Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker (les førstepost!)

Jann - Ove

Anbefalte innlegg

Skrevet
halnes1 skrev (1 minutt siden):

Skal du se på muligheten i Asia så er det beste å reise en tur å bli kjent med kulturen.
Jeg bodde 6,5år i Thailand å møtte min kone der, vi bor i Norge nå.
Valgte Thailand fordi jeg kjente noen der borte og det er trygt å oppholde seg der.
Konflikten som  er nå merker du ikke hvis du da ikke drar opp i jungelen som jeg kaller det.
Jeg reiste ikke for å finne damen men p.g.a. smerter i kroppen.
Det viktige er ikke å hoppe på den første men ta seg litt tid.
En av de viktigste tingene med kulturen der borte er at barna tar seg av foreldrene siden de har stort sett ingen pensjon.
Mye jeg kan si så hvis du lurer på noe er det bare å spørre.

Jeg har truffet ei jeg kommer godt overens med. Skal på date med henne neste uke. 🤩

Hun er fra Kambodsja, og er statlig ansatt i Phnom-Penh. Så ikke noe gogo bardame eller "freelance girl".

Vi har videochattet så lenge nå at vi er begge ganske trygge på hverandre, og vi var begge like skeptiske til langdistanse forhold i starten.

Er kjent med mye av kulturen, men mye må vi finne ut av over tid også.

Mye usikkerheter hvordan best få visum til å besøke Norge for henne. Synd det ikke finnes digitale søknadsmuligheter for slike ting. Har gjort det klart at hun også må besøke Norge først, både klima og folk er ganske sært her! 🤣

Tok meg 5 min å søke visum til Kambodsja online.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
OC-Freak skrev (7 timer siden):

Jeg har truffet ei jeg kommer godt overens med. Skal på date med henne neste uke. 🤩

Hun er fra Kambodsja, og er statlig ansatt i Phnom-Penh. Så ikke noe gogo bardame eller "freelance girl".

Vi har videochattet så lenge nå at vi er begge ganske trygge på hverandre, og vi var begge like skeptiske til langdistanse forhold i starten.

Mye usikkerheter hvordan best få visum til å besøke Norge for henne. Synd det ikke finnes digitale søknadsmuligheter for slike ting. Har gjort det klart at hun også må besøke Norge først, både klima og folk er ganske sært her! 🤣

En jeg kjenner er gift med ei fra Kambodsja, mener at de måtte skaffe papirer i Kambodsja og så gå videre i Thailand med det.
Er vel best å ha noen som ordner med papirer og guider dere.
Hun her hjalp oss med papirer i Thailand, kanskje hun kan hjelpe dere eller anbefale noen.
Er på Facebook og Messenger - Suchada Bråten

Husk å  spørre hva ting koster hvis dere starter en prosess.

Skrevet (endret)
OC-Freak skrev (10 timer siden):

For en 13 aar siden, ordnet du det meste paa det Svenske konsulatet, som nordmennene fikk Norske konsulattjenester av.

Men naar det gjaldt aa ta med meg, min Kambodianske samboer til Norge, tre mnd, maatte vi til den Franske ambassaden.

Der ble det saa omfattende, at det ble til at jeg reiste hjem alene. Mangen fordommer, de var redde for at jeg tok henne til Norge, for aa tjene penger paa henne. 

Vet ikke hvordan det er naa, men jeg tror du maa regne med at velger du billigste loesning, hos det offentlige, saa tar det lang tid. Blafrer du med sedlene, tar det kort tid. 

Ser at Norge har eget konsulat naa, men det kan vaere at du maa til den Franske, for aa ordne dette.

Sjekk opp, med den Norske ambassaden i Bangkok. De er veldig behjelpelige. 

Endret av Karltorbj

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...