Gå til innhold

Den kalde kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det der var pent! 

 

Jeg har lyst på mer hvite led lys i min. Har for øyeblikket bare en stripe som jeg kjøpte for teste litt. 

Takk for det!

 

Jeg har som regel hatt LED striper i mine bygg, men denne gangen gikk jeg for å lyse opp med EK Vardar RGB vifter, syns dette ga ganske pent lys, lysstyrken kan fint justeres i AURA Sync!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Godt jobba. Er det synsbedrag eller må retur pumpe rettes opp litt? Ser ut som du må litt lenger ut fra rad før du går ned mot pumpa.

 

Hvor mye areal har du?

Kunne sikkert vært retta litt, men det er ikke bare bare med så harde rør, null flex i fittings osv når man bruker messing!

 

Kunne sikkert ha satt en fitting der, men det er snakk om 4mm, å jeg har ingen extender på 4mm, men retur skal gjøres om, når jeg får tilbake den siste skjermkortblokka mi(måtte sendes inn grunnet en ødelagt finstack)

 

Når jeg kjørte 2 x 1080ti og 7940X i samme loopen, så hadde jeg 3 x 360mm EK SE radiatorer, kjører bare 1 i toppen for øyeblikket, men skal sette inn de 2 andre når blokkene er tilbake

 

 

Bryr meg egentlig veldig lite om at det ene røret er litt skeivt, så lenge de rørene som går paralelt med hverandre er like

Endret av kla3torsk1
Lenke til kommentar

Var fine rør ja.

 

Hva slags header(e) er det på Ek viftene? En 4 pin pwm og en RGB 12v? Eller er det d-rgb 5v? Kan du daisy chaine de eller er det noe slags hub?

De har 4 pin PWM + RGB 12v, har brukt splitter fra HK , 1 - 3 splitter, fungerer utmerket!

 

Ingen hub nei, bare en normal splitterkabel

Endret av kla3torsk1
Lenke til kommentar

Akkurat. Har to to 12v rgb headere på HK da?

 

Håper de lander på en standard snart, så man slipper ha 5v og 12v headere. Merkelig at EK har 12v på disse, men 5v på f.eks den nye CPU-blokka. 

ja, har 2 stk 12v og 1stk 5v på HK, ASUS er ofte generøse med RGB headere på high-end korta sine heldigvis!

 

Helt enig ang standarden, for min del håper jeg de lander på 5v 3 pins, da denne har støtte for individuell konfigurering av RGB!

 

Ja, EK har ofte litt blanda drops på RGB headers, jeg har EK monoblock til mitt X299 hovedkort, denne er også 12v, har dog koblet denne ut, da lyset på denne absolutt ikke matcher resten, virker som det er for litt "saturation" på det!

Lenke til kommentar

Vel, virker jo som de er enige til en viss grad. "Vanlig" RGB er jo 12V, men ikke alltid samme pinout. Addressable RGB er 5V av en eller annen grunn, men forskjellen mellom A-RGB og RGB er at A-RGB har mer kontroll. Ta feks en vifte som har 4 leds, så kan disse styres individuelt kontra RGB kontroll som styrer alle 4.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Jeg lurer på å legge om vann kjølingen min litt. Nå går det slik: Pumpe>CPU>360 Rad>2 x GPU>140Rad>Res>Pumpe.

Planen er å legge det om til: Pumpe>2 x GPU>140Rad>CPU>360Rad>Res>Pumpe.

Fordelen med dette fra mitt synspunkt er det blir mindre «rot» med slangene og at GPU’ene burde få litt kjøligere væske inn. I tillegg skal jeg kjøre GPU’ene i parallell stedet for i serie.

 

Dette burde vel funke OK skulle jeg tro? Og før noen ymter om det, jeg har ikke plass til en 240 radiator.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...