Gå til innhold

Aprilfest 2010 - bareanton - Er mindre mer?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk for kommentarene.

 

Pent og fredfylt smile.gif

 

Nja, hun var ikke så fredfull som det kan virke på bilde. Hun er et halvt år i dag og har begynt å rulle seg rundt på gulvet og gripe etter ting. Så i går når jeg lå på gulvet og prøvde å ta blant annet dette bilde så kastet hun seg frem og tilbake samtidig som hun prøvde ta tak i makrobjektivet. Det ble veldig mange bilder som måtte vrakes.

I dag tror jeg at jeg må ta bilde av noe som holder seg i ro.

Lenke til kommentar

Dag 6 – 20100406 – Tirsdag

For mange av oss var i dag første dag på jobb etter påskeferien. Jeg var tidlig oppe og fikk knipset et bilde mens jeg tok en røyk på utsiden før jeg kjørte på jobb. Det er tatt med S90, alt manuelt. Jeg har ikke prøvet å fjerne mye støy i og med jeg syntes den passet til stemningen i bildet. Passet fint med humøret mitt også når jeg måtte krype ut av en varm seng for å jobbe, men det gikk bedre etter noen kopper kaffe.

 

Morgenstund

 

post-195799-1270577719,9218_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Dag 7 – 20100407 – Torsdag

Jeg blir lett inspirert, noe som av og til gjør at jeg finner på helt andre ting enn det planen er. Slik var det i dag også. Jeg satt i ettermiddag og leste i Petteram sin Aprilfesttråd. Der leste jeg et innlegg hvor Johnny nevnte at han lurte på å rote frem et gammelt FujiFilm 3.2 megapixel kamera. Helsiken, et har jeg også liggende tenkte jeg og begynte å rote rundt.

 

Fujifilm FinePix S304

Klippet fra linken: Vi likte kameraet umiddelbart etter at vi hadde pakket det ut. Det er kompakt, og utformingen gir et godt grep. Bildekvaliteten er meget god, og kameraet har mange funksjoner. Hvem skulle tro at dette kameraet koster 4.500 kroner?

 

Jeg pusset det litt og fant nye batterier. Dette må jo passe fint til temaet mitt tenkte jeg, 3,2 megapixel er jo mindre. Smart som jeg er fant jeg ut at jeg skulle kun bruke blender 2.8. Det er jo et zoomområde på kamera som tilsvarer 38-228mm i fullformat, så jeg tok med et par brødskalker og tok en kveldstur for å mate endene litt. Konklusjonen ble at det var helsikens vanskelig å fotografere ender i skumringen når man ikke kan justere iso, lukkertid samtidig som den fine elektroniske søkeren blir svart når jeg låser fokus (som tar en evighet). Uansett så ble det en fin kveldstur og noen bilder ble det jo.

 

Så i kveld blir det JPG rett fra kamera bilde. Kun nedskalert. Måtte jo ha et bilde av en and i dag, uansett om jeg ikke er helt fornøyd med greinene på høyre side.

 

Anda

 

post-195799-1270667546,4304_thumb.jpg

 

Og et par til fra turen

 

 

Bilde er porten inn til hagen rundt prestegården. Jeg trodde jeg hadde lært noe på søndagskolen om å gjøre porten stor og vid, men det gjelder kanskje ikke inn til epletrærne til presten. Jaja, denne porten skal jeg ta bilder av seinere en gang.

 

post-195799-1270667628,5189_thumb.jpg

 

Og blåner igjen.

 

post-195799-1270667649,7339_thumb.jpg

 

 

Lenke til kommentar

Svar på spørsmålet i førsteposten din: Ja, som oftest. Jeg er i alle fall tilhenger av minimalisme.

 

Delikat regndråpe 1. april. Nesten merkelig at du fikk det så skarpt med den lukkertiden hvis strået vaiet i vinden. Som andre har nevnt er det jo speilingene i dråpen som bærer bildet.

 

"Hagl i sola" synes jeg fungerte bra i s/h. Som Trondster stusser jeg litt ved skjøten, nesten som det er to bilder satt ved siden av hverandre. Det gjør i hvert fall at bildet er mer enn hagl og plank.

 

"Vipper" er virkelig bra. Jeg er også tillhenger av utsnittet.

 

Skikkelig uggen "Morgenstund". En enslig lampe som nesten drukner i mørket. Fin antydning av konturer bak i tåka. Mindre _er_ mer.

 

Godt at avataren din fikk hilse på en artsfrende. Snodig farge i øyet. Var den slik, eller er det en effekt av noe?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...