Gå til innhold

Tråden for BI-studenter!


fanelli

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva mener du med ikke lov? Dette er ikke Nord-Korea, du kan jo si og mene det du vil. Ikke at jeg visste at det var et diskusjonsforum på itslearning i metode en gang.

Har jo fått beskjed om at slikt skal tas intern. Skal ikke tas opp i klassen men først til klasserepresentant. Og nå skrev jeg det slik flere tusen ser. BI er nesten som Nord-Korea.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Noen her som har tatt anvendt makroøkonomi før og som har noen anbefalinger til hvilken strategi man bør benytte fram mot eksamen?

Er det bare å jobbe på med eksamenssett eller krever dette faget mer lesing samtidig?

Endret av larnyl
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skal velge valgfag for våren 2017 og er litt i tvil på hvilket fag jeg burde velge. Er det noen her som har erfaring med faget Finansiell analyse og verdsettelse?

Høres tørt som fy ut.

 

Atter igjen er det flere valgkurs jeg har lyst på som overlapper med andre. Great! Så utrolig smart, jeg har skole to dager i uken til våren og lilevel overlapper flere valgkurs. Hadde det vært ett fag så greit, men når i tillegg til BØK fag såå.

Sykt gøy å velge drittfag fordi man ikke kan ha noe annet! Glupt av BI! Strålende!

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Noen som har formelen på GGR? Altså gjennomsnittlig gjeldsrente? Står utrolig nok ikke noe om det i boka, selv om det brukes i sammenhenger som brekkstangformelen. Utifra notatene mine leser jeg at GGR = Rentekostnad/All gjeld. Stemmer det? Tenker uansett at det nødvendigvis må ganges med hundre for å få en prosent, men står ikke noe om det i notatene mine.

 

Når det gjelder brekkstangformelen så er det kun en annen utregningsmetode for EKR, ikke sant?

Lenke til kommentar

Noen som har formelen på GGR? Altså gjennomsnittlig gjeldsrente? Står utrolig nok ikke noe om det i boka, selv om det brukes i sammenhenger som brekkstangformelen. Utifra notatene mine leser jeg at GGR = Rentekostnad/All gjeld. Stemmer det? Tenker uansett at det nødvendigvis må ganges med hundre for å få en prosent, men står ikke noe om det i notatene mine.

 

Når det gjelder brekkstangformelen så er det kun en annen utregningsmetode for EKR, ikke sant?

GGR = rentekostnad/gjennomsnittlig gjeld

 

Brekkstangformelen = EKR = TKR + (TKR - GGR) * G/EK

Jeg husker ikke EKR i hodet nå.

Endret av Lami
Lenke til kommentar

 

Noen som har formelen på GGR? Altså gjennomsnittlig gjeldsrente? Står utrolig nok ikke noe om det i boka, selv om det brukes i sammenhenger som brekkstangformelen. Utifra notatene mine leser jeg at GGR = Rentekostnad/All gjeld. Stemmer det? Tenker uansett at det nødvendigvis må ganges med hundre for å få en prosent, men står ikke noe om det i notatene mine.

 

Når det gjelder brekkstangformelen så er det kun en annen utregningsmetode for EKR, ikke sant?

GGR = rentekostnad/gjennomsnittlig gjeld

 

Brekkstangformelen = EKR = TKR + (TKR - GGR) * G/EK

Jeg husker ikke EKR i hodet nå.

 

 

Må vel gjerne ganges med 100 for å få prosenten? Haha, er ikke helt sikker jeg ass, men det gir mening i mitt hode i hvertfall. EKR er forresten Res. før skatt/Gj.snitt EK.

Lenke til kommentar

Ja, du må gange med 100 for GGR. Rente er jo alltid i prosent.

 

Brekkstangformelen er en annen utregningsmetode for EKR. Du bruker brekkstang når du har TKR og de andre verdiene.

 

 

 

EDIT: Noen som har hatt Prosjektledelse? Tenker å ta det som valgkurs.

Hadde lyst på Markedsrett og etikk, men det overlapper med VHL og BØK - såklart ...

Andrevalget er Personlig økonomi.

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...