Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker (les førstepost!)


Jann - Ove

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest ef045...fcc
Gaea skrev (18 minutter siden):

Det skader ikke å prøve. Søk på alt du kan søke på av stønader, dumt om du går glipp av stønader du kan ha krav på fordi du tror du ikke får det. 

Tenkte det samme selv. Holder på å søke nå. :)

Anonymous poster hash: ef045...fcc

Lenke til kommentar

Har det kjipt for tiden.  Mye tanker rundt dette å anmelde versus ikke å anmelde, og er stadig på vakt på jobb og har masse redsel inni meg og er på vakt i tilfelle jeg møter på eksen min på jobb. Er så utmattet at jeg ofte føler for å spy og vil bare sove hele tiden. I dårlige perioder som denne blir jeg veldig paranoid ovenfor folk jeg egentlig vet jeg kan stole på.  Tar meg sammen på jobb og later som ingenting ovenfor pasienter og kollegaer men knekker helt i sammen med en gang jeg kommer inn dørene hjemme. Håper dette her ordner seg på et vis men situasjonen føles belastende og håpløs akkurat nå. 

Endret av Gaea
  • Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Gjest ef045...fcc
Skandinav skrev (På 18.2.2023 den 17.02):

Søkt om supplerende sosialstønad?

Det ble avslag.

Det var en helt jævlig opplevelse. Først å samle sammen alt av dokumentasjon, sitte å vente i flere dager - før en saksbehandler tar kontakt med en ekstremt flat, nøytral og ufølsom stemme spør om nokså personlige ting. Et minutt etter at jeg la på, står det "Avslått". Det mente jeg burde søkt om utsettelse på strømregningen og heller prioritere livsopphold enn regninger. 

Krøp til korset og spurte en venn om nok et lån..... jævla.

Greit nok å få avslag fra nav. Men hashtag DEN følelsen.... fy faen. Så ydmykende at det halve hadde vært nok. Aldri igjen.

Anonymous poster hash: ef045...fcc

Lenke til kommentar
Gjest 761f6...a05

Jeg klarer ikke studiet mitt. Strøyk mest sannsynlig for 2 gang, eller for en ekstremt dårlig karakter. Vet ikke om jeg orker dette mer... Bare motgang 😞

Anonymous poster hash: 761f6...a05

Lenke til kommentar
Gjest aad62...b24

Ikke mer hjelp å få hos psykolog. Ingen håp for fremtiden. Jeg har offisielt gitt fullstendig opp. Livet ble ikke som det skulle, det blir aldri som jeg skulle ønske. Det er ingen som kan hjelpe meg og jeg klarer ikke hjelpe meg selv. 

For første gang føler jeg meg ikke bare deprimert og sliten, men jeg er også redd. Frykter fremtiden mer enn noen gang. Lei av psykisk smerte, lei av å føle meg så dårlig uansett hva jeg gjør. Kosthold, trening, hobbyer og relasjoner hjelper ikke. Det gir meg ingenting. Selvforakten og depresjonen blomstrer likevel. Aldri god nok, underlegen alle andre og mindreverdig. 

Det gjør så jævla vondt. 

Anonymous poster hash: aad62...b24

Lenke til kommentar
Gjest 94f91...3f8

Ser virkelig ikke vitsen med å leve. Sliter nok å bare ha en maske på når jeg arbeider. Går rundt deprimert og lei meg 97% av tiden. Spise, søvnproblemer m.m.

Begynner å føle sorg, for jeg tviler på jeg blir 30. Går til psykolog og fått foreløpig angst og BPD, så statistisk sett så er ikke oddsene i mitt favør.

 

Ingen ting pr nå gir meg livsglede. 

Anonymous poster hash: 94f91...3f8

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest c8f3c...df0

Jeg klarer ikke å akseptere at jeg blir værende alene resten av livet mitt. 

Det høres jævla dramatisk ut, men det er sannheten. Det er så mye galt med meg og det er større sjans for at jeg vinner i lotto enn at jeg finner noen som liker meg. Jeg tør ikke engang prøve, for jeg har ingenting å gi. Jeg er kjempe mistroisk, stoler ikke på noen og er bare sint, bitter og lei meg. 

Får det på avstand mesteparten av tiden og tenker haha jeg trenger da ingen. Men jeg vil jo innerst inne ha noen i livet mitt, men jeg vet jeg ikke klarer å holde på de, jeg klarer ikke gjøre de glad, jeg har ingenting. 

Jeg lever ansvarsløst, tar ikke lenger vare på meg selv, jeg driter fullstendig i det meste. Det er ikke det at jeg syns synd i meg selv, for jeg fortjener jo å ha det sånn når jeg er så lat og dum, jeg gidder jo ikke gjøre noe så da kan jeg bare ha det så godt. Jeg er mest sint egentlig men jeg får ikke sinnet "ut". Jeg har ikke tenkt å dra til psykolog, jeg har ikke tenkt å spør om hjelp, har ikke tenkt å snakke med noen om dette for ingenting hjelper og ingen bryr seg uansett. Det som er verst er egentlig at jeg selv ikke bryr meg lenger. Jeg brydde meg før, jeg prøvde, men nå tenker jeg bare nei, til helvete med deg.. 

Anonymous poster hash: c8f3c...df0

Lenke til kommentar

Gjorde noe destruktivt mot meg selv, fikk relapse. Skammer meg veldig nå. Jeg trodde jeg var ferdig med å gjøre slikt, men det kom det en relapse fordi stressnivået mitt ble for høyt og jeg klarte ikke å håndtere følelsene konstruktivt.  Fuck. Fuck. Fuck. Jeg vet så mye bedre enn dette. Skal ikke gjøre dette igjen.

  • Hjerte 4
Lenke til kommentar

Hei, til dere som sliter her inne psykisk, så kjenner jeg meg mye igjen. Blir straks 40år og livet ble ikke som jeg håpet og ser heller ikke alltid så veldig lyst på fremtiden, verken når det kommer til karriere og det å stifte egen familie. Også mistet en del gode relasjoner/venner og skuffet over samfunnet vi lever i generelt(engasjert i naturvern)

Men er en ting som hjelper meg og det er å tilbringe noen netter ute i skogen eller naturen. Kan anbefale alle med mye tunge tanker å prøve det, selv om kanskje motivasjonen ikke er det akkurat nå. Minst en natt, hvis mulig. Det kan hjelpe veldig på humøret. Er til å med vitenskapelig bevist og derfor japanerne bruke noe som heter "skogbading" for en form for terapi for deprimerte mennesker.

Absolutt verdt ett forsøk;)

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...