Gå til innhold

Akambrukernes bilder - mai 2010


Anbefalte innlegg

Simon: Likte det lovebildet fra lavt perspektiv særs godt. :thumbup: Imidlertid syns jeg - dersom virkelig treet er hovedmotivet i Treet - at Treet funker. Alt for mange linjer som leder oppmerksomheten rett forbi og inn mot sentrum.

 

:Francis: - Syns ikke sprøytebildet funker helt. Kanskje med en mørkere og mer grimete etterbehandling? Etterbehandlingen er gull for "institusjonspreg", men ikke omgivelsen. Er også usikker på kompen.

 

16. mai

868771428_rEMab-L.jpg

Regntung dag i dag, så maurene har ikke utrettet så mye siden sist, selv om begge bakbena nå er plukket rene for kjøtt. I regnet har sneglene rykket ut i stort monn, og denne skogssneglen (rimelig sikker på at det er det den er - Iberiasneglene pleier å være mye lysere) har funnet seg et herremåltid i Mr. Mus.

 

15 sekunders eksponeringstid gjør at selv en snegle får litt bevegelsesuskarphet.

Endret av Anew
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Simon: Likte det lovebildet fra lavt perspektiv særs godt. :thumbup: Imidlertid syns jeg - dersom virkelig treet er hovedmotivet i Treet - at Treet funker. Alt for mange linjer som leder oppmerksomheten rett forbi og inn mot sentrum.

Takk. Det er forøvrig et naust, du finner ikke så mange låver i fjæra. Eller kanskje det ikke er så lett å se at det er i fjæra? My bad i så fall. :)

 

Egentlig er ikke treet motivet, men jeg likte det. I mangel av noe annet å kalle bildet (og mtp. at jeg hadde ganske brukbare titler på de andre..) tok jeg det første jeg kom på som tittel på bildet. Da ble det "treet". Det er vel min versjon av HCBs sykkelbilde. :D

 

That said, kunne vært bedre om jeg tok meg tid til å labbe opp til treet, jeg foretrekker tross alt å komme tett på og bruke litt vidvinkel, men det tok jeg meg ikke tid til. Jeg venta på hurtigbåten.. :)

 

Du mente vel forøvrig å skrive "Imidlertid syns jeg - dersom virkelig treet er hovedmotivet i Treet - at Treet [ikke] funker."?

 

15 sekunders eksponeringstid gjør at selv en snegle får litt bevegelsesuskarphet.

:D

 

Flott bilde. :)

 

Edit: Dette er en låve.

 

aldra-9-laave.jpg

Endret av Simon Aldra
Lenke til kommentar

Yahusz.

Du kan sikkert legge fra deg bongen når du fotograferer og heller ta deg et magadrag etter shooten :p

And miss out the fun part? Hell no!

 

Haha, dette er hva som skjer når jeg prøver å gjøre sminke :p

 

4612343515_76c2c291b4_o.jpg

 

To hvor jeg ikke har ødelagt henne :p

 

4612339653_44f749d874_o.jpg

4612342113_39b1fe88b3_o.jpg

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Har lekt meg litt i CS5 i dag, og dette er resultatet:

 

post-44035-1274104653,7248_thumb.jpg

 

Også akkurat det samme bildet, har bare lysnet det litt i forhold til originalen:

 

post-44035-1274104695,1925_thumb.jpg

 

Ble da ikke så verst, da jeg brukte kanskje 20 minutter på behandlingen. :)

Lenke til kommentar

Ble greit det, men mine øyne leter etter tell tell signs of content aware fill, og jeg finner repetitive patterns. Jeg har lekt meg mye med cs5 jeg også, og har funnet ut at jeg alltid må gå manuelt over områdene hvor jeg har benyttet content-aware, og kamuflere bort identiske objekter o.l. Liker ikke at det vises.. :p

 

Er på utforsking ute på øya mi Tomma. Finner mye fint i fjæra. Denne båten har nok sett sine beste dager. Fikk ikke jobbet så mye som jeg ville med denne båten. Den lå litt vanskelig plassert, med tanke på komposisjon. Jeg hadde i tillegg knapt med tid, men et par 3 bilder ble det. En location som må jobbes videre med.

post-43539-1274105634,6117_thumb.jpg

Endret av KSolfjeld
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...