Gå til innhold

Den perfekte PC-pakke & bærbare


Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg kjøpte nettopp det øverste oppsettet med:

Kabinett: Fractal Design Define R3

Prosessor: Intel Core i5 2500K

Skjermkort: Gigabyte GeForce GTX 560 Ti SOC

Hovedkort: Asus P8P67

Minne: Corsair XMS3 1600MHz 4GB

Harddisk: Samsung SpinPoint F3 1TB

SSD: Corsair Force 60GB

Kjøler: Cooler Master Hyper 212+

Optisk drev: Samsung SH-S223C

Strømforsyning: OCZ ModXStream 600W

og LG skjermen.

 

Jeg er veldig fornøyd med oppsettet. Det virker som det er mye for pengene.

Det som er greia er at jeg plages med å få signal på skjermen. Pc'en starter opp, viftene surrer, det er lys i hovedkortet, men intet signal på skjermen. Av til stopper pcen rett etter jeg har trykket på oppstartsknappen og slår seg på igen etter ca 4sec.

Hva kan det være? Setter pris på all hjelp jeg kan få! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

Jeg kjøpte nettopp det øverste oppsettet med:

Kabinett: Fractal Design Define R3

Prosessor: Intel Core i5 2500K

Skjermkort: Gigabyte GeForce GTX 560 Ti SOC

Hovedkort: Asus P8P67

Minne: Corsair XMS3 1600MHz 4GB

Harddisk: Samsung SpinPoint F3 1TB

SSD: Corsair Force 60GB

Kjøler: Cooler Master Hyper 212+

Optisk drev: Samsung SH-S223C

Strømforsyning: OCZ ModXStream 600W

og LG skjermen.

 

Jeg er veldig fornøyd med oppsettet. Det virker som det er mye for pengene.

Det som er greia er at jeg plages med å få signal på skjermen. Pc'en starter opp, viftene surrer, det er lys i hovedkortet, men intet signal på skjermen. Av til stopper pcen rett etter jeg har trykket på oppstartsknappen og slår seg på igen etter ca 4sec.

Hva kan det være? Setter pris på all hjelp jeg kan få! :)

 

Mest sannsynlig bare noe som ikke er koblet til helt riktig. Skjedde akkurat dette samme med meg, med nesten helt samme oppsett. Fikk ikke signal på skjermen og maskinen slo seg av og start igjen rett etterpå - alt pga noen ledninger som ikke var koblet til HELT riktig. Sjekk at alt er koblet til helt fast (dette var problemet i mitt tilfelle), og sjekk at alt er koblet til der det skal kobles til (den 8-pins strømledningen til hovedkortet er enkelt å feile på).

Endret av Montseur
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fractal design r3 kommer med en viftekontroller som kan styre 3 vifter. Når boksen har plass til 6? vifter blir det litt lite. Jeg vet at noen har kjørt 2 vifter per kanal med andre viftekontrollere. Jeg vet også at dette kan ta livet av viftekontrollere. Har noen testet dette enda? Hvis jeg putter en ekstra 120mm vifte i front vil det skape overtrykk og ødelegge luftflyten i boksen

 

 

 

Edit1: Glem det. Etter å ha lest litt på nett ser det ikke ut til at jeg trenger mange vifter. Vil optimal plassering av en tredje vifte være i toppen?

 

 

Edit2: Fant en link som var artig lesning. Synd de ikke testet bunnvifte. clicky

Endret av -Zeitgeist-
Lenke til kommentar

http://www.bit-tech.net/news/hardware/2011/05/04/intel-announce-3d-tri-gate-transistors/1

 

Interessant lesning relevant til Ivy Bridge. 50% reduksjon i strømforbruket virker jo veldig lovende for bærbare maskiner i hvert fall. Det er nok likevel en god stund før vi ser dette på markedet, og før det kommer AMDs egen Bulldozer som kanskje blir høyaktuell for Black Refinery og Runes of Dublon. :)

Lenke til kommentar

Jeg mener du bør skifte ut skjermkortet i Runes of Dublon. Dustin Home (som er billigst på mange av komponentene) har ikke lenger det GTX 460-kortet du anbefaler i sortimentet sitt, men har til gjengjeld et HD 6870 fra Asus til en meget hyggelig pris. Dette har samme kjøler som Asus sitt GTX 460, omtrent samme effektforbruk og betydelig bedre ytelse til nesten akkurat samme pris, så det burde være en kjærkommen oppgradering.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

560ti kom vel bedre ut av den testen? Forskjellene var ikke så store da. Agentspoon: Vil du si at Radeon 6870 er et bedre kjøp enn 560Ti?

 

Joda. Litt dum formulering fra min side. Jeg har ikke kjøpt og bygget maskinen enda. Jeg har bare en liste som skal kjøpes og bygges i løpet av juni.Det er på denne lista at jeg antageligvis bytter 560 ti med radeon kortet. Med mindre noen har noen gode innvendinger.

Lenke til kommentar

Zeitgeist har faktisk helt rett. AMD Radeon HD 6870 har hatt en sjokkerende prisutvikling, med et hopp fra 1800 kroner til cirka 1200 kroner. Det stiller den som helt suveren når det kommer til verdi for pengene. Kortet yter bare 5% dårligere enn GTX 560, men koster en tredjedel mindre. Jeg velger derfor HD 6870 også til Black Refinery.

 

Jeg får beklage at det tok så lang tid før jeg selv oppdaget dette hoppet. Enten har jeg gått glipp av en nyhetssak om prisreduksjon for AMD sine kort, eller så har media gått glipp av den. blush.gif

 

Edit: Har også lagt til AMD Phenom II X4 965 BE for Runes of Dublon. Til 965 kroner er det verdt det. Håper likevel at DustinHome tar initiativet og senker prisen på X4 955 BE til rundt 800 kroner slik som PS.no.

Endret av Agentspoon
  • Liker 4
Lenke til kommentar

FEIL i Runes of Dublon:

Jeg har blitt oppmerksom på at strømforsyningen Corsair CX 430 kun har en enkelt PCIe-kabel. Skjermkortet GTX 460 trenger to. Jeg oppdaget denne alvorlige glippen etter å ha anbefalt komponenter til et bygg utenfor tråden. Det er for min del bare å legge seg helt flat og beklage. Siden det ikke har vært noen tilbakemelding om problemer til når, håper jeg at skaden er minimal. Strømforsyningen har heldigvis kun vært valgt i et kortere tidsrom grunnet kampanjepriser. Jeg velger likevel å gå ut med dette for å eventuelt gi de som har bestilt varene sjansen til å endre orderen sin. Corsair CX 500 er valgt nå, da den har de nødvendige kablene. Igjen, beklager virkelig det inntrufne. no.gif

 

@ Enixitan: OCZ Vertex 2 har et skrekkelig omdømme på seg med disker som feiler etter et par ukers / månders tid. Jeg velger Corsair Force pågrunn av høyere pålitelighet alene. Ytelsesmessig er de ganske like, men jeg ville selv ikke ha følt meg trygg med at en datadisk har såpass stor feilrate som OCZ Vertex 2 faktisk har (kilde: Newegg - 18% enstjerne anbefalinger).

Lenke til kommentar

Det er forsåvidt sant nok at Intel har de mest stabile diskene. Men det er en grense mellom hva som er akseptabelt, og hva som ikke er det. Corsair Force har fått litt pes i fortiden, men i senere tid (etter revisjoner i produksjonen mon tro?) har disken fått et langt snillere rykte. Ideelt skulle vi hatt Crucial C300 64GB, men den selger ikke DustinHome av merkelige grunner. Et nytt overblikk over prisene forteller meg likevel at prisen på Force 2 har gått opp og prisen på C300 har gått ned. Blant annet MPX har disken inne for 899 kroner. Siden de har billig frakt til en rekke steder, vil det faktisk i de flestes tilfeller også bli billigere å bestille herifra. Akkurat nå har de til og med kampanje på Intel Core i5 2500K, så dobbelt seier!

 

Har i utgangspunktet vært skeptisk til å fordele kjøpet på flere nettbutikker, men kommer altså til å gjøre et unntak i ubestemt tid framover. Dette vil bli informert om i førsteinnlegget. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...