Gå til innhold

Den perfekte PC-pakke & bærbare


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

All honnør til Agenten og dere som legger ned mengder av tid arbeide på en hobby som er til enorm hjelp for andre.

P.t. setter jeg sammen foreslåtte Black Refinery-pakke, byggingen var forholdsvis grei (finnes jo tusenvis av sider å støtte seg til). Kabelkobligen er det som tar tid, (kan lukte svidd og bli kostbar) heller finnes det ikke mange? sider å støtte seg mot. Det meste står sikkert i medfølgende bruksanvisninger - men så var det å forstå all teknisk beskrivelse da….

 

Well, legger ved et bilde av kablinga fra strømforsyninga opp til moderkortet. Synes definitivt at kablene her blir i stutteste laget, spesielt om en skal trykke mere inn i MK. Kabelen burde være 10-15 cm lengre, ev sette dit et skjøtestykke.

 

p4040070hw.jpg

Kabinett: Fractal Design Define R3

Hovedkort: Asus P8P67

Strømforsynig OCZ ModXStream 600W

 

 

Det er ikke mulig å dra kabelen rundt, bak og opp til kontaktpunkt på MK

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Ja dette er ofte et problem på de billigere (iallefall modulære) strømforsyningene, latterlig korte kabler.

Det går litt på det der kjente uttrykket: "du får hva du betaler for".

 

Har forsåvidt slitt med det samme i andre kabinett i 2 bygg selv.

 

Ja dette er ofte et problem på de billigere (iallefall modulære) strømforsyningene, latterlig korte kabler.

Det går litt på det der kjente uttrykket: "du får hva du betaler for".

 

Har forsåvidt slitt med det samme i andre kabinett i 2 bygg selv.

Lenke til kommentar

Det er PSU til flere tusen kroner som har "korte" kabler for 4/8- pin 12v til hovedkortet. Dette er pga standarder for lengde og ikke fordi at det skal spares inn 2 kroner i produksjonen. Det finnes PSU med vel korte kabler, og det finnes PSU med drøyt lange kabler. Det har ikke nødvendigvis noen sammenheng med prisen.

 

IMO lønner det seg seg ikke å velge en random PSU til 500 kr. En PSU skal gi stabil PC i 5-6 år. Om det blir en eneste ustabilitet eller omstart i den perioden pga PSU så er det ikke holdbart.

 

Tør påstå at en stor del av PC-problemene som folk opplever ikke hadde oppstått dersom de hadde valgt en bedre PSU. Det koster mindre å kjøpe god PSU med det samme enn å bruke verdifull tid og tusenvis av kroner på å rette opp feil som oppstår over tid.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Nå er ikke OCZ ModXStream 600W et så aller verst produkt slik som mange andre PSUer priset til under 500 kroner er. Har troen på at den holder mange år, slik brukererfaringene på Newegg tilsier. Jeg hadde personlig ikke hatt noe imot å kjøpe den. Om du finner en med tilsvarende effek (og helst modulær) med 5 års garanti til 600-700 kroner skal jeg likevel ta det inn til vurdering. :)

Endret av Agentspoon
Lenke til kommentar

LG-skjermen var kun et midlertidig bytte mens Dell U2311h ikke var på lager. Den er byttet tilbake til nå. :)

 

... Ellers skal man ikke høre altfor mye på testene til CNET. De er ikke særlig gjennomgående, og det kan virke som om de ut ifra beskrivelsene gir blanke i å få et nytt testeksemplar når produktet ikke virker som det skal. Andre sider har nemlig ikke rapportert en slik tydelig feil / svakhet.

Lenke til kommentar

Problemet er at 2000 kroner er så og si det laveste du kommer for å få en skjerm med IPS-panel. Det meste under dette benytter seg av TN-panel. Hva er forskjellen, spør du? På et IPS-panel vil ikke fargene viskes ut om du ser på den fra litt vinkel. Videre har en IPS-skjerm som regel mye sprekere farger. Ulempen vil noen hevde er at TN-skjermer er raskere med lavere responstid, men realiteten er at "lag" i spill egentlig ikke er noe problem på gode IPS-skjermer. Fra min erfaring eksisterer det så og si ikke.

 

Kan kanskje være hjelpsomt med en video som viser den praktiske betydningen valget av panel har. Jeg personlig vil aldri kjøpe en TN-basert skjerm igjen.

 

http://www.youtube.com/watch?v=jQXdx_KU1MI

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du har nesten overbevist meg,

 

Det er bare noen få ting igjen

 

Den har dårlig kontrast? 10000 :1 ( i forhold til den jeg har nå, LED 21,5" og 5000000:1, og Syncmaster P2450H med 70 000:1)

Den er 23 og ikke 24 tommer. Jeg velger ny skjerm mest for å få større skjerm

Min har 51.6 cm bredde, den har 549,97 mm

Lenke til kommentar

Pettersenper: De kontrast-tallene skulle vært ulovlige å operere med. De er dynamiske, og overhodet ikke reelle. Blir som å si at en vanlig personbil går 1000 kmt/t uten problemer - bare ikke her på jorda.

 

Husker ikke hva som er maks reell kontrast, men er det ikke rundt 2000?

Endret av Ratleto
Lenke til kommentar

Beklager sent svar, men måtte oppgradere førsteinnlegget med det billige alternativet "Runes of Dublon". Sjekk den ut, folkens! :)

 

Angående skjermene bør du ikke bry deg så mye om kontrast. Dersom det er et veldig høyt tall (> 10 000:1) er det snakk om dynamisk kontrast, og dette kan på ingen måte sammenlignes med hva folk refererer til som "ekte" eller vanlig kontrast. En modell med 5 000 000:1 i dynamisk kontrast kan fortsatt ha et vanlig kontrastforhold på 1000:1. Videre er det slik at testere ofte finner avvik mellom den oppgitte og den målte kontrasten, og her kommer Dell ganske godt ut. Så må man også huske på at kontrast stammer fra sortnivå og lysnivå, og at disse er vel så viktig å se på hver for seg.

 

I det hele tatt er det ganske mange punkter som avgjør hvor godt bilde en skjerm faktisk viser. Produsentene og butikkene bruker likevel de verdiene som det er enklest å manipulere kjøpere med. Det kommer man ikke særlig langt med, og jeg kan betrygge deg om at Dell U2311H har milevis bedre bildekvalitet enn de skjermene fra Samsung du viste til.

 

Hva størrelse angår så er selve skjermdelen 58,4 cm skrått fra bunn til topp. En 24" (eller 23,6" som de fleste egentlig er) har en lengde på 59,9 cm skrått fra bunn til topp. Grunnen til at Dell-skjermen tilsynelatende står lavt, er fordi høyden kan justeres. Det kan den fra 35,6 cm til 45,6 cm. Skjermen kan også roteres slik at den kan stilles på høykant. thumbup.gif

 

Bare ta mitt ord på at denne skjermen faktisk gir utrolig god verdi for pengene. Skjermen kommer du jo til å stirre på mange timer om dagen kanskje, så det er en utrolig viktig komponent. Både mtp hvor spennende du opplever bildet, men også hvor skånsom den er ovenfor øynene dine. Jeg har selv gjort bomkjøpet med en av Samsungs beste TN-baserte skjermer, XL 2370. Kan bare konstatere at denne er helt råtten i forhold til Dell sin!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Beklager om det er bare de som tester skjermen eller jeg som tuller igjen( men for meg er kjøp av skjerm et stort og viktig valg). Viss ikke ser U2311H ut til å ha dårlig fargegjengivelse og mye ghosting. Jeg lurer også på om det er verdt pengene når jeg allerede har en 21*5 LED skjerm

digitalversus.com

A deltaE 1994 below 3.0 is almost perfect, and anything up to 7.0 is acceptable. Beyond that, the discrepancies become too obvious to the naked eye.

 

Syncmaster p2450H U2311H

36_615_106.jpg88_750_106.jpg

Endret av Pettersenper
Lenke til kommentar

Uten overklokking får man cirka 50FPS i gjennomsnitt og 35FPS som minimum på 1920x1200 oppløsning og 4xAA, i følge BitTech. Så vil påstå at det er temmelig akseptabelt, selv om man selv må sette grensen for hva man er fornøyd med. Man kan skru av til 0xAA og overklokke skjermkortet og få langt over 60FPS med maksimum detaljnivå om man vil. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...