Gå til innhold

Tråden for BI-studenter!


fanelli

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal konte mikro på torsdag, har gjort alt på enkeleksamen, jobber med eksamener men sitter ofte fast. Noen som vet om noe oppgavehefte eller noe slik jeg kan kjøpe på akademika eller Norli som er relevant? Tar imot alt av tips slik at jeg kan stå

 

 

Det finnes en bok som heter 'oppgaver for mikroøkonomi' eller noe sånt som er laget av Robert Hansen. Koster en drøy hundrings eller noe sånt - ca 20 oppgaver i hvert emne.

Lenke til kommentar

Har ikke peiling på det faget, men generelt er tankekart utrolig bra måte å øve. A3ark og forskjellige fargetusjer for hvert emne.

 

Er bedriftsøkonomi og økonomistyring samme fag?

Problemet er at bøkene er så utrolig ræva strukturert, slik at man gjerne finner det man skal ha spredt på forskjellige sider.

 

Det er ikke samme nei. Personalledelse er ELE-fag. Uansett takk for tips med A3. Får kanskje sette opp et slikt når jeg har fått oversikt!

Lenke til kommentar

Hei, noen her som konter organisasjonsatferd og ledelse fra 1.året og har tilgang til itslearning?  Kan dere evt. lime inn de 13 spm? Jeg hadde dette faget i 2015 og kan hende noen av spm har blitt endret på. Hadde vært kjempesnilt :) 

 

Har for eksempel kommet borti to oppgaver om PERSONLIGHET:

 

2) Hva menes med begrepet personlighet? Diskuter forholdet mellom de psykodynamiske, humanistiske og trekkteorier om menneskets personlighet, med hovedvekt på trekkteoriene. Hvilken betydning kan personlighet ha i arbeidslivet? Gi eksempler.

 

2) Hva menes med begrepet personlighet? Beskriv de ulike trekkteorier. Hvilken betydning kan personlighet ha i arbeidslivet?  Hva menes med begrepet evne og hva kan teori og forskning om evner innebære i arbeidslivet? Gi eksempler.

 

Vet ikke hvilken av disse to er den riktige oppgaven. 

Lenke til kommentar

Noen som har erfaring med valgfag som nettstudie her? Skal ha valgfaget Andvendt mikro som nettstudie til våren.

 

Jeg skal ha samme valgfag som nettstudie. Jeg kjører alle fag som nettstudent fordi jeg jobber fulltid på dagen - er veldig fornøyd, selv om det krever en del egenarbeid.

 

Ser ut som at Robert er nettlærer - har hatt han som nettlærer i alle semestre til nå og han er ekstremt kjapp til å svare på spørsmål, legger ut videogjennomganger av gamle eksamensoppgaver og i de fagene til nå har han hatt 10 korte innleveringsoppgaver som du kan levere inn å få tilbakemelding og løsningsforslag på. Disse har frister, men i mikro f.eks. leverte jeg inn alle sammen i september og han rettet de fortløpende så du kan styre tempoet litt selv.

 

Når du først skulle ta et nettstudium, så tror jeg du kan være happy med lærer i alle fall. Noen av lærerne glemmer å svare på spørsmål, eller svarer etter en uke, mens Robert som regel svarer samme dag. Bare ikke stille dumme basic-spørsmål - da ber han deg bare lese deg til svaret selv. Så lenge du kan mikromatte og gidder å sjekke studieguiden før du spør, pluss holder en viss oversikt over materiell som er lagt ut osv. så er alt bra.

Lenke til kommentar

Heihei! Hvis man har bommet skikkelig på valgkurs, og velger å sykemelde seg på eksamen. Da får man gratis kontinuasjon såvidt jeg har forstått. Er det noen som vet hva prislappen ligger på dersom man vil erstatte disse tapte 7,5 poeng med et annet valgkurs neste år? Har klart å velge personalledelse, men ikke fått lest noe særlig ettersom at jeg har hatt kurs som krasjer i eksamensperioden. Faget er også såpass tørt at det omtrent er umulig å være forberedt innen den 20. Kunne virkelig tenkt meg å erstatte dette faget med noe annet.

Endret av Mathla
Lenke til kommentar

Heihei! Hvis man har bommet skikkelig på valgkurs, og velger å sykemelde seg på eksamen. Da får man gratis kontinuasjon såvidt jeg har forstått. Er det noen som vet hva prislappen ligger på dersom man vil erstatte disse tapte 7,5 poeng med et annet valgkurs neste år? Har klart å velge personalledelse, men ikke fått lest noe særlig ettersom at jeg har hatt kurs som krasjer i eksamensperioden. Faget er også såpass tørt at det omtrent er umulig å være forberedt innen den 20. Kunne virkelig tenkt meg å erstatte dette faget med noe annet.

Koster rundt 10.000 for nytt kurs
Lenke til kommentar

 

Hei!

 

Jeg lurer på om BI godkjenner kurs tatt ved andre høyskoler? Tenker hvis jeg ikke klarer å bestå kurset på BI, og tar ved en annen høyskole om det er mulig.

De godkjenner ikke valgfag, men kan godkjenne fag som f.eks. matte.

 

Godkjenner de Statistikk for økonomer? Vet du evt hvilken høyskoler jeg kan ta dette faget på? 

Lenke til kommentar

Ja, det mener jeg at de gjør. Kravet er at faget du tar må dekke en stor del av det du ønsker å erstatte. Dvs. hvis du synes statistikk på BI er vanskelig, så er det ikke sikkert du kan slippe unna med et enklere fag fra en annen høyskole/universitet. En idè kan være å søke opp noen statistikk fag i høyskoel/uni ved deg som du kunne tenke deg å ta og ta kontakt med studieveileder på BI. Hun/han kan fortelle om du vil få det innpasset eller ikke. Husk også at selvom du får et fag godkjent så reduseres ikke avgiften du betaler til BI. :hm:

Endret av OVOXO
Lenke til kommentar

Ja, det mener jeg at de gjør. Kravet er at faget du tar må dekke en stor del av det du ønsker å erstatte. Dvs. hvis du synes statistikk på BI er vanskelig, så er det ikke sikkert du kan slippe unna med et enklere fag fra en annen høyskole/universitet. En idè kan være å søke opp noen statistikk fag i høyskoel/uni ved deg som du kunne tenke deg å ta og ta kontakt med studieveileder. Hun/han kan fortelle om du vil få det innpasset eller ikke. Husk også at selvom du får et fag godkjent så reduseres ikke avgiften du betaler til BI. :hm:

 

Da skal jeg sjekke det opp med andre skoler. Tusen takk for hjelpen :) Det var en lettelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...