Gå til innhold

SE x10 mini - Liten og rask :D


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk X10 Mini Pro i går å må si jeg er ganske imponert over hvor "smooth" alt er. Hadde en N97 før, den virket fint men bar preg av treg og gammel Symbian. Er på 56% batteri etter ca 2 dager med ganske aktiv bruk, med noe wifi og gps. MEN, jeg får ikke 3G dekning, det er merkelig siden jeg hadde full 3G på N97 på samme sted med samme abonnement, noen andre som har det problemet? Jeg har One Call, roamer på Telenor her.

 

Ellers er det en veldig snerten liten sak, har sett på YouTube vidoer etc, men man må nesten holde den selv for å virkelig innse hvor liten den faktisk er. Kanskje noe knirkete tastatur, men ikke noe vanskeligå skrive selv på så små taster. Navigering med tommel på skjerm går veldig bra og den får med seg hvor jeg trykker selv om tommelen er ganske stor i forhold til skjermen, veldig bra repons på touch.

Endret av Neloth
Lenke til kommentar

Fikk min røde x10 mini pro i går kveld, er strålende fornøyd.

 

Tastaturet er en lek å skrive på trass størrelsen, og jeg hadde ikke noe problem med at utløserknappen på kameraet er hardt (heller tvert i mot, omtrent samme motstand som på min gamle canon ixus).

Skjermen er skarp og fin, men kunne vært lysere sammenlignet med x10.

Kameraet tar fine bilder, men skjermen lagger litt når man bruker den som søker. Derimot når den fokuserer (som går lynraskt sammenlignet med min gamle tlf) er det ingen tegn til lagg.

Har heller ingen problemer med grep, har lange og relativt tynne fingre, som treffer den røde plasten på undersiden, som har perfekt holdemotstand.

 

Som tidigere nevnt blir det fort litt blaing, det er kun plass til en widget per "skjerm", og kun plass til 3*3 ikoner på hver menyskjerm. Til gjengjeld er skjermen en fryd å bruke, og menyene er lette og laggfrie å bla i, selv om både musikkspiller og browser er i gang samtidig.

 

Man kan ikke endre "system-wide" tema for telefonen, for de som ikke visste det. Derimot vil et skifte av bakgrund gjelde alle hovedskjermer og menyer.

 

Meldinger er en drøm å skrive, og meldingsprogrammet holder en veldig fin oversikt over alle samtaler (ikke helt ulikt måten iphone gjør det på).

 

Lyden i den er veldig bra. Rett og slett veldig veldig bra. Den klarer uten problemer å drive mine halvstore AKG k518 dj, og det er nok første telefonen jeg har klådd på som klarer å drive dem tilfredstillende, og selv om equalizer mangler i musikkspilleren, så synes jeg likevel lyden var perfekt med disse hodetelefonene, og da liker jeg en del bass. Har ikke prøvd det medfølgende headsettet enda.

 

Sammenlignet med min gamle nokia n95 oppleves alt som raskere, langt mer optimalisert, laggfritt, og ikke minst er telefonen rent fysisk langt bedre på kvalitetsfølelse, det er 0 tegn til slark, og plastikken føles nesten ikke som plastikk.

 

Bluetooth og A2DP fungerte veldig raskt og til 99% problemfritt, det var kun en gang den ikke skjønte at en samtale var avsluttet, og ikke ville starte musikken igjen.

 

Etter å ha hørt på musikk/youtube og diverse samtaler mer eller mindre sammenhengende siden klokka 22 i går kveld, så er jeg nå nede på siste prikk, dette er bruk som senker n95 på rundt 3 timer.

 

Alt i alt veldig fornøyd.

Lenke til kommentar

Ser ikke ut som det er zoom på kamera på denne..og godt er egentlig det...all zoom som gjøres før bildet tas ødelegger bare bildekvaliteten så lenge det er digital zoom.

 

Ta bildet og zoom etterpå i stede. :whistle:

 

Jeg må si meg enig i att det var teit att mms bilder ikke kan lagres...men mulig dette blir mulig når oppdatering til android 2.1 kommer.

Lenke til kommentar

Kraftpapir, har du testet andre typer tastaturer som f.eks. SlideIT? Det må nesten brukes i landskapsmodus, men jeg synes det er ganske flott, selv på en så liten mobil.

 

Jepp, det funker bra det. Men, jeg er en av disse særingene som alltid vil foretrekke et hardware QWERTY tastatur.

 

X10 mini pro + Gameboid/Snesoid fungerer knallbra. :)

Lenke til kommentar

Som tidigere nevnt blir det fort litt blaing, det er kun plass til en widget per "skjerm", og kun plass til 3*3 ikoner på hver menyskjerm. Til gjengjeld er skjermen en fryd å bruke, og menyene er lette og laggfrie å bla i, selv om både musikkspiller og browser er i gang samtidig.

 

Sjekk ut Zeam Launcher på markedet, installerte den i går og ble da enda mer fornøyd med min x10 mini. ;) Mye mer elegant app-visning, sånn som større androidtelefoner har og med mulighet for mer tilpassede hjemmeskjerm.

Lenke til kommentar

Jeg må si meg enig i att det var teit att mms bilder ikke kan lagres...men mulig dette blir mulig når oppdatering til android 2.1 kommer.

 

Du kan lagre MMS om du legger inn et tredjeparts SMS-program som Handcent. Jeg bruker det fordi jeg ikke får det vanlige meldingsprogrammet til å virke i landskapsmodus, som jeg foretrekker med qwerty-tastatur.

 

Et alternativ til Zeam, som Haraball nevner, er ADW.Launcher. Jeg har lest at Zeam og ADW skal forbedre batteritiden en del, og det kan det være noe i. En annen fordel er muligheten til å ha flere widgets på én skjerm.

Lenke til kommentar

Som tidigere nevnt blir det fort litt blaing, det er kun plass til en widget per "skjerm", og kun plass til 3*3 ikoner på hver menyskjerm. Til gjengjeld er skjermen en fryd å bruke, og menyene er lette og laggfrie å bla i, selv om både musikkspiller og browser er i gang samtidig.

 

Sjekk ut Zeam Launcher på markedet, installerte den i går og ble da enda mer fornøyd med min x10 mini. ;) Mye mer elegant app-visning, sånn som større androidtelefoner har og med mulighet for mer tilpassede hjemmeskjerm.

 

Interessant! Kunne du fortelle litt mer om hvordan den forbedrer bruken av Mini-telefonene, i forhold til det Flimzes etterlyste?

Lenke til kommentar

Woot? Er det ikke Zoom? Det er bare helt fucked da... Jaja..Kan kanskje ikke vente mer av en mini :p

 

Som jeg sa..Digital zoom er bare søppel uansett.

Fatter ikke hvorfor alle vil ha digitalzoom på alt av kamera.Takke seg til optisk zoom.Eneste zoomen som faktisk er bra.

Aha, skjønner ikke forskjellen. Men anyway, om det er Digital zoom eller optisk zoom bør jo en telefon ha det :S

Lenke til kommentar

bruker ett 8gb minnekort., men har en tendens til å komme at minnekortet ikke står i osv.. Noen som vet hva som kan gjøres for å fixe det?

 

 

Jeg opplevde det samme når den var koblet til PC. Fant ut at når telefonen var koblet til PC'en i dataoverføringsmodus - dvs at den fungerer som ren "harddisk" - fikk jeg denne meldingen når jeg skulle høre på musikk. Når jeg endret dette til at den kun ladet, fikk jeg ikke denne meldingen.

Lenke til kommentar

Jeg installerte Handcent sms og vil bruke det, men nå får jeg meldinger i både det og standardprogrammet. Er det noen som vet hvordan jeg kan deaktivere det originale sms-programmet?

 

Jepp. Du går inn i Innstillinger --> Sony Ericsson Programinnstillinger --> Meldinger, og huker vekk Varslinger (og gjerne resten også).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...