Gå til innhold

Akambrukernes bilder - mai 2010


Anbefalte innlegg

Ok matbilder det der. Fikk plutselig lyst på sjokolademousse, uten at jeg helt vet hvorfor.. Det trekker likevel litt ned med skitne glass. Fingermerker er fy fy! Tenker på glasset med jordbæret oppi.

 

 

Takk for det KS, du kan tro jeg også fikk lyst på mousse :whistle: Jeg måtte rigge meg til 2 etg. over kjk. på shooten, så supper og div var langt oppover kantene og saus hit og dit på tallærker. Noe måtte bare lages omigjen for jeg så det ble for mye redigering... Men, når 3 kokker står i kø med retten sine er det bare å fyre løs, og de hadde ikke begrep på styling.

Men ja, fingermerker er veldig fy...ikke bare på shoot... takk for tilbakemelding !

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

a_aa og Hr. And: Purdy!

 

I dag har jeg (forhåpentligvis!) startet på et nytt fotoprosjekt, som har fått tittelen "The Decomposition of Mr. Mouse":

 

Møt Mr. Mus

866858909_wux7S-M.jpg

(Tammy 28-75/2.8 @ f/5.6, 1/60)

 

Mr. Mus er en representant for arten Dvergmus (Micromys minutus) - den minste gnagerarten i Europa, og den nyeste pattedyrarten i Norge (første gang observert i 2001). Et fullvoksent individ veier ca. 6 gram. Mr. Mus er ikke helt seg selv i dag (det er derfor han lar meg stikke objektivet opp i nesen på ham). Faktisk er Mr. Mus døende.

 

14. mai

866858961_Wy65Z-M.jpg

Natt til 13. mai forlot Mr. Mus sitt jordiske legeme, presumptivt for å ta sin plass i musehimmelen, sammen med trilliarder av andre små museengler.

Mr. Mus er dandert på en gammel Colgate-tube. Hans legeme har nå vært dødt i to dager, og maurene har begynt å forsyne seg, men på grunn av eksponeringstiden (2 sekunder) syns de ikke.

 

Planen er å følge forråtnelsen av Mr. Mus' legeme utover våren og sommeren. Så kan dere andre levere bilder av ting som spirer og lever. :) Catchen er selvsagt at noen kan komme til å stikke av med Mr. Mus. Da dør prosjektet.

 

Jeg er litt usikker på hvordan jeg kan gjøre dette innenfor rammene av forumet, men det blir vel å poste bildene i denne tråden. Jeg har også opprettet denne:

Endret av Anew
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ole.e - spesielt det siste var flott. Hun ser veldig mye mer avslappet ut enn på de første.

 

Veldig artig Anew, men tror nok den forsvinner ganske fort. Satse på at du lykkes :)

Jeg har tatt mine forholdsregler - i det minste for å holde større dyr unna.

 

15. mai

867653171_C2dEK-L.jpg

Røde skogsmaur har gjort sitt inntog, og forsynt seg relativt grådig av det ene bakbenet. Dette kan komme til å gå fortere enn jeg så for meg. Maurene har også flyttet en god del på Mr. Mus, hvilket drepte planen min om å beholde det samme utsnittet. Jeg har flyttet meg 180 grader i forhold til gårdsdagen.

Endret av Anew
Lenke til kommentar

a_aa og Hr. And: Purdy!

 

I dag har jeg (forhåpentligvis!) startet på et nytt fotoprosjekt, som har fått tittelen "The Decomposition of Mr. Mouse":

 

(Tammy 28-75/2.8 @ f/5.6, 1/60)

 

 

Jeg fikk seriøst hakeslepp av det første bildet. Uten videre forklaring ville jeg antageligvis revet av meg håret i frustrasjon!

Det å ta bilde av smådyr som er vant med å måtte flykte hele livet er IKKE lett! :thumbup:

 

Bokmerket prosjektet ditt ganske kjapt. Veldig stilig bilde!

Lenke til kommentar

Bilde tatt ved Heddalsvannet - Notodden 14 mai ca klokka 23.

 

Nikon D300, Sigma 10-20 mm på 14 mm, ISO 200, 30 sek eksponering.

 

Hvitbalansen var litt utfordring her, lyset på stolpene kommer fra opplyste næringsbygg som er til venstre for meg ett steinkast unna.

post-46959-1273954760,417_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...