Gå til innhold

Den store League of Legends tråden


Anbefalte innlegg

 

Det er meningen å drepe motstanderen før lvl 7, helst før lvl 3. Deretter snowballe. Shyvana og Renekton er champs det ikke går an å drepe etterhvert uten å være to om det.

Vel når sant skal sies har jeg spilt denne matchupen 2 ganger, og begge gangene fikk jeg inn kills tidlig, husker ikke akkurat hvilken level men det var før level 6. Men det viktigste var at jeg klarte å zone dem slik at dem misset utrolig mye cs, hadde vel omtrent dobbelt så mye iløpet av hele gamet.

 

Jeg la veldig mye press på toplane, og var ofte deres midchamp måtte komme ned å assiste bot som hjalp de andre lansa.

 

Men jeg tviler på at det er så lett å få kills tidlig uten hjelp av jungler når man kommer opp på litt høyere elo og motstanderne ikke er komplette idioter.

 

Er movement speed quints å anbefalle fremfor AD for shyvanna foresten ?

Endret av Tmz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-182691

 

bombaclatt, den 11 Jan 2014 - 20:38, sa:snapback.png

Kassawin er fortsatt OP som bare det. Det er allerede annonsert ny kassawin nerf til neste patch

 

:)

 

FYI har kassalose en winrate under 50% :)

Vel når sant skal sies har jeg spilt denne matchupen 2 ganger, og begge gangene fikk jeg inn kills tidlig, husker ikke akkurat hvilken level men det var før level 6. Men det viktigste var at jeg klarte å zone dem slik at dem misset utrolig mye cs, hadde vel omtrent dobbelt så mye iløpet av hele gamet.

 

Jeg la veldig mye press på toplane, og var ofte deres midchamp måtte komme ned å assiste bot som hjalp de andre lansa.

 

Men jeg tviler på at det er så lett å få kills tidlig uten hjelp av jungler når man kommer opp på litt høyere elo og motstanderne ikke er komplette idioter.

 

Er movement speed quints å anbefalle fremfor AD for shyvanna foresten ?

 

Movement quints er viktig på alle junglers :)

Lenke til kommentar

Åja, på J4 bruker jeg ofte AD quints, men kjørte et ranked game som jungler nå og det gikk veldig bra. Har ikke junglet på en stund så har fått litt bedre spilleforståelse som selvsagt hjelper endel. Det også at de man ganker for faktisk går inn for å ganke og ikke har en reaksjonstid på 3 sekunder.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

Åja, på J4 bruker jeg ofte AD quints, men kjørte et ranked game som jungler nå og det gikk veldig bra. Har ikke junglet på en stund så har fått litt bedre spilleforståelse som selvsagt hjelper endel. Det også at de man ganker for faktisk går inn for å ganke og ikke har en reaksjonstid på 3 sekunder.

Ganking er ikke like viktig som før, med mindre du spiller junglere som evelynn, vi eller elise. Gold i jungle er nå nesten viktigere enn å ganke, så ganks er blitt luxury etter at du har clearet jungle.

 

J4 er også forsovet sterkere mid full ad assassin enn jungler nå til dags ;-)

 

J4 Jungle: Arm pen -> Move -> AD

J4 Midlane: Arm pen -> AD -> Move

 

Dette gjelder quints og marks, bortsett fra movement da..

Endret av Bruker-182691
Lenke til kommentar

 

Om en Kassadin har over 30 kills kan han likevel tape fordi han blir for greedy, laget er udugelig etc..

 

Ser som oftest bort ifra winrates, da den ikke inngår kun på Kassa, men hele laget.

 

Men med et stort nok sample, mange mange tusen kamper, har tilfeldigheter blitt luket ut og du står igjen med en god indikasjon på styrkeforholdet mellom champions.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I lolreplay kan man stille på vinkelen, men det gjelder som sagt bare replays. Det finnes kanskje noen modifikasjoner som kan endre på vinkelen, men da risikerer du å bli bannet av Riot.

Det som jeg ikke finner er Fast terrain. De har rett og slett fjernet muligheten for å skru det på. Noe som gjør spillet uspillelig for meg. Kan se ut som de fjernet det sommeren 2012 :(

Lenke til kommentar

Festlig å møte et lag med to smurfer på lvl 3 + to lvl 30 spillere med massevis av kamper, når mitt eget lag består av folk på lvl 13-20... Skulle vært en egen report knapp for smurfing! :hrm:

Når det gjelder slike ting må du bare trøste deg med at det balanserer seg ut i det lange løp. Jeg har en smurf selv nå fordi jeg vil teste EUW, ser ikke noe galt i det.

Lenke til kommentar

Og hvor mange på ditt lag var smurfer? ;)

Ingen, men vi hadde et support troll i botlane som var sur fordi han ikke fikk spille ADC...

 

Når det gjelder slike ting må du bare trøste deg med at det balanserer seg ut i det lange løp. Jeg har en smurf selv nå fordi jeg vil teste EUW, ser ikke noe galt i det.

I utgangspunktet er det ikke noe galt i det, men når matchmakeren tydeligvis balanserer lag utfra lvl og ingen ting annet så er det jo urettferdig fordi en smurf "veier" langt mindre enn den burde og samtidig får langt bedre teammates som kompensasjon for sitt lave lvl..

 

Enig.

 

Deal with it er vel mantraet her..Ingen liker å bli knust, men se på det som en god lærepenge :)

Ser ikke helt hva jeg kan lære av dette bortsett fra at livet pisser på deg av og til ;)

Lenke til kommentar

I utgangspunktet er det ikke noe galt i det, men når matchmakeren tydeligvis balanserer lag utfra lvl og ingen ting annet så er det jo urettferdig fordi en smurf "veier" langt mindre enn den burde og samtidig får langt bedre teammates som kompensasjon for sitt lave lvl..

 

Dette kan jeg derimot støtte. Matchmakeren gjør mye rart. Jeg tok tilogmed "Expert" eller hva det heter under innledningen der man velger nivået sitt. Det samme gjelder på lvl 30 også slik jeg ser det. Flere ganger vi møter folk som er Diamond/Platinum som åpenbart er over vårt nivå når vi har gold-bronze+unranked og ikke level 30.

 

Hva du kan lære av det? Masse! Lærer ingenting av å spille mot folk som er dårligere enn seg.

Lenke til kommentar

 

Hva du kan lære av det? Masse! Lærer ingenting av å spille mot folk som er dårligere enn seg.

 

Advarsel, pirking følger:

En "lærepenge" er ikke det samme som å lære av bedre spillere. En lærepenge vil si at du gjorde noe dumt, får svi for det og bør ta lærdom av det slik at du ikke dummer deg ut på samme måte igjen.

 

Her er det vel heller snakk om å lære av mer erfarne spillere, og der er det selvsagt en masse å hente selv om det kan være vanskelig å se midt i blodtåka etter at grusen har blitt raket med tennene dine :eek:

Lenke til kommentar

Ja det kan være vanskelig å se igjennom blodtåka :) Noe av det jeg merker best når jeg spiller mot bedre spillere er hvor seiglivet de er. I laning phase handler det om "awareness", at de føler hvor folk går, når det kommer ganks etc. både med og uten wards. I teamfights mot slutten handler det mye om posisjonering, at de kommer inn i fightsene på rett tidspunkt.

 

Dette er i tillegg til det rent mekaniske at de gjør mye mindre personlige feil. Og at de har kunnskap om hva som må gjøres i forskjellige situasjoner, som at man ikke flasher hvis Vi har locket ultien på deg (med mindre man kan få kill ved å flashe inn i tårn eller lignende) eller når Lee har "Q på deg".

 

Det er fantastisk mye å lære seg, noe som gjør det veldig interessent å spille :)

Lenke til kommentar

 

Advarsel, pirking følger:

En "lærepenge" er ikke det samme som å lære av bedre spillere. En lærepenge vil si at du gjorde noe dumt, får svi for det og bør ta lærdom av det slik at du ikke dummer deg ut på samme måte igjen.

 

Her er det vel heller snakk om å lære av mer erfarne spillere, og der er det selvsagt en masse å hente selv om det kan være vanskelig å se midt i blodtåka etter at grusen har blitt raket med tennene dine :eek:

Hehe, greit, jeg skulle ordlagt meg annerledes.

 

Men mente da å ta lærdom av erfarne spillere :) Og ja, er forøvrig enig med deg i at det er særdeles vanskelig å ikke bli forbanna når man får smake grus så det holder, har ødelagt mer en ett tastatur over gode spillere for å si det sånn. Spesielt når matchmakern setter deg mot plat/diamond folk.

 

Husker en graves for noen uker tilbake som var så usannsynlig god at vi rett og slett ikke klarte vinne. Han var diamond 2 eller noe sånt. Vi 1v5'a han i midt (spurte i chat for moros skyld etter å ha blitt grust gang på gang), og han drepte hele laget vårt bare ved autoattacks og orbwalking. Hadde jo qss, men fy flate han visste godt hva han holdt på med. Dette var 35 minutter utti gamet, så vi var alle bra geara i tillegg

Lenke til kommentar

Mitt største problem er stort sett at jeg ikke kjenner andre champs godt nok og ikke har så god kontroll på hva de faktisk kan finne på. Føler jeg har stålkontroll med Garen, taper aldri lanes annet enn mot hard counters og greier 9/10 ganger å komme godt foran lane motstander og føler meg nyttig fram til late game.

 

Her er det ikke alltid lett å finne på lure ting å gjøre, mye handler om teamfights og det er jo greit så lenge man ikke er for nærme tårn. Stort sett ender det med at lagene løper frem og tilbake foran inhib tårn i midlane og håper at motstander gjør en feil, mens man slenger et og annet ranged skudd inn i mengden. Her er det vanskelig å gjøre noe konstruktivt som ren melee. På den ene siden bør man være med laget slik at man viser styrke og at de ikke blir hoppet på 5v4 eller liknende. På en annen side er det jo viktig å pushe tårn også, så hvis det ikke er for langt unna så kan det kanskje være lurt å hente inn en lane til tårn i bot/top og pirke litt på det for å splitte fokus. Her kan det dog gå litt galt av og til, solo er jo ikke spesielt lurt i lategame. Men har jeg blitt feedet godt nok er det lite som kan ta ned Garen kjapt med nesten 5k liv og plenty defense :D

Lenke til kommentar

Hehe, greit, jeg skulle ordlagt meg annerledes.

 

Men mente da å ta lærdom av erfarne spillere :) Og ja, er forøvrig enig med deg i at det er særdeles vanskelig å ikke bli forbanna når man får smake grus så det holder, har ødelagt mer en ett tastatur over gode spillere for å si det sånn. Spesielt når matchmakern setter deg mot plat/diamond folk.

 

Husker en graves for noen uker tilbake som var så usannsynlig god at vi rett og slett ikke klarte vinne. Han var diamond 2 eller noe sånt. Vi 1v5'a han i midt (spurte i chat for moros skyld etter å ha blitt grust gang på gang), og han drepte hele laget vårt bare ved autoattacks og orbwalking. Hadde jo qss, men fy flate han visste godt hva han holdt på med. Dette var 35 minutter utti gamet, så vi var alle bra geara i tillegg

 

Spillte med en sånn kar en gang, som eide jungelen så totalt med Shaco. Han gruset hele motstanderlaget villt og uhemmet, mistet ikke HP i encounterene engang. Sykeste burstene jeg har sett :eek:

Lenke til kommentar

Spørsmål: kan noen fortelle meg hva som er en generelt dugelig Kayle-build, eller om følgende build er så ubrukelig som noen mente?

 

Jeg drev å spillte ARAM, og plutselig var det en Platinum I-type på laget som kommenterte min build som "worst kayle build eu" - jeg måtte skaffe meg "rabadon and lich bane", og at min build var "bronze 3".

 

Jeg hadde Nashor's Tooth, Greaves, Hextech Gunblade, Chalice og var på daværende tidspunkt på vei til Rageblade (hadde tenkt Lich Bane som last item) - min endstat ble 8/10/32, og vi var opp mot ett heavy tank-team (Renek/Mundo/Singed + Lux/Ashe). Det endte med at vi vant runden.

Jeg har dårlige erfaringer med full-AP Kayle, så derfor dropper jeg items som Rabadon, Void Staff, Liandry's og Zhonya (o.l.), og heller velger hybrid-items - hvilket jeg ikke gadd å prøve å forklare vedkommende pga. overnevnte utsagn.

 

Edit:

Typos.

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar

Spørsmål: kan noen fortelle meg hva som er en generelt dugelig Kayle-build, eller om følgende build er så ubrukelig som noen mente?

 

Jeg drev å spillte ARAM, og plutselig var det en Platinum I-type på laget som kommenterte min build som "worst kayle build eu" - jeg måtte skaffe meg "rabadon and lich bane", og at min build var "bronze 3".

 

Jeg hadde Nashor's Tooth, Greaves, Hextech Gunblade, Chalice og var på daværende tidspunkt på vei til Rageblade (hadde tenkt Lich Bane som last item) - min endstat ble 8/10/32, og vi var opp mot ett heavy tank-team (Renek/Mundo/Singed + Lux/Ashe). Det endte med at vi vant runden.

Jeg har dårlige erfaringer med full-AP Kayle, så derfor dropper jeg items som Rabadon, Void Staff, Liandry's og Zhonya (o.l.), og heller velger hybrid-items - hvilket jeg ikke gadd å prøve å forklare vedkommende pga. overnevnte utsagn.

 

Edit:

Typos.

 

"Standard" build er vel Nashors -> Lich Bane -> Void Staff/Rabadons og avslutte med enten DFG eller et defensivt item som GA. Vet ikke hvorfor du har dårlige erfaringer med full-AP Kayle, jeg ville ha gitt det en nytt forsøk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...