper etter eget ønske med forskjellige bilder fra jobb, fester, turer osv... Er dette virkelig ikke mulig med x10 mini? Jeg har nå vært på vakt i natt, og har prøvd gjentatte ganger å legge inn flere ulike mapper. Men når jeg prøver å finne disse definerte mappene, så ligger alt bare i en stor haug og ikke hver for seg... Går det virkelig ikke an?

 

2. Må man nødt å overføre kontaktene kun online? Er det ikke mulig å laste opp en backup fra maskinen?

 

 

Jeg blir virkelig ikke klok på disse tingene.. For jeg har nå prøvd i noen timer frem og tilbake... Trodde dette var en tlf som en kunne gjøre minimum dette med.... Alle tips mottas med takk...

 

 

Mvh

 

 

Siterer meg selv her da jeg nå fikk oversikt over åssen disse tingene skal ordnes, og nå blir jeg mer og mer glad i denne vesle dingsen som NÅ ser ut som den kan gjøre det meste :)

Lenke til kommentar

Noen som vet hva som er korrekt setup for utgående mail på denne (online.no)? Har pop.online.no/port 110 som innkommende og får mail inn, men får ikke sendt.

 

Edit. Fant ut av det. Måtte slå på på SSL kryptering så ble portene korrekt.

Endret av Trond B
Lenke til kommentar

Har et problem. Når jeg slo telefonen på kopierte jeg kontakter fra simkort, og skrev også inn epostadressen min under "epost", det som da skjedde var at alle mailkontaktene mine havnet i kontaktlista. Har selvfølgelig ikke bruk for det, så noen som vet hvordan man får de fjernet fra kontaktlista?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...