Gå til innhold

Aprilfest 2010 - bareanton - Er mindre mer?


Anbefalte innlegg

Dag 8 – 20100408 – Torsdag

Jeg ser at jeg trodde det var torsdag i går også. Det var ikke helg i dag allikevel, men nok om det.

 

Makrofotografering er noe jeg ikke kan godt, så litt øvelse hjelper. Jeg blir jo inspirert av alle dere her som tar bilder av blomster, spirer, osv. Så i dag fant jeg ut at jeg skulle prøve meg på det, samtidig som jeg kunne dokumentere noen vårtegn. Jeg fant meg en gul blomst og en flue så jeg kunne øve meg på. Hvis jeg skal forsette å ta bilder blomster og insekter så burde jeg kanskje lært meg hva de heter. Jeg endte opp med å beholde en tre av bildene som en serie og et av dem ble dagens bilde. De to andre ligger i spoileren.

 

Fluen & Blomsten - Utførelse

 

post-195799-1270749086,0479_thumb.jpg

 

 

 

 

Fluen & Blomsten - Forberedelse

 

post-195799-1270749137,3847_thumb.jpg

 

Fluen & Blomsten – Ankomst

 

post-195799-1270749163,8712_thumb.jpg

 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er enig i valget bl.a. fordi det er strengere komponert og mer i henhold til utfordringen. Men den siste varianten var også besnærende. Som du er inne på krever dette trening, og heller ikke da er det enkelt.

 

Men du har fått det til bra her. Blomsten er svært lekkert presentert. Flua vet jeg ikke om jeg kan kalle lekker, men det er i alle fall nok detaljer der.

Lenke til kommentar

@ k.n.b

Takker og bukker. Jeg er enig i at flua ikke var lekker, men man kan jo ikke bare ta bilder av ting som er lekkert.

 

@ RandiA

Har sansen for din voksenopplæring av oss som ikke har peiling! Forresten godt jeg ikke sa at det var en smørblomst.

 

 

Dag 9 – 20100409 – Fredag

På tide med litt norsk veistandard. Her er litt av hva de hadde før de nymoderne autovernene.

Og i dag må det jo være dybdeskarphet det er mindre av.

 

Tronåsen

 

post-195799-1270844259,3081_thumb.jpg

 

 

 

 

og det andre kamera...

Også Tronåsen

post-195799-1270844300,7994_thumb.jpg

 

 

 

Lenke til kommentar

Tronåsen

Der har jeg kjørt opp, nesten småskummelt i starten. Dybdeskarpheten er nesten mindre enn veibredden (men bare nesten).

 

Du har vært en del i nabolaget mitt skjønner jeg.

 

Jeg har kjørt over mange ganger, fin tur. Var med på Rally Tronåsen også en gang, et veteranbilrally, i en kvarting fra krigen med dårlige bremser. Litt spennende når det stod folk over alt. Neste gang veteranbilrallyet skal avholdes så skal jeg stå oppe i bakken med kamera.

 

I dag gikk jeg til toppen av Tronåsen, snudde og koste meg med fotografering på nedturen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...