Gå til innhold

Nytt "Mine innlegg" på plass


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kanskje mye forbedringer, men jeg er alltid en av de som liker det gamle og klikker når det nye kommer.

 

Det som trolig gjør at jeg hater denne oppdatering er at den kom under OL og ble sluppet med 48374893178974 bugs som måtte bli fikset. Det gjorde tiden på forumet under OL til et helvete. Etter det har de tingene hengt igjen hos meg, selv om alt det er borte.

Lenke til kommentar

Guide til "mine innlegg" (den pinlig detaljerte)

Siden det virker som folk har blitt litt forvirret av at de plutselig har veldig mange emner i deres "Mine innlegg" skal jeg prøve meg på en kort guide slik at det blir lettere for alle å få det slik de vil.

 

Hvorfor er det plutselig mange flere tråder i "Mine innlegg" enn før?

Fordi standardvalget for tidsperiode er endret til "Alle", før var det "2 måneder". Begrunnelsen for dette er her:

 

Glemte å nevne en ting av tingene som er blitt fikset. Tidsperioden "Alle" er nå lagt til og gjort standard.

 

Det er i mine øyne en bedre måte å ha det på i mine innlegg enn at standardvalget er 2 måneder. Det er ikke alle som vet hva "Tidsperiode"-valget er til for, eller som i det hele tatt har lagt spesielt merke til at det eksisterer og derfor er det best at alle emner inkluderes frem til brukeren eventuelt aktivt går inn for å endre valget selv. Da vet hvertfall brukeren, mest sannsynlig, hva som blir gjort og hvorfor noen emner ikke vises. ;)

 

 

Du kan selv velge å ta det tilbake på "2 måneder". Husk at det valget lagres i en cookie i nettlesern din, derfor må du velge det på nytt etter å ha fjernet cookies fra nettleseren, bruker en annen nettleser eller sitter på en helt annen PC enn den du vanligvis bruker. Les mer om tidsperiode-valget under.

 

 

Nå starter vi guiden. :)

 

 

Vi er alle enige om at "Mine innlegg" ser slik ut:

Bilde 4.png

 

 

Tråder per side:

 

Du kan rett og slett bestemme hvor mange tråder du vil det skal vises per side. Burde være selvforklarende. Du kan gå til neste side ved å klikke "Neste side" eller du kan gå til "Siste side". Disse to valgene finnes og nederst, under "Mine innlegg"-listen.

 

 

 

Fra kategori:

 

Her kan du velge en spesiell kategori du ønsker at emner skal vises fra. For eksempel ønsker du kun å se emner du har deltatt i under "Foto og video"-delen. Du velger da "Foto og video" i nedtrekksmenyen og skal da kun få emner du har deltatt i som finnes i noen av kategoriene under hoveddelen "Foto og video", de andre filtreringsvalgene kommer i tillegg. Når du har valgt dette får du opp en ny nedtrekksmeny; "Fra underforum". Du kan da begrense det til en av de underkategoriene. For eksempel kan du velge å kun se emner du har deltatt i som er i kategorien "Filmbaserte kameraer".

 

 

 

Tidsperiode

Tidsperiode, eller utfasningstid om du vil, er et valg som gjør det mulig for deg å velge en tidsperiode. Denne tidsperioden er med på å bestemme hvilke tråder som skal vises i "Mine innlegg".

 

Hvis du for eksempel setter tidsperioden til "2 måneder" vil kun emner du har deltatt i til og med 2 måneder tilbake i tid, vises i listen. Tråder som du ikke har skrevet innlegg i de siste 2 månedene vil ikke vises i "Mine innlegg".

 

Detaljert eksempel:

 

La oss si at datoen idag er 1. april og at vi har deltatt i to tråder totalt gjennom vår forumkarriere. Vi har satt valget "Tidsperiode" til "2 måneder".

 

Brukernavnet ditt er "A" og det er en annen bruker på forumet, nemlig "B".

 

Du svarte i tråd "En" den 1. januar 2010. Bruker B svarte i tråd "En" den 1. mars 2010. Denne tråden vil ikke vises i din liste (A), men den vil vises i bruker B sin liste. Siden bruker A sist gang deltok i tråden for mer enn 2 måneder siden, vises den ikke i A sin liste.

 

Du (A) svarte i tråd "To" den 1. mars 2010. Denne vil vises i listen din.

 

Dersom du har satt tidsperiode "Alle" vil både tråd "En" og "To" vises

 

 

Fordeler: Tråder som har stor aktivitet i seg, og som du ikke lenger følger med på, vil automatisk skjules fra listen før eller siden. Du slipper å fjerne dem manuelt.

 

Ulemper: Gamle tråder som du har deltatt i, og som du gjerne vil vite om det kommer nye svar i, vil og skjules fra listen siden du ikke har vært aktiv i tråden i løpet av de siste to månedene. (Hvis du setter tidsperiode til "2 måneder".

 

 

Administrer: Her kan du velge å ignorere tråder slik at de ikke vises i "Mine innlegg". Det kan for eksempel hende du er aktiv i en tråd, men ikke ønsker å ha den listen "Mine innlegg", eller du har satt tidsperioden til "Alle" og ønsker å manuelt fjerne de trådene som du ikke har deltatt i på lenge og heller ikke har noen interesse av å følge med på.

 

Vi er enige om at hvis du trykker på "Administrer" kommer du til en side som kan se ut som dette:

Bilde 8.png

 

Først; her er det en faktafeil. Begrensningen som nevnes i toppen er ikke lenger der, så den notisen kan du se bort fra og hvis du ikke ser notisen om begresninger når du leser dette er jo det kjempeflott for det betyr at den er fjernet. ;)

 

På venstre side er trådene som er ignorert/fjernet/skjult fra din "Mine innlegg"-liste listet opp. På høyre side er resten av trådene listet opp (de som ikke er skjult/fjernet/ignorert). Hvis du merker tråder på venstresiden og trykker "Lagre endringer" vil de trådene neste gang vises på høyresiden. Merker du tråder på høyresiden og velger "Lagre endringer" vil de neste gang være på venstresiden/listen over ignorerte tråder.

 

Vi går i detaljene...

 

På bildet har jeg merket to tråder på venstresiden ("Hva skjuler det seg bak din ctrl-v" og "This is Anfield!") og tre tråder på høyresiden. ("Nytt "Mine innlegg" på plass", "The Recent Pic Post v2.0" og "Prekestolen - løst og fast om tro")

 

I praksis betyr dette at hvis jeg trykker på "Lagre endringer" vil trådene "This is Anfield" og "Hva skjuler det seg bak din ctrl-v" ikke lenger ignoreres og vil dermed vises i min liste. Trådene "Nytt "Mine innlegg" på plass", "The Recent Pic Post v2.0" og "Prekestolen - løst og fast om tro" vil ignoreres (og flyttes over til venstresiden på administreringssiden).

 

 

 

Håper det hjalp eventuelle usikre brukere. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det noen spesiell grunn til at tidsperiode i mine innlegg blir lagret i en cookie og ikke som en innstilling for brukeren i databasen?

 

Det kan være litt forvirrende at det står "Mine innlegg + Favoritter" når bare mine innlegg blir vist. På den annen side er det kanskje dumt å fjerne det nå, hvis folk da tror at det ikke kommer. Det skulle vel egentlig ikke stått det før det faktisk funka. Har dere noen tidsplan for hvor lenge det er til det kommer?

 

Knappene øverst i Favoritter-visningen hører forresten til Mine innlegg. Og hvordan kan man fjerne tråder fra Favoritter nå?

Lenke til kommentar
Super guide TSP. :thumbup:
Takk ;) . Jeg innser at det er en del ting en del brukere kanskje ikke vet om eller er like enkelt å forstå. Jeg kommer i tiden fremover derfor til å prøve og skrive litt mer og finne en god måte å informere om de forskjellige mulighetene i selve funksjonene, har noen forslag til hvordan det kan gjøres er det bare å komme med dem ;)

 

I første omgang har jeg opprettet en melding i toppen av "Mine innlegg" som dere sikkert har sett.

 

 

I tråder uten innlegg så vises det at tråden har over 200 sider :S

Dette er nå fikset av Mads: https://www.diskusjon.no/index.php?app=tracker&showissue=342

 

 

Det kan være litt forvirrende at det står "Mine innlegg + Favoritter" når bare mine innlegg blir vist. (...) Har dere noen tidsplan for hvor lenge det er til det kommer?
Er ikke sikker, men skal mase om at det ønskes svar ;)

 

 

Ja, ser det nå. Det er ikke akkurat lett å skjønne at hjertet fjerner den. Etter min mening er det fullstendig ulogisk. Det burde heller vært bilde av et kryss eller liknende.

Vi skal se på hvordan det kan forbedres, i første omgang syns vi det viktigste var at muligheten kom på plass.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...