Gå til innhold

Den perfekte PC-pakke & bærbare


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+3165

@Agentspoon, de fleste GTX 460 leveres med 2xmolex til 6pin pcie.

Så det har nok gått greit for de fleste :-)

 

@Sofa123, hvilken av pcene? Sist jeg sjekka var det anbefalt 2 stasjonære og en rekke bærbare.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare lure på 1 ting, E denna PC'n bra til bfbc2 og crysis 2 og sånne spill, Ser etter en bra gaming pc, men vil ikkje heilt tømme konto'n min.

 

Jeg kjøpte black refinery for ca 6 mnd siden( nesten samme oppsett som runes of dublon i dag), og den drar begge de spillene du nevner på maks i 1920x1080 uten problemer.

 

 

Fikk meg nylig hyper 212+ kjøleren, og det er en helt annen verden. Enkel å montere er den også, selv for en som aldri har gjort det før.

 

Takker igjen for en flott pc-pakke.:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

@Agentspoon, de fleste GTX 460 leveres med 2xmolex til 6pin pcie.

Så det har nok gått greit for de fleste :-)

Takk IT-henrik! Da var også det problemet løst uten fatale konsekvenser *dypt utpust*. Kommer nok fremdeles til å beholde 500W utgaven av strømforsyningen dog, siden det gjør gjerne innstallasjonen lettere med tanke på bruksanvisningen. :)

 

Bare lure på 1 ting, E denna PC'n bra til bfbc2 og crysis 2 og sånne spill, Ser etter en bra gaming pc, men vil ikkje heilt tømme konto'n min.

 

Jeg kjøpte black refinery for ca 6 mnd siden( nesten samme oppsett som runes of dublon i dag), og den drar begge de spillene du nevner på maks i 1920x1080 uten problemer.

 

 

Fikk meg nylig hyper 212+ kjøleren, og det er en helt annen verden. Enkel å montere er den også, selv for en som aldri har gjort det før.

 

Takker igjen for en flott pc-pakke. :)

Bare hyggelig! For 6 måneder siden var det gjerne Radeon HD 5850 som var valgt? Det burde gi nesten tilsvarende ytelse som HD 6870 ja (de har skiftet på navngivingen, slik at HD 6950 egentlig er arvtakeren til HD 5850, og ikke HD 6850).

 

Ironisk nok har det største ankepunktet med Cooler Master Hyper 212+ vært innstallasjonen. De fleste får det nok til med litt innsats, men mange har beskrevet prosessen som litt kronglete. Jeg har samme kjøler selv, og husker at jeg slet litt med å finne ut nøyaktig hvordan alt skulle ordnes. Bilder i ikonstørrelse hadde nok mye skyld i det. Samtidig er det en ypperlig kjøler og den skal (for mange) kun innstalleres en gang. Siden den koster så lite har jeg vurdert den også til Runes of Dublon, men har valgt å la være da AMD Phenom II X4 965 BE langt i fra overklokker like bra som Intel Core i5 2500K og stock kjøleren holder dermed for et bygg med et par innlagte kompromisser. wink.gif

Lenke til kommentar

Bare lure på 1 ting, E denna PC'n bra til bfbc2 og crysis 2 og sånne spill, Ser etter en bra gaming pc, men vil ikkje heilt tømme konto'n min.

 

Jeg kjøpte black refinery for ca 6 mnd siden( nesten samme oppsett som runes of dublon i dag), og den drar begge de spillene du nevner på maks i 1920x1080 uten problemer.

 

 

Fikk meg nylig hyper 212+ kjøleren, og det er en helt annen verden. Enkel å montere er den også, selv for en som aldri har gjort det før.

 

Takker igjen for en flott pc-pakke.:)

Folk har forskjellige krav til bilderaten er verdt å nevne...

Med SLI fikser jeg ikke under 50 fps, microstutter er noe møkk. Uten SLI fikser jeg 35+ minimum fps. Andre mennesker syns det er helt greit å få slowdowns nede i 25 fps.

Lenke til kommentar

 

 

Jeg kjøpte black refinery for ca 6 mnd siden( nesten samme oppsett som runes of dublon i dag), og den drar begge de spillene du nevner på maks i 1920x1080 uten problemer.

 

 

Fikk meg nylig hyper 212+ kjøleren, og det er en helt annen verden. Enkel å montere er den også, selv for en som aldri har gjort det før.

 

Takker igjen for en flott pc-pakke. :)

Bare hyggelig! For 6 måneder siden var det gjerne Radeon HD 5850 som var valgt? Det burde gi nesten tilsvarende ytelse som HD 6870 ja (de har skiftet på navngivingen, slik at HD 6950 egentlig er arvtakeren til HD 5850, og ikke HD 6850).

 

Ironisk nok har det største ankepunktet med Cooler Master Hyper 212+ vært innstallasjonen. De fleste får det nok til med litt innsats, men mange har beskrevet prosessen som litt kronglete. Jeg har samme kjøler selv, og husker at jeg slet litt med å finne ut nøyaktig hvordan alt skulle ordnes. Bilder i ikonstørrelse hadde nok mye skyld i det. Samtidig er det en ypperlig kjøler og den skal (for mange) kun innstalleres en gang. Siden den koster så lite har jeg vurdert den også til Runes of Dublon, men har valgt å la være da AMD Phenom II X4 965 BE langt i fra overklokker like bra som Intel Core i5 2500K og stock kjøleren holder dermed for et bygg med et par innlagte kompromisser. wink.gif

Det var GTX460 768 OC som var anbefalt. Jeg kjøpte 1GB versjonen siden den var på tilbud.

 

Jeg sjekket ut litt på youtube i forkant av montering av kjøleren, mulig det var grunnen til at det gikk som en lek.:)

 

Bare lure på 1 ting, E denna PC'n bra til bfbc2 og crysis 2 og sånne spill, Ser etter en bra gaming pc, men vil ikkje heilt tømme konto'n min.

 

Jeg kjøpte black refinery for ca 6 mnd siden( nesten samme oppsett som runes of dublon i dag), og den drar begge de spillene du nevner på maks i 1920x1080 uten problemer.

 

 

Fikk meg nylig hyper 212+ kjøleren, og det er en helt annen verden. Enkel å montere er den også, selv for en som aldri har gjort det før.

 

Takker igjen for en flott pc-pakke.:)

Folk har forskjellige krav til bilderaten er verdt å nevne...

Med SLI fikser jeg ikke under 50 fps, microstutter er noe møkk. Uten SLI fikser jeg 35+ minimum fps. Andre mennesker syns det er helt greit å få slowdowns nede i 25 fps.

 

Jeg har ikke merket noe til stutter..

Endret av nortridge
Lenke til kommentar

Bare lure på 1 ting, E denna PC'n bra til bfbc2 og crysis 2 og sånne spill, Ser etter en bra gaming pc, men vil ikkje heilt tømme konto'n min.

 

Jeg kjøpte black refinery for ca 6 mnd siden( nesten samme oppsett som runes of dublon i dag), og den drar begge de spillene du nevner på maks i 1920x1080 uten problemer.

 

 

Fikk meg nylig hyper 212+ kjøleren, og det er en helt annen verden. Enkel å montere er den også, selv for en som aldri har gjort det før.

 

Takker igjen for en flott pc-pakke.:)

Takk for Svar :) Blir nok kjøp på denne ja :)

Lenke til kommentar

Jeg klikket meg tilfeldigvis inn på Black Refinery og Runes of Dublon i prisguiden, og så at Dustin i følge prisguiden ikke lenger har DVD-brenneren eller RAM-en du anbefaler lenger, dog det virker som de faktisk er tilgjengelige hos Dustin, så feilen er nok på prisguidens side.

 

Du linker også til referanseutgaven av Asus HD 6870 i Black Refinery (som ikke selges lengre), og det dukker derfor ikke opp noen treff på nettbutikker på dette kortet.

Lenke til kommentar

Noob spørsmål garantert, meeen.. Setter sammen en Black Refinery. Første gangen jeg prøver og bygge pc.

Går fint, men er litt forvirret ang. PSU. ModXStream-Pro 600W. Hvis viften peker opp er skriften på selve strømforsyning opp ned.

 

Spørsmålet er rett og slett om vifta skal peke opp i kabinettet eller ned mot gulvet!?

 

Hehehe.... Takk for svar :new_woot:

Endret av Moeca10
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...