Gå til innhold

Den store League of Legends tråden


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+3165

Føler jeg får veldig inkosise resultater, blir knust eller knuser for det meste! Tips?

Høres ut som du spiller "high risk, high reward".

Da er det enten eller.

 

Å roe ned spillet sitt og kun gå for kills som du vett du kan få er en god start.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Føler jeg får veldig inkosise resultater, blir knust eller knuser for det meste! Tips?

Høres ut som du spiller "high risk, high reward".

Da er det enten eller.

 

Å roe ned spillet sitt og kun gå for kills som du vett du kan få er en god start.

 

Follow-up tip: og ignorere evt. anklager for "ks!" (kill steal) etterpå...

 

Flere som sliter med veldig ustabil MS? Min pleier (som regel) å holde seg på 30-40, men nå den siste uken har det vært 100-120 MS... Veldig irriterende.

 

Jepp(!) - jeg pleier å ha en ping på <70ms, men ~140ms og oppover (nøyaktig 240ms har også skjedd noen ganger) har skjedd ganske ofte i det siste (jeg gjør en ping-sjekk når det skjer for å bekrefte at det er serveren og ikke internettilkoblingen min...og som regel er det serveren).

Er det serveren, så er det ikke mye å gjøre med det - jeg pleier ofte da å bare si i all-chat: "report Riot servers to Riot police for useless" (eller "afk", hvis det er veldig ille). :p

Siden det ikke er noe å gjøre med det, og spillet kan være ødelagt allerede pga. at noen disconnecter, så er det bare å gjøre det beste ut av det.

 

I de fleste rundene både i dag og i går har det vært flere som har disconnected og reconnected flere ganger, tilsynelatende uten grunn. Selv har jeg visst vært spart denne gangen.

 

 

En annen ting som er irriterende er under nyhets-trådene på hjemmesiden...flust av kids som bare spammer ikoner uten mening overalt, og linker til div. "free RP"-scamsider.

Er det mulig, og greit å gjøre, å rapportere slikt til Riot support?

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar

Jeg skal kjøpe meg en ny champ når jeg får 6300 IP, og det står mellom Volibear og Aatrox. Kan dere gi meg et tips til hvem av dem jeg bør velge, og gjerne si hvorfor jeg bør velge den ene over den andre :)

 

Det kommer helt ann på hvilken spillestil du foretrekker, og ikke minst hvilken lane? Er det top lane ville jeg gått for aatrox, er det jungle ville jeg gått for voli.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

Jeg skal kjøpe meg en ny champ når jeg får 6300 IP, og det står mellom Volibear og Aatrox. Kan dere gi meg et tips til hvem av dem jeg bør velge, og gjerne si hvorfor jeg bør velge den ene over den andre :)

 

Er det toplane hadde jeg valgt Volibear, er det jungle hadde jeg valgt Volibear. Fordi Meta, fordi da blir ikke teammates sure på deg når du failer.

Lenke til kommentar

Skaffet meg Sivir for å spille ADC her om dagen og har prøvd etpar ganger mot bots så langt for å lære meg litt om abilitiene hennes. Virker som en solid champion som scaler voldsomt med AD og har ulti som er nydelig i teamfights, men mangler CC breaker og escape (utenom ulti som gir ekstra runspeed). Hvilke champions bør man passe seg for og hva er den enkleste måten å ødelegge for en Sivir?

Lenke til kommentar

Skaffet meg Sivir for å spille ADC her om dagen og har prøvd etpar ganger mot bots så langt for å lære meg litt om abilitiene hennes. Virker som en solid champion som scaler voldsomt med AD og har ulti som er nydelig i teamfights, men mangler CC breaker og escape (utenom ulti som gir ekstra runspeed). Hvilke champions bør man passe seg for og hva er den enkleste måten å ødelegge for en Sivir?

Mangler CC breaker ja, men en god sivir bruker mana-shield før CC kommer. Fungerer spesielt godt med hooks fra blitz/thresh eller stun fra leona (etter rooten).

 

Hun har relativt treg attack animasjon og prosjektilhastighet, utnytt det for å harasse når hun skal last-hitte minions. Gå hardt inn når skjold er på cd

Lenke til kommentar

Skaffet meg Sivir for å spille ADC her om dagen og har prøvd etpar ganger mot bots så langt for å lære meg litt om abilitiene hennes. Virker som en solid champion som scaler voldsomt med AD og har ulti som er nydelig i teamfights, men mangler CC breaker og escape (utenom ulti som gir ekstra runspeed). Hvilke champions bør man passe seg for og hva er den enkleste måten å ødelegge for en Sivir?

Lucian. Har mange ganger blitt truffet av første delen av boomerangen, e'a ut av neste hit, q, auto, w, auto, og da må sivir backe. En velplassert slow fra varus kan også være veldig ødeleggende for ulten hennes, samme gjelder ulten hans og. Varus har lengre range, og kan da f.eks stoppe en engage fullstendig, stacke W, og så smelle av en E, for så å snipe med Q f.eks. Shielded virker jo veldig bra mot dette, men da må man jo ha det av CD.

 

Og hele poenget med skjoldet hennes er at du skal disrupte CC, ikke breake den som en cleanse ville gjort. Annie/blitz/thresh er vanskelige å spille mot en god sivir f.eks som påpekt ovenfor her. Du kan jo stoppe en varus engage fullstendig med det skjoldet, og counterengage med ultien hennes ettersom at varus ikke har noe mobility. Mange muligheter der altså, spesielt hvis motstanderen din driter seg ut. Lucian er vanskelig generelt, men det at han kan røre på seg mens han gjør damage, samt dashe i ult, gjør han enda verre for Sivir i mine øyne.

 

Ultien er en veldig god escape, da du kan spare en flash ved å ha en god ward i river f.eks, og både du og support kommer dere safe til tårnet.

Lenke til kommentar

Takker :)

 

Foreløpig har det jo ikke vært rare utfordringen mtp at botter ikke har stort mellom ørene, men er ikke i tvil om at det blir verre etterhvert når det begynner å komme folk bak spakene på motstander. Samtidig kan det slå begge veier, det er skummelt å være for aggressiv mot Sivir. Hvis du må stikke av er det vanskelig å komme seg unna pga høy mobilitet i angrep, og den boomerangen svir voldsomt hvis du spiser den begge veier :)

 

Er bare lvl 22 foreløpig så får mye skrot på begge lag. Rekorden var vel i går da vi tapte mot intermediate bots med 27v74 i KD... Jeg hadde 17 kills og 6 death, resten av laget delte på resten... Ryze og Darius med over 20 death hver var vel høydepunktene...

Lenke til kommentar

Takker :)

 

Foreløpig har det jo ikke vært rare utfordringen mtp at botter ikke har stort mellom ørene, men er ikke i tvil om at det blir verre etterhvert når det begynner å komme folk bak spakene på motstander. Samtidig kan det slå begge veier, det er skummelt å være for aggressiv mot Sivir. Hvis du må stikke av er det vanskelig å komme seg unna pga høy mobilitet i angrep, og den boomerangen svir voldsomt hvis du spiser den begge veier :)

 

Er bare lvl 22 foreløpig så får mye skrot på begge lag. Rekorden var vel i går da vi tapte mot intermediate bots med 27v74 i KD... Jeg hadde 17 kills og 6 death, resten av laget delte på resten... Ryze og Darius med over 20 death hver var vel høydepunktene...

Ja, hun er helt rå på counterengage, da kan du virkelig tjene mye på å være bestemt og gå all inn når muligheten byr seg. Spesielt mot champs uten mobility, varus og mf er boomerang mat hvis de driter seg ut :)

 

Haha, det er helt sykt da.. Jeg trodde helt ærlig ikke folk faktisk tapte de gamesa der, ettersom at det er så mye smurfs osv. Spiller du EUW eller EUNE?

Lenke til kommentar

Ja, hun er helt rå på counterengage,

 

This. Jeg har ganske mange games som support for en god Sivir. Leona fungerer veldig bra pga denne counterengagen. Bommer Blitz? Straff han. Bommer Varus? Straff han. Jeg stuper på adc for å mitigate mest mulig dmg, samtidig som jeg gjør en fair share. Hvis support bommer på sin skillshot (de fleste har en) har man lite å være redd for hvis man selv treffer og ikke ligger langt bak.

 

Eneste hard counteret jeg møter med Leona er Morgana (og til dels Janna). Morgana sitt shield er helt uholdbart for Leona, det blokker all CC og all dmg.. Samtidig får ikke adc hjulpet med å ta det bort så det varer bare ut tiden.

Lenke til kommentar

Ja jeg hører "de" sier det, men jeg har sjeldent problemer mot han. Man må bare unngå harass så langt det lar seg gjøre til man får en mulighet til å gå "all-in".

 

Mulig jeg ikke har møtt noen skikkelig gode thresh-comps bot. Noe av det som fungerer bra med han mot Leona er at han kan "hente" adc når Leona stuper på. Da må de være raske og stå relativt langt unna hverandre.

Lenke til kommentar

Haha, det er helt sykt da.. Jeg trodde helt ærlig ikke folk faktisk tapte de gamesa der, ettersom at det er så mye smurfs osv. Spiller du EUW eller EUNE?

 

EUNE desverre og tro meg, jeg har tapt min del av bot kamper selv om jeg til tider bærer ganske hardt. Du kan bare gjøre så mye, og når cho'gath er 5 lvls høyere enn meg og har 20+ kills er det vanskelig å ta ham altså. Dessuten har bottene en lei tendens til å gå sammen i mid- og lategame. Da fungerer det dårlig når folk løper i alle retninger og dør alene...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Ja jeg hører "de" sier det, men jeg har sjeldent problemer mot han. Man må bare unngå harass så langt det lar seg gjøre til man får en mulighet til å gå "all-in".

 

Mulig jeg ikke har møtt noen skikkelig gode thresh-comps bot. Noe av det som fungerer bra med han mot Leona er at han kan "hente" adc når Leona stuper på. Da må de være raske og stå relativt langt unna hverandre.

Noe du og kan gjør er å knocke Leona bort midair med Flay :)

Men det krever jo selvfølgelig en hel del av den som spiller Thresh.

Lenke til kommentar

 

Haha, det er helt sykt da.. Jeg trodde helt ærlig ikke folk faktisk tapte de gamesa der, ettersom at det er så mye smurfs osv. Spiller du EUW eller EUNE?

 

EUNE desverre og tro meg, jeg har tapt min del av bot kamper selv om jeg til tider bærer ganske hardt. Du kan bare gjøre så mye, og når cho'gath er 5 lvls høyere enn meg og har 20+ kills er det vanskelig å ta ham altså. Dessuten har bottene en lei tendens til å gå sammen i mid- og lategame. Da fungerer det dårlig når folk løper i alle retninger og dør alene...

 

Ja, cho bot er et helvete.

 

Jeg skal se om jeg finner navnet på smurfen min på eune og sende deg en pm så kan vi ta noen games sammen. Vil levle den opp, har bare aldri orka. :p

Lenke til kommentar

 

 

Haha, det er helt sykt da.. Jeg trodde helt ærlig ikke folk faktisk tapte de gamesa der, ettersom at det er så mye smurfs osv. Spiller du EUW eller EUNE?

 

EUNE desverre og tro meg, jeg har tapt min del av bot kamper selv om jeg til tider bærer ganske hardt. Du kan bare gjøre så mye, og når cho'gath er 5 lvls høyere enn meg og har 20+ kills er det vanskelig å ta ham altså. Dessuten har bottene en lei tendens til å gå sammen i mid- og lategame. Da fungerer det dårlig når folk løper i alle retninger og dør alene...

 

Ja, cho bot er et helvete.

 

Jeg skal se om jeg finner navnet på smurfen min på eune og sende deg en pm så kan vi ta noen games sammen. Vil levle den opp, har bare aldri orka. :p

 

 

Flotters!

 

Cho startet top, men ble etterhvert så svær at han kunne spise hele brettet på en gang...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...