Gå til innhold

Tråden for BI-studenter!


fanelli

Anbefalte innlegg

Ser at Økonomi & foretningsjus har akuratt samme fag som oss på Økonomi & administrasjon og klassen er underkant av 200 mens vi er 600 på Øka. Er det mulig for meg å bare følge forerlesningene dems isteden? Får helt klaustrofobi av forerlesningene nå fordi det er så mange og helt fult.

Det er nok ingen som sjekker hvor du går... Men det vil nok gå over etter et par uker. Vi var kanskje 150 i begynnelsen i faget forretningsjus, mens siste forelesningen var vi 7 i.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

 

Er det noen her som har studert økonomi og administrasjon med regnskapsførerutdanning, som kunne svart på et spørsmål? Er på siste året! :)

 

Greier man seg bra i kursene 'Skatt og avgift' og 'Finansregnskap' om man ''kun'' jobber med oppgavebøkene til teoribøkene? Ser at løsningsforslagene til oppgavene er ganske utfyllende, og oppgaveforslagene fra lærer er vel det mest sentrale i fagene, med tanke på eksamen?

 

Med bra mener jeg rundt B!

 

Takk for svar! :)

Endret av Coolioo
Lenke til kommentar

Hei,

 

Er det noen her som har studert økonomi og administrasjon med regnskapsførerutdanning, som kunne svart på et spørsmål? :)

 

Greier man seg bra om man ''kun'' jobber med oppgavebøkene til teoribøkene? Ser at løsningsforslagene er ganske utfyllende, og oppgavene inneholder vel det mest sentrale i faget, med tanke på eksamen?

 

Med bra mener jeg rundt B!

 

Takk for svar! :)

 

Jeg vil si at det mest effektive er å løse gamle eksamensoppgaver så fort det lar seg gjøre. Gå inn for å forstå hva de gjør også - ikke bare memorer.

Lenke til kommentar

Jeg skal "ta opp igjen" organisasjonsatferd og ledelse (møtte ikke opp til eksamen) som jeg hadde sisst semester (vår 2013) . Men jeg vil helst vente til neste semester igjen (vår 2015) med å ta kontinuasjonseksamen, fordi dette semesteret har vi 5 fag (6 fag om jeg tar org dette semesteret), men bare 4 fag neste semester. Vil det da bli registert som to eksamensforsøk? eller vil ikke det bli registrert i det hele tatt dersom jeg ikke melder meg opp til kontinuasjonseksamen dette semesteret? Syns det er litt skummelt om jeg bare har 1 eksamensforsøk igjen neste semester, for så å i verstefall stryke.

Lenke til kommentar

Jeg skal "ta opp igjen" organisasjonsatferd og ledelse (møtte ikke opp til eksamen) som jeg hadde sisst semester (vår 2013) . Men jeg vil helst vente til neste semester igjen (vår 2015) med å ta kontinuasjonseksamen, fordi dette semesteret har vi 5 fag (6 fag om jeg tar org dette semesteret), men bare 4 fag neste semester. Vil det da bli registert som to eksamensforsøk? eller vil ikke det bli registrert i det hele tatt dersom jeg ikke melder meg opp til kontinuasjonseksamen dette semesteret? Syns det er litt skummelt om jeg bare har 1 eksamensforsøk igjen neste semester, for så å i verstefall stryke.

du kan endre eksamenmelding når den åpner den 15.sep hvis du ikke har tenkt å ta eksamen nå til jul.

Da bruker du ikke opp eksamensforsøk

Lenke til kommentar

Hva du føler du får ut av forelesninger er selvsagt veldig individuelt..Var i det meste av forelesninger gjennom de 3 årene mine på bachelornivået, med unntak av de to siste semesterne og engelsken på 2.året. Om du føler du klarer å henge med i progresjonen på egenhånd uten å gå i forelesninger er det jo bare å skippe.

 

Personlig synes jeg det var greit med forelesninger, det var sosialt og for min del nyttig å få ting fremstilt på en litt annen måte enn jeg klarte å fremstille ting for meg selv.

Lenke til kommentar

Mulig jeg må ha finansregnskap, engelsk, forretningsjus, mikroøkonomi og matte del 1 og 2 på et semester!! :omg: Noen som har gjort noe lignende og vet om det er fysisk mulig å få bra karakter i alle fagene og samtidig ha iallefall litt liv utenom skole?? Vurderer å drite i mikroen og heller ta den til våren hvis det er mulig...

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

Er det noen fag på økad som det er like greit å droppe forerlesningene på? Kommer til å droppe matte dette semesteret tror jeg, men det er jo fordi jeg har hatt S1 og S2 på vgs. Tror jeg har mer å tjene på å gjøre oppgaver selvstendig der.

 

Jeg gikk på alt første semester utenom matematikk. Særlig i matematikk får man jo svært liten merverdi om man kan stoffet og/eller greier å tilegne seg det på egenhånd. Pensum er ganske rett frem.

 

Finansen ser jeg i ettertid at jeg gjerne kunne ha droppet, men der hadde vi en dårlig foreleser. Vikarforeleseren vi hadde to ganger (en kvinne) var utrolig dyktig.

 

Samme med jusen. Utbytte kom for min del av å jobbe utenom timene. Lærte svært lite på forelesning.

 

I Bedriften skrev foreleser eksamen og det var jo uansett bare 2-3 timer en gang per uke, så denne var absolutt grei å ha med seg.

 

Andre semester var jeg på kanskje totalt ti forelesninger i løpet av hele semesteret. Droppet ALT på slutten. Gikk veldig bra. :)

 

Det er veldig individuelt hva som fungerer for folk. Noen føler de får stort utbytte av forelesning. Jeg gjør ikke.

 

Dropper en del der jeg går nå også, men noe går jeg i, også litt for det sosiale.

Lenke til kommentar

Noen som har erfaring eller kan si noe om noen bøker i 3.semester Øk/ad, som man gjerne ikkje trenger å kjøpe.

 

Sist skoleår var det flere bøker jeg ikke fikk særlig bruk for. Har A i alle fag, og de fleste bøkene er så vidt åpnet. Tenkte kanskje det var muligheter i år for å spare noen penger på å la være å kjøpe alle pensumbøkene. Synes dog det er en trygghet å ha alle bøkene i tilfelle det er noe jeg ikke forstår helt.

 

Fag jeg har dette semesterer er: Finansregnskap og regnskapsanalyse, Mikroøkonomi, og Business Communication in English.

Lenke til kommentar

Noen som har erfaring eller kan si noe om noen bøker i 3.semester Øk/ad, som man gjerne ikkje trenger å kjøpe.

 

Sist skoleår var det flere bøker jeg ikke fikk særlig bruk for. Har A i alle fag, og de fleste bøkene er så vidt åpnet. Tenkte kanskje det var muligheter i år for å spare noen penger på å la være å kjøpe alle pensumbøkene. Synes dog det er en trygghet å ha alle bøkene i tilfelle det er noe jeg ikke forstår helt

Bortsett fra at jeg ikke studerer øk/ad og heller ikke har fått A i alle fagene, er det samme greia her!

 

Tar derimot en bachelor i markedsføring og har fått helt OK karakterer, men bøkene ble så vidt åpnet det første året. Stort sett alt vi trenger ligger uansett ute på It's learning, virker det som! Hmm...

 

Er det kanskje en smule bortkastet å kjøpe bøker i enkelte fag?

Lenke til kommentar

Mulig jeg må ha finansregnskap, engelsk, forretningsjus, mikroøkonomi og matte del 1 og 2 på et semester!! :omg: Noen som har gjort noe lignende og vet om det er fysisk mulig å få bra karakter i alle fagene og samtidig ha iallefall litt liv utenom skole?? Vurderer å drite i mikroen og heller ta den til våren hvis det er mulig...

 

Hei! Skulle du ta mikroen også? Jeg skal ha bla. mikro og finansregnskap dette semesteret (er nettstudent) og kunne gjerne tenkt å samarbeide med noen over nett :w00t:

Endret av haugs227
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...