Gå til innhold

Den store League of Legends tråden


Anbefalte innlegg

Kartet er nok likt i slike spill, men hvorfor må vi ha det samme kartet hele tiden? Selv FPSer har jo flere kart å velge mellom. Dette er faktisk det eneste spillet noensinne jeg har prøvd som kun har étt kart pr modus. Skjønner rett og slett ikke hvorfor. Når det er så vanvittig mange champs å velge mellom, synes jeg det er ganske teit å ikke satse noe som helst på flere kart også.

 

Fordi summoner's rift har vist seg å være et utrolig bra kart. Det viser seg at man får mer enn nok dybde og variasjon via andre variabler enn kart.

 

Forøvrig har du vel spilt sjakk?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Jeg må bare spørre - hvis du har så utrolig mye imot det, hvorfor gidder du å spille det?

Jeg har da aldri sagt jeg har noe imot spillet? Jeg har mye imot at det kun er étt kart. Det er noe helt annet. Selv Call of Duty og Battlefield har flere kart å velge mellom.

Forøvrig har du vel spilt sjakk?

På flere forskjellige brett og i mange forskjellige former, ja.

 

Ærlig talt seg jeg ikke hva dere vil frem til her. LoL er det eneste spillet noensinne jeg har prøvd som har så få kart. Hvorfor er det helt normalt her, når det aldri har fungert i noe som annet spill? Faktisk er det som regel det stikk motsatte. Å bare ha fem, seks kart å velge mellom er som regel negativt. Men å bare ha étt går helt fint? WTF?

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

 

Ærlig talt seg jeg ikke hva dere vil frem til her. LoL er det eneste spillet noensinne jeg har prøvd som har så få kart. Hvorfor er det helt normalt her, når det aldri har fungert i noe som annet spill? Faktisk er det som regel det stikk motsatte. Å bare ha fem, seks kart å velge mellom er som regel negativt. Men å bare ha étt går helt fint? WTF?

 

 

LoL har 4 kart, ikke 1.

 

Summoner's Rift

The Twisted Treeline

Howling Abyss

The Crystal Scar

 

Dette med få maps/game modes er vanlig på spill som dette, og du kan på ingen måte sammenligne det med spill som BF og CoD. Dota 2 har vel forøvrig bare et kart? (Skyt meg om jeg tar feil her, har ikke spilt det), Smite har også et fåtall med kart.

Lenke til kommentar

Fire kart, men kun ett eller to pr mode. Og jo, jeg kan helt klart sammenligne dette med BF og CoD. Alle tre er kompetitiv multiplayer, om enn i litt forskjellig form. Men som sagt, jeg skjønner ærlig talt ikke hva problemet her er. At "alle andre har få kart" gjør ikke saken bedre. Heroes of Newerth har et elendig community. Gjør det at et ræva community i f.eks LoL kan godtas? Neppe, så hvorfor godta at det er så ekstremt få kart? Et tyvetalls kart hadde helt klart vært å foretrekke. Da hadde det vært mye mer variasjon. De kunne til og med ha brukt samme kart tyve ganger med forskjellig grafikk (i skogen, i en hule, i en borg osv). Kartet ville vært det samme, men det ville ha vært variasjon. Uten variasjon går jeg nok lei rimelig kjapt, dessverre. Men nok om det. Jeg har andre ting å gjøre på en fredagskveld enn å krangle om det.

Lenke til kommentar

-

 

Ehm, jeg skrev at LoL har 4 kart, samt beskrev spillemodusene.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1226062&p=21163724

 

http://gameinfo.na.leagueoflegends.com/en/game-info/game-modes/

 

Hvis du ikke er fornøyd med antall kart, så hvorfor ikke sende en support ticket til Riot og beskrive dine forslag?

Eller på LoL forumet:

http://forums.eune.leagueoflegends.com/board/

Din forum login er den samme som når du logger på via klienten - for å sende en support ticket, må du opprette en egen support-konto (aner ikke hvorfor det egentlig er nødvendig):

https://support.leagueoflegends.com/home

 

 

Det er forøvrig nettopp blitt introdusert en ny game mode: "one for all":

http://eune.leagueoflegends.com/en/news/game-updates/features/one-all-live

Bare synd at eneste tilgjengelige kart er Summoner's Rift - hadde ihvertfall håpet på at Howling Abyss også var åpent for one for all.

 

Personlig syntes jeg det at hele laget hadde samme champ var særdeles morsomt - unntatt da jeg ble kalt "FUCKING IDIOT" allerede i main chat fordi jeg ikke var enig med vedkommende som insisterte på at jeg skulle være Tryndamere, og at vi derfor, av en eller annen grunn, fikk Jinx istedet.

 

Det resulterte i min første ever game dogde, men sånne folk orker jeg ikke!

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar

Alle store MOBA-spill har få kart (Bloodline Champions har flere, men føler det er en litt annen sjanger). Det er greit nok å ville ha flere, men det blir helt feil å sammenlikne med spill i vidt forskjellige sjangre synes jeg. Å si at alle er kompetetivt multiplayer hjelper ikke, det er fortsatt fullstendig forskjellig sjanger. I LoL får man variasjonen med å spille forskjellige champs, bruke forskjellige items og bruke forskjellige taktikker. Det er sykt stor forskjell i spillestill fra champ til champ.

 

Når det er sagt, så har det vært snakk om å få flere maps, og det kommer til å komme i alle fall et 1v1/2v2 map. Det er foreløpig ikke satt noen dato på når det kommer. Det var også planer om et større map, men det ble skrinlagt.

 

Det har også tidligere vært både halloween- og vinterversjon av Summoner's Rift. Riot har gått bort i fra dette, så vidt jeg vet er det at den forskjellen var nok til å forvirre folk. LoL er et spill hvor detaljer spiller en enorm rolle, og finmekanikken er nødt til å være på plass på et høyt nivå. Skal man skifte ut det ene og det andre i hytt og pine blir det vanskeligere å tilpasse seg, og det er ikke noe Riot ønsker. De vil at alt skal være konsistent og oppføre seg likt hele tiden.

 

LoL er ikke et spill for alle, noen går lei av at det bare er et map. Jeg ville heller prøvd et større antall champs og prøvd å lære meg hvordan forskjellige ting funker før jeg avskrev det pgs et lite antall maps.

 

Edit: PaladinNO, jeg tror All For One er tilgjengelig på Howling Abyss som custom mode. Personlig synes jeg faktisk den moden gjorde seg bedre på Summoner's Rift enn i Howling Abyss.

Endret av Blodappelsin
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er enig med dere andre her, i LoL er det forskjellige champions og builds som gir variasjon. Altså at det er 3 lanes og jungle er vel felles for alle moba spill såvidt jeg har skjønt og skjønner ikke helt hvordan man skal kunne lage nye maps uten at det vil forandre spillestilen helt. Forskjellige skins kan jeg være enig i at hadde vært en god ide, men er vel ikke akkurat det som hadde gjort at jeg hadde gått lei spillet.

Lenke til kommentar

Jeg har opparbeidet meg litt IP (har 50044 IP atm. :cool: ), og tenker å bruke det på bla.a. noen runer...men jeg er ikke sikker på hva jeg bør unlocke.

Hva slags champs er det som f.eks. kan nyttegjøre seg av lifesteal quints? ADCs (beklager; "marksmen")?

 

Jeg driver å vurderer:

3x Lifesteal Quintessences (til marksmen/Irelia)

9x Mana regen glyphs (til hovedsaklig Lulu)

 

Er det ellers noe jeg mangler? Her er de runene jeg har pr. nå:

 

 

Marks:
9x Armor
9x Attack Damage
9x Attack Speed
9x Magic Pen
9x Armor Pen

Seals:
9x Armor
8x Gold per 10
9x Mana regen

Glyphs:
9x Scaling AP
9x Scaling MR

Quintessences:
3x Ability Power
3x Attack Damage
3x Gold per 10
3x Movement Speed

 

 

 

 

Og er det noen av disse champs som er spesielt gode på ARAM?

Jinx, Shyvana, Akali, Annie, Vi, Poppy, LeBlanc, Quinn, Evelynn, Elise, Vayne

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar

CDR blues. Bruker de på bl. a Jax og Renekton.

På Renekton kjører jeg som oftest AD reds, armor yellows, AD quints (kan byttes mot armor) og CDR blues.

På Jax er det AD reds, armor yellows, CDR blues, 1x AD quint, 2x lifesteal quints.

 

Lifesteal kan brukes på veldig mange toplaners for sustain, evt. kjøpe HP regen quints mot en lane med mye harass. Men CDR blues bruker jeg veldig ofte, 10% cdr i level en er ganske bra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

CDR blues.

 

Lifesteal kan brukes på veldig mange toplaners for sustain, evt. kjøpe HP regen quints mot en lane med mye harass. Men CDR blues bruker jeg veldig ofte, 10% cdr i level en er ganske bra.

 

Bruker du faste runer (ikke scaling)? Så altså 9x Greater Glyph of Cooldown Reduction, og Greater Quintessence of Health Regeneration? Health regen quints har jeg også vurdert, men glemt av, så takk for påminnelsen.

9x 820 IP (7380 IP) + 3x 2050 IP (6150 IP) = 13530 IP, pluss evt. LS quints og mana regen glyphs til ytterligere 9840 IP...billig blir det ikke akkurat. :wee:

Siden jeg fører detaljert "regnskap" for brukt IP (og RP), så er det noen skremmende tall som kommer frem: 117960 IP så langt på champs, runes og runepages.

 

Er så sjelden jeg hører runer beskrevet med farger, men det er så enkelt som det høres ut som; så altså glyphs = blues, seals = yellows og marks = reds? Og quints er gold...?

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar

Glyps = blues, seals = yellows, marks = reds og quints kalles bare quints. Jeg bruker lifesteal quints på nesten alle ADCs og noen toplanere. Health regen quints kan være nyttig. CDR er også nyttig for mange champs. Personlig bruker jeg nesten alltid MR blues og armor yellows. På supports bytter jeg mellom armor og mana regen yellows, avhengig av hvem jeg spiller. Samme med mid forsåvidt.

Lenke til kommentar

Jepp, det eneste jeg bruker scaling på er MR blues, og det er som regel bare i jungle. Pleide å bruke AP per level blues (vil ikke ofre MR for det om jeg går mid) og health per level yellows på Vlad som regel.

 

Her er iallefall de jeg rullerer på når jeg går topp: http://imgur.com/a/giKps

Den med health regen quints er som regel brukt mot, som vist, "ekle" champs. Bruker den nesten alltid om jeg er melee mot ranged eller melee mot f. eks Rumble eller Garen osv.

CDR + lifesteal bruker jeg på Renekton og Jax, noen ganger Ezreal.

Spiller jeg Nidalee går jeg som regel hybrid pen og AP per level masteries. (Ja, jeg spiller Nidalee top. Mid er kjedelig.)

 

 

 

 

Er så sjelden jeg hører runer beskrevet med farger, men det er så enkelt som det høres ut som; så altså glyphs = blues, seals = yellows og marks = reds? Og quints er gold...?

 

Trodde nesten alle sa det... :p Om jeg husker riktig pleide Phreak å gå gjennom runes i forskjellige champion previews på Youtube og da sa han "I use attack damage reds, armor yellows..." osv.

Lenke til kommentar
Den med health regen quints er som regel brukt mot, som vist, "ekle" champs. Bruker den nesten alltid om jeg er melee mot ranged eller melee mot f. eks Rumble eller Garen osv.

CDR + lifesteal bruker jeg på Renekton og Jax, noen ganger Ezreal.

 

Hmm, jeg begynner å lure på om health regen egentlig var unødvendig å kjøpe for meg; jeg har bare et par toplaners, og alle er fighters (Riven, Fiora, Irelia). :hmm:

 

Siden jeg nettopp kjøpte meg en del runes (health regen/LS quints og CDR blues), så er nåværende oppsett (ble plutselig work in progress):

Riven: AD reds, AR yellows, CDR blues og LS quints

Fiora: AR pen reds, AR yellows, CDR blues og MS quints

Irelia: AD reds, AR yellows, CDR blues og 2 LS quints/1 MS quint

Lenke til kommentar

Hva bør jeg gå for av runes? Lønner det seg med armor/magic penetration eller AP/AD? Og på Quintessence? Har gått armor penetration på mark og life steal på quin, er jeg helt på jorde? Har desverre ikke nok IP til at jeg kan lage mer en 2 rune setups i første omgang.

 

Hvilke runer du bør ha spørs helt på hvilke champs du spiller, men en AD og en AP setup er vel en temmelig standard start.

Mine første setups var:

AD:

AD reds (Greater Mark of Attack Damage), AR yellows (Greater Seal of Armor), MR scaling blues (Greater Glyph of Scaling Magic Resist) og AD quints (Greater Quintessence of Attack Damage).

 

AP:

Magic pen reds (Greater Mark of Magic Penetration), AR yellows (Greater Seal of Armor), AP scaling blues (Greater Glyph of Ability Power) og AP quints (Greater Quintessence of Ability Power)

 

Det er blitt mange variasjoner utover det etterhvert, med nye runer basert på hvilke champs jeg har unlocket, men overnevnte 2 rune setups har omtrent stått urørt siden jeg først kom til lvl 20 og dermed fikk tilgang på Tier 3 runer.

Lenke til kommentar

Ja var noe sånt jeg tenkte meg i første omgang. Har egentlig bare runes til AD atm, med armor penetration, armor og magic scale runes. Angrer litt på at jeg ikke sparte mer ip points ja..

 

 

Er det forresten mulig å binde attack til en key? Jeg er mest ute etter at den skal stoppe autoattack hvis jeg f.eks vil la fienden pushe så er det irriterene at man autoattacker etter å ha lasthitta en minion

Endret av Tmz
Lenke til kommentar

Det enkleste er ofte det beste.

2 runepages, AP og AD.

Kjør armor yellow og MR (ikke per Level er min preferanse) blues.

 

Deretter kjøp attack damage red, og magic penetration red.

Og kjøp deretter attack damage og ability power quintessence.

 

Det er den billigste måten å få 2 runepages på som funker til "alt".

 

Armor penetration kan brukes men er egentlig ett mer spesialisert valg - det funker bra på færre champions enn attack damage (med mindre du aldri spiller ADC).

Endret av aebriol
Lenke til kommentar

Armor penetration kan brukes men er egentlig ett mer spesialisert valg - det funker bra på færre champions enn attack damage (med mindre du aldri spiller ADC).

 

Fiora jeg faktisk den eneste champen jeg bruker AR pen på. På ADCs bruker jeg nå lifesteal, og andre fighters har jeg AD på.

Fiora vil nyttegjøre seg best med AR pen pga. hennes Q og ult (og ja, jeg har hørt Fiora bli beskrevet som "an ult with a pretty face" :green: ) - jeg har prøvd Fiora (mot bots riktignok) både med AD og AR pen, og jeg syntes AR pen gav best resultat.

Med AR pen er hun riktignok noe dårligere på early game farming (da AR pen runer er bedre mot tanks/champs med mye AR), men så snart hun får Hydra så er ikke det noe problem lengre.

Lenke til kommentar

Er det forresten mulig å binde attack til en key? Jeg er mest ute etter at den skal stoppe autoattack hvis jeg f.eks vil la fienden pushe så er det irriterene at man autoattacker etter å ha lasthitta en minion

 

Hvis du vil stå stille uten å auto attacke minions, må du bruke "s"

 

"s" er forøvrig også fantastisk for å lure folk med wukong ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...