Gå til innhold

Den perfekte PC-pakke & bærbare


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er så fryktelig vanskelig fordi folk har forskjellige preferanser. Jeg f. eks. hater G-tastaturene til Logitech pga mellomrommet mellom tastene, mens andre forguder dem. Det har heller ikke noe med merke å gjøre, siden jeg bruker Logitech Wave som jeg er veldig glad i. blush.gif

Endret av Agentspoon
Lenke til kommentar

Idag bygde jeg Black Refinery, og jeg er foreløpig veldig fornøyd. Under monteringen var det eneste problemet å finne ut hvilke hull avstandskruene skulle i(dårlig merking), pluss at 8 og 24 pin strømledningen var litt kort, så jeg fikk ikke tatt de rundt på baksiden. Har ikke testet noe særlig enda, men når jeg har testet skal jeg poste resultatene. Det eneste er at jeg byttet hovedkortet med ett MSI P67A-GD55. Men er det noen som vet hvordan man setter viftene til automatisk på dette hovedkortet?

Endret av eiik
Lenke til kommentar

Skjønner hva du mener. Har f.eks prøvd ergonomisk tastatur selv, men synes det var temmelig håpløst å skrive på. Hadde kanskje vært bedre om jeg hadde lært meg skikkelig touch, men noen vaner tar tid å vende. Ellers flott tråd :)

Endret av hlnd
Lenke til kommentar

Hadde egentlig tenkt å bestille meg en maskin i dag med en AMD PHENOM II X4 965 BE. Men så leste jeg at Bulldozer skulle lanseres i juni. Så spørsmålet er da, burde man vente med å bestille maskin, eller bare kjøre på. Har ikke noe spesielt stort budsjett, så kommer ikke til å gå noe over X4 965 i pris uansett.

Lenke til kommentar

Hadde egentlig tenkt å bestille meg en maskin i dag med en AMD PHENOM II X4 965 BE. Men så leste jeg at Bulldozer skulle lanseres i juni. Så spørsmålet er da, burde man vente med å bestille maskin, eller bare kjøre på. Har ikke noe spesielt stort budsjett, så kommer ikke til å gå noe over X4 965 i pris uansett.

Ja, du burde vente. Hvis du kan.

 

Dette er AMD's største lansering på lang tid, og de nye hovedkortene vil støtte nye og bedre prosessorer som vil komme i lang tid framover. Den gamle plattformen (de gamle AM3-hovedkortene) vil ikke være mulig å oppgradere på samme måte. Noen av hovedkortene i butikkene i dag støtter Bulldozer delvis, men hvorfor ikke vente på fremtidens (fremtid = neste tre år) AMD-plattform når det bare er en måned igjen...?

 

 

 

Lenke til kommentar

Hadde egentlig tenkt å bestille meg en maskin i dag med en AMD PHENOM II X4 965 BE. Men så leste jeg at Bulldozer skulle lanseres i juni. Så spørsmålet er da, burde man vente med å bestille maskin, eller bare kjøre på. Har ikke noe spesielt stort budsjett, så kommer ikke til å gå noe over X4 965 i pris uansett.

Ja, du burde vente. Hvis du kan.

 

Dette er AMD's største lansering på lang tid, og de nye hovedkortene vil støtte nye og bedre prosessorer som vil komme i lang tid framover. Den gamle plattformen (de gamle AM3-hovedkortene) vil ikke være mulig å oppgradere på samme måte. Noen av hovedkortene i butikkene i dag støtter Bulldozer delvis, men hvorfor ikke vente på fremtidens (fremtid = neste tre år) AMD-plattform når det bare er en måned igjen...?

Det var det jeg også tenkte på. Planen var uansett å kjøpe et AM3+ hovedkort. Slik at jeg ville få støtte for den kommende generasjonen, og heller oppgradere når jeg trengte den ekstra kraften. Men når Det er såpass kort tid til lansering, så blir man litt betenkt. Så for min del kommer det nok an på om hvor kjapt det vil komme i salg. Hvis det vil ta over en måned, så tviler jeg på at jeg gidder å vente. Sitter på en 4 år gammel laptop for øyeblikket, og det merkes.

Lenke til kommentar

Hadde egentlig tenkt å bestille meg en maskin i dag med en AMD PHENOM II X4 965 BE. Men så leste jeg at Bulldozer skulle lanseres i juni. Så spørsmålet er da, burde man vente med å bestille maskin, eller bare kjøre på. Har ikke noe spesielt stort budsjett, så kommer ikke til å gå noe over X4 965 i pris uansett.

 

Jeg venter selv til juni av denne grunnen. Hvis det kommer noe spenstig fra AMD hopper jeg over dit, men forløpig har jeg et opsett med en i5 2500k som sitter å venter på å bli bestilt. Skal desuten flytte i juni og orker ikke enda en pc å dra med på flyttelasset. Men det er tortur å vente på denne måten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når Bulldozer kommer ut er det ikke usannsynlig at Intel slipper ut et par Sandy bridge-prosessorer til. 2700K, 2800K, 2900K eller noe sånt noe. Siden 2500K og 2600K har solgt så bra og dessuten yter like bra som extreme 6-kjernene på 1366-plattformen har de ikke kunnet/behøvd å slippe ut noen raskere prosessor. Men du kan banne på at de har noen klar allerede.

Lenke til kommentar

Jeg er også spent på hvordan AMD har planlagt å ikke bare ta igjen forspranget, men også frata Intel ytelseskronen med Bulldozer. Offisielle uttalelser har siktet til at de vil være et hestehode foran dagens Sandy Bridge, men som du sier slipper Intel garantert noen nye modeller på markedet innen den tid. For mange blir det sikkert også et poeng å vente til Ivy Bridge, som Intel regner med at gir enda større ytelsesforsprang fra forrige generasjon enn til vanlig. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Kjapt spm. Hvor lang tid bruker det å ta fra lansering av nye produkter (amdlanseringen i juni) til det kommer i butikk?

Det kommer veldig an på typen lansering.

Noen lanseringer er slik at alle produktene er forhåndsutsendte til "leverandørene" i forkant, andre ikke.

Lenke til kommentar

Hei, tenker på å kjøpe noe lignende Black Refinery.

 

Passer Corsair Vengeance i black Refinery? (Samme hovedkort, prosessor og kjøler). Vil ha 8 gb istedenfor 4gb minne.

 

Det er endel varer som ikke finnes på komplett, så måtte modifisere oppsettet litt.

 

Ser dette bra ut? Litt usikker på PSU og minne.

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=927823&su=550065BF-D9E2-4DF1-8C1A-CC26F3C2ABAF

 

Litt om mitt bruk:

Programmering.

Adobe programmer

Lyst til å prøve diverse nye spill

Endret av mroystein
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...