Gå til innhold

Aprilfest 2010 - bareanton - Er mindre mer?


Anbefalte innlegg

Takk for hyggelige tilbakemeldinger.

 

Gaffelen har den klart mest interessante formen så det var et naturlig valg av dagens, men jeg likte enda bedre den ikke-konsentriske plasseringen av spiseskjeen. Det gav på en måte mer dynamikk (i mangel av et bedre ord) i bildet.

 

Målet var ikke konsentriske plasseringen men at dråpene skulle bryte opp de rette linjene, for å få det til på spiseskjeen så måtte den litt ut fra senter. Jeg er enig i at spiseskjeen passet fint slik den ble. Det bilde er også med på å gi serien litt liv. Den kunne fort blitt kjedelig hvis alle var plassert sånt cirka likt.

 

 

Morsom bestikkserie! Nå er jeg veldig spent på hvordan du har tatt dem. Er det under vann?

 

Når det gjelder hvordan bildene er tatt tror jeg at jeg venter litt med fortelle. Kanskje noen gjennomskuer det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Artig serie. Ettersom møsntrene og boblene er likt på alle bildene så gjetter jeg på at du har lagt de over/under et glassfat e.l. med slikt mønster i seg.

Du er inne på det her ja. Det er to glassplater involvert her. Dråpene på den øverste og bestikket på den underste. Under der igjen er det en grå kornete plast ark og lys helt underst.

 

 

Kunne vært artig med noen flere varianter, f.eks. kniv og gaffel i samme bilde, eller forskjellige vinkler på bestikket.

Når det gjelder kniv og gaffel på samme bilde så skal du ikke se vekk fra at det dukker opp i kveld hvis været forsetter å være like dårlig som nå. Det blir ikke samme oppsettet, men noe i samme gata.

Lenke til kommentar

Dag 28 – 20100428 – Onsdag

Nei, det ble ikke kniv og gaffel i dag. Jeg prøvde på litt forskjellig men ble ikke fornøyd med resultatet så alt ble vraket. Til slutt måtte jeg bare kaste vekk bestikket for i det hele tatt å få til et bilde i dag. Så det lå noen fyrstikker rett der jeg var, så det ble et fyrstikkbilde i dag.

 

Ring på ring

 

post-195799-1272482394,1868_thumb.jpg

 

Edit: Fikset datofeil....

Endret av bareanton
Lenke til kommentar

Du verden hva du får til av lite...oppfinnsomt ja :yes:

Hehe, det var akkurat det som var målet med utfordringen. Jeg synes jeg har klart å få det til noen ganger i løpet av april, så jeg er fornøyd.

 

Du fortsetter å impponere, Hr. And! Spesielt binders-i-melk var usedvanlig smakfullt.

 

Takk, Anew. Jeg liker bindersbilde veldig godt selv også.

:)

Lenke til kommentar

"Bestikk nr 3" - Det så ut som det var tatt gjennom et eller annet, men jeg trodde ikke det var så komplisert som du beskrev det. Dekorativt i alle fall, jeg liker at de strenge linjene blir brutt opp av dråpene m.m.

"Ring på ring" - Opfinnsomt og faktisk litt dekorativt. Er det en teknikk som likner på det forrige, minus dråper?

"Malplassert" - Hvordan det? Fin schwung på stilken i alle fall. Svært nedtonede farger som gir inntrykk av at den ønsker å gjemme seg bort litt (på tross av besværet med stilken).

Lenke til kommentar

Dag 30 – 20100430 – Fredag

 

Skjønner ikke hvorfor dere klager på navnsettingen min på gårdagens bilde. Det var en akamist som fortalte meg at han syntes det var viktig med tittel på bildene, så jeg prøver så godt jeg kan. Malplassert navnet henspeiler litt på at blomsten er tatt vekk fra sitt naturlige miljø og satt inn i et miljø jeg kontrollerer. Hvordan gikk det i grunnen med den malplasserte blomsten? Den visnet og la seg ned til slutt. Det ble dagens bilde.

 

Malplassert del 2

 

post-195799-1272651258,1258_thumb.jpg

 

 

 

:new_woot:

Ja da var denne månedsutfordringen over. Jeg klarte et bilde hver dag denne gang også. Det er litt krevende og nå føler jeg meg litt som dagens blomst. I morgen skal jeg ikke røre kamera (mener jeg nå, men det endrer seg kanskje i morgen tidlig). Det har vært interessant og jeg føler jeg har fått svar på spørsmålet mitt.

Er mindre mer? Ja, det kan man si i hvert fall i noen tilfeller.

En del bildene ble jeg godt fornøyd med også!

Lenke til kommentar

Det er veldig hyggelig å høre at dere har likt å følge med på tråden min. Jeg har selv følget med på de fleste trådene og det er mye bra synes jeg. Disse festene er inspirerende og utfordrene noen som igjen gjør at jeg føler at jeg utvikler meg. De siste dagene og de kommende dagene vil bli travle, så jeg har ikke fått kommentert så mye som jeg skulle ønsket slutten. Jeg får se hvis jeg får en kjedelig kveld på et hotellrom de nærmeste dagene og jeg da får gått gjennom alle trådene en gang til.

 

Og så en liten kommentar til min egen kommentar fredag 30. april om at jeg ikke skulle røre kamera på lørdag. Slik gikk det ikke! Jeg tok flere bilder 1. mai enn jeg gjorde noen dager i april.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...