Gå til innhold

Den store League of Legends tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

0 materies? Setter opp før hvert game jeg iht til hva jeg møter og hva jeg skal spille....

Det er det jo beste, går relativt kjapt så fort du lærer hva de forskjellige er og bare bruker "scroll" til å fylle på poeng.

Lenke til kommentar

0 materies? Setter opp før hvert game jeg iht til hva jeg møter og hva jeg skal spille....

 

Vel, iht. hva jeg spiller selv, så går det rimelig greit å sette opp masteries (fått de aller fleste på plass nå), men da jeg omtrent bor på ARAM er det noe vanskelig å vite hvem jeg møter, og evt. rekke å endre masteries i forhold til det. :wee:

Lenke til kommentar

Hei, har nettopp lastet ned LoL og testet det noen få runder Co-op PvE pluss tutorial. Ser svært lovende ut, men logisk sett har jeg noen spørsmål og sånt jeg håper dere har tid å svare på.

 

For å starte et sted åpnet jeg hun der boomerang-dama, men hvordan får jeg spilt med henne? Jeg har som sagt bare prøvd co-op PvE, men der fikk jeg bare en svært liten liste over karakterer å velge mellom. Er det annerledes i PvP?

 

Første kampen varte i førti minutter. Er det normalt? Vet jeg suger i denne sjangeren, da jeg aldri har prøvd den noe særlig før. Tar mer enn gjerne imot noen tips. Det jeg sliter mest med er når jeg møter en med bue. Vanlige fiender går fint, og en champion med melee går greit nok om jeg spiller defensivt. Men ranged? Da blir det nok slakt ganske ofte. Hvordan beskytter jeg meg?

 

Runes, masteries osv... har skjønt masteries lar oss bygge opp skills i et normalt skilltree, så man kan velge det før kampen. Men hvordan får man runer?

 

Og er det bare to kart? Seriøst?

Lenke til kommentar

Hei, har nettopp lastet ned LoL og testet det noen få runder Co-op PvE pluss tutorial. Ser svært lovende ut, men logisk sett har jeg noen spørsmål og sånt jeg håper dere har tid å svare på.

 

For å starte et sted åpnet jeg hun der boomerang-dama, men hvordan får jeg spilt med henne? Jeg har som sagt bare prøvd co-op PvE, men der fikk jeg bare en svært liten liste over karakterer å velge mellom. Er det annerledes i PvP?

 

Første kampen varte i førti minutter. Er det normalt? Vet jeg suger i denne sjangeren, da jeg aldri har prøvd den noe særlig før. Tar mer enn gjerne imot noen tips. Det jeg sliter mest med er når jeg møter en med bue. Vanlige fiender går fint, og en champion med melee går greit nok om jeg spiller defensivt. Men ranged? Da blir det nok slakt ganske ofte. Hvordan beskytter jeg meg?

 

Runes, masteries osv... har skjønt masteries lar oss bygge opp skills i et normalt skilltree, så man kan velge det før kampen. Men hvordan får man runer?

 

Og er det bare to kart? Seriøst?

 

http://leagueoflegends.wikia.com/wiki/League_of_Legends_Wiki

 

For å ta det første først: Sivir, som dama heter, er en av ukens Free to Play champions (F2P) - det er 10stk. champs som random rullerer natt til tirsdag (endres ganske nøyaktig ved midnatt), 2stk. til hver rolle: support (bot lane), ADC (Attack Damage Carry, bot lane), mage (mid lane), tank/fighter (top lane) og jungler.

Du får noe som heter Influence Points (IP) etter hver runde (uavhengig av seier eller tap - men du får mindre IP ved tap) - mengden IP man får er det vel ingen som vet formelen på utover Riot selv, men du får hovedsaklig mer IP desto lengre runden er.

~40min er normalt for en runde på kartet Summoner's Rift

 

Runer er noe du kjøper for IP - champs kan også kjøpes for IP, men også for RP (Riot Points - ekte penger, hvilket ikke egentlig er å anbefale).

Skins er noe som egentlig bare forandrer utseende på de forskjellige champs, og er ikke en påkrevet del av spillet. Skins kan forøvrig kun kjøpes for RP.

 

Det er 4 kart pr. nå (det jeg vet om ihvertfall): Summoner's Rift (5v5, det kartet du nå mest sannsynlig spiller på), Twisted Threeline (3v3), Howling Abyss (5v5 - ARAM; All Random All Mid - samme kartet som tutorialen) og Crystal Scar (5v5 - Dominion).

 

http://gameinfo.na.leagueoflegends.com/en/game-info/game-modes/

 

 

Du vil få tilgang på de andre kartene etterhvert som du går opp i level - du får også tilgang på ett nytt mastery point og en rune slot pr. level).

Du vil få tildelt totalt 2 runepages gratis (husker ikke ved hvilke levels), men du kan kjøpe flere for 6300 IP pr. stk., eller 2600 RP for en bundle på 7stk. Du kan ha totalt 20 rune pages og mastery pages.

 

http://leagueoflegends.wikia.com/wiki/Runebook

 

 

En Sivir guide (Youtube) <- denne er fra før hun fikk en rework, så nåværende abilites fungerer noe andeledes, men spillestilen vil jeg påstå er den samme.

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar

Takk for raskt svar. :) Litt rart det er så få kart, men det er ikke noen krise akkurat. Har jo bare spilt noen timer, så er ikke lei riktig ennå.

 

Ang. karakterer har jeg unlocket Sivir og Ashe nå. Men hvordan får jeg valgt dem? Sjøknner man får prøve noen gratis i en liten periode, men det må da være mulig å velge blandt karakterene man har? Hva er ellers vitsen med å kjøpe dem? Men er sikkert bare jeg som roter litt her.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Takk for raskt svar. :) Litt rart det er så få kart, men det er ikke noen krise akkurat. Har jo bare spilt noen timer, så er ikke lei riktig ennå.

 

Ang. karakterer har jeg unlocket Sivir og Ashe nå. Men hvordan får jeg valgt dem? Sjøknner man får prøve noen gratis i en liten periode, men det må da være mulig å velge blandt karakterene man har? Hva er ellers vitsen med å kjøpe dem? Men er sikkert bare jeg som roter litt her.

Blizzard kommer jo snart med Heroes of the Storm som er i samme sjanger som LoL, der er det et mye større fokus på å flere maps med større variasjon.

Lenke til kommentar

Ang. karakterer har jeg unlocket Sivir og Ashe nå. Men hvordan får jeg valgt dem? Sjøknner man får prøve noen gratis i en liten periode, men det må da være mulig å velge blandt karakterene man har? Hva er ellers vitsen med å kjøpe dem? Men er sikkert bare jeg som roter litt her.

 

I champ select klikker du bare på den du ønsker å spille som, men om noen andre på laget ditt har valgt Sivir allerede så er hun tatt og ikke lengre ledig for deg.

Lenke til kommentar

Blizzard kommer jo snart med Heroes of the Storm som er i samme sjanger som LoL, der er det et mye større fokus på å flere maps med større variasjon.

Venter heller på Infinite Crisis. :)

 

 

I champ select klikker du bare på den du ønsker å spille som, men om noen andre på laget ditt har valgt Sivir allerede så er hun tatt og ikke lengre ledig for deg.

Poenget er at det er over hundre champs å velge mellom i butikken, men når jeg starter spillet får vi bare velge mellom maks ti? Hvor er de andre nitti?

Lenke til kommentar

Men akkurat der har vi jo problemet. Hvorfor har vi kun ti å velge mellom? Hvor er alle de andre? Jeg kan jo sitte her og åpne nitti folk jeg aldri får velge mellom?

 

Du har kun ti å velge imellom fordi du har få champions. Alle de andre er i butikken klare til å bli kjøpt og brukt. Og inntil du kjøper de, blir de der.

Lenke til kommentar

Og som sagt har jeg kjøpt Ashe og Sivir allerede. Det betyr ikke at jeg kan velge dem. Jeg kan heller ikke velge de fleste som er på preview heller.

Har du kjøpt de skal de selvfølgelig være tilgjengelig i champion select, men du kan som sagt ikke bruke en champion som allerede er valgt av en annen på laget ditt.

Du starter egentlig men 0 champions, men du har som sagt 10 stk rulerene champions som er tilgjenglig hver uke. Selv om du har 90 stk i butikken vil jo ikke disse være tilgjengelig før du har kjøpt dem.

 

Jeg er relativt ny selv, men er level 20 atm, og i starten syntes jeg det var litt vanskelig ihvertfall med tanke på at man ikke er klar over abilitys til motstandere osv men det kommer seg etterhvert.

 

Hovedsakelig består vel et lag av en top, 1 jungler, 1 mid og 2 stk botlane hvorav den ene er support. På din level kjøres det vel somregel to stk top pga det er litt vanskelig å jungle med for få masteries. Det jeg vil anbefale deg er å finne en champion du liker og bli god med denne, og etterhvert finne flere champions i forskjellige roller for å lære deg forskjellige spillestiler. Jo flere champions jo lettere vil det være å lese spillet til motstanderne også.

 

Tror heller ikke det vil være noe problem med å starte med pvp allerede etter noen få botgames, nivået er ikke så veldig høyt i starten og bots oppfører seg ganske annerledes en det andre spillere vil gjøre

Endret av Tmz
Lenke til kommentar

Ah, skjønner. Så om jeg kjøper femten champs, vil jeg da kunne velge mellom alle dem? Da ble det straks bedre. :) Har Ashe og Sivir nå, så har tenkt å prøve å få noen til. Er rimelig lei det eneste kartet, men resten av spillet lover bra. Har dog ikke prøvd PvP ennå. Testet det i går kveld, men fant aldri noen match. Rart. Får prøve igjen senere. Må bare trene meg opp en del først. :)

Lenke til kommentar

Ja alle de 15+10 stk som da er free den uken, selve kartet er vel ganske likt i de fleste av denne typen spill. Spiller du på EU West? Er isåfall sjeldent det tar mer en 30-60 sec for meg å finne en match. De du møter og spiller mot på laveste levels er somregel ikke noe bedre enn det du er selv, selv uten særlig trening, ihvertfall var det det jeg erfarte.

Lenke til kommentar

Telte gjennom champions nå, og har tretten tilgjengelige (etter å ha åpnet Sodaka, eller hva hun nå heter.) :)

 

Kartet er nok likt i slike spill, men hvorfor må vi ha det samme kartet hele tiden? Selv FPSer har jo flere kart å velge mellom. Dette er faktisk det eneste spillet noensinne jeg har prøvd som kun har étt kart pr modus. Skjønner rett og slett ikke hvorfor. Når det er så vanvittig mange champs å velge mellom, synes jeg det er ganske teit å ikke satse noe som helst på flere kart også.

Lenke til kommentar

Telte gjennom champions nå, og har tretten tilgjengelige (etter å ha åpnet Sodaka, eller hva hun nå heter.) :)

 

Kartet er nok likt i slike spill, men hvorfor må vi ha det samme kartet hele tiden? Selv FPSer har jo flere kart å velge mellom. Dette er faktisk det eneste spillet noensinne jeg har prøvd som kun har étt kart pr modus. Skjønner rett og slett ikke hvorfor. Når det er så vanvittig mange champs å velge mellom, synes jeg det er ganske teit å ikke satse noe som helst på flere kart også.

 

Jeg må bare spørre - hvis du har så utrolig mye imot det, hvorfor gidder du å spille det? LoL har blitt et av verdens største spill, selv om det har få maps, og bare det sier sitt om hvor bra laget det er. Det eneste som ødelegger dette spillet litt er samfunnet rundt det, alt for mange kids som whiner 24/7. Du må være den første jeg har sett som klager over få maps.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...