Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker (les førstepost!)


Jann - Ove

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har tenkt å deligere hele det neste året på å forbedre meg selv i forhold til jenter. Jeg tar pause fra skolen. Anonym poster: 05cfb029c370bc2fe54e493934be7100

Kan være smart om man har en plan. Men nå vil jeg si at skolen er en ypperlig plass å møte jenter (så lenge det eksisterer jenter der hvor du går).

Endret av Kun10kr
Lenke til kommentar

Antallet år jeg går på skole er begrenset. Jeg må sørge for å få det aller beste ut av de årene jeg har igjen. Anonym poster: 05cfb029c370bc2fe54e493934be7100

Joda, kan sikkert funke. Men du må ha en plan for det året du vil forbedre deg. Hva skal du gjøre? Om du begynner å jobbe i stedet så vil nok det være vanskeligere å møte jenter der.

 

Du kan jo sånn sett jobbe et halvt år for å spare opp penger for å reise, om det er noe du liker. Jeg blir i hvert fall i super form av å reise, og det er noe jeg absolutt skal gjøre om ett år (må bli ferdig med lærlingtiden først).

Lenke til kommentar

Jeg blir så deprimert av å se alle som går rundt sammen med andre og koser seg på denne fine sommerkvelden. Musikk, folk som går rundt og prater skit. Jeg har for faen ikke vært ute med andre på 6 jævla år. Hva er det jeg tror kommer til å bli bedre? Hvorfor gidder jeg bli værende i dette livet?

 

Anonym poster: 5bab32d4e26cb20576699f08303c9c84

Lenke til kommentar

Jeg blir så deprimert av å se alle som går rundt sammen med andre og koser seg på denne fine sommerkvelden. Musikk, folk som går rundt og prater skit. Jeg har for faen ikke vært ute med andre på 6 jævla år. Hva er det jeg tror kommer til å bli bedre? Hvorfor gidder jeg bli værende i dette livet?

 

Anonym poster: 5bab32d4e26cb20576699f08303c9c84

 

Det er mange her som er isolert... som ikke har vært ute med andre på mange år, som deg. Så du er ikke alene om det. Hook meg opp på skype, så kan vi bli kjent, og kanskje møtes en dag? :) Men be warned, jeg er e weirdo, og ja... Jeg sliter også med enshomhet... så feel free to contact me :)

Lenke til kommentar

Det er mange her som er isolert... som ikke har vært ute med andre på mange år, som deg. Så du er ikke alene om det. Hook meg opp på skype, så kan vi bli kjent, og kanskje møtes en dag? :) Men be warned, jeg er e weirdo, og ja... Jeg sliter også med enshomhet... så feel free to contact me :)

Hyggelig det. Kan sende deg en pm en dag. Må skaffe et nytt headset med en mikrofon som fungerer først, har ikke hatt bruk for det på noen år :hm:Anonym poster: 5bab32d4e26cb20576699f08303c9c84

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-w7DZlO15

Hyggelig det. Kan sende deg en pm en dag. Må skaffe et nytt headset med en mikrofon som fungerer først, har ikke hatt bruk for det på noen år :hm:Anonym poster: 5bab32d4e26cb20576699f08303c9c84

 

Skype er tekstchat også.

Lenke til kommentar

Flott! Kommer hjem fra ferie med angst for to nye ting; hav (bølger) og fly (turbulens).

Hadde to angstanfall på flyet hjem, først pga veldig mye turbulens, og deretter kicka den sosiale angsten inn. :-(

Jeg håper ikke at jeg blir helt utslått av dette.. Ettervirkningene pleier å komme seinere, og da kommer dem fort og hardt. Og alt blir helt håpløst igjen.

Kan kanskje nevne noen positive ting også; har tørt å snakke med fremmede (på Engelsk!), vært veldig sosial. Jeg begynner faktisk å like litt å være sosial, selvom det er slitsomt. Men nå er jeg veldig at jeg faktisk har et par venner som støtter meg og som holder meg oppe, og som forstår meg, og som jeg kan snakke med alt om, både vonde og gode ting. Andre er ikke like heldige.

 

EDIT: Det er også et par stykker som har sendt meg PM for en stund tilbake (1/2 mnd siden); beklager at jeg ikke har svart på disse, da jeg sliter å snakke med fremmede og syns at det er skremmende, stressende og angstfullt (selv i tekstform).

Endret av Gnålern
Lenke til kommentar

Og der har ettervirkningene kommet gitt! :( Har tatt en angstdempende, det har roa seg litt. Men spørs hvordan det blir utover kvelden.. Kommer til å være våken lengst mulig til angsten har roa seg helt. Slik at jeg slipper å ligge våken av svette, nervøsitet og skjelvinger.. Har droppa treninga imorra, og vurderer å droppe støttegruppa også i morra, så jeg får en dag uten mye stress og angst, så jeg får en dag med ro, slik at jeg kan samle krefter igjen.

Lenke til kommentar

Dårlige gener leder til død. Hvis du tenker på en større skala, er det milliarder og milliarder av organismer som dør og aldri reproduserer seg.

 

Greia med å være menneske, og være bevisst, er at du tror du er spesiell, og du tror ar du er del av noe større, til og med når den objektive sannheten taler deg midt imot. Det har skjedd med millioner, og det er ingen grunn til å tro at du er annerledes. Alt er en kombinasjon av flaks og genetikk.

 

Depresjonen din er bare en naturlig prosess hvor hjernen din slår i hjel tid til den dagen du dør. Alle fortapte jomfrugutter tror de er senteret i universet, og at de er helten i sin egen historie.

 

Det er folk som vil fortelle deg at du kan komme deg fri fra dette og leve et annet og bedre liv, men de er bare ute etter pengene dine. De som ikke vil ha penger, vil kun ha anerkjennelsen av at du tar imot hjelpen deres (på den måten beviser de at de kan gi deg råd, og at de derfor er bedre enn deg)

 

Der er ingenting å rømme fra, ingenting å lære. Aksepter skjebnen din i form av den kroppen du har blitt tildelt. Døden vil frelse deg når tiden er inne. Anonym poster: 05cfb029c370bc2fe54e493934be7100

Lenke til kommentar

Skolesemesteret er ferdig. Det er fint vær. Jeg har stort sett mye å gjøre om dagene, om jeg vil. Jeg klarer å gå på trening regelmessig.

 

Allikevel depper jeg og sitter heller foran PC-en og gjør ingenting eller samtaler med personer som ikke egentlig bryr seg om meg utenom som tidtrøyte. Jeg har planer om moderat oppussing, jeg vet hva jeg skal studere neste høst så jeg kunne startet å lese, jeg har marka rett utenfor døra så jeg kunne gått meg turer og jeg har et par hobbyer jeg kunne ha brukt tida på.

 

Jeg klare faen ikke finne glede i spilling engang.

 

Hva skjer? Anonym poster: d48d1c37c03ee0f9594eff8e8d666d7b

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...