Gå til innhold

Anbefalte innlegg

HTC har dessverre ikke verdens beste kloke hoder i lederstillinger i software-avdelingen sin. Det har de bevist til fulle flere ganger.

 

Når det gjelder funksjoner som remote nuke osv, synes jeg *ikke* dette er funksjoner som skulle ligge i OSet. Det er for Android et mindre antall brukere som har behov for det, og for dem kan det uansett være en fordel å bruke en tredjepartsløsning som også finnes på andre telefoner som f.eks. iPhone. Det har vel kommet noen allerede, og flere er på vei.

 

Eller sstusser jeg over at du ikke får syncet avtaler i kalendere, for så vidt jeg har fått med meg skal ikke det være noe problem, og nettopp noe av fordelen med Android. Men nå har jeg ikke testet det ut, så det er mulig det er noen bugs.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så vidt jeg forstår han vel heller at oppgaver/tasks skulle blitt synket i tillegg til avtaler, som jeg altså antar fungerer fint. Avtaler synker ihvertfall som det skal hos meg, og virker upåklagelig. Eneste er at mobilen har en tendens til å varsle om en avtale mens den ligger i lomma, og at jeg fjerner varselet ved uhell når når jeg tar opp mobilen fordi jeg kommer borti skjermen.

Lenke til kommentar

HTC har dessverre ikke verdens beste kloke hoder i lederstillinger i software-avdelingen sin. Det har de bevist til fulle flere ganger.

 

Når det gjelder funksjoner som remote nuke osv, synes jeg *ikke* dette er funksjoner som skulle ligge i OSet. Det er for Android et mindre antall brukere som har behov for det, og for dem kan det uansett være en fordel å bruke en tredjepartsløsning som også finnes på andre telefoner som f.eks. iPhone. Det har vel kommet noen allerede, og flere er på vei.

 

Eller sstusser jeg over at du ikke får syncet avtaler i kalendere, for så vidt jeg har fått med meg skal ikke det være noe problem, og nettopp noe av fordelen med Android. Men nå har jeg ikke testet det ut, så det er mulig det er noen bugs.

 

Hei beklager om jeg kanskje var litt utydelig i mitt forrige innlegg.

Jeg får synkronisert kalender som i avtaler. Dvs. alt som støttes i HTC sync kan synkroniseres. Men ikke tasks, rett og slett fordi det ikke er støttet. Tasks / Oppgaver og appointments / avtaler er to forskjellige ting, men ikke alle bruker det.

Endret av _nix_
Lenke til kommentar

Er egentlig klar over det, mulig jeg leste innlegget ditt kjapt. Man må vist tydeligvis ty til tredjpartsløsninger da - enn så lenge i hvert fall. Det er jo lov å håpe på at det kommer noe i Froyo.

 

Jepp Froyo kommer til å bli den beste releasen av Android til nå. Har ikke lest noe offisielt om Exchangefunksjonalitet. Men har lest at Froyo vil være mer modulær enn tidligere versjoner noe som vil hindre fragmenteringen som de ulike versjonene av android har vært utsatt for til nå.

 

I tillegg så kommer endelig JIT-compiler i 2.2 og er sansynligvis også den største nyheten etter min mening. JIT-compiler vil ha utrolig mye å si for ytelsen til applikasjoner. Håper flere mobilproduser oppdaterer eksisterende 2.1-telefoner slik at utviklere tørr å ta i bruk nytt godteri fra 2.2.

Lenke til kommentar

Lurer på om å ikke ha på "live wallpapers" vil spare mye batteri?

Tror det er en trygg antagelse. Det kan også lønne seg å ha en mørk bakgrunn for å spare på "lyset". Ved mitt bruk er det neppe skjermen som trekker mest. Det er nok heller trådløst nett, gps, samtaler og alt av apps som jeg leker meg med. Ok, apps bruker skjermen, men jeg har uansett skrudd ned lysstyrken til cirka 20-30%. Ubrukelig i sollys, men ved hjelp av Quick Settings er det fort gjort å endre.

Lenke til kommentar

Det skal sies at testen er skrevet under noe press da norske testprodukter satt fast i tollen samtidig som en av våre konkurrenter fikk testproduktet fra en annen kanal samtidig som andre konkurrenter utvilsomt bruker kortere tid på testingen. Amobil har vært sent ute med mange tester fordi vi har vært nøyaktige og gått produktene dypt i sømmene, og har testet telefonene i en viss periode før skrivingen i det hele tatt påbegynnes. I dette tilfellet har vi strebet for mye med å være tidlig ute, og vi må forsikre oss om at det ikke går så langt at det går ut over kvaliteten i fremtiden.

 

-Noen av feilene er så "grove":

Det eneste man trenger å gjære for å finne ut at ofice-programmet viser deg alle office-filene på sd-kortet er å ÅPNE programmet. Må man ikke forvente (for ikke å si forlange) at en mobiltester prøver et program, i stedet for å dikte opp feil det ikke har? Om han faktisk prøvde å åpne filer fra sd-kortet og ikke fant ut hvordan - ja, da er det virkelig skremmende. Jeg gjetter på at testeren gjettet at dette kom til å være et problem fordi et ikke følger med en filbehandler, og lot være å prøve i det hele tatt.

Som det står i testen har ikke jeg noe Office-ikon i menyen, og det går derfor ikke an å åpne programmet uten videre. Er klar over at det er Quickoffice på telefonen, men iallfall på dette testeksemplaret var det likt som i Nexus One: Du finner ikke programmet i hovedmenyen.

 

-Sidnatur i mailprogrammet: Bør man ikke forvente at en journalist går inn i instillingsmenyen for å se etter dette før han feilaktig påstår at det ikke fungerer? Signaturer er andre og tredje valget på den andre menyen inne i instillingene. Det tok meg femten sekunder - jeg lkastet bort litt tid på gå inn på den første undermenyen først...

Nå har jeg ikke Desire foran meg men: Er ikke dette bare for Gmail? Google Nexus One hadde for eksempel ikke dette, og jeg så det heller ikke i Desire. Jeg kan ta feil og HTC kan ha lagt det til. Det må jeg isåfall sjekke på mandag.

 

-Ikke mulig å søke i mail: Errrm. Trykke på SØK-knappen kanskje? neida.

I Nexus One fører denne knappen ut av e-postleseren og til nettleseren (igjen er Gmail unntak). Så den er det overhengende fare for at jeg ikke trykte på for å søke i andre e-postkontoer, men burde selvsagt ha undersøkt for sikkerhets skyld. Ved hjelp av denne kan man altså i Desire søke i hvilken som helst e-postkonto?

 

-Ikke mulig å laste ned over wifi: Her sier han at han har prøvd med både hjemme- og jobb-nettverket, og stort mer kan man kanskje ikke forvente. Men burde man forvente at han undersøker om dette er e kjent problem eller om andre får det til (f.eks. sjekke tråden her på diskusjon, google, lese en av andre utallige tester)? Jeg synes i hvert fall det hadde vært bedre om han gjorde det.

Det skal innrømmes at testen er skrevet under noe press. Men du har selvsagt rett i det.

 

-Når det gjelder at han bommer på sepsifikasjonene mtp støykanselleringsmikrofonen, så er det jo fort gjort å blingse, mn man burde merket under en samtale at dt ikke er støykansellering, og man burde kanskje tatt en ekstra sjekk i spesifikasjonene. Men denn er vel grei som en "shit happens"-feil. Ingen er jo perfekte.

Under samtale er det isåfall motparten som merker noe i forhold til støykansellering. Under kjøring i en Volvo 240 med frieksos hørte ikke motparten noe, og det ble tatt for gitt at den samme støykanselleringen som er i Nexus One også var i Desire. Det stemte dessverre ikke, men ble raskt rettet opp.

 

 

Takker for alle tilbakemeldinger! :)

Lenke til kommentar

Som det står i testen har ikke jeg noe Office-ikon i menyen, og det går derfor ikke an å åpne programmet uten videre. Er klar over at det er Quickoffice på telefonen, men iallfall på dette testeksemplaret var det likt som i Nexus One: Du finner ikke programmet i hovedmenyen.

Jeg har "Quickoffice" i hovedmenyen (dvs "All Programs"). Eventuelt kan man fra hjemmeskjermen trykke på søkeknappen og skrive "qu". Jeg finner programmet gjennom begge måtene, og når jeg starter det søker den gjennom både internminne og minnekort automagisk. Men når sant skal sies, så er det dårlig at den ikke finner programmet når man går på søk og skriver "office".

 

Nå har jeg ikke Desire foran meg men: Er ikke dette bare for Gmail? Google Nexus One hadde for eksempel ikke dette, og jeg så det heller ikke i Desire. Jeg kan ta feil og HTC kan ha lagt det til. Det må jeg isåfall sjekke på mandag.

Begge. Gmail: Menu -> Settings -> Signature. Android-mailprogrammet: Menu -> More -> Settings -> General settings.

 

I Nexus One fører denne knappen ut av e-postleseren og til nettleseren (igjen er Gmail unntak). Så den er det overhengende fare for at jeg ikke trykte på for å søke i andre e-postkontoer, men burde selvsagt ha undersøkt for sikkerhets skyld. Ved hjelp av denne kan man altså i Desire søke i hvilken som helst e-postkonto?

Ja, både Gmail og det "vanlige" mailprogrammet. Forskjellen er at Gmail både søker blant nedlastede meldinger og på server, mens det integrerte programmet kun søker blant allerede nedlastede meldinger.

Lenke til kommentar

Litt mange konklusjoner i en test basert på antakelser. Bedre å da ikke si noe om det.

Nå har han gått ut og sagt at det ble jobbet under press, samt beklaget dette. Han har også nevnt at det vil bli bedre rutiner for fremtiden. Synes det er greit å være kritisk til tester, men nå kan man legge det bak seg.

 

Man må huske at mobilene er ikke lenger en boks man kan ringe og sende meldinger med. Den har blitt voldsomt mye mer de siste årene. Da blir også testtiden og sjansen for å glemme/misstolke eventuelle feil større.

 

Vil bare si at jeg er glad for at vi har amobil i Norge, og håper de fortsetter med den kvaliteten de er kjent for.

Lenke til kommentar

Noen som har vært borte i at telefonen plutselig ikke vil koble seg på mobil-nettet eller wifi? Jeg har hatt telefonen i litt over en uke, og nå er det plutselig ikke mulig å gjøre noen av delene lenger. Får bare opp "Begrenset tjeneste".

Jeg forsøkte nettopp å tilbakestille til Fabrikkinstillinger uten noen videre hell. Har heller ikke klart å søke opp noe lignende problem enda.

 

Jeg testet simkortet i en annen telefon, og der fungerte det helt fint. Så det er Desire det er noe problem med. Noen som har noen tips / vært borte i det samme?

 

Flight modus er heller ikke aktivert.

 

Dette skjedde "under bruk", ikke etter at jeg slo av / på mobilen eller liknende. Noen som har vært borte i noe liknende på Desire eller HTC generelt?

Lenke til kommentar

Kan man ta opp samtaler på en fornuftig måte med denne telefonen? Det var kanskje den største mangelen med min winmo-telefon.

 

AtW

 

Er det lovlig? Syntes å hørt at det legges en sperre for det.

 

Om det er ulovlig i alle tilfeller å ta opp telefonsamtaler? Isåfall er svaret nei, det tas stadig opp telefonsamtaler.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

Om det er ulovlig i alle tilfeller å ta opp telefonsamtaler? Isåfall er svaret nei, det tas stadig opp telefonsamtaler.

 

AtW

Det er vel riktig, men man er vel pliktig å si ifra at man tar opp samtalen....?

 

Såvidt meg bekjent ikke sålenge det er to parter og man deltar i samtalen selv. Men over til poenget, kan man ta opp med denne telefonen? Det er åpenbart lovlige bruksområder for dette.

AtW

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...