Gå til innhold

Den store League of Legends tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du bruker W,A,S,D til å styre kamera? Hvorfor? Og hva bruker du til spells?

1234, flash og exhaust kjører jeg på q og e. Items på shift+123456. Hvorfor er vel rett og slett fordi jeg foretrekker å ha bedre kontroll ved å styre kameraet samtidig mens jeg bruker musa til å stikke av etc. Synes ikke det er så veldig mange bindings, ifra world of warcraft så er jeg jo vandt med å binde nesten hele tastaturet + shift keys. Hvorfor akkurat WASD det henger vel igjen etter cs tiden. :p

 

Kan ikke si at dette har gitt meg noen ulemper enda akkurat.

Endret av Tmz
Lenke til kommentar

1234, flash og exhaust kjører jeg på q og e. Items på shift+123456. Hvorfor er vel rett og slett fordi jeg foretrekker å ha bedre kontroll ved å styre kameraet samtidig mens jeg bruker musa til å stikke av etc. Synes ikke det er så veldig mange bindings, ifra world of warcraft så er jeg jo vandt med å binde nesten hele tastaturet + shift keys. Hvorfor akkurat WASD det henger vel igjen etter cs tiden. :p

 

Kan ikke si at dette har gitt meg noen ulemper enda akkurat.

 

Spenndende, første gang jeg har sett dette :huh:

Lenke til kommentar

Bjergsen, Alex Ich, Scarra og xPeke for mid, Voyboy for mid og top, Wingsofdeath og Dyrus for top, Trick2g for top og jungle. Trick2g har også veldig mange sub wars (matcher mellom subscribers på forskjellig nivå i hans regi) som han kommenterer og gir mange bra tips på. Geranimo for AD. Det er de jeg pleier å hoppe innom i alle fall. Vet ikke om noen gode supporter som streamer. Kanskje Aphromoo, men han streamer sjelden.

 

Edit: Og selvfølgelig TheOddOne i jungle.

Endret av Blodappelsin
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bjergsen, Alex Ich, Scarra og xPeke for mid, Voyboy for mid og top, Wingsofdeath og Dyrus for top, Trick2g for top og jungle. Trick2g har også veldig mange sub wars (matcher mellom subscribers på forskjellig nivå i hans regi) som han kommenterer og gir mange bra tips på. Geranimo for AD. Det er de jeg pleier å hoppe innom i alle fall. Vet ikke om noen gode supporter som streamer. Kanskje Aphromoo, men han streamer sjelden.

 

Edit: Og selvfølgelig TheOddOne i jungle.

 

Må ikke glemme Cyanide, Ocelote, WildTurtle, Meteos, wickd, xpecial, Froggen og SaintVicious :)

Lenke til kommentar

Jeg er en enkel sjel som kun spiller LoL sporadisk. Fant meg tidlig godt til rette med å spille Garen, og har vel ikke spillt en annen karakter siden jeg var lvl 10. Har nå kommet meg helt opp til lvl 17 (veit dere er jelly altså!) og storkoser meg med forandringene som ble gjort med garen før S4! Har funnet meg et nytt build å gå og i random kamper så er det så kos å spille mid og lategame! Før var Garen virkelig voldelig early-game, men jeg synes ikke jeg fikk til stort utover i spillet med mindre jeg utlevlet lane motstander eller ble tidlig feedet.

 

Fant dette buildet: http://www.mobafire.com/league-of-legends/build/updated-for-s4-how-to-carry-as-garen-351733 og kjører egentlig relativt slavisk hva som sies med tanke på masteries og items her. Hvis jeg ikke driter meg ut i starten (tar litt for mange modigpiller) eller noen på laget er fullstendig ubrukelige (hadde en kamp der to stykk hadde til samme 30 death i løpet av 20 min...) så ender jeg etterhvert opp på sluttbuildet av items som beskrevet der. 4.7k hp, masse regen, AoE skade, CC reduction og cooldown reduction, i ukoordinerte random kamper kan jeg faktisk carry på lvl 18 :O Dette funker sikkert ikke like godt i ELO osv og et koordinert lag vil selvsagt kontre dette, men mitt lag er jo heller ikke spesielt koordinert (spiller solo) så da er det fair ;)

 

For Demacia!

 

normal_garennnn.png

Stjålet uhemmet fra guiden!

 

 

Lenke til kommentar

Heisann!

 

Jeg vil anbefale deg å være forsikitig med å følge en slik guide slavisk. Hva du bygger bør endres i hvert game basert på mange faktorer:

- Hvem av motstanderne er fed?

- Har dere support tank/jungle tank? Isåfall kan man ha litt mer dmg på top

- Hva bygger motstanderne?

 

Det kan være litt lite MR i den builden mot et team med flere sterke AP-champs, det er flere gode MR+AD items i spillet, trengs det mer HP kan kan ta Banshee f.eks. Syns også Frozen Mallett fungerer veldig bra på garen, aoe-slow når han spinner og den har mye HP :)

Lenke til kommentar

Heisann!

 

Jeg vil anbefale deg å være forsikitig med å følge en slik guide slavisk. Hva du bygger bør endres i hvert game basert på mange faktorer:

- Hvem av motstanderne er fed?

- Har dere support tank/jungle tank? Isåfall kan man ha litt mer dmg på top

- Hva bygger motstanderne?

 

Det kan være litt lite MR i den builden mot et team med flere sterke AP-champs, det er flere gode MR+AD items i spillet, trengs det mer HP kan kan ta Banshee f.eks. Syns også Frozen Mallett fungerer veldig bra på garen, aoe-slow når han spinner og den har mye HP :)

 

Slowen på Frozen mallet er vel ikke så farlig så lenge man bruker Randuins. Den har jo plenty av slow med activen, og litt som passiv også. Kombinert med Flash og Decisive strike har du stort sett nok til å ta igjen/løpe fra folk :) For ren damage er jo Infinity Edge langt bedre selv om man ikke får noe defense, 30 AD fra Mallet er strengt tatt ikke stort?

 

Helt enig i at man ikke alltid kan følge builden, men angående AP champions så ligger det flere alternative items i guiden hvis man havner mot et tungt AP lag (Maw of Malmortius, Banshee's Veil) Startbuilden er uansett den samme, med Mercury, Sunfire og Spirit Visage :) Spesielt Sunfire må jo nærmest være laget for Garen, konstant AoE skade + Judgement :love:

 

Den jeg har slitt mest med hittil er Aatrox hvis folk spiller han godt. Er fryktelig vanskelig å slippe unna, så man må være forsiktig. Har ikke helt kontroll på hvilke angrep han har heller, men har møtt han en del i det siste så begynner å lære. Mye armor hjelper en del, og har lært meg å dodge ranged angrepet :woot:

Lenke til kommentar

Randuins har en bra slow, men jeg bruker den ofte tidlig i en teamfight for at laget mitt skal kunne få tak i riktige targets. Det gjør at når det dabber av, og man vil chase ned noen så har man lite slow.

 

Kanskje ikke det største problemet på garen som uansett er veldig mobil, men greit item å ha i bakhånden hvis man stadig merker at folk kommer unna :)

 

Aatrox kan være en liten luring, han ser svak ut da de normalt ligger på rundt 50% (lifesteal fra W tredobles under dette), og i tillegg må man ta høyde for passiven.

Lenke til kommentar

Randuins har en bra slow, men jeg bruker den ofte tidlig i en teamfight for at laget mitt skal kunne få tak i riktige targets. Det gjør at når det dabber av, og man vil chase ned noen så har man lite slow.

 

Kanskje ikke det største problemet på garen som uansett er veldig mobil, men greit item å ha i bakhånden hvis man stadig merker at folk kommer unna :)

 

Aatrox kan være en liten luring, han ser svak ut da de normalt ligger på rundt 50% (lifesteal fra W tredobles under dette), og i tillegg må man ta høyde for passiven.

 

Spørsmålet her er vel egentlig Mallet vs Warmogs, Cleaver er rett og slett for bra til å droppe (25% armor reduction på alle man spinner på etter kort tid er villt i teamfight!) og man trenger maks 2 AD items. Hvis man ikke har problemer med å bli tatt ut så er vel Mallet et fint valg, men det er noe med det å ha 4,7k hp og 1,2% (57) life regen/5 (warmog+spirit visage) + 41*1,2 hp/5 fra items/char = 106 hp/5. Legg til passiven til Garen på 0,4% per sekund! og du har en helt latterlig sustain hvis du kan komme deg littegrann unna på lav HP :)

 

106hp/5 + 4733*0,4%*5*1,2 = 220 hp/5 :eek:

 

Mye liv og regen er i hvertfall litt mer noob vennlig, og det passer jo bra :ph34r:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...