Gå til innhold

Tegn Mohammed Dagen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det virker som de som er veldig imot "tegne mohammad dagen" ser p[ dette som en aksjon for å såre muslimer. Jeg regner med jeg kommer til å tegne ei tegning, og for meg handler ikke dette om å såre noen i det hele tatt. Men siden skaperne av South Park, Matt Stone og Trey Parker har fått høre at p.g.a. en av deres episoder så kommer de nok til å ende opp som Theo van Gogh så tegner jeg for å vise at volds-trusler gir motsatt effekt enn det de som truer med vold ønsker. De truer med vold for å få vekk tegninger av mohammad så derfor blir det skapt tegninger av mohammad i drøssevis på grunn av deres trusler. Om muslimer skulle bli såret av dette så er det synd, men de får selv ta litt ansvar for å ikke la seg såre d.v.s. oppsøke tegninger av mohammad. I bunn og grunn vil jeg påstå at det er muslimer som lager veldig oppstyr av dette som skaper denne reaksjonen, forhåpentligvis vil en så stor majoritet av muslimer skjønne det at det er oppstyret rundt tegningene som skaper flere tegninger som kanskje vil medføre at de roer seg ned. Eller kanskje dette bare er drømmetenkning og dette kun vil føre til tredje verdenskrig som gjør jorden så radioaktiv at hele planeten blir streilisert. men i begge scenariene så vil det til slutt bli sånn at ingen bryr seg om en enkel tegning.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja, i motsetning til de som støtter en politikk som allerede har økt voldtekter, kvinneundertrykking, diskriminering, drap og andre typer kriminalitet i Norge. Og en politikk som om noen tiår vil føre til kollaps av velferdssamfunnet og antagelig gi oss borgerkrig i Norge.

 

Det er et verdivalg, men det er ikke det denne tråden skal handle om.

Lenke til kommentar

Jeg har laget en tegning, men for meg handler dette ikke om å være spydig mot noen i det hele tatt. Men, siden tegnerne i denne tråden har fått negative reaksjoner på deres attentionwhoring, så håper jeg at jeg kan slenge meg på bølgen og få litt oppmerksomhet jeg også.

 

post-82028-1272792052,3642_thumb.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Slik jeg ser det, så er ikke problemet at vi ikke kan lage tegninger av Muhammed uten å få reaksjoner, men at reaksjonene blir så store om vi først lager tegninger. Det er jo ikke slik at vi så gjerne skulle laget Muhammed-tegninger hele tiden, og at det er utrolig kjipt for oss at vi ikke kan lage dem i hytt og pine. På den ene siden føler jeg at vi godt kan respektere at noen muslimer blir fornærmet om man tegner en mann, et symbol, en profet eller en Gud som betyr så mye for dem. Litt på samme måten som at man ikke gjør narr av kjæresten til folk.

 

Imidlertid kan det ikke godtas å ødelegge bygninger, true folk på livet og faktisk skade andre mennesker på grunnlag av de har tegnet Muhammed. Og det er vel der vi står..

 

Det blir tull å lage en facebook-gruppe hvor en oppfordrer folk til å tegne Muhammed, dette er ren provokasjon og "gjøre narr av kjæresten"-fakter. Om disse represtantene for Islam ikke hadde reagert så sterkt som de gjorde ville ingen ha laget slike grupper, nettopp fordi folk elsker å provosere. Hvem har vel ikke erfart at folk elsker å plage andre. Det mange har lært opp gjennom barne- og ungdomsårene er å late som at man ikke bryr seg og synes noen ting er greit, for det får folk til å stoppe med hva de holder på med. Nettopp fordi de ikke skaper reaksjoner.

 

Så, har du virkelig et så stort behov for å lage en tegning av Muhammed? Kan du eventuelt bare droppe det, ettersom noen blir veldig fornærmet av det..? Er det SÅ ille for deg å ikke tegne Muhammed?

 

Og så kan vi så klart spørre: Er det SÅ ille for deg at han tegnet profeten din? MÅ du virkelig bombe ambassaden til landet hans og true familien hans på livet?

 

Vi er mennesker, vi har ulike følelser og ulike verdier. Det handler om å skape et kompromiss og "make the world go around". Det blirt ikke gjort gjennom tankeløse provokasjoner og ønsket reaksjonsskapning. Alle må gi og ta litt. I dette tilfelle er det kanskje, de aktuelle represtantente for Islam som må gi litt, da mange føler de har tatt nok.

 

- Sitronsaft

  • Liker 1
Lenke til kommentar
hva med tegn en jøde dagen

 

og tegn paven med kondom dagen

Det er fritt frem for deg å lage de trådene du mener det er behov for.

hvorfor det? tenkte alt kunne vært her..

 

med mindre man blir saksøkt for jødetegninger og sitter i fengsel for pave tegninger.

Lenke til kommentar
Vi er mennesker, vi har ulike følelser og ulike verdier. Det handler om å skape et kompromiss og "make the world go around". Det blirt ikke gjort gjennom tankeløse provokasjoner og ønsket reaksjonsskapning. Alle må gi og ta litt. I dette tilfelle er det kanskje, de aktuelle represtantente for Islam som må gi litt, da mange føler de har tatt nok.
Det kan faktisk være snakk om å velge det minste av 2 onder.

 

-Ta risikoen ved å lære muslimer at religion er noe privat de kan holde for seg selv.

 

-Jatte med dem nå og få en mye høyere risiko ved først å reagere når de skal innføre sharia i Norge.

Lenke til kommentar
hvorfor det? tenkte alt kunne vært her..

 

med mindre man blir saksøkt for jødetegninger og sitter i fengsel for pave tegninger.

Sjekk topic. Med mindre du tegner Mohammed som jøde eller pave så vil det ikke passe i denne tråden. Tror ikke du vil havne i fengsel for å poste i feil tråd, men her kan du lese mer om reglene for hva som kan postes hvor:

https://www.diskusjon.no/guidelines#1._Innleggets_Innhold

 

Lykke til med egen tråd!

 

 

Edit: mye typo

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Bare lurer, hadde ikke det vært bedre for muslimer som ønsker å innføre sharia å komme seg til ett land som er mindre sekulært enn Norge?

Jeg mener, vi er jo ett av Europas minst religiøse land, hva er da poenget med å dra hit? Kanskje det er for å slippe unna?

 

Edit: av og til føles det som at motstandere av Islam er mer hypp på å innføre Sharia, enn muslimer selv.

Endret av Ducktoy
Lenke til kommentar

Oppfordrer til drap av andre ? Hva snakker du om nå ?

 

Ikke si at du har nok en gang lest anti islamske sider ?

Nei, jeg har faktisk lest koranen, så jeg lar meg ikke lure av de som bløffer om Islam og Koranen.

 

4:59 "De, som fornekter vårt ord, vil vi la smake ilden. Hver gang deres hud er avbrent, vil vi bytte den og la dem få en ny, så de kan få føle straffen. Gud er mektig, vis."

 

4:91 "De vil at dere skal være vantro, som de selv er vantro, slik at dere blir like. Slutt dere ikke til noen av dem, før de drar ut for guds sak. Hvis de snur seg bort, så pågrip dem og drep dem der dere finner dem, ta ingen av dem til venn eller hjelper"

 

5:37 "Deres lønn, som bekjemper Gud og hans sendebud og og farer omkring og stifter ufred på jorden, skal være at de drepes eller korsfestes, at hender og føtter avhugges kryssvis, eller at de forvises fra landet. Dette vil bli til skam i denne verden. I den kommende verden venter dem en svær straff."

 

9:5 "Men, når de fredlyste måneder er til ende, så drep avgudsdyrkerne hvor dere finner dem, pågrip dem, beieir dem, legg bakhold for dem overalt. Men hvis de omvender seg, forretter bønnen og betaler det rituelle bidrag, la dem dra sin vei. Gud er tilgivende, nåderik."

 

Værsågod, nå kan du begynne å ro!

To kjappe kommentarer:

Først av alt, det der er en tolkning av Koranen. Just FYI.

 

For det andre beskriver disse versene hva som er lov og hva som ikke er lov i Jihad. Grunnen til at det er beskrevet så detaljert og eksplisitt er for å forhindre gråsoner og andre elementer som åpner for tolkning, og derfor kan misbrukes. Det er derfor ikke oppfordring til vold, men heller retningslinjer for hva du kan og ikke kan gjøre i Jihad, som faktisk er DEFENSIV krigsføring.

Likevel finnes det dessverre ekstremister som har klart å samle opp nok mennesker og få dem til å tro at dette betyr at det er deres plikt å føre en offensiv krigsføring mot alle ikke-troende.

Lenke til kommentar

Det er liten tvil om at det er lett tilgang på penger som har gjort at så mange har kommet hit.

 

Det er vel ingen "motstandere" som ønsker å innføre sharia, men det er mange av dem som ser hvilken vei utviklingen går og det har ikke manglet på advarsler. Likevel valger mange å fullstendig lukke øynene for den utviklingen vi har.

Lenke til kommentar

Tegn en jøde-dagen.

...

Jødene har akseptert ytringsfriheten, så det er ingen vits i å demonstrere.

 

Tegn Paven med kondom-dagen.

Fett nok.

Lag nytt emne.

MEN man blir ikke like irritert av ignoranse, som av intoleranse -- så Pavens ignoranse er ikke like plagsom som muslimenes intoleranse, for oss som er tilhengere av ytringsfriheten.

Lenke til kommentar

Vel, jeg tipper det er mange der ute som i alle fall har tenkt tanken på at Sharia blir innført, slik at de kan vise til hvor rett de hadde.

 

Når det kommer til at innvandrere har kommet til landet vil jeg tro at integrasjonen vil være mye mer vellykket etter noen generasjoner - på lik linje med nordmenn som flytter ut, det tar gjerne noen generasjoner før koblingen til gamlelandet forsvinner.

 

En må rett og slett ta tiden til bruk for å endre folks vaner.

 

 

Jødene har akseptert ytringsfriheten, så det er ingen vits i å demonstrere.

Jaggu, det er svært mange der ute som er fanatisk hårsåre.

http://www.vg.no/rampelys/artikkel.php?artid=547317

Endret av Ducktoy
Lenke til kommentar
To kjappe kommentarer:

Først av alt, det der er en tolkning av Koranen. Just FYI.

Det er en norsk oversettelse. Om du har en annen oversettelse på å brenne noen, drepe noen eller kutte av noens lemmer så må du gjerne komme med den.
For det andre beskriver disse versene hva som er lov og hva som ikke er lov i Jihad. Grunnen til at det er beskrevet så detaljert og eksplisitt er for å forhindre gråsoner og andre elementer som åpner for tolkning, og derfor kan misbrukes. Det er derfor ikke oppfordring til vold, men heller retningslinjer for hva du kan og ikke kan gjøre i Jihad, som faktisk er DEFENSIV krigsføring.
I andre vers står det eksplisitt hva som skal gjøres i krig med de utro. Jeg valgte sitatene ovenfor fordi de ikke står i en slik kontekst. Om du likevel mener disse sitatene står i en slik kontekst så får du versågod dokumentere det!
Lenke til kommentar

Vel, jeg tipper det er mange der ute som i alle fall har tenkt tanken på at Sharia blir innført, slik at de kan vise til hvor rett de hadde.

Og Trygg Trafikk håper at mange skal bli drept i trafikken, og tannleger håper alle skal få hull i tennene? :roll:

 

Når det kommer til at innvandrere har kommet til landet vil jeg tro at integrasjonen vil være mye mer vellykket etter noen generasjoner - på lik linje med nordmenn som flytter ut, det tar gjerne noen generasjoner før koblingen til gamlelandet forsvinner.

 

En må rett og slett ta tiden til bruk for å endre folks vaner.

Så lenge innvandrerbarn blir solgt til giftemål med søskenbarn slik at også de skal komme til Norge så vil de forbli førstegenerasjons innvandrere selv etter flere generasjoner.
Lenke til kommentar

Og Trygg Trafikk håper at mange skal bli drept i trafikken, og tannleger håper alle skal få hull i tennene? rolleyes.gif

Nå stempler ikke Trygg Trafikk alle bilister som selvmordskandidater heller.

 

Så lenge innvandrerbarn blir solgt til giftemål med søskenbarn slik at også de skal komme til Norge så vil de forbli førstegenerasjons innvandrere selv etter flere generasjoner.

 

Det kan godt være, men jeg tviler sterkt på at det blir trenden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...