Gå til innhold

Tegn Mohammed Dagen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det står ingenting i Koranen om at Muhammed ikke skal avbildes, avbildinger av Muhammed er vanlig opp gjennom Islams historie og det er Islamske stater med malerier av Muhammed hengende ute i gatene idag.

Det er, som sagt en del ganger nå, fullstendig irrelevant. Om de er fordi det står i Koranen, fordi Koranen tolkes slik, eller av en helt annen grunn er ikke av betydning. De føler seg åpenbart sterkt krenket uansett.

 

Og likevel klarer du ikke moderere deg mere enn at det kun er 1 milliard som er støtet av en noen strektegninger.

Selv en brøkdel av 1 milliard er enormt mange mennesker, og det er som sagt en ubetydelig liten detalj. Hvis du ikke klarer å finne noe annet å pirke på en forholdsvis irrelevante detaljer, kan du like godt la være. Du overbeviser ingen med slikt.

 

Tenk på alle som vil kunne bli støtt av din avtar eller ditt nick. Tør du virkelig fortsette å støte dem?

Jeg kan ikke ta hensyn til hva jeg ikke vet. Men hvis jeg hadde hatt grunn til å tro at noen ble kraftig støtt av det, ville jeg selvfølgelig revurdert det.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

En måte å spre bilder:

 

 

101_854daf97f4b6855f.jpeg

 

 

Lite fint. Men jeg skal holde meg vekk fra denne tråden fra nå av. Blir kvalm å se mennesker latterligjøre andre, og deretter spørre hva som er galt og andre idiostiske utsagn.

Lenke til kommentar

Så det er ikke greit å latterliggjøre nazister eller andre med mildt sagt rare ideologier? Alle idéer må kunne latterliggjøres, og religion er ikke et unntak. Om du selv er så bundet til din idé at du ikke kan skille mellom deg og den så er det ditt problem. Hadde det vært et problem om det var et nazi symbol på dassrullen?

 

Forøvrig så tegnet jeg noe teit kjapt her:

 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Lite fint. Men jeg skal holde meg vekk fra denne tråden fra nå av. Blir kvalm å se mennesker latterligjøre andre, og deretter spørre hva som er galt og andre idiostiske utsagn.
Er det ikke verre med de som sprer religioner som oppfordrer til drap av andre?

 

Drap, vold og terror er altså helt OK, men fysjon om noen lager en strektegning. :roll:

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Det som er verst oppi dette er at de mest ekstreme her i tråden ikke ser at de grenser til å bli like fundamentalistiske og låste i sin aggresjon som dem de kritiserer. Det er faktisk absolutt null evne til å sette seg inn i andres ståsted, og null evne til selvrefleksjon på dette området. Et av mange typiske tendenser man ser hos fundamentalister.

Lenke til kommentar

En måte å spre bilder:

 

 

101_854daf97f4b6855f.jpeg

 

 

Lite fint. Men jeg skal holde meg vekk fra denne tråden fra nå av. Blir kvalm å se mennesker latterligjøre andre, og deretter spørre hva som er galt og andre idiostiske utsagn.

 

Hvem latterligjør hvem, og hvorledes?

 

Jeg er meget interessert i å sette meg inn i HVORDAN noen muslimer klarer å bli provosert, når jeg selv aldri i mitt liv har blitt provosert av noe annet enn blank løgn uten rot i virkeligheten eller åpenbar forakt for menneskeliv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det som er verst oppi dette er at de mest ekstreme her i tråden ikke ser at de grenser til å bli like fundamentalistiske og låste i sin aggresjon som dem de kritiserer. Det er faktisk absolutt null evne til å sette seg inn i andres ståsted, og null evne til selvrefleksjon på dette området. Et av mange typiske tendenser man ser hos fundamentalister.

 

Aaah. Dette kommer alltid opp. De som forsvarer ytringsfrihet er nå like ekstreme som de som bekjemper ytringsfrihet med vold.

 

Selvrefleksjonen er det vi etterlyser fra de som bruker vold, og de (inkludert du) som hyller disse.

Lenke til kommentar

Hvis du tror jeg hyller vold så har du ikke forstått et eneste ord av det jeg har skrevet.

 

Når ens eget største forbilde må være noe ala Gorden Brown, som har blitt tvetydighetens mester i det siste så er jo det forståelig at man tror man er mot vold mens man samtidig støtter de som faktisk bruker vold. En saltomortale i tanke som er verdig en blank 10`er i stil

 

Hva er galt av disse to?

 

1) Tegne?

2) Bruke vold for å stoppe noen å tegne?

 

Velg, det er til opplysning ingen andre svaralternativer.

Lenke til kommentar

Jeg ser at mine mistanker var riktige:

 

1. Du har ikke forstått et eneste ord jeg har skrevet

2. Du er like fastlåst og uvillig til å se nyanser som dem du kritiserer

 

Så jeg har ikke så mye mer her i tråden å gjøre hvis det ikke kommer noen som har evne til å se utover sin egen fanatisme. Det er nemlig totalt bortkastet å forsøke å debattere med slike, det er som å snakke til en vegg. En aggressiv vegg, som regel.

Endret av Tabris
Lenke til kommentar

Jeg ser at mine mistanker var riktige:

 

1. Du har ikke forstått et eneste ord jeg har skrevet

2. Du er like fastlåst og uvillig til å se nyanser som dem du kritiserer

 

Så jeg har ikke så mye mer her i tråden å gjøre hvis det ikke kommer noen som har evne til å se utover sin egen fanatisme. Det er nemlig totalt bortkastet å forsøke å debattere med slike, det er som å snakke til en vegg. En aggressiv vegg, som regel.

 

Spørsmålet var hardt å svare på ja.

Et nøytralt spørsmål som faktisk inneholder noe av det mest vitale som ytringsfrihet bygger på.

Nemlig at man ikke kan forhåndsbedømme en ytring. Rikspøbel anser seg selv som en person som kan bedømme det. Nå har han fått en "prospect".

 

Men når man har platen "ekstrem, fanatisk ytringsfrihettilhenger" som et negativ så sier det meget.

Lenke til kommentar

Oppfordrer til drap av andre ? Hva snakker du om nå ?

 

Ikke si at du har nok en gang lest anti islamske sider ?

Nei, jeg har faktisk lest koranen, så jeg lar meg ikke lure av de som bløffer om Islam og Koranen.

 

4:59 "De, som fornekter vårt ord, vil vi la smake ilden. Hver gang deres hud er avbrent, vil vi bytte den og la dem få en ny, så de kan få føle straffen. Gud er mektig, vis."

 

4:91 "De vil at dere skal være vantro, som de selv er vantro, slik at dere blir like. Slutt dere ikke til noen av dem, før de drar ut for guds sak. Hvis de snur seg bort, så pågrip dem og drep dem der dere finner dem, ta ingen av dem til venn eller hjelper"

 

5:37 "Deres lønn, som bekjemper Gud og hans sendebud og og farer omkring og stifter ufred på jorden, skal være at de drepes eller korsfestes, at hender og føtter avhugges kryssvis, eller at de forvises fra landet. Dette vil bli til skam i denne verden. I den kommende verden venter dem en svær straff."

 

9:5 "Men, når de fredlyste måneder er til ende, så drep avgudsdyrkerne hvor dere finner dem, pågrip dem, beieir dem, legg bakhold for dem overalt. Men hvis de omvender seg, forretter bønnen og betaler det rituelle bidrag, la dem dra sin vei. Gud er tilgivende, nåderik."

 

Værsågod, nå kan du begynne å ro!

Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

Oppfordrer til drap av andre ? Hva snakker du om nå ?

 

Ikke si at du har nok en gang lest anti islamske sider ?

Nei, jeg har faktisk lest koranen, så jeg lar meg ikke lure av de som bløffer om Islam og Koranen.

 

4:59 "De, som fornekter vårt ord, vil vi la smake ilden. Hver gang deres hud er avbrent, vil vi bytte den og la dem få en ny, så de kan få føle straffen. Gud er mektig, vis."

 

4:91 "De vil at dere skal være vantro, som de selv er vantro, slik at dere blir like. Slutt dere ikke til noen av dem, før de drar ut for guds sak. Hvis de snur seg bort, så pågrip dem og drep dem der dere finner dem, ta ingen av dem til venn eller hjelper"

 

5:37 "Deres lønn, som bekjemper Gud og hans sendebud og og farer omkring og stifter ufred på jorden, skal være at de drepes eller korsfestes, at hender og føtter avhugges kryssvis, eller at de forvises fra landet. Dette vil bli til skam i denne verden. I den kommende verden venter dem en svær straff."

 

9:5 "Men, når de fredlyste måneder er til ende, så drep avgudsdyrkerne hvor dere finner dem, pågrip dem, beieir dem, legg bakhold for dem overalt. Men hvis de omvender seg, forretter bønnen og betaler det rituelle bidrag, la dem dra sin vei. Gud er tilgivende, nåderik."

 

Værsågod, nå kan du begynne å ro!

 

 

Hehe, tenke meg at du skulle akkurat bruke disse versene. Det er selvfølgelig en forklaring. Det er flere muslimer som har skrevet om dette. Kan legge det ut det senere ikveld.

Lenke til kommentar
Hehe, tenke meg at du skulle akkurat bruke disse versene. Det er selvfølgelig en forklaring. Det er flere muslimer som har skrevet om dette. Kan legge det ut det senere ikveld.
Oppfordringer til drap er altså greit da det bortforklares, men publisering av strektegninger må stoppes? :hmm:
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...