Gå til innhold

HTC Desire - førsteinntrykk og småtester


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ser nyheten hos amobil hvor man kan laste ned en oppdatering, men er deres batteri også fryktelig dårlig uten denne oppdateringen?

 

Ladet opp batteriet i går ettermiddag, helt til lampen ble grønn, og i natt har telefonen ladet ut og slått seg av.

 

Da har jeg ikke spilt spill, hørt musikk etc. Jeg har heller ikke surfet, men jeg har snakket litt i telefonen. Kanskje til sammen 30-45 min.

 

Jeg har ikke på noen form for strømsparing, og lysstyrken var på den opprinnelige som telefonen kommer med.

Lenke til kommentar

Jeg ser nyheten hos amobil hvor man kan laste ned en oppdatering, men er deres batteri også fryktelig dårlig uten denne oppdateringen?

 

Ladet opp batteriet i går ettermiddag, helt til lampen ble grønn, og i natt har telefonen ladet ut og slått seg av.

 

Da har jeg ikke spilt spill, hørt musikk etc. Jeg har heller ikke surfet, men jeg har snakket litt i telefonen. Kanskje til sammen 30-45 min.

 

Jeg har ikke på noen form for strømsparing, og lysstyrken var på den opprinnelige som telefonen kommer med.

 

Er det lenge siden du kjøpte telefonen? Jeg hadde også elendig batteritid første tiden, men etter to uker sånn ca så begynte det å bli mye bedre av seg selv. Nå varer den lett en hel dag selv med en del bruk, det var ikke tilfellet når den var helt ny  :)

 

 

For å spare batteri, så kan det anbefales å slå av wifi når det ikke er i bruk. Det trekker en del strøm.

Lenke til kommentar

Jeg ser nyheten hos amobil hvor man kan laste ned en oppdatering, men er deres batteri også fryktelig dårlig uten denne oppdateringen?

 

Ladet opp batteriet i går ettermiddag, helt til lampen ble grønn, og i natt har telefonen ladet ut og slått seg av.

 

Da har jeg ikke spilt spill, hørt musikk etc. Jeg har heller ikke surfet, men jeg har snakket litt i telefonen. Kanskje til sammen 30-45 min.

 

Jeg har ikke på noen form for strømsparing, og lysstyrken var på den opprinnelige som telefonen kommer med.

 

 

Nå re vel telefonen litt default satt opp med frienstream og automatisk synking mot gmail, fb, aksjer, news og lignende og så er vel wifi på, og hvis man ikke ha rkoblet den til vil vel den søke hele tiden.

 

Det første jeg gjorde når jeg fikk denne telefonen var faktisk å slå av alt av autosynk som jeg ikke brukte, i tillegg så slår jeg av selve automatisk synk når jeg ikke trenger det. en enkel knapp.

 

så i den tro mange tror at siden man ikke bruker telefonen så gjør den ingenting...er egentlig litt feil ....jeg testet dette litt i begynnelsen, med å slå av wifi og mobil data og slå av alt av programmer som skulle gå i bakgrunnen. jeg ser jo at dette er da på lik nivå med det som mange andre telefoner da faktisk bruker av strøm når de ikke er på mobilt nett eller på wifi.

 

Kanskje den største utfordringen med Desire....er jo å få den til å bestemme hva som skal kjøre hele tiden..for at man skal bruke den strømmen som er nødvendig for en selv.

 

Det blir lit sånn som en pc, som kommerinstallert med haugevis av programvare som du kanskje ikke trnger...og den dagen du avinstallerer eller deaktivere alle live updatesene på programmene du ikke bruker...så blir maskinen plutselig mye raskere.

Lenke til kommentar

Er det noen som vet hvordan man lager nytt fotoalbum på HTC desire?

 

Jeg strever lissom med å få lagd ett album for mine kontakter der det er bilde av de, sånn at jeg kan angi i telefonlista mi bilde til dem o.s.v, men SEFF så legger de seg i kameraalbumet!

 

Noen som vet?

 

Installer en filbehandler fra Android Market, f.eks. Astro. Da kan du manuelt legge til en mappe på minnekortet.

Lenke til kommentar

Er det mange som opplever dårlig samtalekvalitet på sin Desire?

 

Jeg måtte returnere den første telefonen jeg fikk fordi den var umulig å snakke i, alt for masse støy, men den gikk som DOA. Nå er jeg på min andre telefon og den har allerede vært inne til reparasjon en gang, men fortsatt duger den ikke som telefon. Masse knitring i samtalene og direkte ubehagelig å snakke i.

Lenke til kommentar

Er det noen som vet hvordan man lager nytt fotoalbum på HTC desire?

 

Jeg strever lissom med å få lagd ett album for mine kontakter der det er bilde av de, sånn at jeg kan angi i telefonlista mi bilde til dem o.s.v, men SEFF så legger de seg i kameraalbumet!

 

Noen som vet?

 

Installer en filbehandler fra Android Market, f.eks. Astro. Da kan du manuelt legge til en mappe på minnekortet.

Jo takk det hjalp litt, men den finner likevel ikke mappen med bildene..

 

Vet du hvor jeg skal legge de for og få dem på minnekortet?

Hadde vært knall!!

 

edit: eller jeg har funni minnekortet, er på folder SDcard/dcim, men det hjelper ikke og lage ny folder manuellt og kopiere de, det blir samme effekten som å bruke telefonen som disk også opprette ny mappe og kopiere bildene inn dit. :S

 

Hvorfor må akkuratt dette være så jævla vanskelig!? :(

Endret av Plizket
Lenke til kommentar

Uff nå er jeg lei av at telefonen er så buggy på det med trådløst nett. Når jeg skal slå det på er det ofte at det ikke skjer noen verdens ting. Da må jeg slå på og av flymodus for å "resette" senderne i telefonen, da funker det igjen. Nå nettop skulle jeg koble til wifi her hjemme men da jeg slo på "trådløst nett" skjedde det som vanlig ingenting, og etterhvert står det "frakoblet". Hva er det som er problemet? Ellers har jeg ved flere anledninger i dag opplevd at en helt annen ringentone enn den jeg har satt begynner å kime når noen ringer til meg. Tilslutt var det ikke ringetone i det hele tatt...Begynner å bli litt vel mye bugs nå syns jeg, oppdatering på vei snart? Jeg skulle jo laste ned det der "system update" som noen lenger opp på siden her snakket om, men så var det det å komme seg på nett....

 

Er det mange andre trådløse nett i nærheten? Du kan jo eventuelt prøve Wifi Analyzer appen og se om den foreslår en mindre "crowded" kanal å kjøre WLANet ditt på. Jeg bor selv i Oslo sentrum med høy tetthet av andre WLAN og switching mellom UMTS/HSDPA og WLAN går helt automatisk bare jeg kommer inn døra hjemme, det har aldri vært noe kluss med det. Bruker en D-Link DIR-655 med WPA2.

Lenke til kommentar

Dette er nok et dumt spørsmål, men.. Holder nå på å lade telefonen for første gang. Jeg kan slå på å bruke telefonen mens den lader nå? Sto i manual "etter at du har installert SIM...[osv], og ladet batteriet, er du klar for å slå på telefonen for første gang."

Endret av Frode789
Lenke til kommentar

Er det noen som vet hvordan man lager nytt fotoalbum på HTC desire?

 

Jeg strever lissom med å få lagd ett album for mine kontakter der det er bilde av de, sånn at jeg kan angi i telefonlista mi bilde til dem o.s.v, men SEFF så legger de seg i kameraalbumet!

 

Noen som vet?

 

Lag f.eks en mappe i root på sdkortet og gi den navn, f.eks "Kontaktbilder". Legg bildene i denne mappen. Bildene vil så vises i fotoalbumet som "Kontaktbilder".

 

For å unngå mange mapper i root, kan du også opprettte en mappe i root. Kalle den for "Bilder" og så opprette forskjellige mapper inni den mappa. Disse vil vises i fotoalbum under de forskjellige mappenavnene.

Lenke til kommentar

Jeg har fått meg en Desire nettopp og hatt den kun i en dag så langt. Det er en bra telefon, men den er ikke så intuitiv som den forrige jeg hadde... en gammel SE ;)

 

Uansett så lurer jeg på hvorfor den varsler om at det er fullt på SIMkortet i forhold til SMS? Jeg trodde at den lagret på telefonen, men jeg finner ikke ut av dette? Mulig dette er tatt opp tidligere i denne tråden, men hvis det er noen som kan fortelle hvordan man skifter fra SIM til telefon lagring for SMS hadde det vært fint! Dette gjelder sikkert også MMS, men jeg har ikke brukt det ennå. Jeg har Netcom abo.

 

Beklager hvis dette har vært oppe til diskusjon tidligere, men jeg orket ikke å søke gjennom hele tråden..

 

Jeg har tidligere lagret alle mine kontakter gjennom Netcom's tjeneste Kontaktsynk der man lagrer alt online. Når jeg forsøker å få disse inn tilbake i min nye telefon fungerer ikke dette. Er det noen som har fått dette til?

 

PS. Det skulle vært skilt ut en egen hovedtråd for hver populære telefon og så hatt underkategorier der man diskuterer apps, kamera, GPS, etc.

Endret av Jossva
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...