Gå til innhold

Tråden for BI-studenter!


fanelli

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-239845

Noen som kunne delt timeplanen sin for økonmi og administrasjon? Helst år 1.

 

Første semester:

 

Bedriften: 3 timer forelesning per uke.

Forretningsjus: 3 timer forelesning per uke

Finans 1: 2 X 3 timer forelesning per uke

Markedsføringsledelse: 3 timer forelesning per uke

Matematikk: Husker ikke hvor mye. Var der aldri. 2-3 timer per uke mener jeg på. Dette er mer som en repetisjon av enkel VGS matte. Flervalgseksamen til jul som teller 20% av karakteren til sommeren.

 

Andre semester:

 

Finans: 3 timer forelesning per uke

Organisasjon og ledelse: 3 timer forelesning per uke

Matematikk: 3 timer forelesning per uke

Statistikk: 3 timer forelesning per uke

 

Arbeidsmengde er avhengig av deg som person (hvor enkelt og rask du lærer) og hvilke ambisjoner du har, men jeg vil si at det er meget overkommelig. Har vel jobbet på det jevne 30-40 timer per uke og noe mer i perioder, særlig før eksamen. Har A i snitt.

 

Min fordel er at jeg kunne matematikk før jeg begynte. Mange sliter med den.

 

Opplevde første semester som mer krevende. Der gikk jeg i alle forelesninger, som var spredt utover mandag til fredag på kjipe tider. Andre semester hadde vi hele fredag fri. Jeg var uansett i bare 4-5 forelesninger på hele andre semester av ulike grunner. I all enkelhet følte jeg ikke noe særlig meravkastning av å gå på forelesning. Det var vel kun en foreleser jeg synes var verdt å høre, men sluttet å gå der også.

Endret av Bruker-239845
Lenke til kommentar

Takk for svar Elijah, hørtes greit ut. Har ikke ambisjoner om A i snitt, men vil prøve å ta opp 2-3 vgs fag i semesteret i tilegg. Tror det kan bli tungt.

Hvorfor skal du det? Etter høyskole har det nesten ingenting å si lenger.

Du bør gjøre det første året hvertfall, øk.adm. blir generelt vanskeligere og vanskeligere og krever meg og mer jobb utover.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

Etter økonomi og administrasjon skal jeg ta rettsvitenskap, men må ta opp noen fag.

 

Er ikke det bedre å studere noe på universitetet? Om jeg forstår deg rett at du kun skal gå ØK/ADM mens du egentlig gjør noe annet.

Lenke til kommentar

Skal gå økonomi og administrasjon mens jeg samler alderspoeng og tar opp noen fag sånn at jeg kommer inn på Jus. Greit med kompetanse fra begge områder. Lite lyst til å ta opp fag å jobbe på kiwi.

Hvis du vil bli direktør i en bedrift så er det et bra valg det. Hadde en lærer i markedsføring som alltid sa til oss at hvis vi ville nå langt så måtte vi bli siviløkonomer med 1-2 år jus i tillegg. Han var dog fra en litt eldre garde som gikk rett inn i ledelse av en fabrikk med over 100 ansatte rett etter skolebenken.

 

Hvilke valgkurs er lønnsomme å velge? Hvilke er populære?

Høres kanskje klisjé ut, men det er lurt å velge de du finner mest interessante. Hvis du finner alle like interessante så er det nok tallfag som er mest etterspurt for økonomer. Det eneste som er mer etterspurt enn det er folk som er gode og liker det de har studert uavhengig av hva det er. Endret av Nimrad
Lenke til kommentar

 

Vet noen når eksamensdatoene for høsten legges ut? Og evt når timeplanen blir publisert?

www.bi.no

Søk på aktivititetsplan stavanger(eller din by). Da får du opp den generelle timeplanen for alle fag og kan finne frem dine egne.

 

 

Takk :)

Lenke til kommentar

Hei!

 

Redd for å spørre om igjen, men fuck it.

Er det noen som har hatt Økonomi og Virksomhetstyring eller Anvendt Makroøkonomi?

 

Har hatt store interesse for alle fagene knyttet til disse to som gjør meg særs usikker på hva jeg skal velge.

Setter pris på all informasjon jeg kan få - arbeidsmengde, interessant pensum, gjennomføring av forelesninger etc.

 

//Ned

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...