Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt vell mye oppstyr av relative små feil.. Er jo ikke noe big deal noe av dette syntes jeg.. Greit nok at man gir tilbakemeldinger og retter på ting og tang.. Men noen av dere får det jo til å høres ut som er helt krise..

Er vel ingen som sier det er krise, men er jo greit at den som tester telefonen gjør det korrekt og ikke trekker frem feil og mangler som ikke eksisterer.

Lenke til kommentar

Likte bildene! Enig med Dinsdale, man trenger ikke æøå. Det gjør jo knappene mindre, så det kan faktisk argumenteres for at det blir vanskeligere å skrive! Telefonen velger riktig ord nærmest hele tiden og veldig greit å bruke. Jeg har innstallert scandinavian keyboard, men aldri brukt det, ikke i nærheten så bra.

Lenke til kommentar

Noen spørsmål:

 

  1. Noen som bruker Push med Microsoft Exchange? Er det mulig å velge hvilke mapper den skal pushe? Og er det i så fall å velge bort Inbox mappen?
  2. Bruker nettleseren cache når den går frem/tilbake? Tar det mer enn et sekund å gå tilbake til hovedsiden på vg.no etter å ha lest en artikkel?
  3. Hvorfor er det ingen video i artikkelen? Synes det burde være obligatorisk med video som viste litt av UI'et og hvor kjapp den er!

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar

Litt vell mye oppstyr av relative små feil.. Er jo ikke noe big deal noe av dette syntes jeg.. Greit nok at man gir tilbakemeldinger og retter på ting og tang.. Men noen av dere får det jo til å høres ut som er helt krise..

 

Her er jeg uenig med deg. Denne testen havner blant annet på VG og blir lest av veldig mange personer. For veldig mange er den også sansynligvis avgjørende for valg av telefon. Mange venter på test fra Amboil, Hardware etc. fordi det faktisk har et rykte på seg til å være en kvalitetsside i motsetning til blant annet ITavisen. Når det da kommer tester med så åpenbare feil som her, så er det absolutt kritikkverdig. Jeg synes journalisten burde researche feilene han finner før han publiserer det. Da hadde han funnet løsning på mye, og kunne hatt med det i testen.

 

Men greit nok, en litt dårlig artikkel, kanskje litt svikt i rutinene, ikke vet jeg. Man Amobil må helt klart tåle kritikken de får. Jeg synes Einar Eriksen normalt sett er en god journalist, men denne artikkelen mener jeg at ikke er god nok.

 

Da har i alle fall jeg sagt min mening.

Lenke til kommentar

Litt vell mye oppstyr av relative små feil.. Er jo ikke noe big deal noe av dette syntes jeg.. Greit nok at man gir tilbakemeldinger og retter på ting og tang.. Men noen av dere får det jo til å høres ut som er helt krise..

 

Her er jeg uenig med deg. Denne testen havner blant annet på VG og blir lest av veldig mange personer. For veldig mange er den også sansynligvis avgjørende for valg av telefon. Mange venter på test fra Amboil, Hardware etc. fordi det faktisk har et rykte på seg til å være en kvalitetsside i motsetning til blant annet ITavisen. Når det da kommer tester med så åpenbare feil som her, så er det absolutt kritikkverdig. Jeg synes journalisten burde researche feilene han finner før han publiserer det. Da hadde han funnet løsning på mye, og kunne hatt med det i testen.

 

Men greit nok, en litt dårlig artikkel, kanskje litt svikt i rutinene, ikke vet jeg. Man Amobil må helt klart tåle kritikken de får. Jeg synes Einar Eriksen normalt sett er en god journalist, men denne artikkelen mener jeg at ikke er god nok.

 

Da har i alle fall jeg sagt min mening.

 

Jeg er egentlig helt enig.. Men jeg syntes det blir litt vell mye oppstyr og fokus rundt disse feilene som jeg mener er ganske små..

 

Om det er en ekstra mikrofon til støykanselering, så forventer man at testeren vet dette. Men, det viktigste for meg som leser testen, er hvordan telefonen er i samtaler. Det gjelder på de fleste områder.. Har den 1ghz CPU eller har den en 800mhz prosessor, ja det er flott og få oppklart. Men det som faktisk betyr noe, er åssen telefonen er i bruk..

 

Nå sier jeg ikke at det ikke gjør noe om de gjør feil, så lenge vi forstår hva de mener. For jeg forventer også mer en det. Men at jeg syntes man skal påpeke feil, men som kommentaren til aeinstein: Seriøst. Kan en nettside som tek.no/hw/amobil klare å begå en slik feil?

 

wow... :hrm:

 

Jeg deler bare ikke helt samme oppfatning av denne feilen. Det er ikke så big deal om denne feilen blir gjort, siden det er testeren sine erfaringer og vurdering av telefonen som gjør at jeg leser her på Amobil og ikke bare på spefikasjons-listen til HTC Desire på GSMarena..

 

Jeg syntes dette var en bra test, å jeg sitter igjen med ett inntrykk av at HTC desire er en knall god telefon.

 

Bare min mening, men jeg tenker kanskje litt mye hva som passer best for min egen del. Og ikke hva som er best for Amobil, som en mobil-side med såpass stor lesergruppe.

Lenke til kommentar

Joa, jeg er enig i det du beskriver der. Var mest den feilen med Wifi-problemet i Android market jeg synes var verst. Med litt research hadde han funnet ut av det. Da kunne han også tatt med løsninger på problemet i artikkelen

 

Men som sagt er jeg helt enig ellers. Det er mennesker som skriver artiklene, og mennesklige feil er fult lovlig.

Endret av program
Lenke til kommentar

Det er jo nettopp når det gjelder hvordan telefonen er i bruk flere av feilene er viktige. Mulighet for å søke i mailer og legge til signatur kan være viktig for mange, særlig semi-proff-brukere. Og det er så enkelt å finne ut av, at man i hvert fall må forvente at en som tester ut telefoner skal få det til.

 

Når det er sagt, så skal telefonen ha trekk for å ikke kunne søke i mailer på en imap-server men kun i de delene av mailer som er lastet ned på telefonen. Det burde væt enkelt og greit å implementere. IMAP_idle burde den også hatt.

Lenke til kommentar

Haha, så mange rare steder dere tar bilder for tiden, oppe i ett tre, i en fuglekasse, foran en eng... Sammen med mario leker osv osv

 

Haha genialt :)

 

Litt mye feil i testen, men ellers bra poeng i det meste :)

Hadde HTC fått inn ett ordentlig kamera i telefonene deres så hadde den i mine øyne vært perfekt!

Lenke til kommentar

Søke i mail: På iPhone søkes det i mailen som ligger på mobilen. Om den ikke finner det du søker der kommer det opp et valg som sier "Søk på tjener" her søker den blant mine over 6000 gmails og jeg fant hva det skulle være fra flere år tilbake. Man kunne også velge om den skulle søke i "Fra", "Emne" eller "Hele meldingen"

 

Desire gjør ikke det virker det som. Er det noe som må aktiveres? Android bør jo kunne søke i alle gmails man har på nettet slik som iPhone. Det virker bare som om den bare søker i det som ligger på mobilen. Med en slik google-integrasjon bør Android være det beste på søk by far!

Lenke til kommentar

Søke i mail: På iPhone søkes det i mailen som ligger på mobilen. Om den ikke finner det du søker der kommer det opp et valg som sier "Søk på tjener" her søker den blant mine over 6000 gmails og jeg fant hva det skulle være fra flere år tilbake. Man kunne også velge om den skulle søke i "Fra", "Emne" eller "Hele meldingen"

 

Desire gjør ikke det virker det som. Er det noe som må aktiveres? Android bør jo kunne søke i alle gmails man har på nettet slik som iPhone. Det virker bare som om den bare søker i det som ligger på mobilen. Med en slik google-integrasjon bør Android være det beste på søk by far!

 

Fungerer helt fint det, gå inn i Gmailapplikasjonen og trykk på søkeknappen. Søker først alt som er synket til telefonen, scroller man videre nedover listen henter den treff fra det som enda ikke er synket til telefon.

 

Ellers må jeg si som mange andre her inne, det er ganske spesielt at man under en test av en profftelefon ikke klarer å få med seg at den støtter åpning av officedokumenter fra minnekort, epostsignatur, nedlastning over wifi, nedtellingstidtaker, stoppeklokke etc. Greit at det er småfeil, men tilsammen blir dette en lang liste av negative ting, som 1 million lesere av VG.no tar som sannhet...

 

/Espen

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...