Gå til innhold

Aprilfest 2010 - bareanton - Er mindre mer?


Anbefalte innlegg

Dag 16 – 20100416 – Fredag

I dag har jeg lært nok en gang å stole på værmeldingen og ikke min egen magefølelse. Hadde store planer om å ta solnedgangsbilder, men som dere ser av dagens bilde så var det ganske grått og trist. En liten stund etterpå kom regnet. Helsiken heller, det var blå himmel når jeg gikk hjemmefra. I grunnen var jeg litt sur så dagens bilde passer bra. Det ble en dårlig tur sånt fotomessig. Jeg gadd ikke dra kamerautstyret ut av bilen, så dagens ble tatt med S90.

 

Gretten

 

post-195799-1271450910,1024_thumb.jpg

 

Edit: Fikset et par merkelige formuleringer...

Endret av bareanton
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

@ iKenneth, Anew, RandiA

Tusen takk for inspirerende kommentarer.

 

@Tomsi42

Hehe, det er nok ikke det, men det var jo genial ide

 

@arnold_layne

Ja din versjon likte jeg også, men jeg er så dårlig på etterbehandling at det der hadde jeg sikkert ikke fått til. Har heller ikke så mye tålmodighet når det kommer til etterbehandling, så hvis det tar over tre minutt så dropper jeg det.

 

@Trondster

Du vet mye rart, ref funfact.

Lenke til kommentar

@arnold_layne

Ja din versjon likte jeg også, men jeg er så dårlig på etterbehandling at det der hadde jeg sikkert ikke fått til. Har heller ikke så mye tålmodighet når det kommer til etterbehandling, så hvis det tar over tre minutt så dropper jeg det.

Det trikset der er lettere enn man skulle tro - det tok meg ca 20 sekunder i NX2:

 

- Konverter til s/h (automatisk)

- Juster fargefilter-slideren for å få frem ønskede kontraster i s/h-bildet

- Juster opacity for å hente frem igjen litt farger

 

Jeg er heller ikke særlig god på bildebehandling og gjør ingenting utover det som skjer i RAW-converteren (jeg har ikke en gang PS eller andre piksel-justeringsverktøy installert).

Lenke til kommentar

15. april: Begge fungerer bra, men jeg tror nesten jeg foretrekker farger av de samme psykedeliske grunner som Anew. Kan jeg være så fri å komme med enda et forslag her, så ville jeg kanskje forsøkt å tone ned intensiteten litt i det rødoransje (se spoiler). Oppfinnsomt og vel utført.

 

 

post-166172-1271609119,7803_thumb.jpg

 

 

16. april: Morsom sak.

17. april: Fin minimalisme.

Endret av k.n.b
Lenke til kommentar

Takk k.n.b

Jeg likte ditt bidrag også, men jeg heller fortsatt mest til min egent svarthvitt versjon

:)

 

Dag 18 – 20100418 – Søndag

 

Jeg slenger med på Poladroid farsotten.

Denne krabaten hadde forvillet seg inn i bilen mens jeg var ute å tok bilde av noen traktoregg. Et sikkert vårtegn. Istedenfor å begynne å hyle og prøve å få den ut så tok jeg heller bilder av den før jeg slapp den ut i vårluften. Hadde ikke med meg makro-objektivet mitt så jeg måtte bruke 50 milimeteren som stod på kamera.

 

Humle i bilruta

 

post-195799-1271611944,1147_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...