Gå til innhold

Tråden for BI-studenter!


fanelli

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Redd for å spørre om igjen, men fuck it.

Er det noen som har hatt Økonomi og Virksomhetstyring eller Anvendt Makroøkonomi?

 

Har hatt store interesse for alle fagene knyttet til disse to som gjør meg særs usikker på hva jeg skal velge.

Setter pris på all informasjon jeg kan få - arbeidsmengde, interessant pensum, gjennomføring av forelesninger etc.

 

//Ned

Har du hatt matematisk analyse som valgfag? Husk på at du ikke kan velge anvendt makro hvis du ikke har hatt det. Selv kommer jeg til å ta Øknomistyring og investeringsanalyse(regner med det er det faget du snakker om her) pga jeg synes det virker mest interessant. Tipser deg om å lese på kursbeskrivelsene på www.bi.no hvis du ikke allerede har gjort det.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Jeg lurer litt på de forskjellige linjene en kan ta ved BI i Bergen.

 

Har hovedsaklig sett på Økonomi og Administrasjon, Markedsføringsledelse og Internasjonal Markedsføring.

Det jeg lurer på er hvordan disse linjene står opp i mot hverandre? Økonomi og Adm. virker som en allsidig og pålitelig utdanning, hvordan er det med Markedsføringsledelse og Internasjonal Markedsføring?

 

Hva er etterspørselen i arbeidslivet, er det lett eller vanskelig å få seg en jobb?

Hvordan er fagene i forhold til Økonomi og Adm.?

Hva slags arbeid kan en skaffe seg?

Hva slags karakterer trenger man for å komme inn med generell studiekompetanse?

Noen konkrete "oppgaver" en kan komme borti?

 

I fremtiden så ønsker jeg veldig en jobb hvor jeg reiser mye og tilbringer en del tid i utlandet, eller en fast jobb i utlandet. Derfor har jeg tenkt mye på Internasjonal Markedsføring. Ønsker også å ta 3. året i utlandet, og dette fikser BI for studenter som går denne linjen.

 

Er de noen her som studerer/har studert Internasjonal Markedsføring som vil dele sine erfaringer?

Lenke til kommentar

Hva er etterspørselen i arbeidslivet, er det lett eller vanskelig å få seg en jobb?

Hvordan er fagene i forhold til Økonomi og Adm.?

Hva slags arbeid kan en skaffe seg?

Hva slags karakterer trenger man for å komme inn med generell studiekompetanse?

Noen konkrete "oppgaver" en kan komme borti?

Det man kan si om markedsførerne er vel at de aller, aller færreste får seg relevant jobb. Det vil si, det finnes veldig få markedsførere der ute, så de fleste får seg en eller annen administrativ jobb etter utdanning.

Lenke til kommentar

 

Hei!

 

Redd for å spørre om igjen, men fuck it.

Er det noen som har hatt Økonomi og Virksomhetstyring eller Anvendt Makroøkonomi?

 

Har hatt store interesse for alle fagene knyttet til disse to som gjør meg særs usikker på hva jeg skal velge.

Setter pris på all informasjon jeg kan få - arbeidsmengde, interessant pensum, gjennomføring av forelesninger etc.

 

//Ned

Har du hatt matematisk analyse som valgfag? Husk på at du ikke kan velge anvendt makro hvis du ikke har hatt det. Selv kommer jeg til å ta Øknomistyring og investeringsanalyse(regner med det er det faget du snakker om her) pga jeg synes det virker mest interessant. Tipser deg om å lese på kursbeskrivelsene på www.bi.no hvis du ikke allerede har gjort det.

 

 

Har hatt matematisk analyse ja - og selvfølgelig mente jeg økonomi og investeringsanalyse, my bad!

 

Har sett både på karakterstatistikk for fagene samt eksamen. Det jeg frykter i Øk/Inv er at jeg kan ligge forholdsvis langt bak pensum vis da jeg ikke har hatt BØK fag på en stund (hoppet over til Finans i 3. semester.) Stiler sterkt i regnefag, men virker som at eksamen i Øk/Inv i stor grad baserer seg på teorispørsmål iht eksamen og dette kan være en ulempe for min del. Er ikke helt borte ang ordlegging og disponering av skriveoppgaver - men har til nå sterkest karakterer i fag med en god blanding av teori og regning.

Lenke til kommentar

"MET 3590/MET 3592 Økonometri, MET 2123 Metode og dataanalyse eller MET 3515 Matematisk analyse"

 

Trenger derfor altså ikke Matematisk Analyse sålenge man har hatt Metode og Økonometri eller Økonometri :)

 

Valget mitt sto også mellom dette og Økonomistyring og Investeringsanalyse, valgte det siste. Har egentlig mest lyst til å velge Makro, men tror Øk/Inv passer meg bedre.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

Noen som vet om utmeldingsfristen på BI er uomtvistelig eller om det er noen vei utenom?

 

Jeg var 100% sikker på at den var i slutten av juli og hadde tenkt å vente til jeg fikk svar fra SO, men fikk et aldri så lite sjokk når jeg i dag logget inn på @BI og ser på korrespondansen min med BI at denne fristen var i uke 25!

 

Har altså begynt på en bachelor i øk./adm. og er ferdig med første året, men ønsker nå å starte på nytt med det jeg har søkt på i SO om jeg kommer inn og derfor avslutte kontrakten min med BI.

 

Redd jeg virkelig har tabbet meg ut nå..

Lenke til kommentar

Noen som vet om utmeldingsfristen på BI er uomtvistelig eller om det er noen vei utenom?

 

Jeg var 100% sikker på at den var i slutten av juli og hadde tenkt å vente til jeg fikk svar fra SO, men fikk et aldri så lite sjokk når jeg i dag logget inn på @BI og ser på korrespondansen min med BI at denne fristen var i uke 25!

 

Har altså begynt på en bachelor i øk./adm. og er ferdig med første året, men ønsker nå å starte på nytt med det jeg har søkt på i SO om jeg kommer inn og derfor avslutte kontrakten min med BI.

 

Redd jeg virkelig har tabbet meg ut nå..

Hvorfor ringer/sender du ikke mail til bi og spør?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

 

Noen som vet om utmeldingsfristen på BI er uomtvistelig eller om det er noen vei utenom?

 

Jeg var 100% sikker på at den var i slutten av juli og hadde tenkt å vente til jeg fikk svar fra SO, men fikk et aldri så lite sjokk når jeg i dag logget inn på @BI og ser på korrespondansen min med BI at denne fristen var i uke 25!

 

Har altså begynt på en bachelor i øk./adm. og er ferdig med første året, men ønsker nå å starte på nytt med det jeg har søkt på i SO om jeg kommer inn og derfor avslutte kontrakten min med BI.

 

Redd jeg virkelig har tabbet meg ut nå..

Hvorfor ringer/sender du ikke mail til bi og spør?

 

 

Sendte mail i dag, men har enda ikke fått svar. Tenkte det var lov å høre i tråden også. ;)

 

Må innrømme at jeg er spent på svaret. Hadde skjønt om man ikke får slutte dagen før forfall/skolestart, men håper virkelig at det ikke er for sent nå. Total krise hadde det vel ikke vært, men det er i hvert fall ikke hva jeg har planlagt for høsten.

Lenke til kommentar

 

 

Noen som vet om utmeldingsfristen på BI er uomtvistelig eller om det er noen vei utenom?

 

Jeg var 100% sikker på at den var i slutten av juli og hadde tenkt å vente til jeg fikk svar fra SO, men fikk et aldri så lite sjokk når jeg i dag logget inn på @BI og ser på korrespondansen min med BI at denne fristen var i uke 25!

 

Har altså begynt på en bachelor i øk./adm. og er ferdig med første året, men ønsker nå å starte på nytt med det jeg har søkt på i SO om jeg kommer inn og derfor avslutte kontrakten min med BI.

 

Redd jeg virkelig har tabbet meg ut nå..

Hvorfor ringer/sender du ikke mail til bi og spør?

 

 

Sendte mail i dag, men har enda ikke fått svar. Tenkte det var lov å høre i tråden også. ;)

 

Må innrømme at jeg er spent på svaret. Hadde skjønt om man ikke får slutte dagen før forfall/skolestart, men håper virkelig at det ikke er for sent nå. Total krise hadde det vel ikke vært, men det er i hvert fall ikke hva jeg har planlagt for høsten.

 

Selvfølgelig er det lov å spørre her :) Håper det ordner seg

Lenke til kommentar

Grr, for et latterlig dårlig utvalg av valgfag jeg kunne velge mellom!! Har planer om å ta master i økonomi og ledelse, og da er det jo noen valgfag jeg må velge. Bare et av de fagene kan jeg velge som valgfag, og det kolliderer selvsagt med et obligatorisk fag. Bare jallafag igjen å velge imellom.... :wallbash:

Lenke til kommentar

Noen som vet om utmeldingsfristen på BI er uomtvistelig eller om det er noen vei utenom?

 

Jeg var 100% sikker på at den var i slutten av juli og hadde tenkt å vente til jeg fikk svar fra SO, men fikk et aldri så lite sjokk når jeg i dag logget inn på @BI og ser på korrespondansen min med BI at denne fristen var i uke 25!

 

Har altså begynt på en bachelor i øk./adm. og er ferdig med første året, men ønsker nå å starte på nytt med det jeg har søkt på i SO om jeg kommer inn og derfor avslutte kontrakten min med BI.

 

Redd jeg virkelig har tabbet meg ut nå..

 

Gi gjerne en tilbakemelding når du har fått svar. Jeg fikk plutselig en skoleplass jeg ikke hadde forventet å få i dag, så havner muligens i samme situasjon :p

Lenke til kommentar

Da har jeg kommet inn på Økonomi & administrasjon. Desverre greide samboeren min og gjøre en liten STOR feil. Hun søkte på Internasjonal markedsføring når hun egentlig skulle søke markedsføringsledelse. Hun vil ikke dra bort i ett år mye pga forholdet. Er det noen mulighet for at hun kan bytte hvis hun ringer BI i morgen? Eller er opptaket helt ferdig. Hun har et bra snitt på godt over 45 poeng så karaktermessig burde det gå greit.

Endret av TheNarsissist
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

Da har jeg kommet inn på Økonomi & administrasjon. Desverre greide samboeren min og gjøre en liten STOR feil. Hun søkte på Internasjonal markedsføring når hun egentlig skulle søke markedsføringsledelse. Hun vil ikke dra bort i ett år mye pga forholdet. Er det noen mulighet for at hun kan bytte hvis hun ringer BI i morgen? Eller er opptaket helt ferdig. Hun har et bra snitt på godt over 45 poeng så karaktermessig burde det gå greit.

 

Går fint så lenge det er plass. BI har rullerende opptak. Jeg ble tatt opp på ØK/ADM en uke etter skolestart.

 

Noen som vet om utmeldingsfristen på BI er uomtvistelig eller om det er noen vei utenom?

 

Jeg var 100% sikker på at den var i slutten av juli og hadde tenkt å vente til jeg fikk svar fra SO, men fikk et aldri så lite sjokk når jeg i dag logget inn på @BI og ser på korrespondansen min med BI at denne fristen var i uke 25!

 

Har altså begynt på en bachelor i øk./adm. og er ferdig med første året, men ønsker nå å starte på nytt med det jeg har søkt på i SO om jeg kommer inn og derfor avslutte kontrakten min med BI.

 

Redd jeg virkelig har tabbet meg ut nå..

 

Gi gjerne en tilbakemelding når du har fått svar. Jeg fikk plutselig en skoleplass jeg ikke hadde forventet å få i dag, så havner muligens i samme situasjon :p

 

 

Hva kom du inn på? :)

 

Kan gjøre det. Venter fortsatt på svar. Burde komme i morgen.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

Krysser fingrene. Begynner å glede meg nå, men faen så mye bøker jeg må kjøpe..

 

Lyst å kjøpe mine? Har alt for begge semesterene. Kjøpt nytt i fjor og pent brukt. :)

 

Spørsmål til de som har/har hatt økadmin, hvilke emner i matte hadde dere første semester? :p Og hvilke fag var mest utfordrene?

 

Algebra og enkel funksjonslære. Første semester er veldig mykt og kun 2,5 studiepoeng tror jeg, men legger grunnlaget for andre semester.

 

De mest utfordrende fagene var markedsføringslære og organisasjon og ledelse fordi de var ekstremt uinteressante og tunge å jobbe med. De "tyngre" fagene gikk langt bedre fordi de var mye mer givende å jobbe med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...