Gå til innhold

Tråden for BI-studenter!


fanelli

Anbefalte innlegg

 

Hvor er egentlig D1 i Nydalen? Den delen som er åpen i dag og i morgen? :) Er det leseplasser der?

D blokka er ved den andre inngangen til BI på motsatt side av hovedinngangen. Ta til høyre etter du har passert Akademika så er inngangen ved enden av bygget. Den åpner kl 07.30 og var ganske full idag klokken 10.00.

 

Må nok belage deg på å være her tidligere imorgen, typ senest 0900.

 

 

Takktakk! Satser på å være der tidlig i morgen:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selvfølgelig er det random hva som blir valgt, alt annet ville vært juks.

 

Du vet jo hvilke oppgaver dere kommer til å få.. Org var vel den letteste eksamen jeg hadde. Leser du oppsummering til hvert kapittel er det nok til å bestå hvertfall, tar deg vel 3-4 timer? Skal mye til å stryke på org!

 

Oppsummeringene berører vel ikke alltid det de etterspør i oppgavene?

 

Synes org er et "frustrerende" fag. Altså, pensumet er interessant, og det er enkelt å forstå de ulike teoriene - de er som regel logiske, men det er enormt mye å huske!

 

Når jeg f.eks har pugget løsningsforslag til tre oppgaver og føler jeg mestrer dem, er de tre foregående oppgavene glemt. Utrolig lett å blande teorier og modeller, og glemme hva som hører til hvor. Nesten så man føler seg dement!

 

Faget hadde passet meg perfekt, hadde det f.eks vært en drøftingsoppgave som hjemmeeksamen/innlevering. Slik det er nå, ender det opp med at jeg forsøker å kunne hele pensum på rams, men ikke kan noen av oppgavene godt nok til at jeg engang klarer å stå. Vanskelig å finne en studieteknikk som passer her.

Endret av LucarioX
Lenke til kommentar

Jeg har sammendraget av 5-6 emner i ORG. Leste kun på dem og fikk en B (fikk heldigvis to av de 6 oppgavene jeg hadde lest på). Har ikke alle emnene. Men hvis noen vil så er det bare å sende PM også sender jeg dem over ;)

I GJENGJELD.... kan noen bare hjelpe meg litt med makro? Ikke mye jeg sliter med, men kun småting.

Endret av Hassli
Lenke til kommentar

Jeg har sammendraget av 5-6 emner i ORG. Leste kun på dem og fikk en B (fikk heldigvis to av de 6 oppgavene jeg hadde lest på). Har ikke alle emnene. Men hvis noen vil så er det bare å sende PM også sender jeg dem over ;)

 

I GJENGJELD.... kan noen bare hjelpe meg litt med makro? Ikke mye jeg sliter med, men kun småting.

 

Hvis du har lyst, så kan du godt sende til meg :) Jeg har desverre ikke peiling på org da..

På makro, mente jeg.. :)

Lenke til kommentar

Er det noen av dere som har øvingsoppgavene i Organisasjonsadferd og ledelse? Jeg leser til å konte faget men jeg skal vel egentlig ha tilgang til Itslearning, noe jeg ikke har fått. Dermed har jeg ikke tilgang til oppgavene. Veldig kjipt å finne ut av det 3 dager før eksamen. Skulle gjerne ha hatt dem så jeg faktisk får forberedt meg ordentlig på lik linje med alle andre.

Lenke til kommentar

Er det noen av dere som har øvingsoppgavene i Organisasjonsadferd og ledelse? Jeg leser til å konte faget men jeg skal vel egentlig ha tilgang til Itslearning, noe jeg ikke har fått. Dermed har jeg ikke tilgang til oppgavene. Veldig kjipt å finne ut av det 3 dager før eksamen. Skulle gjerne ha hatt dem så jeg faktisk får forberedt meg ordentlig på lik linje med alle andre.

 

Alle eg listet opp på en eller annen plass på de tidligere eksamensoppgavene. Tror der ligger to sett med "eksamen" ene er alle oppgavene, andre eksamen for det året. Om jeg ikke husker feil.

Lenke til kommentar

 

Er det noen av dere som har øvingsoppgavene i Organisasjonsadferd og ledelse? Jeg leser til å konte faget men jeg skal vel egentlig ha tilgang til Itslearning, noe jeg ikke har fått. Dermed har jeg ikke tilgang til oppgavene. Veldig kjipt å finne ut av det 3 dager før eksamen. Skulle gjerne ha hatt dem så jeg faktisk får forberedt meg ordentlig på lik linje med alle andre.

 

Alle eg listet opp på en eller annen plass på de tidligere eksamensoppgavene. Tror der ligger to sett med "eksamen" ene er alle oppgavene, andre eksamen for det året. Om jeg ikke husker feil.

 

Jepp, men jeg tenkte på oppgavene som er gitt for eksamen som er 11. juni. Tror jeg må klage til BI og ta eksamen om igjen, de har jo ikke gitt meg tilgang til det jeg skal ha til å forberede meg til eksamen.

Lenke til kommentar

 

 

Hvor er egentlig D1 i Nydalen? Den delen som er åpen i dag og i morgen? :) Er det leseplasser der?

D blokka er ved den andre inngangen til BI på motsatt side av hovedinngangen. Ta til høyre etter du har passert Akademika så er inngangen ved enden av bygget. Den åpner kl 07.30 og var ganske full idag klokken 10.00.

 

Må nok belage deg på å være her tidligere imorgen, typ senest 0900.

 

 

Takktakk! Satser på å være der tidlig i morgen:)

 

 

Noen av dere som vet om det er stasjonære pcer til bruk i D1? sitter i U1 og her ha jeg verken tilgang til pc eller printer. Skulle gjerne ha printet ut noen dokumter!

Lenke til kommentar

 

Det er printer her, men ikke pc'er.

 

Ok, thanks! Får ikke installert software på denne eldgamle epledritten jeg jobber på . Får ringe security elns, må jo klare å få tilgang på en stasjonær pc her på bygget.

Eg har tilgang til sbio delen, skal eg sjekke om det er pc'er der?

Lenke til kommentar

 

 

Det er printer her, men ikke pc'er.

Ok, thanks! Får ikke installert software på denne eldgamle epledritten jeg jobber på . Får ringe security elns, må jo klare å få tilgang på en stasjonær pc her på bygget.

Eg har tilgang til sbio delen, skal eg sjekke om det er pc'er der?

 

Er ikke nødvendig at folk her inne fysisk må bevege seg for å svare på mine spørsmål, men hvis du Ned at any time skal ta deg en liten gåtur så setter jeg pris på om du leter etter svarene :-)

Lenke til kommentar

 

 

 

Det er printer her, men ikke pc'er.

 

Ok, thanks! Får ikke installert software på denne eldgamle epledritten jeg jobber på . Får ringe security elns, må jo klare å få tilgang på en stasjonær pc her på bygget.

Eg har tilgang til sbio delen, skal eg sjekke om det er pc'er der?

Er ikke nødvendig at folk her inne fysisk må bevege seg for å svare på mine spørsmål, men hvis du Ned at any time skal ta deg en liten gåtur så setter jeg pris på om du leter etter svarene :-)

Sure thang.

Lenke til kommentar

 

 

Er det noen av dere som har øvingsoppgavene i Organisasjonsadferd og ledelse? Jeg leser til å konte faget men jeg skal vel egentlig ha tilgang til Itslearning, noe jeg ikke har fått. Dermed har jeg ikke tilgang til oppgavene. Veldig kjipt å finne ut av det 3 dager før eksamen. Skulle gjerne ha hatt dem så jeg faktisk får forberedt meg ordentlig på lik linje med alle andre.

 

Alle eg listet opp på en eller annen plass på de tidligere eksamensoppgavene. Tror der ligger to sett med "eksamen" ene er alle oppgavene, andre eksamen for det året. Om jeg ikke husker feil.

 

Jepp, men jeg tenkte på oppgavene som er gitt for eksamen som er 11. juni. Tror jeg må klage til BI og ta eksamen om igjen, de har jo ikke gitt meg tilgang til det jeg skal ha til å forberede meg til eksamen.

 

 

Du må søke om tilgang til its selv, så det er ikke BI som har gjort noe feil der.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

Er det noen som vet om printerne på BI er tilgjengelige i dag? Har ikke satt opp min egen PC, så har brukt å logge meg inn på PC-ene som står der og skrive ut der i fra.

 

På forhånd takk! Sparer meg en tur om ikke. :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

Er det noen av dere som har øvingsoppgavene i Organisasjonsadferd og ledelse? Jeg leser til å konte faget men jeg skal vel egentlig ha tilgang til Itslearning, noe jeg ikke har fått. Dermed har jeg ikke tilgang til oppgavene. Veldig kjipt å finne ut av det 3 dager før eksamen. Skulle gjerne ha hatt dem så jeg faktisk får forberedt meg ordentlig på lik linje med alle andre.

 

På lik linje med andre...

 

Du er ikke LITT sent ute når du finner ut dette tre dager før eksamen og det i tillegg er en eksamen du tar opp igjen?

 

Uansett, oppgavene ligger her:

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1518203&p=20621009

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...