Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker (les førstepost!)


Jann - Ove

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis jeg ikke tar meg sammen og sørger for at jeg får vitnemål til sommeren, har de siste to åra vært en forgjeves kamp. Faen heller.

 

Heldigvis klarte jeg å snakke med læreren min i dag, så hun vet litt om hvordan ting er. Jeg skal i hvertfall få litt løsere tøyler i forhold til innleveringsfrister, og jeg kjenner at det hjelper veldig på motet.

Utdanningsrelaterte problemer som dette kan løses opp i med tiden til hjelp. "Rett til 4 år VGS" (tar utg.punkt i at det er VGS det er snakk om...?) betyr ikke at du aldri noensinne vil få gå mer VGS etter at disse 4 er brukt opp. Det betyr at etter disse 4 år VGS er oppbrukt, blir vi nedprioritert i forhold til de med rett om linja du søker på skolen du søker er full. Er det plass, får du plass.

 

Slik jeg har forstått det, ihvertfall... Bekreft/avkreft/utred, noen?

 

Joda, men jeg er bare så sliten og lei av alt at jeg ikke kommer til å klare enda et år. Jeg er nødt til å komme meg vekk.

Lenke til kommentar

Hvis jeg ikke tar meg sammen og sørger for at jeg får vitnemål til sommeren, har de siste to åra vært en forgjeves kamp. Faen heller.

 

Heldigvis klarte jeg å snakke med læreren min i dag, så hun vet litt om hvordan ting er. Jeg skal i hvertfall få litt løsere tøyler i forhold til innleveringsfrister, og jeg kjenner at det hjelper veldig på motet.

Utdanningsrelaterte problemer som dette kan løses opp i med tiden til hjelp. "Rett til 4 år VGS" (tar utg.punkt i at det er VGS det er snakk om...?) betyr ikke at du aldri noensinne vil få gå mer VGS etter at disse 4 er brukt opp. Det betyr at etter disse 4 år VGS er oppbrukt, blir vi nedprioritert i forhold til de med rett om linja du søker på skolen du søker er full. Er det plass, får du plass.

 

Slik jeg har forstått det, ihvertfall... Bekreft/avkreft/utred, noen?

 

Joda, men jeg er bare så sliten og lei av alt at jeg ikke kommer til å klare enda et år. Jeg er nødt til å komme meg vekk.

Ser den! Var selv vanvittig skolelei bare etter ungdomsskolen og hoppa av idrettsfag nærmest i panikk innen første semester var omme.

 

Prøv og se om du kommer deg gjennom siste innspurt, siden det ville vært det aller beste! Da er du jo ferdig med det! Men skulle det likevel gå til helvete og du ikke orker gjøre et nytt forsøk umiddelbart, tar du deg bare et/noen pauseår og går et år på folkehøgskole, finner deg en jobb (innen noe du trives med!!!), drar på språkreise/interrail, eller bare noe helt annet du har lyst til å drive med... Bruk den tiden du trenger! :)

Lenke til kommentar

Jepp.. Veldig nerme og. Plagsomt

Har glemt hvordan det er, jeg. Men kjipt at ting er surt. *Klappe på skulder*. Kanskje du også kunne begynt på cerazette? Verdt et forsøk. Eller kanskje spiral? Ting blir utrolig mye bedre når man slipper sånt. Livet blir 20 hakk lettere å leve.

 

Men har lurt litt på om jeg kan ha vinterdepesjon. Dog, ting har jo ikke blitt så veldig mye bedre enda. Det skulle vel nesten blitt det med tanke på at er lysere, varmere osv.

Endret av KittyCat
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Du kunne jo prøvd noe annet enn piller? P-plaster, f.eks. "Oppturen" du får på første plateret etter mensen gjør egentlig opp for den dumme uka. :p IMO.

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar

Opplever at jeg er dritsur på alt og alle, folk jeg ikke kjenner. Trigges når jeg går på kjøpesentre, butikken, selv når jeg ser på tv (mindre grad da). Kanskje fordi jeg føler en form for svik, at alle mennesker er egoistiske jævler - ellerno. Samfunnet føles annerledes på en måte, selv om jeg vet at det bare er tull :( Er ikke kvinnfolk, så kan ikke være mensen.

Endret av WarpX
Lenke til kommentar

Opplever at jeg er dritsur på alt og alle, folk jeg ikke kjenner. Trigges når jeg går på kjøpesentre, butikken, selv når jeg ser på tv (mindre grad da). Kanskje fordi jeg føler en form for svik, at alle mennesker er egoistiske jævler - ellerno. Samfunnet føles annerledes på en måte, selv om jeg vet at det bare er tull :( Er ikke kvinnfolk, så kan ikke være mensen.

 

Alle organismer er egoistiske i alle utfall. De vil perpetuere sin eksistens.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Opplever at jeg er dritsur på alt og alle, folk jeg ikke kjenner. Trigges når jeg går på kjøpesentre, butikken, selv når jeg ser på tv (mindre grad da). Kanskje fordi jeg føler en form for svik, at alle mennesker er egoistiske jævler - ellerno. Samfunnet føles annerledes på en måte, selv om jeg vet at det bare er tull :( Er ikke kvinnfolk, så kan ikke være mensen.

Er det noen spesiell grunn til at du føler svik? Eller kanskje det er noe annet som skurrer? Da er det lett for at alle rundt en virker 100 ganger mer irriterende, styggere, osv. Jeg har det i alle fall sånn av og til.

 

Hadde den bare vart en uke og ikke 16 dager :roll:

Det må være jævlig kjipt. Høres i alle fall ut som en god grunn til å bytte prevensjonsmiddel. :p

Lenke til kommentar

Hun har det, stakkars henne er det jeg føler selv også :(

Ser hva det gjør med henne, og samtidig så føler man det i forholdet også for og si det på en dum måte kanskje...er ikke hennes feil heller.

hun skal få det sjekket nå da, for denne gangen var det veldig lenge.

Blir bekymret...noe som skal litt til at jeg blir.

Endret av Amanita Muscaria
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...