Gå til innhold

Aprilfest 2010 - bareanton - Er mindre mer?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk

 

Jeg har vært en god del ute i naturen og tatt bilder de siste dagene. Det har jo vært så deilig vær! Har kommet til konklusjonen at det er vanskeligere å få til noe bra i henhold til utfordringen ”Er mindre mer?” ute i naturen enn ellers. "Deilig vær" fra lørdag er et av aprilbildene jeg er mest fornøyd med selv.

Lenke til kommentar

Dag 13 – 20100413 – Tirsdag

 

Hvorfor sprayes vi som om vi var forsøkskaniner? ChemTrails er det første jeg ser når jeg kommer ut om morgenen. Ufff og ufff, chemtrails og H.A.A.R.P er svært bekymringsfullt. Det er helt sikkert FN, Nato, Obama og Staten som er grunn til at jeg har vondt i hode hver søndagsmorgen.

 

ChemTrails

 

post-195799-1271178997,1049_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Som representant for Staten vil jeg råde deg til å slutte å snakke om HAARP og Chemtrails. Vi har sorte helikoptre, og vi er villige til å bruke dem. :fun:

 

Jeg lover og ikke si noe i løpet av første halvdel av nærmeste fremtid. Holder du svarte helikoptrene og folk i hvite frakker borte fra meg da?

:tease:

Lenke til kommentar

Dag 15 – 20100415 – Torsdag

Jeg har lest artiklene her på Akam om makrofotografering og jeg har sett mye på makrobilder. Et par ganger tidligere i aprilutfordringen har jeg også prøvet meg på det. I dag var planen å trene litt mer på dette. Plutselig slo det meg, jeg har sett veldig lite svart-hvitt makrobilder. I grunnen kan jeg ikke huske å ha sett noen. Så i dag har jeg prøvet meg på svart hvitt makro. Dette er jo helt i henhold til utfordringen min også. Fargeversjonen ligger i spoiler.

Begge bildene er redigert likt i DPP. +1 Contrast, -1 Shadow, fargeversjonen Standard style og svart-hvitt versjonen Monochrome style. Samme parametere er brukt på begge når det gjelder nedskalering og skarping.

 

Hva synes folket da?

Er mindre farger mer i dette tilfelle?

 

Jeg likte svart-hvitt best.

 

Svart-hvitt

 

post-195799-1271355756,9672_thumb.jpg

 

 

 

 

Farge

 

post-195799-1271355831,753_thumb.jpg

 

 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Hva synes folket da?

Er mindre farger mer i dette tilfelle?

Jeg synes det var veldig bra, i alle fall til å være for en som ikke har prøvd seg så mye på macro før. Og ja, mindre farge er mer i dette tilfellet! :thumbup:

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar

Takk for hyggelige tilbakemeldinger. Det er inspirerende.

 

For de av dere som lurer på hva det er, så er det Pepsi på en blank cd. Dere skal ikke se vekk fra at det kommer noen flere slike bilder, i og med jeg hadde som ekstrautfordring å prøve å få til et par serier bilder.

 

Dama mi er enig med deg Anew. Hun likte også fargeversjonen best. For min del synes jeg a_aa sin kommentar konkluderer spot on ”fargene forstyrret formene for mye”.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...