Gå til innhold

Den store League of Legends tråden


Anbefalte innlegg

Vet ikke hvorfor du har dårlige erfaringer med full-AP Kayle, jeg ville ha gitt det en nytt forsøk.

 

Eh, idet jeg leste det spørsmålet, så kom jeg på at det er ganske lenge siden jeg prøvde AP Kayle...faktisk så lenge siden at det var like etter at jeg unlocket henne, og ikke helt skjønte hvordan hun virket. :blush:

Men jeg spiller (omtrent) alltid Kayle som en mer defensivt mage/support/fighter, så cdr/LS/spellvamp er "essential" i min spillestil (og ihvertfall mana regen i en eller annen form, da det går en del av det på ARAM - en Chalice rundt mid-game gjør den jobben utmerket).

 

Siden jeg ikke spiller PVP Classic (kun ARAM, AI classic og evt. PVP 3v3), så måtte jeg Google forkortelsen for å finne ut hva "GA" var - siden Guardian Angel ikke finnes på ARAM, så er ikke det en item jeg akkurat bruker så ofte. :wee:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spørsmål: kan noen fortelle meg hva som er en generelt dugelig Kayle-build, eller om følgende build er så ubrukelig som noen mente?

 

Jeg drev å spillte ARAM, og plutselig var det en Platinum I-type på laget som kommenterte min build som "worst kayle build eu" - jeg måtte skaffe meg "rabadon and lich bane", og at min build var "bronze 3".

 

Jeg hadde Nashor's Tooth, Greaves, Hextech Gunblade, Chalice og var på daværende tidspunkt på vei til Rageblade (hadde tenkt Lich Bane som last item) - min endstat ble 8/10/32, og vi var opp mot ett heavy tank-team (Renek/Mundo/Singed + Lux/Ashe). Det endte med at vi vant runden.

Jeg har dårlige erfaringer med full-AP Kayle, så derfor dropper jeg items som Rabadon, Void Staff, Liandry's og Zhonya (o.l.), og heller velger hybrid-items - hvilket jeg ikke gadd å prøve å forklare vedkommende pga. overnevnte utsagn.

 

Edit:

Typos.

Med kayle så bygger jeg stortsett;

 

Nashors -> Rabadons -> Sorc Shoes -> Lich Bane, og deretter tilpasser jeg etter hva som passer best. Athenes er ikke et dårlig valg, ei heller er liandrys, og void staff er vel kanskje det mest cost efficient når du har de andre itemsa der.

 

Men akkurat gunbladen burde du holde deg unna. Den er dyr, activen er lite verdt, og lifesteal er en waste av en stat på henne. Lategame får du ingenting igjen for de 1400g du har brukt på cutlass, om ikke ingenting så er det veldig lite nytte i det, statwise.

 

Men for all del, å kjøpe chalice er ikke et dumt valg i det hele tatt. Er mange games hvor jeg har gått Nashors -> Athenes f.eks, da pga en ap midt og top f.eks, gjør deg litt mer rusta i teamfights senere. Men det han fyren reagerte på er nok gunbladet, da det gir deg veldig lite som kayle. Rageblade hadde vært et bedre valg omtrent, da hun tjener voldsomt på AS.

 

Men hold deg unna det gunbladet altså, det er rett og slett ikke vits. Man gjør jo damage selvfølgelig, men du gjør mye høyere burst med en ren AP build. Kan jo ete carrys på 2 hits med lich bane proc, og Q -> E.

 

Edit: Så nå at du kun gamer aram og slikt, og jeg kan vel se at det er et poeng med mer sustain sånnsett, men da kan du like greit gå for en ren spellvamp item tbh. Skal sies at med kayle kan du jo bygge nesten hva som helst og fortsatt gjøre nytte for deg, så det er vel ingenting av det som er direkte "dårlig" sånnsett.

Endret av fiskerdigg
Lenke til kommentar

Spørsmål: kan noen fortelle meg hva som er en generelt dugelig Kayle-build, eller om følgende build er så ubrukelig som noen mente?

 

Jeg drev å spillte ARAM, og plutselig var det en Platinum I-type på laget som kommenterte min build som "worst kayle build eu" - jeg måtte skaffe meg "rabadon and lich bane", og at min build var "bronze 3".

Nå er det ikke noe poeng å være uhøflig men ... det er jo en veldig dårlig build da :)

 

Hvis man ønsker en bra build er det beste stort sett alltid å gå til http://www.probuilds.net og finne helten, og så se hva proffene gjør.

 

Ikke fordi man må kopiere dem, men fordi de vet best - så hvis man ikke kan helten godt nok selv, er det i 99% av tilfellene best å kopiere de som kan det.

 

Kayle er vel stort sett AP, Magic penetration og attack speed basert. Så hvis du vil ha sustain er det spell vamp som fungerer som tillegg.

Endret av aebriol
Lenke til kommentar

Vel, grunnen til at jeg velger Gunblade (ja, jeg vet den egentlig ikke er særlig cost-effective på Kayle) er at siden Kayle sin E både teller som basic attack og magic ability, noe jeg kun nylig fikk vite ved en tilfeldighet, så gir Gunblade meg både LS og spellvamp så lenge E er aktiv (og - jeg regner med alle vet dette allerede - med 40% cdr kan E være aktiv hele tiden). Hvilket er grunnen til at jeg foretrekker Gunblade over WoTA.

Gunblade er egentlig en luksus-item som jeg kun kjøper hvis jeg ligger foran - ligger jeg etter, så nøyer jeg meg med WoTA.

 

Mulig jeg har misforstått hele konseptet Kayle fullstendig, men jeg har plenty av "pure" mages i haremet allerede (Syndra :love: ), så jeg ønsker ikke at Kayle skal være enda en squishy mage blant de champs jeg har - så derfor spiller jeg Kayle (og Lulu) mer defensivt.

Og som ARAM-spiller har jeg møtt på spillere fra de fleste divisjoner, og desto bedre dem er, desto mer viktig føler jeg det er for meg med sustain på Kayle.

Ok, når jeg leste setningen over, så satt jeg med en følelse av at jeg akkurat bekreftet mine begrensede ("bronze") skills med Kayle. :green: Men det synes å ha fungert sålangt.

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar

Hey, i det siste har mange av venna mine slutta å spille lol :p Så blir litt kjedelig å spille alene HELE tia. Så bare lurer på om noen fra EU WEST her kunne tenkt seg å spille med meg. Jeg spiller mest som disse champene (kommer an på resten av laget): Nidalee, master Yi, teemo og Akali. Har fler også seff men de der jeg bruker mest.

 

 

Er level 23 selv akk nå. Og er sånn passe god. Ikke noob haha xD

Lenke til kommentar

Hey, i det siste har mange av venna mine slutta å spille lol :p Så blir litt kjedelig å spille alene HELE tia. Så bare lurer på om noen fra EU WEST her kunne tenkt seg å spille med meg. Jeg spiller mest som disse champene (kommer an på resten av laget): Nidalee, master Yi, teemo og Akali. Har fler også seff men de der jeg bruker mest.

 

 

Er level 23 selv akk nå. Og er sånn passe god. Ikke noob haha xD

Er lvl 21 selv, kanskje vi kunne spillt litt sammen :) Har ikke tid de nærmeste dagene men til neste uke kanskje. Spiller Garen og Kassadin selv, men må vel etterhvert utvide litt :p

 

EDIT: Er på EUNE :(

Lenke til kommentar

Er det bare meg som får lyst å rive meg i håret når jeg havner på lag med Instalockere, Non communicatere, flamere, ragequitere osv???? Synes det er så sykt mange av dem for tiden. Nesten så jeg vurderer å quite lol, med mindre jeg har en full premade.

Endret av NinjaChrister
Lenke til kommentar

"Swagsteryolo"...? Hvis jeg forstår betydningen av det ordet rett her, så er altså vedkommende homofil (swag; secretly we are gay - btw. Ezreal says "Hi!"), tydeligvis ny i det gamet (swag"ster"; ung/begynner), og liker seg der: yolo - you only live once.

 

Vel, vel, trollforing eller ikke, jeg tviler på vedkommende har kontoen sin intakt særlig lenge. :wee:

 

 

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar

Er det bare meg som får lyst å rive meg i håret når jeg havner på lag med Instalockere, Non communicatere, flamere, ragequitere osv???? Synes det er så sykt mange av dem for tiden. Nesten så jeg vurderer å quite lol, med mindre jeg har en full premade.

 

Det er utrolig frustrerende ja. Spiller jeg ranked er det bare å dodge. Ja man mister LP, men man kan ta et nytt game om 3 minutter med mye høyere vinnersjanse. Det sies også at det er kun LP som reduseres, men ikke ELO. Altfor forenklet vil det bety at hvis man dodger nok, men vinner mye av de andre, vil man få høy ELO, men ligge i lav tier. Dette fører til at man kan skippe tiers når man får promotional.

 

Hele ELO systemet er jo skjult, så det er som sagt spekulasjoner :)

Lenke til kommentar

Er ganske sikker på at Riot har bekreftet at det bare dropper antall LP du har, ikke MMRen din. Første dodge er vel 5 eller 6 minutter, hvis du dodger ikke alt for lenge etter det igjen vil du mest sannsynlig få en ventetid på 15-30 minutter. Hvis du dodger mister du altså 3LP, og får en time penalty før du kan gå inn i nytt spill. Hvis du føler deg sikker på at du kommer til å tape vil jeg anbefale å dodge, siden du ikke bare mister LP når du taper, du mister også mmr, som gjør at du får litt mindre LP for hver seier, og mister litt mer for hvert tap.

Lenke til kommentar

Hva synes dere om Rengar? Etter de nerfet hans W(Battle Roar) så er han ikke like sterk som før -.-

Han blir slått av mange toplanere, og han er ikke så bra Jungle. Men jeg bare elsker å spille han, siden han er helt min playstyle. Men srsly, hvorfor nerfet de han??? Kan jo legge til at jeg syns Aatrox er OP som bare det. Sustain ingen andre har, og hans passive er en Guardian Angel -.-

Endret av NinjaChrister
Lenke til kommentar

Jeg synes Rengar er helt grei og dritirriterende champion. De fleste jeg møter på splitpusher som regel. Om de får ett par kills bygger de damage og hopper rett på AD/AP carry i teamfights og dreper de eller så bygger de tank og har fremdeles grei damage. Prøv å splitpush, double Q tar ned towers fort som fy, bonusen er at nesten ingen skjønner hva de skal gjøre når noen splitpusher.

Aatrox har jeg ikke sett på flere uker, så han er jeg ikke redd for.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...