Gå til innhold

Anbefalte innlegg

"Når vi er tilkoblet via Wi-Fi får vi ikke ikke lastet ned programmer fra Android Marked, og du må med andre ord bruke mobilnettet for nedlasting."

 

Jeg hadde dette problemet første gang jeg skulle bruke marked, for da skulle jeg akseptere noe betingelser, men etter at jeg gjorde det på mobil nettverketet, kunne jeg laste så mye jeg vil fra Marked via Wifi.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Android har fortsatt litt småproblemer med noen av internetteknologiene. Når vi er tilkoblet via Wi-Fi får vi ikke ikke lastet ned programmer fra Android Marked, og du må med andre ord bruke mobilnettet for nedlasting. Dette er et ganske stort problem for de som har dyr datatrafikk på abonnementet sitt."

 

Dette problemet eksisterer jo ikke. Og i de få tilfellene jeg har hørt om problemer (på andre telefoner, ingen med denne), har det løst seg ved å åpne Market en gang over 3g for å godta vilkårene, og så er det bare å bruke wifi igjen. Alvorlig talt, EInar Eriksen, skal du si at noe er et ganske alvorlig problem, så bør du gjøre hjemmeleksene dine først. Prøver du å si at du ikke får til å laste ned fra Android Market over Wifi i det hele tatt? Det er veldig rart at du er den eneste som har dette problemet i tilfelle.

Lenke til kommentar

Har en iPhone 3GS men HTC Desire ser lekker ut. Med mindre Apples neste iPhone har store forbedringer, blir min neste telefon en HTC.

 

Takk for en god anmeldelse, bare småfeilene blir rettet.

 

Deezire skrev:

Og jeg vil gjerne vite hvilken "internettteknologi" det er snakk om ved bruk av Android Market, meg bekjent så har ikke Google funnet opp en egen protokoll bare for det…

Her putter du ord i munnen på anmelderen. Han har da aldri påstått at Google har "funnet opp en egen protokoll". Endret av Sitronkake
Lenke til kommentar

Jaja. Mange fans her som snakker, men noen åpenbare feil var det jo i artikkelen. Siden testen kommer så sent regner jeg med at Amobil har gjort en grundig test, men det ser jo ikke slik ut. Her burde de gå mer i dybden.

 

Når det gjelder tastatur er det ikke behov for norsk tastatur. jeg bruker det vanlige og i 99% av tilfellene foreslår den rett ord på norsk. Det vanlige er også bedre å trykke på da tastene er større.

 

De første dagene kom jeg ikke inn på Android Marked, men plutselig funket det. Mye søppel der nå da alt er gratis. De beste appsene koster jo penger, slik at jeg håper google snart åpner. Apps er jo sentralt og om de ikke åpner snart tror jeg flere vil gå til iPhone....eller tilbake til iPhone, som meg.

 

En ting jeg savner er at jeg ikke får kopiert nummeret som er oppringt og er ukjent. Da vil jeg kunne kopiere dette nummeret og lime inn i 1881-widget og deretter søke. Kanskje jeg bare er dum?

Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan man får den til å sortere riktig?

 

Android i seg selv har jo støtte for Unicode og tilpasset sortering, men fx navnelisten på min Desire er feil mht æøå. Merkelig at problemer som ble løst for 25 år siden dukker opp igjen.

Lenke til kommentar

Heisann, litt feilaktige trekk i denne artikkelen. Så tenkte jeg kunne avkrefte/bekrefte enkelte påstander.

 

I samtaler imponerer Desire. Telefonen har en egen mikrofon på baksiden som fanger opp støy i omgivelsene, og en invers av den gjør at denne delen av lyden utjevnes.

Som vi alt har vært inne på så har ikke HTC Desire dette. HTC tok det rett og slett bort for å kutte i kostnadene. Desire er som kjent noe billigere enn N1.

 

 

Android har fortsatt litt småproblemer med noen av internetteknologiene. Når vi er tilkoblet via Wi-Fi får vi ikke ikke lastet ned programmer fra Android Marked, og du må med andre ord bruke mobilnettet for nedlasting. Dette er et ganske stort problem for de som har dyr datatrafikk på abonnementet sitt.

Her skal vi ikke skyte artikkelforfatter for tidlig. Dette er et kjent problem med Android på enkelte(!) Wifi-nett. Jeg har selv opplevd dette med nettverket på f.eks universitetet. Google sine utviklere skal jobbe med problemet, men feilkilden er ennå ikke kjent. Problemet rammer derimot få Wifi-nett og skal ikke være et problem i daglig bruk (så lange dette ikke oppstår hjemme selvfølgelig).

 

 

På svak Edge-dekning blir Desire uvanlig varm nederst på baksiden og telefon bruker mye strøm.

Selv har jeg ikke opplevd dette, men kan hverken bekrefte/avkrefte at dette skulle være tilfelle.

 

 

To viktige funksjoner mangler imidlertid. I Desire kan du ikke søke etter e-post ved hjelp av egne søkeord, og du kan ikke sette en fast signatur i e-postmeldinger du sender.
Å joda, det er vel en grunn til at HTC valgte å legge på en fysisk søkeknapp? Signatur kan man også enkelt legge til via innstillingene, noe jeg selv benytter. Har derimot hatt problemer med å få push til å fungere ordentlig. Selv om den er innstilt på høytrafikkperiode hver dag i alle døgnets timer, så pusher den ikke e-posten. Noen andre som sliter med dette, evnt. har en løsning?

 

 

Office-støtte er på plass for å vise dokumenter du mottar på e-post, men av en eller annen grunn er det ingen Office-applikasjon i menyen og du kan ikke uten videre vise Office-filer du har liggende på telefonen - du må motta de på e-post. Det går selvsagt an å laste ned andre Office-programmer via Android Marked.

Dette blir jo helt feil. "QuickOffice" ligger inne fra fabrikk og kan åpnes fra hvor du enn skulle befinne deg på telefonen. I tillegg finnes det andre alternativer på Android Market.

 

 

Det vi savner er stoppeklokke og nedtelling. Dette er selvsagt lett tilgjengelig via Android Marked.

Dette er også lett tilgjengelig fra fabrikk. HTCs klokkeapplikasjon har begge disse funksjonene. Greit å gjøre seg kjent med telefonen når den skal testes.

 

 

Vel, det var det. Kan si at min erfaring med batterikapasiteten er helt på det jevne. HTC Desire leverer akkurat som andre telefoner i samme klasse på dette punktet, hverken mer eller mindre. Jeg har hatt telefonen siden den kom til Norge nå, og må si at jeg er storfornøyd. Den fortjener virkelig den 6'ern. Anbefales til alle som vil ha en telefon med mye morro og mye i nyttefunksjon.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har artikkelforfatterne erfart hvordan æøå oppfører seg i kontaktlista? Har problemer med at kontakter som navn som inneholder disse bokstavene ikke er søkbare. Spesielt er det enerverende når alle delnavn inneholder særnorske bokstaver - da hjelper det ikke å søke på etternavnet..

 

Har store problemer med dette på HTC Hero - er Desire forbedret her? - sjanse for at det blir rettet når Hero får A2.1 i juni?

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hva som ligger bak at telefonen blir veldig varm ved surfing over Edge, men det samme kan godt gjelde GPRS også (vet ikke om noen steder som har GPRS-dekning men ikke Edge). Den blir iallfall veldig varm (varmen sprer seg fra et sted langt nede på baksiden). Det samme skjedde ikke engang da vi prøvde å laste ned store filer over lengre tid med HSDPA eller Wi-Fi.

 

Android Marked fungerer ikke over Wi-fi på jobb eller hjemme for min del. Kjente ikke til at det fungerer i enkelte Wi-Fi-nettverk - men er om det fungerer eller ikke er tilsynelatende tilfeldig? Merkelig... får omformulere litt da :)

 

Har ikke lagt merke til at HTC la til stoppeklokke og nedtelling, men det er nå korrigert.

 

Når det gjelder Office-filer kan du ikke åpne dem uten å se dem først. Jeg har ikke telefonen foran meg akkurat nå, men jeg har ikke lagt merke til at den har noen egen innebygget filbehandler som gjør at man faktisk kan finne de Office-filene man eventuelt måtte ha på telefonen. Dersom det heller ikke er et tilgjengelig Office-ikon i menyen kan man vel ikke uten videre åpne Office-filer?

 

Artiklen nevner uansett at dette er nedlastbart i Android Market.

Endret av EinarEriksen
Lenke til kommentar

Er det bare jeg som reagerer på at amobil.no bestandig forklarer og beskriver hva en kapasitiv skjerm er?

 

Og er det virkelig et pluss at den er kapasitiv, og ikke resistiv? Jeg er for all del enig, men hadde mobilen hatt resistiv skjerm i 2010, så hadde jeg kastet den på hodet og ræven ut. Med andre ord syntes jeg det er forventet, og ikke noe jeg ser på som et stort pluss med denne telfonen.

Lenke til kommentar

Når det gjelder Office-filer kan du ikke åpne dem uten å se dem først. Jeg har ikke telefonen foran meg akkurat nå, men jeg har ikke lagt merke til at den har noen egen innebygget filbehandler som gjør at man faktisk kan finne de Office-filene man eventuelt måtte ha på telefonen. Dersom det heller ikke er et tilgjengelig Office-ikon i menyen kan man vel ikke uten videre åpne Office-filer?

 

Artiklen nevner uansett at dette er nedlastbart i Android Market.

 

QuickOffice er et eget program-ikon, men du søkte kanskje bare på O? :)

Åpne det, så får du frem en liste over office-filer på SD-kortet!

Lenke til kommentar

Når det gjelder Office-filer kan du ikke åpne dem uten å se dem først. Jeg har ikke telefonen foran meg akkurat nå, men jeg har ikke lagt merke til at den har noen egen innebygget filbehandler som gjør at man faktisk kan finne de Office-filene man eventuelt måtte ha på telefonen. Dersom det heller ikke er et tilgjengelig Office-ikon i menyen kan man vel ikke uten videre åpne Office-filer?

Du vurderte ikke å *teste* programmet før du nevnte dette, ser jeg? Da hadde du jo funnet ut at det av seg selv viser alle office-filene du har på minnekortet. Dette sammen med wifi-problemet (som du er en av svært svært få som opplever, og dette burde du ha sjekket om var en feil på din side, eller noe som gjaldt over alt), støykanselleringsmikrofonen (som ikke er der på Desire) ++ gjør det 100% klart at du har gjort en alt for dårlig jobb med denne testen. Det kommer man (du) rett og slett ikke utenom. Dette er (alt for) dårlig for noe som skal være en seriøs mobilside.
Lenke til kommentar

Android market virker fint over WLAN, men ikke hvis port 5228 TCP&UDP er stengt i en brannmur. Hadde samme problemet selv, men løste seg etter en liten tur i gugleland.

 

Forøvrig laster market ned programmer over wlan med denne porten stengt, men den vil ikke starte noen nedlastinger. Hvis man starter nedlastingene over 3G/Edge og så aktiverer wlan når den har begynt å laste ned virker det.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...